Huiskamer

Lees de huisregels goed door voordat je berichten op het forum van Radar plaatst.
Nijogeth
Berichten: 10357
Lid geworden op: 28 apr 2017 19:51

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door Nijogeth »

Wat een gezeur om niets. Ik zie ze zo vaak voorbijkomen. Vaak is dat ook de enige maat die men schenkt in zo'n geval.

witte angora
Berichten: 31487
Lid geworden op: 21 okt 2009 20:44

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door witte angora »

Ik zou me er ook niet druk om maken. Met de huidige prijzen is het meer: 'ga ik er op uit of blijf ik thuis'.

Cro
Berichten: 2128
Lid geworden op: 21 sep 2017 23:58

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door Cro »

Nijogeth schreef:
12 jul 2024 18:21
Wat een gezeur om niets. Ik zie ze zo vaak voorbijkomen. Vaak is dat ook de enige maat die men schenkt in zo'n geval.
Druk om maken gaat wel vrij ver ja, maar helemaal netjes vind ik het ook niet, zeker als het niet correct en duidelijk wordt aangegeven. Immers de consument in Nederland verwacht gewoon bij een vaasje een inhoud van 0.25 en geen 0.20.

Andere maten willen schenken, of bijvoorbeeld in de supermarkt minder inhoud in de verpakkingen zodat de basis prijs niet stijgt is in de basis natuurlijk geen probleem, maar dat verborgen doen zodat het de consument niet opvalt zou van mij dan eigenlijk best verboden mogen worden. Laat er dan maar een plicht komen dat er bijvoorbeeld 3 maand lang zeer duidelijk aangegeven moet worden dat een verpakking minder inhoud heeft dan de consument gewend is.

Nijogeth
Berichten: 10357
Lid geworden op: 28 apr 2017 19:51

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door Nijogeth »

Ik herinner me dat een vaasje in België nogal verschillende maten heeft. Ik geloof van 0,20 tot 0,33. Zo heb je ook een pint of een pint. De ene is 0,57 en de andere iets van 0,43.

Onkruid71
Berichten: 2954
Lid geworden op: 02 nov 2021 04:10

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door Onkruid71 »

België was in mijn herinnering ook een stuk goedkoper in de kroeg qua bier.

Erthanax
Berichten: 9911
Lid geworden op: 19 jan 2018 19:57

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door Erthanax »

Over die twee pinten — in hemelsnaam zonder beginkapitalen! — zal weinig verwarring zijn, want die zijn wettelijk vastgelegd, anders dan fluitjes en vaasjes. In het Verenigd Koninkrijk is het altijd een imperial pint, nooit de kleinere US liquid pint.

ZeerPrivé
Berichten: 5918
Lid geworden op: 27 feb 2017 14:50

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door ZeerPrivé »

Ik gebruik altijd een vaasje om bloemen in te zetten en een fluitje om een partner tot de orde te fluiten...

witte angora
Berichten: 31487
Lid geworden op: 21 okt 2009 20:44

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door witte angora »

En de bloemetjes lijken niet ineens groter omdat het vaasje eigenlijk kleiner is?

ZeerPrivé
Berichten: 5918
Lid geworden op: 27 feb 2017 14:50

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door ZeerPrivé »

witte angora schreef:
12 jul 2024 22:10
En de bloemetjes lijken niet ineens groter omdat het vaasje eigenlijk kleiner is?
Nee dat niet, maar de bloemetjes zijn wel een stuk sterker, want hoe korter de steel, hoe langer zij leven.

Bezorgdeburger
Berichten: 704
Lid geworden op: 09 aug 2022 08:30

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door Bezorgdeburger »

In het hoofdlijnenakkoord van dit radicale rechtse kabinet staan plannen voor strengere grenscontroles. @kuklos en @deltoer en @nijogeth pleiten in deze huiskamer ook voor grenzen dicht om de asielstroom te verminderen.

Zelfs de rechtse Telegraaf schiet die door de onderbuik geleide plannen af. En terecht wat mij betreft.

1. Er is helemaal geen stroom van asielzoekers.
2. Strengere grenscontroles mag alleen in uitzonderlijke gevallen en dan nog alleen heel kort.
3. Aan de buitengrenzen van Europa mag alleen 'Brussel' deze controles instellen en uitvoeren.
4. Er zullen bij strengere Nederlandse grenscontroles lange files ontstaan met urenlange wachttijden.
5. De Nederlandse economie zal een enorme klap krijgen.

Zie de Telegraaf:


https://archive.ph/2024.07.13-040205/ht ... e-economie

witte angora
Berichten: 31487
Lid geworden op: 21 okt 2009 20:44

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door witte angora »

Bezorgdeburger schreef:
13 jul 2024 08:55
1. Er is helemaal geen stroom van asielzoekers.
Over een paar minuten ga ik de deur uit, maar ik zal voor vanavond vast de chips en het bier klaarzetten. :mrgreen:

kuklos
Berichten: 10052
Lid geworden op: 24 aug 2004 11:06

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door kuklos »

1) Er is wel degelijk een stroom van asielzoekers. Als je maar genoeg met definities blijft draaien kan je het vanzelf zo spinnen dan het niet het geval is. Oftewel, je kop in het zand steken.
2) en 3) Dit is Nederland. Wij beslissen hier, niet Brussel.
4) en 5) Andere oplossing is ALLE asielaanvragen afwijzen.

Dit heeft Brussel zelf veroorzaakt door die ongebreidelde import van "asielzoekers".

Onkruid71
Berichten: 2954
Lid geworden op: 02 nov 2021 04:10

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door Onkruid71 »

Laten we er vanuit gaan, dat er dan geen stroming van asielzoekers is, dan wordt het toch wel door een stel incompetente personen geregeld allemaal.

rwolters
Berichten: 1731
Lid geworden op: 28 sep 2022 13:32

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door rwolters »

kuklos schreef:
13 jul 2024 12:21
1) Er is wel degelijk een stroom van asielzoekers. Als je maar genoeg met definities blijft draaien kan je het vanzelf zo spinnen dan het niet het geval is. Oftewel, je kop in het zand steken.
2) en 3) Dit is Nederland. Wij beslissen hier, niet Brussel.
4) en 5) Andere oplossing is ALLE asielaanvragen afwijzen.

Dit heeft Brussel zelf veroorzaakt door die ongebreidelde import van "asielzoekers".
Onzin. De problemen met asielzoekers zijn 100% onze eigen schuld. Als je de tijdens corona (toen heel de wereld stil lag) de capaciteit terug schroeft moet je niet raar opkijken dat als de wereld weer gaat draaien (en alle mensen die je hebt ontslagen al weer nieuw werk hebben) er problemen ontstaan.

Maar stop lekker je hoofd in het zand en geef "Brussel" overal de schuld van. Als je zou weten hie de EU werkt zou je dat niet zeggen....

rwolters
Berichten: 1731
Lid geworden op: 28 sep 2022 13:32

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door rwolters »

Onkruid71 schreef:
12 jul 2024 21:23
België was in mijn herinnering ook een stuk goedkoper in de kroeg qua bier.
Dan ben je er vast al heel lang niet geweest. In Antwerpen betaal je ook gewoon 7,50 voor speciaalbier. En een bolleke kost 5 euro voor 250ml.

Onkruid71
Berichten: 2954
Lid geworden op: 02 nov 2021 04:10

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door Onkruid71 »

rwolters schreef:
13 jul 2024 15:11
Onkruid71 schreef:
12 jul 2024 21:23
België was in mijn herinnering ook een stuk goedkoper in de kroeg qua bier.
Dan ben je er vast al heel lang niet geweest. In Antwerpen betaal je ook gewoon 7,50 voor speciaalbier. En een bolleke kost 5 euro voor 250ml.
Antwerpen verschilt natuurlijk met Genk ofzo qua prijs.

Nijogeth
Berichten: 10357
Lid geworden op: 28 apr 2017 19:51

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door Nijogeth »

https://ferrygogo.nl/kosten-bier-per-land-europa/

Gaat om halve liters bier, maar dit zijn de prijzen volgens hen. Die van Nederland komen hier in het dorp en omringende dorpjes wel redelijk overeen, maar in de duurdere steden natuurlijk niet.

Maar je zou dus kunnen zeggen dat de prijzen voor in België en Duitsland ongeveer 80% van de Nederlandse prijzen zijn.

Nijogeth
Berichten: 10357
Lid geworden op: 28 apr 2017 19:51

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door Nijogeth »

Bezorgdeburger schreef:
13 jul 2024 08:55
@nijogeth pleiten in deze huiskamer ook voor grenzen dicht om de asielstroom te verminderen.
Heb je hier bronnen voor?

kuklos
Berichten: 10052
Lid geworden op: 24 aug 2004 11:06

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door kuklos »

rwolters schreef:
13 jul 2024 15:09
kuklos schreef:
13 jul 2024 12:21
1) Er is wel degelijk een stroom van asielzoekers. Als je maar genoeg met definities blijft draaien kan je het vanzelf zo spinnen dan het niet het geval is. Oftewel, je kop in het zand steken.
2) en 3) Dit is Nederland. Wij beslissen hier, niet Brussel.
4) en 5) Andere oplossing is ALLE asielaanvragen afwijzen.

Dit heeft Brussel zelf veroorzaakt door die ongebreidelde import van "asielzoekers".
Onzin. De problemen met asielzoekers zijn 100% onze eigen schuld. Als je de tijdens corona (toen heel de wereld stil lag) de capaciteit terug schroeft moet je niet raar opkijken dat als de wereld weer gaat draaien (en alle mensen die je hebt ontslagen al weer nieuw werk hebben) er problemen ontstaan.

Maar stop lekker je hoofd in het zand en geef "Brussel" overal de schuld van. Als je zou weten hie de EU werkt zou je dat niet zeggen....
Wat 100% onze eigen schuld is is dat we hier de rode loper voor ze uitrollen. Grenzen dicht.

juliomariner
Berichten: 5000
Lid geworden op: 27 apr 2007 16:55

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door juliomariner »

@BB, plaats mij ook maar in uw rijtje.

Plaats reactie