LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Kinderopvang: er wordt flink gesnoeit.

Discussieer hier over kinderopvang.
Chocomelk
Berichten: 11409
Lid geworden op: 30 nov 2009 18:14

Re: Kinderopvang: er wordt flink gesnoeit.

Ongelezen bericht door Chocomelk »

angel1978 schreef:
Chocomelk schreef:
angel1978 schreef:
Geen idee. voor toeslagen in ieder geval niet..
Zeg me maar.. werken ze er voor ?
Dus iemand die zeg maar zo'n netto 1500 euro per
maand verdient, die werkt niet voor zijn of haar geld !?
Diegene werkt bij mijn weten voor zijn/haar salaris..

Niet voor de toeslagen die je er gratis bij krijgt..

Hoeveel aan toeslagen krijgt zo iemand overigens ?
Geen idee Angel, heb zelf geen toeslagen voor kinderen dus kan er niet
over meepraten, heb alleen in het verleden kinderbijslag ontvangen en that's its.
Maar hoe dan ook Angel die mensen die 1500 euro per maand verdienen werken mischien wel harder als iemand die er 2500 per maand verdiend.
Kijk naar de bouwvakkers oa, hard werken, zwaar werken in weer en wind.
En vergeet niet dat die mensen heel hard nodig zijn.

Chocomelk
Berichten: 11409
Lid geworden op: 30 nov 2009 18:14

Re: Kinderopvang: er wordt flink gesnoeit.

Ongelezen bericht door Chocomelk »

ciske schreef:
Chocomelk schreef:

Zou nooit jaloers kunnen zijn op zo'n mensen, geef mij maar een moeder of vader die de hele week er voor hun kids kan zijn, dan maar minder inkomen.
Die opvoeding thuis krijgen en die niet verschoven wordt naar de opvang.
Zodra die kids niet meer naar de KDV kunnen worden ze vaak sleutelkinderen, nee niets voor mij.
Maar ieder het zijne.
precies , beter wat minder geld dan inderdaad sleutel kids.
Zo denk ik dus ook Ciske.

angel1978
Berichten: 11257
Lid geworden op: 30 aug 2005 11:08

Re: Kinderopvang: er wordt flink gesnoeit.

Ongelezen bericht door angel1978 »

Maar hoe dan ook Angel die mensen die 1500 euro per maand verdienen werken mischien wel harder als iemand die er 2500 per maand verdiend.
Misschien wel, misschien niet..
Daar kun je volgens mij geen algemene deler op toepassen..

Vergeet echter niet dat die (groot)verdieners ook veel meer belasting afdragen en dat daar dan weer de uitkeringen van betaald kunnen worden voor de mensen die niet kunnen werken..
Kijk naar de bouwvakkers oa, hard werken, zwaar werken in weer en wind.
En vergeet niet dat die mensen heel hard nodig zijn.
Zeker. die moeten ook alle respect krijgen daarvoor.. Het een sluit het ander toch niet uit ?

manondoris
Berichten: 1700
Lid geworden op: 02 dec 2010 17:28

Re: Kinderopvang: er wordt flink gesnoeit.

Ongelezen bericht door manondoris »

Chocomelk schreef:
Teunbosseman schreef:
manondoris schreef:@ teun ik vind dat omdat je alles wilt een baan ,geld maar ook nog 2 kinderen en er dan vervolgends heel weinig voor zijn dat vind ik zum kotsen! dat jullie veel geld willen verdienen en veel uit werken willen zijn vind ik prima maar had die kinderen dan niet genomen, maar jullie willen het wel allemaal en dan ook nog het heel normaal vinden dat de staat alle opvang voor een groot deel bekostigd! tja dat daar een keer een einde aan komt viel te verwachten. maar je doet maar en ik zeg werkse!!!

Mens jij begrijpt het totaal niet, je zet aannames hier neer welke totaal niet zijn gezegd of geschreven.
Wat draag jij eigenlijk bij aan deze maatschappij....geen kont waarschijnlijk.

Who the f..ck ben jij dat jij over mij oordeelt en denkt te weten hoevaak wij onze kids zien??

Mensen zoals jij zullen er altijd zijn, klagen omdat een ander het beter heeft of doet in zijn /haar ogen.
Met mij zitten er nog tientallen ouders op KDV, zijn zeker ook allemaal graaiers en om te kotsen??

Er is een verschil tussen WILLLEN en de mogelijkheid KRIJGEN.

De bekostiging van de opvang is niet mijn keus geweest, is de overheid, ik maak er alleen gebruik van, dat jij dat niet wilt / doet is je goed recht maar val mij en anderen dan ook niet aan als deze dit wel doen.
Sorry Teun maar denk dat je de boodschap van Manondoris niet echt begrijpt.
Het gaat er haar vooral om dat je met zijn 2-en volop wil werken, om hoger op die ladder te komen MAAR jullie ook kinderen wilden en die 2 hebt mogen krijgen, maar die dus wel 4 dagen per week de deur uit moeten omdat pa en ma geen tijd voor ze hebben.
Dat is wat Manondoris bedoeld.
precies choc begrijpt het :wink: en teun ik vind zelf dat ik het vele maalen beter heb als jij hoor dus voel ik totaal geen afgunst of jaloezie naar jou toe. dat dat even duidelijk is! ik hoorde mijn dochter laatst tegen haar vriendin zeggen,ik ben blij dat mijn moeder alltijd thuis is. en dat doet mij dan weer goed :D

ciske
Berichten: 10820
Lid geworden op: 17 mar 2011 11:13

Re: Kinderopvang: er wordt flink gesnoeit.

Ongelezen bericht door ciske »

manondoris schreef: precies choc begrijpt het :wink: en teun ik vind zelf dat ik het vele maalen beter heb als jij hoor dus voel ik totaal geen afgunst of jaloezie naar jou toe. dat dat even duidelijk is! ik hoorde mijn dochter laatst tegen haar vriendin zeggen,ik ben blij dat mijn moeder alltijd thuis is. en dat doet mij dan weer goed :D
goh , laat ik je nou ook begrijpen, beter dat je vaker thuis bent dan zoals teun meer afwezig bent, en ja teun logisch dat mensen die hier lezen of wat dan ook hun mening hier ook neerzetten.

vind het eigenlijk triest voor je kinderen ,maar goed is jouw keus. teun.

Teunbosseman
Berichten: 4386
Lid geworden op: 29 mar 2011 15:46
Contacteer:

Re: Kinderopvang: er wordt flink gesnoeit.

Ongelezen bericht door Teunbosseman »

Jolijn schreef:
Teunbosseman schreef:
Jolijn schreef:- Alle werk moet gedaan worden, ook de banen die niet zo goed betalen. Wees blij met een goedbetaalde baan (wat niet wil zeggen dat je harder werkt), het 1 kan niet zonder het ander. Het hoge salaris heb je 'dankzij' de minder betaalden. veelal wel meer werken en geen kantoortijden, hoge salaris heb ik geheel NIET te danken aan minder betaalden, hoe kom je erbij, dit keer heb ik dit geheel en alleen aan mijzelf te danken
-
Bij bepaalde banen hoort een bepaald salaris. Als iedereen hetzelfde (hoge) salaris zou krijgen, komen we d'r niet mee uit.
Nu begrijp ik best dat je voor een bepaald beroep hebt moeten studeren, meer kosten gemaakt dan iemand die op z'n 18 begon met werken en genoegen neemt (of moet nemen vanwege niet meer kunnen) met een 'makkelijke' baan en een laag salaris.
Maar nogmaals: het 1 kan niet bestaan zonder het ander.

Ja dat begrijp ik ook wel....heb ook toilletpotten schoongemaakt en laag ondergewaardeerde banen gehad. Kon en was toen niet anders.

Maar door toen te sparen, niet zo veel stappen als anderen ( ik had geen rijke ouders ofzo ) kon ik enkele opleidingen betalen welke nu sinds een jaar of 6 de vruchten afwerpen. Hierdoor heb ik mijzelf omhoog gewerkt.

Anders was ik ook een net financieel reddend persoon geweest.

Teunbosseman
Berichten: 4386
Lid geworden op: 29 mar 2011 15:46
Contacteer:

Re: Kinderopvang: er wordt flink gesnoeit.

Ongelezen bericht door Teunbosseman »

[quote="angel1978]

Dan weet je toch ook wat ik bedoel met domme keuzes..
Deden mijn ouders ook en oen was er amper opvang en ik werd opgevangen door opa / oma buren etc etc
Zo hoort het volgens mij.[/quote]


Horen...misschien.....kunnen is wat anders......heb deze mogelijkheid niet, maar als wel kon wat is dan eigenlijk het verschil?
Paar keer per week naar oma / opa of paar keer per week naar KDV?[/quote]

financieel: neem aan dat daar geen vergoeding tegenover staat
voor de belastingbetaler: geen KDV-toeslag nodig..

Maakt wat mij betreft nogal wat uit.[/quote]


Opa en oma krijgen nog wel vergoeding MITS zij aan allerlei voorwaarden voldoen. En daar werd juist veel mee gesjoemeld

ciske
Berichten: 10820
Lid geworden op: 17 mar 2011 11:13

Re: Kinderopvang: er wordt flink gesnoeit.

Ongelezen bericht door ciske »

Teunbosseman schreef: Anders was ik ook een net financieel reddend persoon geweest.

Wat is hier mis mee dan? Je werkt toch om te leven? Of leef jij om te werken, die indruk wek je wel.

Teunbosseman
Berichten: 4386
Lid geworden op: 29 mar 2011 15:46
Contacteer:

Re: Kinderopvang: er wordt flink gesnoeit.

Ongelezen bericht door Teunbosseman »

Chocomelk schreef:
Teunbosseman schreef:
manondoris schreef:@ teun ik vind dat omdat je alles wilt een baan ,geld maar ook nog 2 kinderen en er dan vervolgends heel weinig voor zijn dat vind ik zum kotsen! dat jullie veel geld willen verdienen en veel uit werken willen zijn vind ik prima maar had die kinderen dan niet genomen, maar jullie willen het wel allemaal en dan ook nog het heel normaal vinden dat de staat alle opvang voor een groot deel bekostigd! tja dat daar een keer een einde aan komt viel te verwachten. maar je doet maar en ik zeg werkse!!!

Mens jij begrijpt het totaal niet, je zet aannames hier neer welke totaal niet zijn gezegd of geschreven.
Wat draag jij eigenlijk bij aan deze maatschappij....geen kont waarschijnlijk.

Who the f..ck ben jij dat jij over mij oordeelt en denkt te weten hoevaak wij onze kids zien??

Mensen zoals jij zullen er altijd zijn, klagen omdat een ander het beter heeft of doet in zijn /haar ogen.
Met mij zitten er nog tientallen ouders op KDV, zijn zeker ook allemaal graaiers en om te kotsen??

Er is een verschil tussen WILLLEN en de mogelijkheid KRIJGEN.

De bekostiging van de opvang is niet mijn keus geweest, is de overheid, ik maak er alleen gebruik van, dat jij dat niet wilt / doet is je goed recht maar val mij en anderen dan ook niet aan als deze dit wel doen.
Sorry Teun maar denk dat je de boodschap van Manondoris niet echt begrijpt.
Het gaat er haar vooral om dat je met zijn 2-en volop wil werken, om hoger op die ladder te komen MAAR jullie ook kinderen wilden en die 2 hebt mogen krijgen, maar die dus wel 4 dagen per week de deur uit moeten omdat pa en ma geen tijd voor ze hebben.
Dat is wat Manondoris bedoeld.

Ik begrijp zeer goed wat Manondoris bedoelt. En jullie 2 leggen woorden in mijn mond waar ik absoluut niet van gediend bent !!!! Donder op zeg met je opmerkingen dat wij geen tijd voor de kids maken en hebben. Dat is geheel niet zo !!
Jullie maken jullie keus om thuis te blijven met de kids, prima....hoor je mij toch ook niet zeggen dat deze een achterstand in communicatie, omgangsvormen etc etc hebben.

Jullie insinueren van alles en weten alleen datgene wat ik hier neer zet, want meer gaat jullie geen ene mallemoer aan en wordt blijkbaar toch alleen maar overtrokken.

manondoris
Berichten: 1700
Lid geworden op: 02 dec 2010 17:28

Re: Kinderopvang: er wordt flink gesnoeit.

Ongelezen bericht door manondoris »

ciske schreef:
manondoris schreef: precies choc begrijpt het :wink: en teun ik vind zelf dat ik het vele maalen beter heb als jij hoor dus voel ik totaal geen afgunst of jaloezie naar jou toe. dat dat even duidelijk is! ik hoorde mijn dochter laatst tegen haar vriendin zeggen,ik ben blij dat mijn moeder alltijd thuis is. en dat doet mij dan weer goed :D
goh , laat ik je nou ook begrijpen, beter dat je vaker thuis bent dan zoals teun meer afwezig bent, en ja teun logisch dat mensen die hier lezen of wat dan ook hun mening hier ook neerzetten.

vind het eigenlijk triest voor je kinderen ,maar goed is jouw keus. teun.
vind ik nou ook :wink:

angel1978
Berichten: 11257
Lid geworden op: 30 aug 2005 11:08

Re: Kinderopvang: er wordt flink gesnoeit.

Ongelezen bericht door angel1978 »

ciske schreef:
Teunbosseman schreef: Anders was ik ook een net financieel reddend persoon geweest.

Wat is hier mis mee dan? Je werkt toch om te leven? Of leef jij om te werken, die indruk wek je wel.

Heb je nog meer ( veroordelende ) opmerkingen ??

jonge jonge zeg.. triest voor de kinderen.. leven om te werken.. graaier..

Iedereen die andere keuzes maakt dan jullie moet maar flink de grond in begrijp ik ?

angel1978
Berichten: 11257
Lid geworden op: 30 aug 2005 11:08

Re: Kinderopvang: er wordt flink gesnoeit.

Ongelezen bericht door angel1978 »

manondoris schreef:
ciske schreef:
manondoris schreef: precies choc begrijpt het :wink: en teun ik vind zelf dat ik het vele maalen beter heb als jij hoor dus voel ik totaal geen afgunst of jaloezie naar jou toe. dat dat even duidelijk is! ik hoorde mijn dochter laatst tegen haar vriendin zeggen,ik ben blij dat mijn moeder alltijd thuis is. en dat doet mij dan weer goed :D
goh , laat ik je nou ook begrijpen, beter dat je vaker thuis bent dan zoals teun meer afwezig bent, en ja teun logisch dat mensen die hier lezen of wat dan ook hun mening hier ook neerzetten.

vind het eigenlijk triest voor je kinderen ,maar goed is jouw keus. teun.
vind ik nou ook :wink:
Waarom verbaast me dat dan ook weer niks !

Teunbosseman
Berichten: 4386
Lid geworden op: 29 mar 2011 15:46
Contacteer:

Re: Kinderopvang: er wordt flink gesnoeit.

Ongelezen bericht door Teunbosseman »

manondoris schreef:precies choc begrijpt het :wink: en teun ik vind zelf dat ik het vele maalen beter heb als jij hoor dus voel ik totaal geen afgunst of jaloezie naar jou toe. dat dat even duidelijk is! ik hoorde mijn dochter laatst tegen haar vriendin zeggen,ik ben blij dat mijn moeder alltijd thuis is. en dat doet mij dan weer goed :D

Mooi toch dat jij vindt dat het beter hebt, blij voor je op dat punt. Val mij dan niet aan met opmerkingen dat ik geen tijd voor de kids zou hebben, wat geheel nergens op is gebaseerd.

Ik hoor iedere dag kids zeggen --> pappa / mamma we hebben zoveel leuke dingen gedaan op KDV.

manondoris
Berichten: 1700
Lid geworden op: 02 dec 2010 17:28

Re: Kinderopvang: er wordt flink gesnoeit.

Ongelezen bericht door manondoris »

[Off-Topic bericht verwijderd door de Moderator]

Teunbosseman
Berichten: 4386
Lid geworden op: 29 mar 2011 15:46
Contacteer:

Re: Kinderopvang: er wordt flink gesnoeit.

Ongelezen bericht door Teunbosseman »

ciske schreef:
manondoris schreef: precies choc begrijpt het :wink: en teun ik vind zelf dat ik het vele maalen beter heb als jij hoor dus voel ik totaal geen afgunst of jaloezie naar jou toe. dat dat even duidelijk is! ik hoorde mijn dochter laatst tegen haar vriendin zeggen,ik ben blij dat mijn moeder alltijd thuis is. en dat doet mij dan weer goed :D
goh , laat ik je nou ook begrijpen, beter dat je vaker thuis bent dan zoals teun meer afwezig bent, en ja teun logisch dat mensen die hier lezen of wat dan ook hun mening hier ook neerzetten.

vind het eigenlijk triest voor je kinderen ,maar goed is jouw keus. teun.

Daar hebben we spuit 11 ook.......denk je ook ff mee te kunnen lopen. Blijkbaar lopen jullie allemaal thuis te zorgen voor de kids en als een ander dat niet doet en het financieel kan opbrengen om meerdere dagen naar KDV te brengen dan is het huis te klein....oooohh...geen tijd voor de kids, graaier, en ga zo maar door.

En ik lees ook en zet mijn mening hier neer.....tijdens werktijd nog wel oooohhhh. Jullie tussen het strijken door?

Teunbosseman
Berichten: 4386
Lid geworden op: 29 mar 2011 15:46
Contacteer:

Re: Kinderopvang: er wordt flink gesnoeit.

Ongelezen bericht door Teunbosseman »

ciske schreef:
Teunbosseman schreef: Anders was ik ook een net financieel reddend persoon geweest.

Wat is hier mis mee dan? Je werkt toch om te leven? Of leef jij om te werken, die indruk wek je wel.

Lees eerst ff de vorige 13 pagina's, dan ipv uit spuit 11 te blazen

ciske
Berichten: 10820
Lid geworden op: 17 mar 2011 11:13

Re: Kinderopvang: er wordt flink gesnoeit.

Ongelezen bericht door ciske »

angel1978 schreef:

Heb je nog meer ( veroordelende ) opmerkingen ??

jonge jonge zeg.. triest voor de kinderen.. leven om te werken.. graaier..

Iedereen die andere keuzes maakt dan jullie moet maar flink de grond in begrijp ik ?
Je kletst weer eens uit je nek..... als je zo nodig wilt werken doe het dan niet ten koste van de kinderen die het oh...zo leuk hebben op het KVD, kinderen vinden het maar wat fijn om thuis de ouders te hebben, hoezo vooroordelen, omdat ik het niet met jou eens ben??? das dan jammer.

Teunbosseman
Berichten: 4386
Lid geworden op: 29 mar 2011 15:46
Contacteer:

Re: Kinderopvang: er wordt flink gesnoeit.

Ongelezen bericht door Teunbosseman »

manondoris schreef:op het kdv ja ,mag ook wel voor dat geld.ene je typt er hier aardig oplos? die tijd kun je beter aan je kind spenderen :mrgreen: fijne baan heb jij als je daar zoveel tijd voor hebt.

Zelfde kan van jou worden gezegd :roll: gaat jou ook heeel goed af. Vergeet de piepers niet alvast op te zetten.

Ind een fijne baan, krijg je als je investeerd in jezelf en de toekomst.
Laatst gewijzigd door Teunbosseman op 08 jun 2011 15:00, 1 keer totaal gewijzigd.

Teunbosseman
Berichten: 4386
Lid geworden op: 29 mar 2011 15:46
Contacteer:

Re: Kinderopvang: er wordt flink gesnoeit.

Ongelezen bericht door Teunbosseman »

ciske schreef:
angel1978 schreef:

Heb je nog meer ( veroordelende ) opmerkingen ??

jonge jonge zeg.. triest voor de kinderen.. leven om te werken.. graaier..

Iedereen die andere keuzes maakt dan jullie moet maar flink de grond in begrijp ik ?
Je kletst weer eens uit je nek..... als je zo nodig wilt werken doe het dan niet ten koste van de kinderen die het oh...zo leuk hebben op het KVD, kinderen vinden het maar wat fijn om thuis de ouders te hebben, hoezo vooroordelen, omdat ik het niet met jou eens ben??? das dan jammer.

En wij zij niet met jou eens....ook jammer van jouw vooroordelen.

manondoris
Berichten: 1700
Lid geworden op: 02 dec 2010 17:28

Re: Kinderopvang: er wordt flink gesnoeit.

Ongelezen bericht door manondoris »

Teunbosseman schreef:
ciske schreef:
angel1978 schreef:

Heb je nog meer ( veroordelende ) opmerkingen ??

jonge jonge zeg.. triest voor de kinderen.. leven om te werken.. graaier..

Iedereen die andere keuzes maakt dan jullie moet maar flink de grond in begrijp ik ?
Je kletst weer eens uit je nek..... als je zo nodig wilt werken doe het dan niet ten koste van de kinderen die het oh...zo leuk hebben op het KVD, kinderen vinden het maar wat fijn om thuis de ouders te hebben, hoezo vooroordelen, omdat ik het niet met jou eens ben??? das dan jammer.

En wij zij niet met jou eens....ook jammer van jouw vooroordelen.
wij!!!!!! angel wil bijna alle toeslagen van tafel ,en al helemaal de kindertoeslagen,en daar ben je het mee eens :lol:

Gesloten