Huiskamer

Lees de huisregels goed door voordat je berichten op het forum van Radar plaatst.
J. Deltoer
Berichten: 3361
Lid geworden op: 30 aug 2020 12:29

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door J. Deltoer »

juliomariner schreef:
12 aug 2024 09:43
DeZevendeHenk schreef:
11 aug 2024 20:21
juliomariner schreef:
11 aug 2024 19:55
U vergist u, de weirdos lezen de Volkskrant en de Groene
Ga me niet vertellen dat de Telegraaf je niet uitgelegd heeft wat er met het begrip 'weird' (nee niet die smerige Duk) gebeurd is de afgelopen weken? Waarom zou je trouwens überhaupt reageren als je inhoudelijk niets te melden hebt.
Ik zie in uw reacties ook bar weinig inhoud.
Ik zie vooral schelden en idiote beschuldigingen. Zinloos om daar tijd aan te verknoeien.

witte angora
Berichten: 31938
Lid geworden op: 21 okt 2009 20:44

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door witte angora »

Volgens mij wordt het een hete middag...

Moneyman
Berichten: 31061
Lid geworden op: 18 feb 2015 11:36

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door Moneyman »

witte angora schreef:
12 aug 2024 12:16
Heb er even naar gekeken, maar die krant geeft wel een verfrissende blik op de wereldgebeurtenissen, hoor.
Ja, een krant die uit de pro-Russische hoek komt, mede gefinancierd wordt door een beklende anti-semiet, in de complottheorieën zit, zich afzet tegen de "gevestigde orde" en zich desondanks onafhankelijk noemt... Ja, dat is zeer verfrissend :wink:

witte angora
Berichten: 31938
Lid geworden op: 21 okt 2009 20:44

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door witte angora »

Jij begrijpt het, Moneyman!

witte angora
Berichten: 31938
Lid geworden op: 21 okt 2009 20:44

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door witte angora »

Geen bewijs betekent natuurlijk niet automatisch dat er niks is gebeurd, maar toch - het is wel erg wrang voor de man.

https://nos.nl/artikel/2532997-onderzoe ... aan-bewijs

scharrelschipper
Berichten: 1880
Lid geworden op: 05 apr 2020 20:37

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door scharrelschipper »

Moneyman schreef:
12 aug 2024 14:38
witte angora schreef:
12 aug 2024 12:16
Heb er even naar gekeken, maar die krant geeft wel een verfrissende blik op de wereldgebeurtenissen, hoor.
Ja, een krant die uit de pro-Russische hoek komt, mede gefinancierd wordt door een beklende anti-semiet, in de complottheorieën zit, zich afzet tegen de "gevestigde orde" en zich desondanks onafhankelijk noemt... Ja, dat is zeer verfrissend :wink:
Tja,je moet natuurlijk niet alles wat in de krant staat klakkeloos aannemen.
En ja,dat gaat uiteraard op voor iedere krant.
Persoonlijk vind ik dat het een ieder vrijstaat welke krant dan ook te lezen zonder dat men daar op denigrerende of verwijtende toon op wordt aangesproken.

Moneyman
Berichten: 31061
Lid geworden op: 18 feb 2015 11:36

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door Moneyman »

scharrelschipper schreef:
12 aug 2024 16:06
Moneyman schreef:
12 aug 2024 14:38
witte angora schreef:
12 aug 2024 12:16
Heb er even naar gekeken, maar die krant geeft wel een verfrissende blik op de wereldgebeurtenissen, hoor.
Ja, een krant die uit de pro-Russische hoek komt, mede gefinancierd wordt door een beklende anti-semiet, in de complottheorieën zit, zich afzet tegen de "gevestigde orde" en zich desondanks onafhankelijk noemt... Ja, dat is zeer verfrissend :wink:
Tja, je moet natuurlijk niet alles wat in de krant staat klakkeloos aannemen.
Dat lijkt me héél verstandig :D
scharrelschipper schreef:
12 aug 2024 16:06
Persoonlijk vind ik dat het een ieder vrijstaat welke krant dan ook te lezen zonder dat men daar op denigrerende of verwijtende toon op wordt aangesproken.
Absoluut. Dat staat ieder zeker vrij. Net zoals het mij vrij staat iets te vinden van de krant die jij leest :lol:

En ik zou eens in de spiegel kijken, want jij bracht deze discussie zelf op gang door de "reguliere media" als roeptoeters weg te zetten... :roll: Oftewel: practise what you preache.

witte angora
Berichten: 31938
Lid geworden op: 21 okt 2009 20:44

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door witte angora »

Lang, zeer lang geleden, hadden we op school een destijds gloednieuw vak: maatschappijleer. Daar leerden we inderdaad om kritisch naar de wereld om ons heen te kijken en zelf onze mening te vormen, in plaats van klakkeloos van alles over te nemen en aan te nemen.

Moet zeggen dat ik er in eerste instantie weinig mee kon. Pas later heb ik me dat toegeëigend - met als gevolg toch wel aardig wat weerstand van degenen die liever niet zelf nadenken, maar braaf 'de leider' volgen - ook al is die 'leider' in sommige gevallen zelfs iedere gesprekspartner waar ze mee te maken hebben. Daar ben ik wel een beetje klaar mee.

Liever op mijn eigen onafhankelijk weiland zitten dan met dat soort types weer de discussie aangaan - een discussie die doorgaans tot niets leidt.

Dus ja, ook het nieuws - ik volg het, maar trek liever zelf mijn conclusies.

Nevyn
Berichten: 1361
Lid geworden op: 27 jul 2016 18:15

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door Nevyn »

witte angora schreef:
12 aug 2024 16:16
Lang, zeer lang geleden, hadden we op school een destijds gloednieuw vak: maatschappijleer. Daar leerden we inderdaad om kritisch naar de wereld om ons heen te kijken en zelf onze mening te vormen, in plaats van klakkeloos van alles over te nemen en aan te nemen.

Moet zeggen dat ik er in eerste instantie weinig mee kon. Pas later heb ik me dat toegeëigend - met als gevolg toch wel aardig wat weerstand van degenen die liever niet zelf nadenken, maar braaf 'de leider' volgen - ook al is die 'leider' in sommige gevallen zelfs iedere gesprekspartner waar ze mee te maken hebben. Daar ben ik wel een beetje klaar mee.

Liever op mijn eigen onafhankelijk weiland zitten dan met dat soort types weer de discussie aangaan - een discussie die doorgaans tot niets leidt.

Dus ja, ook het nieuws - ik volg het, maar trek liever zelf mijn conclusies.
Maatschappijleer hadden wij ook, maar met een toets had ik altijd een onvoldoende , wat eigenlijk niet kon want je beantwoorde de vragen met je eigen denkbeeld.
Op een gegeven moment schreef ik als antwoord op, meneer (de leerkracht) vind dat ik dit antwoord moet geven.
Was het weer niet goed.
Nou had ik ook maatschappijleer in de geiten wollen sokken tijd jaren 70.

witte angora
Berichten: 31938
Lid geworden op: 21 okt 2009 20:44

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door witte angora »

Ik had het maar een jaar geloof ik, in 1980. Kan me niet eens herinneren dat we toetsen hadden. Het werd in ieder geval geen examenvak, ik kon daar zo weinig mee. Het was een wonderlijke tijd, dat wel.

witte angora
Berichten: 31938
Lid geworden op: 21 okt 2009 20:44

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door witte angora »

Net even op buienradar gekeken, de temperatuur is meegevallen: 30,7 graden in plaats van de verwachte 32. De gevoelstemperatuur is dan weer wel 32,6, en de grondtemperatuur zelfs 32,8. Maar het is dus allemaal niet zo extreem als voorspeld.

De was van vanmorgen is al bijna droog trouwens, dat gaat wel lekker hard. :D

Thijs124
Berichten: 1274
Lid geworden op: 29 aug 2023 21:02

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door Thijs124 »

Hier wel iets warmer.
Nu 33, gaat nog naar 34

witte angora
Berichten: 31938
Lid geworden op: 21 okt 2009 20:44

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door witte angora »

Maar geen 35 dus, zoals ze beloofd hadden.

Nijogeth
Berichten: 10502
Lid geworden op: 28 apr 2017 19:51

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door Nijogeth »

witte angora schreef:
12 aug 2024 15:13
Geen bewijs betekent natuurlijk niet automatisch dat er niks is gebeurd, maar toch - het is wel erg wrang voor de man.

https://nos.nl/artikel/2532997-onderzoe ... aan-bewijs
Ach, die man die optredens afzegt een week voor het festival begint, terwijl ie al 2 jaar geleden is vastgelegd, puur omdat ie meer geld wil, omdat ie nu een grotere artiest is. Wat mij betreft is het met terugwerkende kracht terecht dat ie niet mee mocht doen met het songfestival.
https://www.nirwanatuinfeest.nl/geen-ca ... ise-act-2/

Voordat iemand zegt, dat ie misschien ziek was of iets dergelijks. Nee hoor, want na zijn afzegging speelde hij gewoon op Sziget.

scharrelschipper
Berichten: 1880
Lid geworden op: 05 apr 2020 20:37

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door scharrelschipper »

Moneyman schreef:
12 aug 2024 16:15
scharrelschipper schreef:
12 aug 2024 16:06
Moneyman schreef:
12 aug 2024 14:38

Ja, een krant die uit de pro-Russische hoek komt, mede gefinancierd wordt door een beklende anti-semiet, in de complottheorieën zit, zich afzet tegen de "gevestigde orde" en zich desondanks onafhankelijk noemt... Ja, dat is zeer verfrissend :wink:
Tja, je moet natuurlijk niet alles wat in de krant staat klakkeloos aannemen.
Dat lijkt me héél verstandig :D
scharrelschipper schreef:
12 aug 2024 16:06
Persoonlijk vind ik dat het een ieder vrijstaat welke krant dan ook te lezen zonder dat men daar op denigrerende of verwijtende toon op wordt aangesproken.
Absoluut. Dat staat ieder zeker vrij. Net zoals het mij vrij staat iets te vinden van de krant die jij leest :lol:

En ik zou eens in de spiegel kijken, want jij bracht deze discussie zelf op gang door de "reguliere media" als roeptoeters weg te zetten... :roll: Oftewel: practise what you preache.
Natuurlijk mag je vinden wat je wil van de krant die ik lees,maar niet van mij :wink:
Ik bedoelde in het algemeen; er zijn hier mensen die elkaar verwijten dat ze ofwel de telegraaf of de volkskrant lezen en elkaar daarop aanvallen.
En wat dat roeptoeteren aangaat;je wil toch niet ontkennen dat de "reguliere kranten"grofweg hetzelfde schrijven.
Hooguit zit er wat verschil of men links of rechts is,en dat zie je dan alleen nog in de diverse columns.
Voor zover er dan nog van links en recht te spreken valt.
Die mogen niet te "extreem" links of rechts zijn,tenslotte zijn er niet zo heel veel verschillende mediabazen meer.
Eenheidsworst dus.
Overigens,MM,begrijp ik nu goed dat de Ander Krant een pro russische en antisemitiese krant is?
Lever mij het bewijs en ik stop met lezen.
Wat dat pro russisch is ontgaat me een beetje,en dat antisemities ook trouwens.
Graag wat meer uitleg ik ga niet op loze kreten af,maar ik wil graag wat leren.
Nooit te oud daarvoor toch?

Onkruid71
Berichten: 3009
Lid geworden op: 02 nov 2021 04:10

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door Onkruid71 »

Ik moet zeggen dat ik de kwaliteit van de artikelen in kranten vaak van laag niveau vind. Er is vaak weinig tot geen onderzoek gedaan naar het onderwerp en inderdaad vaak over genomen, misschien zelfs wel van het persbericht wat vaak uitgegeven wordt.
Helaas voor de kranten heb je tegenwoordig vaak zelf onderzoek kunt doen of het allemaal wel klopt.

witte angora
Berichten: 31938
Lid geworden op: 21 okt 2009 20:44

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door witte angora »

Ik ben het met je eens. Ze zouden veel meer onderzoek moeten doen.

DeZevendeHenk
Berichten: 877
Lid geworden op: 13 apr 2020 17:32

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door DeZevendeHenk »

J. Deltoer schreef:
12 aug 2024 12:27
juliomariner schreef:
12 aug 2024 09:43
DeZevendeHenk schreef:
11 aug 2024 20:21

Ga me niet vertellen dat de Telegraaf je niet uitgelegd heeft wat er met het begrip 'weird' (nee niet die smerige Duk) gebeurd is de afgelopen weken? Waarom zou je trouwens überhaupt reageren als je inhoudelijk niets te melden hebt.
Ik zie in uw reacties ook bar weinig inhoud.
Ik zie vooral schelden en idiote beschuldigingen. Zinloos om daar tijd aan te verknoeien.
Dat zou ik ook zeggen, wat me alleen zo verbaasd is dat dit ondertussen je vijfde reactie is op iets waar je geen aandacht aan wil besteden. Ben jij nou een leugenaar of ben je zo dom?

witte angora
Berichten: 31938
Lid geworden op: 21 okt 2009 20:44

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door witte angora »

DeZevendeHenk schreef:
12 aug 2024 21:40
J. Deltoer schreef:
12 aug 2024 12:27
juliomariner schreef:
12 aug 2024 09:43


Ik zie in uw reacties ook bar weinig inhoud.
Ik zie vooral schelden en idiote beschuldigingen. Zinloos om daar tijd aan te verknoeien.
Dat zou ik ook zeggen, wat me alleen zo verbaasd is dat dit ondertussen je vijfde reactie is op iets waar je geen aandacht aan wil besteden. Ben jij nou een leugenaar of ben je zo dom?
Sja...

Ik ben eigenlijk ook wel benieuwd naar jouw antwoord op je vraag... :D

DeZevendeHenk
Berichten: 877
Lid geworden op: 13 apr 2020 17:32

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door DeZevendeHenk »

witte angora schreef:
12 aug 2024 21:42
DeZevendeHenk schreef:
12 aug 2024 21:40
J. Deltoer schreef:
12 aug 2024 12:27

Ik zie vooral schelden en idiote beschuldigingen. Zinloos om daar tijd aan te verknoeien.
Dat zou ik ook zeggen, wat me alleen zo verbaasd is dat dit ondertussen je vijfde reactie is op iets waar je geen aandacht aan wil besteden. Ben jij nou een leugenaar of ben je zo dom?
Sja...

Ik ben eigenlijk ook wel benieuwd naar jouw antwoord op je vraag... :D
Er is iets inherente vreemds aan je eigen vragen beantwoorden, en terzijde, waar heb ik gezegd dat ik er geen aandacht aan wilde besteden?

Plaats reactie