Huiskamer

Lees de huisregels goed door voordat je berichten op het forum van Radar plaatst.
Nijogeth
Berichten: 10195
Lid geworden op: 28 apr 2017 19:51

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door Nijogeth »

angel1978 schreef:
28 jun 2024 15:49
Dat kun je vinden, maar dat is toch echt hoe het in Athene werkte.
Maar waarom is dat een argument? Als het in Athene zo ging, dan is het een 'echte democratie'?
Over elke beslissing mocht men dus meestemmen. Een echte democratie.
Ook hier, waarom is dat dan de echte? Als een democratie uit gaat van het gelijkheidsideaal, dan is het wel vreemd om bepaalde groepen uit te sluiten.. Eén mens, één stem geldt dan blijkbaar toch niet helemaal.. Is het dan wel een 'echte democratie' ?

ik zou zeggen van niet.
Nou ja, misschien omdat dat de eerste vorm van democratie was en zij daar de naam aan hebben gegeven. Je kunt er veel van vinden, maar dat is dus waar de naam democratie vandaan komt.

Als ik iets iets bedenk en het een naam geef van iets dat er enigszins op lijkt, betekent dat niet dat dat andere niet de echte vorm er van is.

Erthanax
Berichten: 9828
Lid geworden op: 19 jan 2018 19:57

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door Erthanax »

Er zijn nog twee Zwitserse kantons waar het min of meer zo gaat in een zg. Landsgemeinde.

scharrelschipper
Berichten: 1858
Lid geworden op: 05 apr 2020 20:37

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door scharrelschipper »

angel1978 schreef:
28 jun 2024 16:19
scharrelschipper schreef:
28 jun 2024 15:51
Moneyman schreef:
28 jun 2024 11:43

De "echte democratie" bestaat niet. Er zijn simpelweg verschillende vormen van democratie, ieder met zijn eigen spelregels.
Zo is dat, ook b.v.Noord korea, Rusland en China zijn democratiën.
Die definitie is mij iets te ruim...
Vind ik ook,maar de overheden daar vinden dat wel.
De bevolking denkt er misschien stiekum anders over?

angel1978
Berichten: 11131
Lid geworden op: 30 aug 2005 11:08

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door angel1978 »

scharrelschipper schreef:
28 jun 2024 21:42
angel1978 schreef:
28 jun 2024 16:19
scharrelschipper schreef:
28 jun 2024 15:51

Zo is dat, ook b.v.Noord korea, Rusland en China zijn democratiën.
Die definitie is mij iets te ruim...
Vind ik ook,maar de overheden daar vinden dat wel.
De bevolking denkt er misschien stiekum anders over?
https://nl.m.wiktionary.org/wiki/schijndemocratie

Lady1234
Berichten: 27342
Lid geworden op: 02 nov 2017 16:04

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door Lady1234 »

En sommigen denken daar openlijk anders over en moeten dat bezuren.

Lowieze
Berichten: 6725
Lid geworden op: 30 nov 2017 10:09

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door Lowieze »

Veel mensen klagen over spam, vervelende telefoontjes uit het buitenland of whatsapp berichten van onbekenden, omdat ze het gevoel hebben dat hun privacy geschonden wordt. Maar dan wel bestellen bij Aliexpress, Shein, Temu en meer van zulke bedrijven, waarvan je weet dat ze hun klantgegevens verzamelen en doorverkopen aan andere merken en retailers.
Staan mensen daar echt nooit bij stil als ze weer zulke meuk bestellen?

kuklos
Berichten: 9928
Lid geworden op: 24 aug 2004 11:06

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door kuklos »

Natuurlijk staan ze daar niet bij stil.

Lowieze
Berichten: 6725
Lid geworden op: 30 nov 2017 10:09

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door Lowieze »

kuklos schreef:
29 jun 2024 11:58
Natuurlijk staan ze daar niet bij stil.
Zou dan tijd worden om je daar wel eens in te verdiepen.

juliomariner
Berichten: 4986
Lid geworden op: 27 apr 2007 16:55

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door juliomariner »

Ik bestel regelmatig bij Aliexpress en Shein, heb nog nooit spam en spamtelefoontjes gehad. Volgens mij een broodje aap verhaal van Spam via deze chinese sites.

Onkruid71
Berichten: 2877
Lid geworden op: 02 nov 2021 04:10

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door Onkruid71 »

Ik heb ook nergens last van. Koop er al jaren.

ZeerPrivé
Berichten: 5770
Lid geworden op: 27 feb 2017 14:50

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door ZeerPrivé »

Lowieze schreef:
29 jun 2024 11:55
Veel mensen klagen over spam, vervelende telefoontjes uit het buitenland of whatsapp berichten van onbekenden, omdat ze het gevoel hebben dat hun privacy geschonden wordt. Maar dan wel bestellen bij Aliexpress, Shein, Temu en meer van zulke bedrijven, waarvan je weet dat ze hun klantgegevens verzamelen en doorverkopen aan andere merken en retailers.
Staan mensen daar echt nooit bij stil als ze weer zulke meuk bestellen?
Sta jij wel stil bij de vele datalekken die bij webshops/organisaties/bedrijven met grote regelmaat voorkomen? Daarmee vergaren criminelen veel meer privacy gevoelige informatie.

Ik bestel regelmatig wat bij Temu waarvoor ik een emailadres heb aangemaakt die ik alleen op Temu gebruik net als een prepaid 06 nr. en een oude smartphone waar nauwelijks wat op staat.

Nooit last van spam, telefoontjes uit het buitenland enz.

Lowieze
Berichten: 6725
Lid geworden op: 30 nov 2017 10:09

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door Lowieze »

ZeerPrivé schreef:
29 jun 2024 13:01


(…..)

Ik bestel regelmatig wat bij Temu waarvoor ik een emailadres heb aangemaakt die ik alleen op Temu gebruik net als een prepaid 06 nr. en een oude smartphone waar nauwelijks wat op staat.

Nooit last van spam, telefoontjes uit het buitenland enz.
Uiteindelijk heb je dus niet zoveel vertrouwen in Temu gezien de maatregelen die je genomen hebt :mrgreen:

juliomariner
Berichten: 4986
Lid geworden op: 27 apr 2007 16:55

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door juliomariner »

Probeer je alsnog je gelijk te halen?

Thijs124
Berichten: 917
Lid geworden op: 29 aug 2023 21:02

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door Thijs124 »

Uiteindelijk blijkbaar wel veel vertrouwen maar in het begin was juliomariner erg voorzichtig. Is ook wel verstandig.
De overvloed aan mails is wel opvallend. Gelukkig verminderd het snel als je geen reactie meer geeft.

ZeerPrivé
Berichten: 5770
Lid geworden op: 27 feb 2017 14:50

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door ZeerPrivé »

Thijs124 schreef:
29 jun 2024 15:05
Uiteindelijk blijkbaar wel veel vertrouwen maar in het begin was juliomariner erg voorzichtig. Is ook wel verstandig.
De overvloed aan mails is wel opvallend. Gelukkig verminderd het snel als je geen reactie meer geeft.
Krijg, behalve de noodzakelijke mailtjes, verder nooit mails van Temu. Is allemaal in te stellen in je account.

ZeerPrivé
Berichten: 5770
Lid geworden op: 27 feb 2017 14:50

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door ZeerPrivé »

Lowieze schreef:
29 jun 2024 13:41
Uiteindelijk heb je dus niet zoveel vertrouwen in Temu gezien de maatregelen die je genomen hebt :mrgreen:
Lowieze, er zijn ook Nederlandse shops, bedrijven enz. die ik ook een apart (of tijdelijk) mailadres en mijn prepaid 06 gebruik en mijn apps op mijn oude (nou ja, jaar of 3) smartphone staan :wink:
Denk daarbij aan bijv. proefabonnement, shops waar ik eenmalig of zeer incidenteel iets koop enz.

Lowieze
Berichten: 6725
Lid geworden op: 30 nov 2017 10:09

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door Lowieze »

juliomariner schreef:
29 jun 2024 14:44
Probeer je alsnog je gelijk te halen?
Welnee, kan mij het schelen als iemand daar die prullen blijft kopen.
Maar misschien is het toch handig als mensen wat alerter zijn, per slot van rekening is dit een consumentenforum.

https://tweakers.net/nieuws/223814/euro ... ldoen.html

https://id.nl/huis-en-entertainment/mob ... t-opzeggen

https://www.rtl.nl/nieuws/artikel/54415 ... lfs-tiktok

juliomariner
Berichten: 4986
Lid geworden op: 27 apr 2007 16:55

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door juliomariner »

Thijs124 schreef:
29 jun 2024 15:05
Uiteindelijk blijkbaar wel veel vertrouwen maar in het begin was juliomariner erg voorzichtig. Is ook wel verstandig.
De overvloed aan mails is wel opvallend. Gelukkig verminderd het snel als je geen reactie meer geeft.
Ik spreek gewoon uit ervaring. Zoals gezegd bestel Ik regelmatig bij Ali, bevalt goed. Niet bij Temu want daar moet je voor minimaal €20,00 bestellen voordat ze versturen. Daarnaast verstuurd Temu wel erg veel mailtjes. Shein is meer kleding, die koop ik in een winkel.
Daarnaast welke Chinees is nu geïnteresseerd in juliomariner die blijkbaar graag bbqt?

ZeerPrivé
Berichten: 5770
Lid geworden op: 27 feb 2017 14:50

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door ZeerPrivé »

juliomariner schreef:
29 jun 2024 16:10
Thijs124 schreef:
29 jun 2024 15:05
Uiteindelijk blijkbaar wel veel vertrouwen maar in het begin was juliomariner erg voorzichtig. Is ook wel verstandig.
De overvloed aan mails is wel opvallend. Gelukkig verminderd het snel als je geen reactie meer geeft.
Ik spreek gewoon uit ervaring. Zoals gezegd bestel Ik regelmatig bij Ali, bevalt goed. Niet bij Temu want daar moet je voor minimaal €20,00 bestellen voordat ze versturen. Daarnaast verstuurd Temu wel erg veel mailtjes. Shein is meer kleding, die koop ik in een winkel.
Daarnaast welke Chinees is nu geïnteresseerd in juliomariner die blijkbaar graag bbqt?
Ik vind een minimum bestelbedrag juist prima. Bestel er alleen zaken die geen enkele haast hebben. Als je veel mails krijgt, moet je toch eens kijken naar je instellingen. Ontvang alleen bestel- en verzendbevestigingen. Kleding koop ik niet bij de Chinees.

kuklos
Berichten: 9928
Lid geworden op: 24 aug 2004 11:06

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door kuklos »

Lowieze schreef:
29 jun 2024 12:01
kuklos schreef:
29 jun 2024 11:58
Natuurlijk staan ze daar niet bij stil.
Zou dan tijd worden om je daar wel eens in te verdiepen.
Ik hoef me nergens in te verdiepen. Lees mijn bericht nog maar eens goed.

Plaats reactie