Huiskamer

Lees de huisregels goed door voordat je berichten op het forum van Radar plaatst.
Onkruid71
Berichten: 2869
Lid geworden op: 02 nov 2021 04:10

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door Onkruid71 »

witte angora schreef:
22 jun 2024 20:46
Onkruid71 schreef:
22 jun 2024 20:15
Lady1234 schreef:
22 jun 2024 20:14
Maar u weet nu blijkbaar dat u de hele dag kan reageren op het internet, zonder over 1, 2 3 of 4 dagen in te storten.

Mooi, word call center medewerker.
Dat is een aanname die jij maakt
.
Dat is een feit dat voor iedereen overduidelijk zichtbaar is.
Gebaseerd op amateur kennis zonder enig onderzoek qua wat er wetenschappelijk bekend is. Zonder enige kennis van zaken dus.

witte angora
Berichten: 31188
Lid geworden op: 21 okt 2009 20:44

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door witte angora »

Onkruid71 schreef:
22 jun 2024 20:53
witte angora schreef:
22 jun 2024 20:46
Onkruid71 schreef:
22 jun 2024 20:15


Dat is een aanname die jij maakt
.
Dat is een feit dat voor iedereen overduidelijk zichtbaar is.
Gebaseerd op amateur kennis zonder enig onderzoek qua wat er wetenschappelijk bekend is. Zonder enige kennis van zaken dus.
Nee, gebaseerd op wat hier te lezen is.

Onkruid71
Berichten: 2869
Lid geworden op: 02 nov 2021 04:10

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door Onkruid71 »

witte angora schreef:
22 jun 2024 20:52
Onkruid71 schreef:
22 jun 2024 20:45
Ik houd geen dagboek bij omdat het dan nog speculeren blijft waarvan de PEM komt. Dat heb ik ook al aangegeven.

[...]

De rest is het afwachten tot er onderzoeken komen, die wat kunnen verbeteren. Meer is het niet.
Juist die dagboeken zouden kunnen bijdragen aan onderzoeken, denk je niet? Al zou alleen maar overtuigend aangetoond worden in welke richting er NIET gezocht moet worden, dan zijn 'ze' toch ook al een stuk verder?

Ik ben een tijdje geleden aan een lifestlye gebeuren begonnen, via de ambulante begeleiding. Wat is het eerste wat er wordt gevraagd? Hou eens een dagboek bij, dan krijgen we inzicht in hoe het de hele dag en de hele week door gaat. En met dat inzicht kun je eens kijken waar er ruimte is om dingen te verbeteren, of waar je een eerste slag kan maken. Je kan mij niet wijsmaken dat er geen patroon in zit als je een dagboek bij zou houden.

Maar ja, de bal bij een ander leggen... 'ze' moeten meer doen, zelf vind ik het wel makkelijk, liggend op mijn bed, de hele dag op fora klagen over hoe moe ik ben.
Nee we zit inderdaad geen patroon in. Ik spreek uit ervaring, in het verleden wel bijgehouden.
Anders was ik weer al lang zelf achter geweest natuurlijk.
En de reden waarom dit onderwerp nog gaande is, heeft te maken met de amateur betweters, jou bedoel ik hierbij ff niet.
Het gekke daarvan vind ik dat ze zeggen je moet de bij de dokter zijn, die weten er alles van, maar als je dan met wetenschappelijke stukken komt, dan geven ze ineens hun eigen mening er aan.
Ze hadden ook kunnen denken, Oh, ik geloof het niet, lees ff wat een dan oordeel ik pas weer.
Maar Nee dat doen ze dan met hun eigen beperkte kennis over dit onderwerp.

Dan was het al lang geen onderwerp meer.

kuklos
Berichten: 9925
Lid geworden op: 24 aug 2004 11:06

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door kuklos »

Onkruid71 schreef:
22 jun 2024 20:45
Ik houd geen dagboek bij omdat het dan nog speculeren blijft waarvan de PEM komt.
............
De rest is het afwachten tot er onderzoeken komen, die wat kunnen verbeteren. Meer is het niet.
Wat Witte Angora ook al aangaf was mijn gedachte. Bij hoofdpijnpatiënten word een hoofdpijndagboek aangeraden om bij te houden. Omdat het misschien patronen oplevert waar de patiënt en/of de arts iets aan hebben.

De cynicus in mij zegt nu dat je wel zal reageren met "dus jij denkt dat hoofdpijn hetzelfde is als PEM/ME/CVS". En als dat inderdaad je reactie zou zijn is er een simpel antwoord. Er zijn overeenkomsten en verschillen. De overeenkomst is dat ook hoofdpijnen geen een-op-een causale oorzaak kennen bij een aanval. En toch wordt zo'n dagboek aangeraden door neurologen en hoofdpijnklinieken.

Dagboeken die bovendien bij onderzoeken gebruikt kunnen worden.

Onkruid71
Berichten: 2869
Lid geworden op: 02 nov 2021 04:10

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door Onkruid71 »

witte angora schreef:
22 jun 2024 20:54
Onkruid71 schreef:
22 jun 2024 20:53
witte angora schreef:
22 jun 2024 20:46

Dat is een feit dat voor iedereen overduidelijk zichtbaar is.
Gebaseerd op amateur kennis zonder enig onderzoek qua wat er wetenschappelijk bekend is. Zonder enige kennis van zaken dus.
Nee, gebaseerd op wat hier te lezen is.
Dan heb je niet alles gelezen, linkjes ofzo.

Onkruid71
Berichten: 2869
Lid geworden op: 02 nov 2021 04:10

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door Onkruid71 »

kuklos schreef:
22 jun 2024 21:01
Onkruid71 schreef:
22 jun 2024 20:45
Ik houd geen dagboek bij omdat het dan nog speculeren blijft waarvan de PEM komt.
............
De rest is het afwachten tot er onderzoeken komen, die wat kunnen verbeteren. Meer is het niet.
Wat Witte Angora ook al aangaf was mijn gedachte. Bij hoofdpijnpatiënten word een hoofdpijndagboek aangeraden om bij te houden. Omdat het misschien patronen oplevert waar de patiënt en/of de arts iets aan hebben.

De cynicus in mij zegt nu dat je wel zal reageren met "dus jij denkt dat hoofdpijn hetzelfde is als PEM/ME/CVS". En als dat inderdaad je reactie zou zijn is er een simpel antwoord. Er zijn overeenkomsten en verschillen. De overeenkomst is dat ook hoofdpijnen geen een-op-een causale oorzaak kennen bij een aanval. En toch wordt zo'n dagboek aangeraden door neurologen en hoofdpijnklinieken.

Dagboeken die bovendien bij onderzoeken gebruikt kunnen worden.
De hoofdpijnen is ook niet een touw aan vast te knopen, er zit totaal geen structuur in.
Ook niet door wat ik eet ofzo. Ik weet wel bij bepaalde stressvolle momenten, dat er lichtelijke hoofdpijn op treed. Het dagelijks ritme is ook niet op pijl te houden. Soms heb ik werken dat ik overdag slaap en snachts wakker ben. Daar heb ik de reden om nog niet van kunnen ontdekken.
Ik ben altijd zo geweest van het afstrepen en bijhouden wat de oorzaak kan zijn.
Maar ik ben daar mee opgehouden, sinds ik alleen ben een ik het allemaal niet meer kan bijhouden.

Het is simpelweg gewoon uitzitten.
Aan onderzoeken kan ik niet meedoen, zit vaak te ver weg.
Er is voorlopig geen oplossing dus het is afwachten.

ZeerPrivé
Berichten: 5760
Lid geworden op: 27 feb 2017 14:50

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door ZeerPrivé »

Serieus, jij begrijpt niet waarom je dag/nachtritme op tilt is?

Onkruid71
Berichten: 2869
Lid geworden op: 02 nov 2021 04:10

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door Onkruid71 »

ZeerPrivé schreef:
22 jun 2024 21:25
Serieus, jij begrijpt niet waarom je dag/nachtritme op tilt is?
Ergens wel, omdat ik te lang aan het dagritme heb proberen vol te houden.
Maar dan wordt het moeilijk ineens omdat je elk uur echt wakker wordt en er opnieuw moet proberen te slapen. En dan op den duur is dat niet meer vol te houden en dan zit ik ineens snachts wakker. Helaas niks aan te doen.

witte angora
Berichten: 31188
Lid geworden op: 21 okt 2009 20:44

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door witte angora »

Ach, wij begrijpen er toch niks van.

Twee jaar geleden was mijn dag/nachtritme ook op tilt. Oorzaak was: veel en veel te lang gamen. Soms tot diep in de nacht. Dus ja, dan ben je de volgende dag geen mens meer, en op een fatsoenlijke tijd opstaan zat er ook niet in. Dat is nu dus anders: met het gamen ben ik gestopt, in principe gaat rond 22.00 uur alles uit om me nog even een uurtje te ontladen, en dan kijken of mijn bedje nog van me houdt. En wat denk je? Doorgaans ben ik nu ergens tussen 6.30 en 7.15 uur mijn bed uit. Lees even het nieuws en neem andere info tot me, terwijl de bammetjes ontdooien, afijn... ergens tussen 8.00 en 8.30 kan ik beginnen met poetsen etcetera. Op een moment dat ik nog de hele dag voor me heb, in tegenstelling tot eerder. Kan meer doen op een dag, ga nu ook naar de sportschool, het lukt steeds beter op tijd te beginnen met het avondeten voor te bereiden en gezond te eten, enzovoorts. En ja, halverwege de middag ben ik nog steeds even een uurtje van de wereld. Zal de leeftijd wel zijn.

Het herstellen van een gezond dag/nachtritme is altijd mogelijk, maar dat begint toch echt met zelfreflectie, en stap voor stap dingen anders gaan doen. Waaronder dus stoppen met gamen of andere onzinnige tijdverslinderaars en tijdverdrijvers.

En ja, iedereen heeft wel eens momenten dat je de hele nacht wakker ligt. En ja, als je de hele dag niks doet, ben je niet moe genoeg om de hele nacht door te slapen. Dan wordt je idd ook na een paar uur weer wakker. Ik denk toch echt dat je op een of andere manier in een vicieuze cirkel terecht bent gekomen waar je moet proberen uit te komen.

Onkruid71
Berichten: 2869
Lid geworden op: 02 nov 2021 04:10

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door Onkruid71 »

Waarom reageer je vanuit eigen ervaringen? Je hebt zeker nog niks gelezen, je denkt nog steeds dat het allemaal psychisch is.
Dat is het niet. Dat is wetenschappelijk bewezen.
Ik snap nog steeds niet hoe je erbij komt dat ik elke dag game, dat ik op vele fors zit, en veel onzin dingen doe.
Want je hebt het helemaal mis.

kuklos
Berichten: 9925
Lid geworden op: 24 aug 2004 11:06

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door kuklos »

@Onkruid71, we zien je hier wel op allerlei tijden, inclusief diep in de nacht, posten. Achter een computerscherm zitten is slecht voor de slaap. Heel begrijpelijk dat je iets wil doen als je niet kan slapen, maar een computerscherm helpt dan ook niet qua slaperigheid.
Laatst gewijzigd door kuklos op 22 jun 2024 22:06, 1 keer totaal gewijzigd.

angel1978
Berichten: 11123
Lid geworden op: 30 aug 2005 11:08

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door angel1978 »

Onkruid71 schreef:
22 jun 2024 21:55
Waarom reageer je vanuit eigen ervaringen? Je hebt zeker nog niks gelezen, je denkt nog steeds dat het allemaal psychisch is.
Dat is het niet. Dat is wetenschappelijk bewezen.
Ik snap nog steeds niet hoe je erbij komt dat ik elke dag game, dat ik op vele fors zit, en veel onzin dingen doe.
Want je hebt het helemaal mis.

Twitter check
Instagram check
Tros radar check
Facebook check
Pinterest check
Linkedin check

Onkruid71
Berichten: 2869
Lid geworden op: 02 nov 2021 04:10

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door Onkruid71 »

angel1978 schreef:
22 jun 2024 22:04
Onkruid71 schreef:
22 jun 2024 21:55
Waarom reageer je vanuit eigen ervaringen? Je hebt zeker nog niks gelezen, je denkt nog steeds dat het allemaal psychisch is.
Dat is het niet. Dat is wetenschappelijk bewezen.
Ik snap nog steeds niet hoe je erbij komt dat ik elke dag game, dat ik op vele fors zit, en veel onzin dingen doe.
Want je hebt het helemaal mis.

Twitter check
Instagram check
Tros radar check
Facebook check
Pinterest check
Linkedin check
En allemaal actief?

scharrelschipper
Berichten: 1856
Lid geworden op: 05 apr 2020 20:37

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door scharrelschipper »

kuklos schreef:
22 jun 2024 20:01
Onkruid71 schreef:
22 jun 2024 19:57
kuklos schreef:
22 jun 2024 19:52
@Onkruid71, en toch verbaast het dat je hier schijnbaar wel kan deelnemen aan discussies, maar andere zaken niet kan. Dat je aangaande die zaken in bovenstaande comment zegt dat het zelfs door een kort telefoongesprek kan komen.
Dat zou best kunnen dat het je verbaasd, misschien omdat je je het ook niet voor kan stellen.

Verbaasd me wel trouwens dat er 2 hier zeggen dat je je grenzen niet verleggen. Waarbij duidelijk is dat ze geen wetenschappelijke stukken gelezen hebben.
Zo jammer weer deze reactie. Het is ook echt werkelijk altijd hetzelfde bij jou hè? Elk tegenwoord, elke poging tot inhoudelijke discussie levert elke keer wéér die reactie op, niemand snapt het behalve jij.
En dan nog vreemd kijken als steeds meer mensen hier je zat zijn.
Heb er helemaal geen kennis van dan behalve wat ik op internet lees over pem.
Weet ook wel dat internet niet zaligmakend is,maar wat ik daar las was precies wat Onkruid al tijden schrijft; men weet het niet en er is geen genezing/medicijn.
Dus de opmerking "meer onderzoek is nodig"is zeker niet misplaatst.
Ook las ik dat voor de meeste pem patienten meer bewegen en actiever zijn, juist verkeerd is,nogmaals,voor wat de info van internet waard is.
Maar die info sluit wel aan bij wat Onkruid schrijft.
En,oke,soms is Onkruid wat vermoeiend,maar iets minder op de persoon hakken zou m.i.ook wel kunnen.

witte angora
Berichten: 31188
Lid geworden op: 21 okt 2009 20:44

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door witte angora »

Onkruid71 schreef:
22 jun 2024 21:55
Waarom reageer je vanuit eigen ervaringen?
Exact wat kuklos schrijft. Of er nu wel of geen genezing is voor PEM, je kan wel je eigen omstandigheden verbeteren door een gezondere manier van leven. Dát is wat ik bedoel te zeggen.
je denkt nog steeds dat het allemaal psychisch is.
Geen idee of een gezondere leefstijl versus een ongezonde leefstijl een kwestie van psychisch is. Ik zelf denk van niet, eigenlijk.

Onkruid71
Berichten: 2869
Lid geworden op: 02 nov 2021 04:10

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door Onkruid71 »

witte angora schreef:
23 jun 2024 08:06
Onkruid71 schreef:
22 jun 2024 21:55
Waarom reageer je vanuit eigen ervaringen?
Exact wat kuklos schrijft. Of er nu wel of geen genezing is voor PEM, je kan wel je eigen omstandigheden verbeteren door een gezondere manier van leven. Dát is wat ik bedoel te zeggen.
je denkt nog steeds dat het allemaal psychisch is.
Geen idee of een gezondere leefstijl versus een ongezonde leefstijl een kwestie van psychisch is. Ik zelf denk van niet, eigenlijk.
Kijk, die onzin over zelfreflectie was niet nodig.
Je maakt aannames dat ik ongezond leef. Qua eten zou het misschien kunnen, maar dat kan ik niet betalen. Ik kan komen, maar energie levels laten dat niet toe. Dus dan zou het maaltijden bestellen worden. En dat is veel te duur.
Voor de rest leef ik zo gezond mogelijk als mijn situatie toe staat.
Voor de rest vind ik het best wel onbeschoft dat je mij gaat vertellen wat ik allemaal moet doen om wat beter te worden, terwijl je al die tijd heb bewezen dat je niks gelezen hebt daarover.

Laten we voorop stellen, ik wil leven en die daar alles voor wat in mijn macht ligt.

angel1978
Berichten: 11123
Lid geworden op: 30 aug 2005 11:08

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door angel1978 »

.

Lowieze
Berichten: 6717
Lid geworden op: 30 nov 2017 10:09

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door Lowieze »

@Onkruid71, als u energie wilt besparen, negeer dan gewoon de berichten van mensen die u, volgens u, niet begrijpen. U kunt er ook voor kiezen om te stoppen met blijven reageren. U schiet er niets mee op.

witte angora
Berichten: 31188
Lid geworden op: 21 okt 2009 20:44

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door witte angora »

Onkruid71 schreef:
23 jun 2024 08:21
Laten we voorop stellen, ik wil leven en die daar alles voor wat in mijn macht ligt.
Succes dan maar. Ben er intussen wel weer een beetje klaar mee, eerlijk gezegd.

Lowieze
Berichten: 6717
Lid geworden op: 30 nov 2017 10:09

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door Lowieze »

witte angora schreef:
23 jun 2024 09:40
Succes dan maar. Ben er intussen wel weer een beetje klaar mee, eerlijk gezegd.
Zelfreflectie: waarom blijf ik erop reageren?

Plaats reactie