Huiskamer

Lees de huisregels goed door voordat je berichten op het forum van Radar plaatst.
Nijogeth
Berichten: 10502
Lid geworden op: 28 apr 2017 19:51

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door Nijogeth »

angel1978 schreef:
13 jul 2024 22:29
Lady1234 schreef:
13 jul 2024 21:51
Als iedereen hier zomaar kan blijven, waar dient die asielprocedure dan nog voor?
Als we die asielprocedure nu eens omturnen in iets waar we zelf ook iets aan hebben ipv dat het ons alleen geld kost.

Veilige landers die rotzooi schoppen hebben we niets aan en moet je vanaf.
Oorlogsvluchtelingen vang je op zo lang dat nodig is en laat je werken waar dat kan ( oekraine model, werkt prima ). Vaak keren ze terug als het weer veilig is.
Economische vluchtelingen zijn hier gekomen voor het werk en dat mogen ze dan ook doen. Zo lang ze zelf werken en hun eigen levensvoorziening op peil hebben en houden prima, zo niet ( niet kunnen of willen werken ) en niet in gevaar in land van oorsprong, dan ga je terug.
Op zich een prima idee. Maar hoe zie je dat met die economische vluchtelingen voor je? Die komen het land binnen, krijgen een baan aangewezen en mogen vanuit daar beginnen? Of geven we ze eerst onderdak, geld en moeten ze dan zelf gaan zoeken?

Thijs124
Berichten: 1274
Lid geworden op: 29 aug 2023 21:02

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door Thijs124 »

En als ze later ziek zwak of misselijk zijn gooien we ze eruit?

Lady1234
Berichten: 27378
Lid geworden op: 02 nov 2017 16:04

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door Lady1234 »

Thijs124 schreef:
14 jul 2024 00:33
En als ze later ziek zwak of misselijk zijn gooien we ze eruit?
Dan halen we weer nieuwe om hen te verzorgen.

angel1978
Berichten: 11250
Lid geworden op: 30 aug 2005 11:08

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door angel1978 »

Nijogeth schreef:
13 jul 2024 23:49
angel1978 schreef:
13 jul 2024 21:22
Denk je of heb je het idee dat Griekenland en Italie op dit moment op dat beloofde geld van je zitten te wachten? Of willen ze vooral dat de mensen elders opgevangen kunnen worden omdat hun eigen plekken al overvol zitten?
Ik heb niet over Italië of Griekenland. Ook die worden omringd door veilige landen aan de Middellandse Zee, waar men eerst doorheen moet.
Wat heb je daar nu aan als.ze met een bootje op je strand staan?

angel1978
Berichten: 11250
Lid geworden op: 30 aug 2005 11:08

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door angel1978 »

Nijogeth schreef:
14 jul 2024 00:01
angel1978 schreef:
13 jul 2024 22:29
Lady1234 schreef:
13 jul 2024 21:51
Als iedereen hier zomaar kan blijven, waar dient die asielprocedure dan nog voor?
Als we die asielprocedure nu eens omturnen in iets waar we zelf ook iets aan hebben ipv dat het ons alleen geld kost.

Veilige landers die rotzooi schoppen hebben we niets aan en moet je vanaf.
Oorlogsvluchtelingen vang je op zo lang dat nodig is en laat je werken waar dat kan ( oekraine model, werkt prima ). Vaak keren ze terug als het weer veilig is.
Economische vluchtelingen zijn hier gekomen voor het werk en dat mogen ze dan ook doen. Zo lang ze zelf werken en hun eigen levensvoorziening op peil hebben en houden prima, zo niet ( niet kunnen of willen werken ) en niet in gevaar in land van oorsprong, dan ga je terug.
Op zich een prima idee. Maar hoe zie je dat met die economische vluchtelingen voor je? Die komen het land binnen, krijgen een baan aangewezen en mogen vanuit daar beginnen? Of geven we ze eerst onderdak, geld en moeten ze dan zelf gaan zoeken?

Hoe doen we dat nu met mensen uit Oekraine?
Het gaat er vooral om dat je mensen niet doelloos laat wachten en laat vervelen wat vervelend gedrag uitlokt.
Velen willen werken en wij hebben arbeiders nodig.

witte angora
Berichten: 31938
Lid geworden op: 21 okt 2009 20:44

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door witte angora »

Sta je op, lees je het nieuws - en ongeacht hoe je over de man denkt, de wereld is toch ineens weer een klein stukje anders.

Onkruid71
Berichten: 3009
Lid geworden op: 02 nov 2021 04:10

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door Onkruid71 »

Nou, veel anders niet. Dit is allemaal al jaren aan de gang. De hardheid van de politiek.
Aktie heeft altijd reactie.

Onkruid71
Berichten: 3009
Lid geworden op: 02 nov 2021 04:10

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door Onkruid71 »

Toch wordt het tijd dat de WIA anders moet voor mensen met een arbeidsbeperking.
In mijn ogen is het ook een groot schandaal hoe weet met mensen met een beperking omgegaan wordt door het UWV.
Zoals ik eerder al ergens gezegd heb, het is allemaal gebaseerd op natte vinger werk.

https://youtu.be/OEkTx8_gMPs?si=jwNhe4E9b97zyNFO

Nijogeth
Berichten: 10502
Lid geworden op: 28 apr 2017 19:51

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door Nijogeth »

Ik neem aan dat je ook een idee hebt hoe het dan beter kan?

Onkruid71
Berichten: 3009
Lid geworden op: 02 nov 2021 04:10

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door Onkruid71 »

Nijogeth schreef:
14 jul 2024 19:26
Ik neem aan dat je ook een idee hebt hoe het dan beter kan?
Oh ja hoor, ze zouden bijvoorbeeld al kunnen beginnen met de medische dossiers te lezen. 😁

Nijogeth
Berichten: 10502
Lid geworden op: 28 apr 2017 19:51

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door Nijogeth »

Volgens mij doen ze dat juist en is dat het grote probleem. Er wordt niet goed gekeken naar de situatie van de persoon, volgens dat filmpje van je. Mijns inziens is het onmogelijk om het precies goed te doen voor iedereen.

Onkruid71
Berichten: 3009
Lid geworden op: 02 nov 2021 04:10

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door Onkruid71 »

Nijogeth schreef:
14 jul 2024 20:06
Volgens mij doen ze dat juist en is dat het grote probleem. Er wordt niet goed gekeken naar de situatie van de persoon, volgens dat filmpje van je. Mijns inziens is het onmogelijk om het precies goed te doen voor iedereen.
Er wordt ook niet goed naar de medische dossiers gekeken. En al helemaal niet naar de situatie.
Je hoorde het toch ook al in het filmpje. Dat ze zou kunnen zoeken voor een baantje waar de telefoon maar 2 keer over gaat. Wtf.
Het is een hele hoop onzin in ieder geval.
We hebben niet te maken met gezonde mensen, die kunnen wel wat foutjes hebben. Dus ze moeten beter op de hoogte zijn van de medische wetenschap.

Gaat het ze wel om deze mensen te helpen vraag ik me dan af.
https://nos.nl/l/2506006

Nee, ze kunnen niet alles goed doen, maar zoveel "bewuste" fouten is ook niet nodig.

Het is natuurlijk makkelijk om het te negeren, als je er niet mee te maken hebt.

witte angora
Berichten: 31938
Lid geworden op: 21 okt 2009 20:44

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door witte angora »

Maar goed, het is weer zover. Tijd voor een ander onderwerp:

Vandaag 'gewandeld' van Bergen aan Zee naar Schoorldam. Verrassend mooie omgeving, maar ik zou de tocht zelf niet aanbevelen. Door de hevige regenval zijn grote delen van de duinen onbegaanbaar. Dat werd dus modderen. En dat was op zijn zachtst gezegd dus een drama. Niettemin: juist door het vele omlopen kwam ik op plekken waar ik anders nooit zou komen, en die waren echt schitterend.

Heenreis was een meevallertje: je moet in Bergen overstappen op de Shuttle. En die is gratis, althans vanmorgen. Dus ik hoefde alleen de busreis van Alkmaar station naar Bergen-Plein op te hoesten. Bergen is trouwens ook een aardig dorp; niet om er urenlang rond te lopen, maar er is toch wel een en ander aan horeca. De winkels zijn over het dorp verdeeld zoals Sinterklaas zijn snoepgoed door de kamer gooit. Heeft toch wel iets. Voor een weekendje onthaasten/ontstressen is dit absoluut een mooie omgeving. Enkel jammer dat er zo megaveel fietsers in het gebied zijn.

Bezorgdeburger

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door Bezorgdeburger »

Naast alle nieuws over de aanslag op Trump zouden we bijna vergeten wat er zich in Nederland afspeelt. Thomas von den Dunk schrijft daarover een column in de Volkskrant in de hem welbekende stijl.

Ik kan hier wel van genieten.

Bron: https://archive.ph/2024.07.14-130657/ht ... ~b16fac0a/

Een Wiskunde Student
Berichten: 315
Lid geworden op: 25 nov 2023 10:56

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door Een Wiskunde Student »

Bezorgdeburger schreef:
15 jul 2024 08:41
Naast alle nieuws over de aanslag op Trump zouden we bijna vergeten wat er zich in Nederland afspeelt. Thomas von den Dunk schrijft daarover een column in de Volkskrant in de hem welbekende stijl.

Ik kan hier wel van genieten.

Bron: https://archive.ph/2024.07.14-130657/ht ... ~b16fac0a/
Dar mag je van genieten , maar ik vind het meer een gefrustreerde man, die zijn linkse woede kwijt wil.
Zijn columns zullen nog wel erger worden, als we niet zijn kant op varen :)

Bezorgdeburger

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door Bezorgdeburger »

Een Wiskunde Student schreef:
15 jul 2024 10:49
Bezorgdeburger schreef:
15 jul 2024 08:41
Naast alle nieuws over de aanslag op Trump zouden we bijna vergeten wat er zich in Nederland afspeelt. Thomas von den Dunk schrijft daarover een column in de Volkskrant in de hem welbekende stijl.

Ik kan hier wel van genieten.

Bron: https://archive.ph/2024.07.14-130657/ht ... ~b16fac0a/
Dar mag je van genieten , maar ik vind het meer een gefrustreerde man, die zijn linkse woede kwijt wil.
Zijn columns zullen nog wel erger worden, als we niet zijn kant op varen :)
Hij heeft als columnist toch geen enkele politieke macht om welke richting dan ook het regeringsbeleid te sturen?

Hij heeft wel scherpe opmerkingsgave en zijn contacten vermoed ik. Die opmerking over heftige ruzie tussen Schoof en Faber zal hij niet verzonnen hebben.

Ook hoe hij de lafheid van de fractievoorzitters van VVD en NSC aan de kaak stelt is scherp, heel scherp.

Thomas von den Dunk weet zullen dingen uitstekend te verwoorden.

Verbindend is het niet, maar daar is een columnist ook niet voor.

Nijogeth
Berichten: 10502
Lid geworden op: 28 apr 2017 19:51

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door Nijogeth »

Ik vind ze persoonlijk juist totaal niet laf. Het volk heeft gestemd op een manier waarop alleen over rechts een regering mogelijk was. Dan vind ik het de taak van de politici om te proberen dat voor elkaar te krijgen. De enige andere optie was opnieuw naar de stembus, maar dat zou gezichtsverlies zijn voor de hele Nederlandse politiek.

angel1978
Berichten: 11250
Lid geworden op: 30 aug 2005 11:08

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door angel1978 »

Nijogeth schreef:
15 jul 2024 19:41
Ik vind ze persoonlijk juist totaal niet laf. Het volk heeft gestemd op een manier waarop alleen over rechts een regering mogelijk was. Dan vind ik het de taak van de politici om te proberen dat voor elkaar te krijgen. De enige andere optie was opnieuw naar de stembus, maar dat zou gezichtsverlies zijn voor de hele Nederlandse politiek.
Centrum-links had ook prima gekund. Was in eerste instantie niet de meest logische, maar als de huidige partijen er niet uit waren gekomen, had een centrum-links kabinet ook prima gekund. Ook dan had je een gewone meerderheid gehad.

Onkruid71
Berichten: 3009
Lid geworden op: 02 nov 2021 04:10

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door Onkruid71 »

Ik wou het toch ff vermelden. Corona is nog lang niet weg, dus let op.

https://x.com/JimFaas/status/1812442786 ... EXX1A&s=19

Lady1234
Berichten: 27378
Lid geworden op: 02 nov 2017 16:04

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door Lady1234 »

Wat moeten we met die onzin?

Plaats reactie