Huiskamer

Lees de huisregels goed door voordat je berichten op het forum van Radar plaatst.
Erthanax
Berichten: 10045
Lid geworden op: 19 jan 2018 19:57

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door Erthanax »

Kabinet overweegt inzet van beer tegen wolven” Zijn ze nou helemaal gek geworden? :evil: Waar is het kabinet in hemelsnaam mee bezig?

ZeerPrivé
Berichten: 6036
Lid geworden op: 27 feb 2017 14:50

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door ZeerPrivé »

Erthanax schreef:
02 aug 2024 17:55
Kabinet overweegt inzet van beer tegen wolven” Zijn ze nou helemaal gek geworden? :evil: Waar is het kabinet in hemelsnaam mee bezig?
Was te verwachten natuurlijk met zo'n extreem rechts kabinet...

Nou ja, ik heb het nog niet neergezet of ik lees dit https://nieuwspaal.nl/pvv-wil-strengere ... wenboksen/

Nijogeth
Berichten: 10502
Lid geworden op: 28 apr 2017 19:51

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door Nijogeth »

Daar kan ik dan weer prima mee leven.

Moneyman
Berichten: 31061
Lid geworden op: 18 feb 2015 11:36

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door Moneyman »

Erthanax schreef:
02 aug 2024 17:55
Kabinet overweegt inzet van beer tegen wolven” Zijn ze nou helemaal gek geworden? :evil: Waar is het kabinet in hemelsnaam mee bezig?
Nou heb ik letterlijk net gister gezien hoe wolven en beren met elkaar omgaan. Cliffhanger: de wolf wint… :lol:

Erthanax
Berichten: 10045
Lid geworden op: 19 jan 2018 19:57

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door Erthanax »

Zie je wel, “ze” kunnen ook niks!

witte angora
Berichten: 31938
Lid geworden op: 21 okt 2009 20:44

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door witte angora »

En 'ik' mag ook nooit wat.

Thijs124
Berichten: 1274
Lid geworden op: 29 aug 2023 21:02

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door Thijs124 »

Ze moeten meer doen.

witte angora
Berichten: 31938
Lid geworden op: 21 okt 2009 20:44

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door witte angora »

'Ik' wil die wolf afschieten maar dat mag niet omdat het niet mijn kroondomein is.

Nijogeth
Berichten: 10502
Lid geworden op: 28 apr 2017 19:51

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door Nijogeth »

Is er trouwens echt nu zo'n heisa over een jongen die geen verblijfsvergunning krijgt? Dat is toch echt de schuld van zijn moeder, die 14 jaar aan het procederen is en tussendoor een kind heeft gekregen. Dit is juist een voorbeeld van wat er mis is met die hele manier van werken. Het is nu zielig dat die jongen nooit in dat land is geweest, maar zijn moeder had al meerdere keren een negatief antwoord gekregen toen hij nog niet eens verwekt was. Aan de andere kant is het ook zielig om zijn moeder weg te sturen en die jongen hier te laten.

Je kunt natuurlijk niet een situatie creëren waarbij het loont om een kind in zo'n situatie te brengen als moeder zijnde.

Nevyn
Berichten: 1361
Lid geworden op: 27 jul 2016 18:15

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door Nevyn »

Nijogeth schreef:
03 aug 2024 00:27
Is er trouwens echt nu zo'n heisa over een jongen die geen verblijfsvergunning krijgt? Dat is toch echt de schuld van zijn moeder, die 14 jaar aan het procederen is en tussendoor een kind heeft gekregen. Dit is juist een voorbeeld van wat er mis is met die hele manier van werken. Het is nu zielig dat die jongen nooit in dat land is geweest, maar zijn moeder had al meerdere keren een negatief antwoord gekregen toen hij nog niet eens verwekt was. Aan de andere kant is het ook zielig om zijn moeder weg te sturen en die jongen hier te laten.

Je kunt natuurlijk niet een situatie creëren waarbij het loont om een kind in zo'n situatie te brengen als moeder zijnde.
Als we nu deze jongen (die in de toekomst wat voor Nederland kan betekenen) hier houden en in plaats van hen een groepje veiligelanders de grens overzetten?

Onkruid71
Berichten: 3009
Lid geworden op: 02 nov 2021 04:10

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door Onkruid71 »

Toch jammer dat weinig live uitgezonden wordt van het Nederlandse team op tv, bij de Olympische spelen.

Thijs124
Berichten: 1274
Lid geworden op: 29 aug 2023 21:02

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door Thijs124 »

Is dat zo? Ik heb er geen interesse in. Ik kreeg van mijn provider odido het aanbod HBO max om alles te kijken voor 1,99 per maand.
Voor wie 't interesseert.

Nijogeth
Berichten: 10502
Lid geworden op: 28 apr 2017 19:51

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door Nijogeth »

Nevyn schreef:
03 aug 2024 07:32
Als we nu deze jongen (die in de toekomst wat voor Nederland kan betekenen) hier houden en in plaats van hen een groepje veiligelanders de grens overzetten?
Mijn eerste reactie zou ja zijn, echter als ik er dan langer over nadenk, dan kom ik toch weer terug bij wat ik eerder zei. Hier komen als veiligelander, een kind krijgen en vervolgens 14 jaar procederen, moet gewoonweg niet lonen. Overigens had moeder dit kind natuurlijk al de taal van haar moederland kunnen leren, aangezien ze voor zijn geboorte al wist dat ze terug zou moeten. Door het gedrag van zijn moeder is die jongen nu eigenlijk statenloos geboren.

Nijogeth
Berichten: 10502
Lid geworden op: 28 apr 2017 19:51

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door Nijogeth »

Onkruid71 schreef:
03 aug 2024 09:02
Toch jammer dat weinig live uitgezonden wordt van het Nederlandse team op tv, bij de Olympische spelen.
Hoe bedoel je dat? Als er een Nederlandse deelnemer aan de beurt is dan wordt altijd de voorkeur eraan gegeven dit live uit te zenden. Over misschien wel beter bekeken sporten.

Daar moet ik bij zeggen dat wanneer er meerdere tegelijk moeten, men degene met de grootste medaillekans vaak live uitzendt.

Moneyman
Berichten: 31061
Lid geworden op: 18 feb 2015 11:36

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door Moneyman »

Nijogeth schreef:
03 aug 2024 00:27
Is er trouwens echt nu zo'n heisa over een jongen die geen verblijfsvergunning krijgt? Dat is toch echt de schuld van zijn moeder, die 14 jaar aan het procederen is en tussendoor een kind heeft gekregen. Dit is juist een voorbeeld van wat er mis is met die hele manier van werken. Het is nu zielig dat die jongen nooit in dat land is geweest, maar zijn moeder had al meerdere keren een negatief antwoord gekregen toen hij nog niet eens verwekt was. Aan de andere kant is het ook zielig om zijn moeder weg te sturen en die jongen hier te laten.

Je kunt natuurlijk niet een situatie creëren waarbij het loont om een kind in zo'n situatie te brengen als moeder zijnde.
Je miskent daarbij wel dat het mede aan de overheid te wijten is dát er 14 jaar geprocedeerd kan/ moet worden. Dat overschrijdt vér de grens van het recht op een eerlijk proces uit het EVRM.

Natuurlijk valt er in een situatie als deze aan beide partijen (moeder én overheid) iets te verwijten. Maar wat mij betreft prevaleert dan het belang van het kind (van de rekening).

Thijs124
Berichten: 1274
Lid geworden op: 29 aug 2023 21:02

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door Thijs124 »

Sommigen denken om dat dan met een soort van handje klap onderling op te lossen. Dan stuur ik die inplaats van die terug zoals een echte autocraat betaamt.

kuklos
Berichten: 10097
Lid geworden op: 24 aug 2004 11:06

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door kuklos »

Oneens dat het belang van het kind prevaleert. Dat gaat een aanzuigende werking hebben die een voorbeeld geeft aan mensen hoe uitzetting te vermijden.

Nijogeth
Berichten: 10502
Lid geworden op: 28 apr 2017 19:51

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door Nijogeth »

Moneyman schreef:
03 aug 2024 13:59
Je miskent daarbij wel dat het mede aan de overheid te wijten is dát er 14 jaar geprocedeerd kan/ moet worden. Dat overschrijdt vér de grens van het recht op een eerlijk proces uit het EVRM.

Natuurlijk valt er in een situatie als deze aan beide partijen (moeder én overheid) iets te verwijten. Maar wat mij betreft prevaleert dan het belang van het kind (van de rekening).
Nou, nee. Want de overheid heeft uiteindelijk gewoon gelijk gekregen. Dat ene beroep van de overheid weegt niet op tegen de 7 of 8 pogingen van zijn moeder.

Wat mij betreft laten we het kind de keuze. Hij mag hier blijven of met zijn moeder terug.

Misschien is er in Nederland wel iemand die die jongen wil helpen, zoals we dat ook met getalenteerde jonge voetballers doen. In een pleeggezin, zeg maar.

Hoe lullig het ook klinkt, wat mij betreft kan die moeder hier gewoon niet blijven, je moet gewoon een lijn trekken.

Het enige wat je de overheid echt kunt verwijten is dat het systeem niet zo is ingericht dat zo'n moeder niet na 2 jaar een definitief antwoord heeft en er nog verschillende beroepsmogelijkheden zijn. Maar daar willen ze gelukkig wat aan gaan doen.

J. Deltoer
Berichten: 3361
Lid geworden op: 30 aug 2020 12:29

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door J. Deltoer »

Laten we er ook even bij optellen dat dit soort kansloze aanvragers met behulp van geitenwollensokkenadvocaten eindeloos blijven procederen om maar de terechte uitzetting te verhinderen en dan op grond van de tijd die het vergt van het totaal uitmelken van alle beroepsprocedures van mening zijn dat recht is op coulance.

kuklos
Berichten: 10097
Lid geworden op: 24 aug 2004 11:06

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door kuklos »

@J.Deltoer, en vergeet niet dat wij voor die advocaten betalen middels belastingen.

Plaats reactie