LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Iphone 4

Is jouw garantie niet goed verlopen? Geef hier jouw mening.
BBCS
Contacteer:

Re: Iphone 4

Ongelezen bericht door BBCS »

alfatrion schreef:Zo zou men bijvoorbeeld best de elektronica water werend kunnen maken door deze in een bad van polyurethaan te houden. Dat moet je denk aan een laag met een dikte van enkele millimeters. (Overigens ook al eerder in de discussie gebracht.)
Als dat zo simpel was, dan hadden de fabrikanten die techniek allang toegepast.

Maar hoe reageert die polyurethaan op warmte?

Is de warmteafvoer door die polyurethaan wel gegarandeerd, of isoleert die polyurethaan juist en is er geen koeling mogelijk?

Emmy75

Ongelezen bericht door Emmy75 »

BBCS schreef: Als dat zo simpel was, dan hadden de fabrikanten die techniek allang toegepast.
Nuh, lijkt me niet.. is een centjes kwestie.

Ze zouden ook de behuizing een beetje kunnen aanpassen, zodat een enkel regendruppeltje veel moeilijker kan doordringen. De meeste regen valt er toch echt naast.

Maarja vind best dat er een slotje op gezet mag worden. Veel verder dan een herhaling van standpunten weliswaar in iets andere bewoordingen zijn we niet gekomen. Normaal gebruik vs de uitspraken van fabrikanten wel of niet voor de koop.

In de schaakwereld was het allang remise geworden.

Leo The Emperor

Ongelezen bericht door Leo The Emperor »

Het inconsequente van de reacties van BBCS in dit topic is dat er twee zaken worden verward die los van elkaar behoren staan.

1. Bellen in de regen is geen normaal gebruik.
Hier kan genuanceerd over gedacht worden en kan ook wel voor een gedeelte met de gedachte van BBCS meegaan dat een iphone4 geen onderwatertelefoon is.

2. Datgene wat de fabrikanten/ winkeliers aangeven dat een telefoon technisch moet kunnen, is datgene wat als normaal gebruik moet worden gezien.
Dit is een kortzichtig standpunt en ontkent volledig de mogelijkheid dat ook fabrikanten/winkeliers slechte (lees non-conforme) producten kunnen maken of leveren en de consument daarmee kunnen misleiden.

Dit tweede standpunt kan ik echt niet serieus nemen , want dan kunnen fabrikanten in de handleiding zelfs ontkennen dat er met een telefoon gebeld kan worden, en dan zou de consument dit maar te accepteren hebben, want dit is immers per definitie niet-normaal gebruik.

Helaas worden in de postings beide standpunten door elkaar ingenomen, en maken de discussie tot een klucht.

adSolvendum

Ongelezen bericht door adSolvendum »

Emmy75 schreef:In de schaakwereld was het allang remise geworden.
Enkel wanneer de schakers volgens de pim-pam-pet-regels zouden spelen.
Leo The Emperor schreef:...maken de discussie tot een klucht.
Hier kan ik me geheel in vinden.
Een slapstick in optima forma.
Overloos kwam ook even in me op.

Hier een PU-coating welke zeer goed warmte geleid, bestand is tegen zout water en allerlei chemische middelen, een laagdikte heeft van 25-30 μm (25 tot 30 duizendste van een milimeter), en weet ik het allemaal.
Voor iemand die de techniek dermate hoog in het vaandel draagt, en zich keer op keer een bovengemiddelde kennis van die techniek toebedeelt, lijken de antwoorden als gegeven eerder op niet gewild zijn een mogelijke oplossing te onderkennen.
Aan deze coating zal ook wel weer wat mankeren, en daar zal door de industrie ook wel weer een oplossing voor gevonden zijn. Zo heeft het bedrijf waarvan ik eerder een link naar een productblad plaatste ook speciale warmtegeleidende (onder meer) poly-urethaan producten, voor toepassingen waarbij warmetafgifte van belang is.
Toen is ook al tussen neus en lippen door opgemerkt dat het commerciele belang van Apple, zoveel mogelijk Iphone4's en after-market licenties / spulletjes verkopen en daarbij zoveel mogelijk oortjes over houden, niet strookt met het belang van de consument, zo lang mogelijk van zijn Iphone4 genieten zonder problemen. Daarbij is ook gewezen op het grote aantal klachten mbt. condensvorming aan de binnenzijde van een Iphone4 zonder dat het apparaatje in direct contact met nattigheid is geweest.
Laat nu het voornoemde belangenconflict iets zijn wat de wetgever beoogt te reguleren, in het voordeel van de consument, en laat nu de condensvorming een duidelijke indicatie zijn dat de Iphone4 niet voldoet aan de hedendaagse maatstaven, ook al verwoorden die maatstaven de opvattingen van de consument.

Het slotje, prima idee.
Maar dan wel graag met een objectief slotwoord, misschien iets voor iemand van het Radar-team zelf om hier eens een lichtje op te schijnen.

Ga ik nog even een verweerschrift schrijven mbt. een garantie claim op een client, met daarin de juiste argumenten.

alfatrion

Ongelezen bericht door alfatrion »

adSolvendum schreef:Hier een PU-coating welke zeer goed warmte geleid, bestand is tegen zout water en allerlei chemische middelen, een laagdikte heeft van 25-30 μm (25 tot 30 duizendste van een milimeter), en weet ik het allemaal.
Ter vergelijking: de gemiddelde haardikte ligt tussen 60 en 90 μm. Deze PU-coating is dus minimaal de helft dunner dan een mensen haar. Das dun!

crazyme

Ongelezen bericht door crazyme »

Wie informeert apple even over deze productontwikkeling ? :mrgreen:

Jolijn

Ongelezen bericht door Jolijn »

't Is mooi droog weer hier, dus ik zal ze even bellen. 8)

Het kan dus best wel, komt de Iphone ( en andere vochtgevoelige ) telefoons positief in het nieuws.

ciske

Ongelezen bericht door ciske »

crazyme schreef:Wie informeert apple even over deze productontwikkeling ? :mrgreen:
:lol:

Jolijn

Leo The Emperor schreef:en maken de discussie tot een klucht.
Waarin (herhaaldelijk) off-topic gaan wel heel verleidelijk werd. Wat natuurlijk absoluut niet te tolereren is. :roll:
Mocht niemand meer iets van me horen, zit ik op St. Helena. Neem ik wel m'n mobieltje mee, ai, maar heb geen internetabbo.
En geen toegang meer tot 't forum natuurlijk. Mmmmm zou daar natuurlijk wel een nieuwe account kunnen aanmaken, met een Sint Heleniaans IP.
Koop ik misschien toch een iPhone, qua formaat en gewicht moet 'ie mee te nemen zijn.

BBCS
Contacteer:

Ongelezen bericht door BBCS »

Samsung heeft met de Galaxy Xcover een Android-smartphone aangekondigd die van IP67-certificering is voorzien. Dat houdt in dat het toestel tot een meter onder water gehouden kan worden. In oktober moet de Galaxy Xcover verkrijgbaar zijn.

Dat laat de Duitse tak van Samsung weten. Het is daardoor aannemelijk dat de Galaxy Xcover ook in Nederland verkrijgbaar zal zijn. Naast een half uur lang waterdichtheid tot één meter diepte, moet de smartphone ook tegen een stootje kunnen. Ook is de Galaxy Xcover bestand tegen stof en modder.

Het scherm van de Galaxy Xcover is krasvast, en heeft een diagonaal van 3,6" en een resolutie van 800x480 pixels. Verder is er een 3,2-megapixelcamera aanwezig. Volgens informatie waarover Tweakers.net beschikt zou de stevige smartphone een processor met ARM11-core meekrijgen, met een kloksnelheid rond 800MHz. Over het aanwezige werkgeheugen en opslaggeheugen is niets bekend.

Samsung gaat zijn rugged Android-smartphone in oktober uitbrengen in Duitsland, maar de prijs is nog onbekend. Vermoedelijk ligt die rond 250 euro. Een release in andere landen is waarschijnlijk, maar daar zei de Koreaanse fabrikant niets over. Motorola bracht eerder in Nederland de Defy uit, eveneens een stevige en waterdichte Android-smartphone. De fabrikant kondigde onlangs aan met een opvolger te komen.

Afbeelding

Afbeelding

bron: http://tweakers.net/nieuws/76105/samsun ... n-aan.html

alfatrion

Ongelezen bericht door alfatrion »

Uit het artikel volgt dat het technisch gezien mogelijk is mobiele telefoons te maken die niet alleen tegen regen kunnen, maar ook nog onder de kraan te houden zijn. De telefoon ziet er ook nog eens heel erg modern uit.
BBCS schreef:Al kun je vinden dat een mobiele telefoon tegen regen zo moeten kunnen (waarom is mij een raadsel), dan nog is het zo dat die technisch gezien niet tegen regen kan en is het technische verhaal echt doorslaggevend!

Jolijn

Leuk gepresenteerd! :D

Op een dag gebruik je geen smartphone meer, maar een Samsung.Afbeelding

TheLD

Ongelezen bericht door TheLD »

queenfan

Ongelezen bericht door queenfan »

Ongelovelijk 14 pagina's met offtopic onzin en de vraag van de topicstarter is niet beantwoord bravo bravo.

Maar goed ik zal maar eens ontopic gaan....

Ik weet niet of de TS zhaar of zijniPhone terug heeft zonder gerepareerd te zijn maar zo ja en het werkt nog niet doe het volgende.

Zet je iPhone in DFU iTunes herkent een iPhone in herstelmodus en hetstel je iPhone. Pak een kop koffie of iets anders en wacht af.

Je zult zien na een tijd werkt alles weer, mocht er nog eenprobleem ontstaan ga even naar iphoneclub.nl die kunnenje dan verder helpen zonder onnodig geneuzel over garantie bepalingen, de rechten en plichten enz.

Jolijn

Die oplossing die jij aandraagt zou bij T-Mobile en Dynafix bekend moeten zijn, lijkt me, als het zo simpel is.

queenfan

Ongelezen bericht door queenfan »

Het is zo simpel deze foutmelding komt vaker voor, google maar eens en op het forum van iphoneclub staan meer van dit soort vragen.

Gesloten