LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd. |
[ archief ] Pretium Telecom
Re: Pretium Telecom
KrikvdKruK
Ik zou deze wijziging (zeg maar vrijbrief) wél even melden bij ons aller Antoinette van RADAR. Wellicht kan ze deze nieuwe info weer eens gebruiken in een van de uitzendingen. Voor mij is dit overigens wél een indicatie dat de zaken mogelijk slecht gaan.
Maxiem.
Ik zou deze wijziging (zeg maar vrijbrief) wél even melden bij ons aller Antoinette van RADAR. Wellicht kan ze deze nieuwe info weer eens gebruiken in een van de uitzendingen. Voor mij is dit overigens wél een indicatie dat de zaken mogelijk slecht gaan.
Maxiem.
Re: Pretium Telecom
Ik zou toch denken dat de medewerkers (EN het opperhoofd) van Pretium een verklaring van handelingsonbekwaamheid zouden moeten hebben.
Re: Pretium Telecom
Jolijn
Bij dit bedrijf is alles wat je oppert, water naar de zee dragen. Zij zijn alleen gevoelig voor publiciteit. Daarom zou het goed zijn, dat RADAR (opnieuw)aandacht schenkt aan deze wijziging van de regeling/voorwaarden.
Maxiem.
Bij dit bedrijf is alles wat je oppert, water naar de zee dragen. Zij zijn alleen gevoelig voor publiciteit. Daarom zou het goed zijn, dat RADAR (opnieuw)aandacht schenkt aan deze wijziging van de regeling/voorwaarden.
Maxiem.
-
- Berichten: 354
- Lid geworden op: 22 apr 2009 02:05
Re: Pretium Telecom
Beste mensen,
Kennelijk werd er wat te gretig gebruik gemaakt van de coulanceregeling voor ouderen. Er blijft echter staan dat wanneer een oudere door Pretium gestrikt wordt er eigenlijk 'per definitie' sprake is van oneerlijke handelspraktijken. Op deze website en in De Telefoongids worden deze praktijken uitputtend behandeld.
Er blijven nog altijd mogelijkheden over om het Pretium abonnement effectief en snel de nek om te draaien. Ik zelf heb al weer lang geleden met succes en maximale schade voor Pretium gebruik gemaakt van situatie 2 uit De Telefoongids en anderen er mee geholpen. Dokter Oetker loopt als een panzerkampfwagen
Alle ouderen zouden zich moeten aanmelden bij het Bel-me-niet register. Niet dat dit telepiraten als Pretium tegenhoudt om te bellen, maar iedere 'overeenkomst' met Pretium kan dan weer later worden ontbonden omdat deze op onrechtmatige wijze tot stand is gekomen. Dien vooral ook klachten in bij Consuwijzer.
Groetjes,
MementoMori
Kennelijk werd er wat te gretig gebruik gemaakt van de coulanceregeling voor ouderen. Er blijft echter staan dat wanneer een oudere door Pretium gestrikt wordt er eigenlijk 'per definitie' sprake is van oneerlijke handelspraktijken. Op deze website en in De Telefoongids worden deze praktijken uitputtend behandeld.
Er blijven nog altijd mogelijkheden over om het Pretium abonnement effectief en snel de nek om te draaien. Ik zelf heb al weer lang geleden met succes en maximale schade voor Pretium gebruik gemaakt van situatie 2 uit De Telefoongids en anderen er mee geholpen. Dokter Oetker loopt als een panzerkampfwagen

Alle ouderen zouden zich moeten aanmelden bij het Bel-me-niet register. Niet dat dit telepiraten als Pretium tegenhoudt om te bellen, maar iedere 'overeenkomst' met Pretium kan dan weer later worden ontbonden omdat deze op onrechtmatige wijze tot stand is gekomen. Dien vooral ook klachten in bij Consuwijzer.
Groetjes,
MementoMori
Re: Pretium Telecom


Pretium heeft haar leven nog steeds niet gebeterd!!
Mijn schoonvader (bijna 80!) werd gebeld door (heel aardige dame...) van Pretium, hij had het idee dat hij KPN Telecom aan de telefoon had. Ook hij is er ingeluisd!
Hij is jarenlang klant van KPN en niet van plan om over te stappen!
Ik ga morgen direct Pretium bellen om dit ongedaan te maken!
Schandalig dat Pretium op deze manier aan haar klanten probeert te komen!!!

-
- Berichten: 354
- Lid geworden op: 22 apr 2009 02:05
Re: Pretium Telecom
Beste Fda,
Ga nou niet bellen met Pretium, dat heeft geen zin. Je moet uitsluitend schriftelijk met Pretium corresponderen met aangetekende brieven. Kijk in De Telefoongids voor de aanpak. Als je de Welkomstbrief zojuist hebt ontvangen kan je binnen 7 werkdagen na ontvangst volgens 'Situatie 1' de overeenkomst ontbinden. Anders wordt het 'Situatie 5', hoewel Pretium volgens recente berichten de coulanceregeling voor ouderen heeft beperkt.
Was schoonvader geregistreerd bij het Bel-me-niet register? Dan kan je ook nog tot 3 maanden na ontvangst van de welkomstbrief beroep doen op recht op ontbinding wegens oneerlijke handelspraktijken, met de dreiging dat je naar de Geschillencommissie Telecommunicatie zult gaan.
Groetjes,
MementoMori
Ga nou niet bellen met Pretium, dat heeft geen zin. Je moet uitsluitend schriftelijk met Pretium corresponderen met aangetekende brieven. Kijk in De Telefoongids voor de aanpak. Als je de Welkomstbrief zojuist hebt ontvangen kan je binnen 7 werkdagen na ontvangst volgens 'Situatie 1' de overeenkomst ontbinden. Anders wordt het 'Situatie 5', hoewel Pretium volgens recente berichten de coulanceregeling voor ouderen heeft beperkt.
Was schoonvader geregistreerd bij het Bel-me-niet register? Dan kan je ook nog tot 3 maanden na ontvangst van de welkomstbrief beroep doen op recht op ontbinding wegens oneerlijke handelspraktijken, met de dreiging dat je naar de Geschillencommissie Telecommunicatie zult gaan.
Groetjes,
MementoMori
Re: Pretium Telecom
Beste MementoMori,
Bedankt voor de tip.
Heb net een brief opgesteld (m.b.v. de Tros Radar voorbeeldbrief).
Groetjes,
Frank.
Bedankt voor de tip.
Heb net een brief opgesteld (m.b.v. de Tros Radar voorbeeldbrief).
Groetjes,
Frank.
Re: Pretium Telecom
fda
Advies: verstuur de brief wél aangetekend en met bewijs van ontvangst. Bij veel bedrijven komen gewone brieven tegenwoordig standaard niet aan.
Maxiem.
Advies: verstuur de brief wél aangetekend en met bewijs van ontvangst. Bij veel bedrijven komen gewone brieven tegenwoordig standaard niet aan.
Maxiem.
Re: Pretium Telecom
Hoi Maxiem,
Bedankt! Dat was ik inderdaad ook van plan (zeker gezien de reputatie van Pretium). Ik heb ook een klacht ingediend bij consuwijzer.
Het gesprek is heel geraffineerd gegaan, op een gegeven moment vroeg de Pretium medewerkster (call center neem ik aan) om het rekeningnr. van mijn schoonvader. Hij zei, die hebben jullie toch al (hij dacht nog steeds dat hij KPN aan de lijn had). Dat klopt zei ze, dit is ter controle...... Dus gaf mijn schoonvader zijn rekeningnummer.
Groetjes,
Frank.
Bedankt! Dat was ik inderdaad ook van plan (zeker gezien de reputatie van Pretium). Ik heb ook een klacht ingediend bij consuwijzer.
Het gesprek is heel geraffineerd gegaan, op een gegeven moment vroeg de Pretium medewerkster (call center neem ik aan) om het rekeningnr. van mijn schoonvader. Hij zei, die hebben jullie toch al (hij dacht nog steeds dat hij KPN aan de lijn had). Dat klopt zei ze, dit is ter controle...... Dus gaf mijn schoonvader zijn rekeningnummer.
Groetjes,
Frank.
Re: Pretium Telecom
Mijn vader is ook de dupe geworden van Pretium. Oudere mensen bellen, vaag iets melden over kpn en vervolgens een 77 jarige opzadelen met een betere aanbieding? Al 50 jaar KPN klant en naar tevredenheid. Bij annulering schermen met 7 dagen (brief volgt pas na 6 dagen en zoon woont op 50 kilometer, laat de beste oude man geen internet hebben om te scannen!) Na klacht moet vader zelf bellen, fax verzonden, deze is pas na 8 dagen binnen!1 wat wil je als zoon het niet weet. Volgt een brief van Pretium dat alles loopt en KPN weet van de opzegging ingaande 8 maart 2012..bellen met KPN, geen melding van overstappen in het systeem .... echter zij kunnen het niet voorkomen. Blijkt uit oude gegevens op internet dat dit al jaren zo loopt.
Als Radar echt belangen behartigd van ouderen zou deze zaak goed zijn afgehandeld. Jammer genoeg zijn er weer nieuwe items die Radar oppakt met een hogere nieuws waarde. Hoe kan het dat de oplichter Hans Nyks al jaren onderaan de brief staat.
Als Radar echt belangen behartigd van ouderen zou deze zaak goed zijn afgehandeld. Jammer genoeg zijn er weer nieuwe items die Radar oppakt met een hogere nieuws waarde. Hoe kan het dat de oplichter Hans Nyks al jaren onderaan de brief staat.
Re: Pretium Telecom
theodeijk
Er worden de laatste tijd weer opvallend veel berichten op de diverse fora over dit bedrijf geplaatst en in vrijwel elk bericht wordt aangegeven, dat er mogelijk van misleiding sprake zou kunnen zijn. Schrijf dit bedrijf een aangetekende brief waarin je aangeeft, dat je de switch onder geen beding accepteert. Geef daarin ook aan dat je zonodig hen in rechte zult aanspreken als zij weigeren mee te werken. Zet geen handtekening onder de brief maar wél de volledige naam en het adres.
Maxiem.
Er worden de laatste tijd weer opvallend veel berichten op de diverse fora over dit bedrijf geplaatst en in vrijwel elk bericht wordt aangegeven, dat er mogelijk van misleiding sprake zou kunnen zijn. Schrijf dit bedrijf een aangetekende brief waarin je aangeeft, dat je de switch onder geen beding accepteert. Geef daarin ook aan dat je zonodig hen in rechte zult aanspreken als zij weigeren mee te werken. Zet geen handtekening onder de brief maar wél de volledige naam en het adres.
Maxiem.
Re: Pretium Telecom
Bedankt voor het advies.
Re: Pretium Telecom
Dient u ook eens een klacht in bij Consuwijzer over deze werkwijze. Zij verzamelen dit soort klachten en sturen dit door aan de Opta. Bij genoeg klachten zal de Opta zeker ingrijpen. Als ik mij niet vergis zijn zij al eerder door de Opta op de vingers getikt, dus indien er klachten blijven binnenkomen zullen zij dit wel wat scherper in de gaten houden.
Kennelijk hebben zij nog niet geleerd van de oude praktijken, bah wat een vervelend bedrijfje is dit.
U kunt eventueel ook eens informatie inwinnen bij consuwijzer of juridisch loket. Mogelijk kunt u ook van dit contract af onder dwaling of iets dergelijks.
Kennelijk hebben zij nog niet geleerd van de oude praktijken, bah wat een vervelend bedrijfje is dit.
U kunt eventueel ook eens informatie inwinnen bij consuwijzer of juridisch loket. Mogelijk kunt u ook van dit contract af onder dwaling of iets dergelijks.
Re: Pretium Telecom
Ook mijn schoonouders hebben dit aan den lijve ondervonden.
maar dat was al in 2008. Er is dus niets veranderd!
De Opta doet er niets aan en KPN wordt door door de Opta zelfs verplicht het nummer af te staan zonder controle. Aangetekende schrijvens helpen niet veel bij Pretium maar zijn wel noodzakelijk voor een dossier.
Het enigste wat je nu nog kunt doen om portatie tegen te gaan is internet-plus bellen aanvragen. Een digitale lijn kan Pretium niet porteren. Als je nummer eenmaal bij Pretium zit begint de ellende pas goed.
inderdaad, met internet kunnen ouderen meestal niets. Dus het omzet proces stop zetten of vertragen voordat het werkelijk wordt doorgezet.
maar dat was al in 2008. Er is dus niets veranderd!
De Opta doet er niets aan en KPN wordt door door de Opta zelfs verplicht het nummer af te staan zonder controle. Aangetekende schrijvens helpen niet veel bij Pretium maar zijn wel noodzakelijk voor een dossier.
Het enigste wat je nu nog kunt doen om portatie tegen te gaan is internet-plus bellen aanvragen. Een digitale lijn kan Pretium niet porteren. Als je nummer eenmaal bij Pretium zit begint de ellende pas goed.
inderdaad, met internet kunnen ouderen meestal niets. Dus het omzet proces stop zetten of vertragen voordat het werkelijk wordt doorgezet.
Re: Pretium Telecom
Registreer je vader in ieder geval in het bel me niet register en dring er bij hem op aan op basis daarvan ieder "zakelijk" gesprek af te breken. Als het belangrijk is sturen ze we een brief.
-
- Berichten: 354
- Lid geworden op: 22 apr 2009 02:05
Re: Pretium Telecom
Beste mensen,
Inmiddels is door de klachten die nu weer binnenkomen na een periode van betrekkelijke rust, duidelijk geworden dat Pretium Telecom de telepiraterij weer actief ter hand heeft genomen als verkoopbeleid. Jullie kunnen hier op dit forum dus terecht en vooral ook op Consuwijzer of Consuwijzer Bel me niet als je in het Bel-me-niet register staat waar Pretium zich kennelijk niks meer van aantrekt.
Groetjes,
MementoMori
Inmiddels is door de klachten die nu weer binnenkomen na een periode van betrekkelijke rust, duidelijk geworden dat Pretium Telecom de telepiraterij weer actief ter hand heeft genomen als verkoopbeleid. Jullie kunnen hier op dit forum dus terecht en vooral ook op Consuwijzer of Consuwijzer Bel me niet als je in het Bel-me-niet register staat waar Pretium zich kennelijk niks meer van aantrekt.
Groetjes,
MementoMori
-
- Berichten: 354
- Lid geworden op: 22 apr 2009 02:05
Re: Pretium Telecom
Beste mensen,
De wijziging van de Wet Overeenkomsten op Afstand in het voordeel van de consumenten komt er aan.
In de nieuwe Europese Richtlijn 2011/83/EU voor consumentenrechten staat in artikel 8 lid 6:
Indien een overeenkomst op afstand per telefoon wordt gesloten, kunnen de lidstaten bepalen dat de handelaar het aanbod moet bevestigen aan de consument, die alleen gebonden is nadat hij het aanbod heeft getekend of zijn schriftelijke instemming heeft gestuurd. De lidstaten kunnen tevens bepalen dat dergelijke bevestigingen moeten worden gedaan op een duurzame gegevensdrager.
Dit betekent dus dat er bij een verkooptelefoontje alleen maar een aanbieding kan worden gedaan om een overeenkomst aan te gaan. Pas als de consument daarna de overeenkomst ondertekend terugzendt of schriftelijk akkoord gaat, is hij er aan gebonden. Wat in Nederland zo moeilijk was om te regelen is nu gelukkig in Brussel voor elkaar gekregen. Nederland moet deze regel binnen 2 jaar ingevoerd hebben. We moeten er nu op toe zien dat de floepers bij Economische Zaken er geen achterdeurtjes en afzwakkingen inbouwen om Hans Nyks en andere telepiraten te helpen. Dat hebben ze namelijk bij de oude richtlijn 97/7/EG ook gedaan met die rammelende Wet Overeenkomsten op Afstand.
Groetjes,
MementoMori
De wijziging van de Wet Overeenkomsten op Afstand in het voordeel van de consumenten komt er aan.
In de nieuwe Europese Richtlijn 2011/83/EU voor consumentenrechten staat in artikel 8 lid 6:
Indien een overeenkomst op afstand per telefoon wordt gesloten, kunnen de lidstaten bepalen dat de handelaar het aanbod moet bevestigen aan de consument, die alleen gebonden is nadat hij het aanbod heeft getekend of zijn schriftelijke instemming heeft gestuurd. De lidstaten kunnen tevens bepalen dat dergelijke bevestigingen moeten worden gedaan op een duurzame gegevensdrager.
Dit betekent dus dat er bij een verkooptelefoontje alleen maar een aanbieding kan worden gedaan om een overeenkomst aan te gaan. Pas als de consument daarna de overeenkomst ondertekend terugzendt of schriftelijk akkoord gaat, is hij er aan gebonden. Wat in Nederland zo moeilijk was om te regelen is nu gelukkig in Brussel voor elkaar gekregen. Nederland moet deze regel binnen 2 jaar ingevoerd hebben. We moeten er nu op toe zien dat de floepers bij Economische Zaken er geen achterdeurtjes en afzwakkingen inbouwen om Hans Nyks en andere telepiraten te helpen. Dat hebben ze namelijk bij de oude richtlijn 97/7/EG ook gedaan met die rammelende Wet Overeenkomsten op Afstand.
Groetjes,
MementoMori
Re: Pretium Telecom
MementoMori
Implementatie daarvan zou al veel zoden aan de dijk zetten, maar ik vrees dat "Den Haag" weer het slimste jongetje van de klas wil zijn en allerlei ups inbouwt, die de piraterij nog meer ruimte geeft. We wachten af.
Maxiem.
Implementatie daarvan zou al veel zoden aan de dijk zetten, maar ik vrees dat "Den Haag" weer het slimste jongetje van de klas wil zijn en allerlei ups inbouwt, die de piraterij nog meer ruimte geeft. We wachten af.
Maxiem.
-
- Berichten: 1258
- Lid geworden op: 20 jan 2011 12:30
Re: Pretium Telecom
Dat klopt. Mijn moeder kreeg middels een brief van KPN te horen dat haar abonnement binnenkort ophield. Toen heb ik gemaild met de klantenservice, zie hieronder de emails :lanaceet schreef:De Opta doet er niets aan en KPN wordt door door de Opta zelfs verplicht het nummer af te staan zonder controle.
Mail (december 2008) aan KPN :
prive/klacht/telefonie/abonnement/anders
Mijn moeder (mevr. xxxxxx) is telefonisch benaderd door Pretium
Telecom (die zich overigens voordeed als iemand van KPN), vervolgens heeft
ze om een brochure gevraagd.
Vervolgens kreeg ze per brief de mededeling dat het KPN abonnement m.i.v.
6-1-2009 wordt beeindigd en dat ze dan klant wordt van Pretium.
Dit wil ze helemaal niet , ze wil bij KPN blijven ! Ze heeft nooit
toestemming gegeven (noch telefonisch noch schriftelijk) om het KPN
abonnement op te zeggen.
Zojuist heb ik (zoon van) de klantenservice van KPN gebeld om dit tegen te
houden. Daar werd me verteld dat KPN er niets aan kan doen en dat ik bij
Pretium moest zijn.
Uiteraard is Pretium nog niet van ons af, die ga ik morgen meteen bellen !
Maar het is uitermate vreemd en belachelijk dat een derde partij (Pretium)
zonder toestemming van de betreffende KPN-klant zomaar het KPN abonnement
kan opzeggen. Als we als klant van KPN dit melden bij KPN krijgen we alleen
de mededeling dat we bij Pretium moeten zijn.
We willen echter geen onnodige aansluitkosten betalen als we weer naar KPN
terugmoeten terwijl we nooit hebben aangegeven weg te willen bij KPN !
We hebben niet zozeer klachten over KPN, maar wel over het antwoord dat we
kregen bij de KPN klantenservice over bovenstaand.
We willen helemaal niet weg bij KPN (evt incasso's door Pretium laten we hoe
dan ook storneren), en ik hoop dat u het KPN-abonnement NIET opzegt per 6
januari 2009. Hopelijk kunt u dat bevestigen per email aan :
[email protected].
Alvast bedankt voor uw antwoord.
Mvg------------------
Antwoord KPN :
Sent: Monday, December 15, 2008 1:55 PM
Subject: Re: prive/telefonie/abonnement/anders (ID6314)
(KMM17661229V42122L0KM)
Geachte mevrouw XXXXXX,
Wij hebben begrip voor uw reactie.
KPN is op de hoogte van deze werkwijze van sommige andere telecomaanbieders
die zich voordoen als KPN met de bedoeling klanten over te nemen.
Het is vooralsnog niet mogelijk voor KPN om tegen deze manier van benadering
stappen te ondernemen.
Indien u zelf stappen wenst te ondernemen adviseren wij u contact op te
nemen met de OPTA middels de volgende link:
http://www.opta.nl/asp/overopta/optas-tiplijn/
Door de OPTA is opdracht gegeven de lijnen open te stellen voor andere
telecom aanbieders. Wanneer deze een opdracht voor uitportering geven aan
KPN zijn wij verplicht deze opdracht in behandeling te nemen.
KPN heeft niet de bevoegdheid de aanvraag hiervoor stop te zetten of terug
te draaien.
Uit onze gegevens blijkt dat KPN op 9 december 2008 een verzoek heeft
ontvangen voor de overstap van de vaste aansluiting met telefoonnummer
XXXXXXX naar een andere telecomaanbieder. Deze staat momenteel gepland
voor 6 januari 2009.
Wij adviseren u derhalve, indien u klant van KPN wilt blijven, een eventuele
overeenkomst met deze andere telecomaanbieder zo spoedig mogelijk
schriftelijk op te zeggen.
Wij vertrouwen erop u met deze informatie van dienst te zijn geweest.
Met vriendelijke groet,
Anja van Weerden
KPN---------------------------
------------------------
Geachte klantenservice
Bedankt voor uw email. Ik heb vandaag Pretium gebeld en die vertellen me
botweg dat de bedenktijd van 7 dagen voorbij is. Al ons verweer werd
weggewimpeld.
We konden wel opzeggen maar dan moesten we wel een heel jaar
abonnementskosten aan Pretium betalen . Belachelijk !
Ik heb inmiddels het klachtenformulier van OPTA ingevuld, en ik zal nogmaals
Pretium mededelen (per brief) dat wij geen klant van Pretium willen zijn.
Een ding begrijp ik echter niet.
Als u een opdracht voor uitportering ontvangt bent u verplicht daaraan te
voldoen.
Ik vind het bijzonder vreemd dat een derde partij (Pretium) blijkbaar wel
ons abonnement kan opzeggen bij KPN, maar als wijzelf daarna KPN benaderen
dat we bij KPN willen blijven wordt gezegd dat dat niet zomaar kan, en
worden vwe erwezen naar Pretium (die mijn moeder misleid heeft.). Via
internet ben ik erachter dat vele mensen zijn misleid door Pretium.
We voelen ons heel erg opgelicht en we willen voorkomen dat er straks weer
aansluitkosten bij KPN moeten betalen als het contract met KPN inderdaad
wordt opgezegd.
Wij geven echter aan bij KPN lid te willen blijven en gewoon aan KPN willen
blijven betalen. Evt. dubbele rekeningen (van zowel KPN en Pretium) nemen we
dan maar voor lief, we betalen echter geen cent aan Pretium. (We willen het
gerust tot een rechtzaak met Pretium laten komen, waar zij maar moeten
aantonen dat er een abonnement door mijn moeder is afgesloten.)
Graag vernemen we hierop uw reactie.
Mvg------------------------
From: "KPN" <[email protected]>
To: ".nl>
Sent: Tuesday, December 16, 2008 10:51 AM
Subject: Re: Re: prive/telefonie/abonnement/anders (ID6314)
(KMM17679442V15962L0KM)
Geachte xxxxxxxxxxx,
Wij hebben begrip voor uw reactie.
De omzettingsopdracht is via Pretium bij KPN binnen gekomen.
Derhalve mag de omzettingsopdracht uitsluitend via de aanvrager weer
geannuleerd worden.
KPN kan/mag in deze niets voor u doen.
Wij adviseren u om uw facturen van Pretium wel gewoon volledig te voldoen
zolang de aansluiting bij hen geactiveerd is.
Indien u zo spoedig mogelijk terug wilt naar KPN kunt u onderstaande
procedure volgen.
Zodra uw telefoonnummer weer bij KPN is ondergebracht, kunt u desgewenst
gaan procederen tegen ongewenste rekeningen van de andere provider.
U kunt met behoud van uw telefoonnummer overstappen van een andere
telefonie-aanbieder terug naar KPN. Dit kunt u aanvragen via het formulier
dat als bijlage is bijgevoegd bij deze e-mail.
U kunt dit ingevuld samen met een kopie van uw legitimatiebewijs sturen naar
het adres dat op het formulier vermeld staat. KPN zorgt dan voor het
opheffen van uw aansluiting bij de andere aanbieder.
De éénmalige aansluitkosten worden bij u in rekening gebracht.
N.B. Bij terugkeer naar KPN dient u rekening te houden met de minimale
contractduur en opzegtermijn bij uw huidige telecomaanbieder.
Wij vertrouwen erop u met deze informatie van dienst te zijn geweest.
Met vriendelijke groet,
Marga van Baarsen
KPN
Dus vantevoren met KPN gebeld dat we lid willen blijven bij KPN : KPN kan of mag niets aan veranderen en we werden doorverwezen naar de oplichters van Pretium.
Toen we uiteindelijk weer zelf naar KPN overstapten moesten we overig o.a. een copie van een ID bewijs en een handtekening overhandigen aan KPN. Zo zou ieder contract moeten worden afgesloten, en niet via een of ander ingekort stukje bandopname die Pretium hanteerst (en die je nooit te horen krijgt)