LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Pretium Telecom

Heb je goede of slechte ervaringen met jouw telefoon of jouw telefoonaanbieder? Geef hier jouw mening.
Hellig

Re: Pretium Telecom

Ongelezen bericht door Hellig »

M.Martens schreef:...Volgens Pretium hebben zij een "Gerechtigde machtiging tot incassatie."
Zelfs mijn bank heeft daar nog nooit van gehoord. Dus bij jou is het mogelijk dat andere mensen een incasso op jouw rekening zetten en dat kun je er zelf niet vanaf halen? Doe mij je rekeningnummer eens...

Hellig

Ongelezen bericht door Hellig »

ik heb wel gelezen maar jouw posts begrijp ik totaal niet.

Wat heeft Pretium nu zelf uitgeschreven? Een incasso-machtiging ? Maar net zeg je weer van niet. Wat bedoel je nou dan? Hoe kan Pretium dan geld van je rekening afhalen als de incasso-machtigingen zijn ingetrokken en het rekeningnummer is geblokkeerd?

tpcvanbogerijen

Ongelezen bericht door tpcvanbogerijen »

Nieuwe doelgroep van PRETIUM.

Ik ben voogd (en bewindvoerder) van mijn zus (64 jaar). Ze heeft een zwaar geestelijk handicapt en woont, onder begeleiding van een instelling, in een zelfstandige woonruimte. Ze heeft het niveau van een kind van 2 á 3 jaar. Uiterlijk valt het niet direct op, maar in spraak is het direct duidelijk, zeker door de telefoon. Ze kan ja en nee zeggen. Maar heeft geen enkel benul van cijfers of letters. Mijn zus is een lieve vrouw.

Nu heeft PRETIUM haar telefonisch een abonnement opgedrongen, zelf heeft ze geen idee, wat,wie, waarom. Haar telefoon (KPN) staat/stond op naam van de instelling die haar begeleidt, niet op haar naam.

Vandaag, 7 oktober 2013, kwam ik in het bezit van een acceptgiro, volledig ingevuld met bankrekeningnummer en al (????). Het abonnement zou al ingegaan zijn. Er is nooit enig schrijven aan vooraf gegaan.
Ik heb telefonisch contact met PRETIUM opgenomen en verteld dat mijn zus volledig handelingsonbekwaam is en dat men dat zeker had kunnen weten. Men had nooit iemand, die zo duidelijk een verstandelijk handicapt heeft, telefonisch een abonnement mogen aansmeren. Men ontkent dat. Nu moet ik, plus de instelling, aan gaan tonen dat mijn mijn zus handelingsonbekwaam is. Dat wordt weer veel werk en kosten.

Nu ben ik van mening dat een mededeling aan PRETIUM voldoende is om hun deal ongedaan te maken. Mocht het zo zijn dat er meer werk moet worden verricht, dan wil ik alle kosten bij PRETIUM in rekening brengen en dat natuurlijk rechtelijk gaan afdwingen. Het is PRETIUM die bewust verzorgingshuizen en instellingen voor geestelijke gezondheidszorg, zwakkeren in de samenleving, afstruinen op zoek naar slachtoffers.

Shine

Ongelezen bericht door Shine »

@tpcvan....

Pretium slaat de plank volledig mis. Sowieso al omdat uw zus géén eigen abonnement heeft bij kpn, maar dat het via de instelling loopt. De overstap naar pretium is derhalve hoe dan ook al niet rechtsgeldig. Immers, uw zus heeft geen eigen abonnement en kan derhalve niet overstappen. Dat hierdoor de instelling is overgestapt en pretium de bewijslast bij u (uw zus) en de instelling neerlegt is compleet fout van pretium. Uw zus is niet gerechtigd om namens de instelling switches te laten plaatsvinden.
Vergelijk het met dat een leverancier uw zus zou bellen en hierdoor de instelling van energieboer switcht. Kan ook niet en de energieboer zal aan het kortste eind trekken.
Neem samen met de instelling contact op met KPN en vertel wat er is gebeurd. Zodat KPN het weer ongedaan kan maken.
En stuur pretium een aangetekende brief.

Pretium,.... Ik kots van dit bedrijf. Al jarenlang gaat dit bedrijf over de schreef. Heb er zelf ook mee te maken gehad ( met mijn 80 jarige pa). Dreig met rechtzaak en stel ze idd aansprakelijk voor de gemaakte onkosten.
Maak tevens een een klacht bij consuwijzer. Hoe meer klachten over dit bedrijf bij consuwijzer binnenrollen, des te groter de kans dat er uiteindelijk tóch weer wat aan gedaan wordt aan dit bedrijf.

Het wordt hoog tijd dat dit bedrijf van het toneel gaat verdwijnen.

Ps: kijk trouwens ook uit met de vaak gedane koppelverkoop van het privilegeblad. Tegenwoordig een of andere website. Hiervoor wordt ook jaarlijks vet geincasseerd. Denkt u straks dat alles klaaris, zit deze adder er nog.

Erg veel succes met deze dievenbende.

MementoMori

Ongelezen bericht door MementoMori »

Beste Tpcvanbogerijen,

Ik heb weinig toe te voegen aan Shine behalve de Telefoongids.
Als de zorginstelling inderdaad de houder is van het abonnement kan je aan hen overlaten om de zaken te regelen zo dat je zus een nieuw telefoonnummer krijgt van KPN. Verder hoef je alleen automatisch geïncasseerd geld terug te boeken (zowel van Pretium Telecom als Pretium Privilege) en via de bank een volledige blokkering van de incassorekeningnummer(s) van Pretium te regelen. Hoe dat in zijn werk gaat kan je lezen in de Telefoongids.

Vergeet ook vooral niet om een klacht in te dienen bij Consuwijzer.

Groetjes,
MementoMori

MementoMori

Beste mensen,

Kijk eens hier. Voorwaar , wat een geweldig oplossingspercentage van klachten van wel 99%! Pretium is hier toppie van alle telecombedrijven. Dat is geen kattepis :mrgreen:

Het lijkt te mooi om waar te zijn.

Groetjes,
MementoMori

KrikvdKruK

Ongelezen bericht door KrikvdKruK »

MementoMori schreef:Voorwaar , wat een geweldig oplossingspercentage van klachten van wel 99%! Pretium is hier toppie van alle telecombedrijven. Dat is geen kattepis
En nog snel ook.
Als je echter naar het aantal klachten voor vaste telefonie kijkt op http://www.klacht.nl/klachtmelden/vastetelefonie/ zie je dat het petieterige Pretium goed is voor maar liefst 75% van het totale aantal klachten en dat het meestal gaat om het misselijke misleiden van ouderen.

Desalniettemin het lijkt er op, dat klachten aanmelden via http://www.klacht.nl/pretium/ de moeite waard is en dat het merendeel door Pretium worden opgelost.
En je klacht is ook nog mooi zichtbaar voor iedereen!

MementoMori

Beste KrikvdKruk,

Inderdaad is het overzicht wat klacht.ml geeft in de soort klachten en de hoeveelheid ten opzichte van andere bedrijven, heel goed. Ik weet niet hoe klacht.nl werkt, maar M. Martens hierboven schijnt nou juist bij die 1% te zitten, die niet geholpen is :wink:

Zelf kan ik als lid van het panel pretiumhaters op dit forum geen klacht meer indienen om te kijken hoe het gaat. Ik kan misschien proberen om een opmerking te plaatsen om de klagers op klacht.nl te wijzen op Consuwijzer. Van die Autoriteit Consument & Markt merk ik helemaal niets op pretiumgebied. Die zou toch allang weer opgetreden moeten zijn als je zo naar de klachtenstroom kijkt.

Groetjes,
MementoMori

MementoMori

Beste Mensen,

Jullie hebben het misschien al gelezen. Dr Oetker was fout :lol:

Onze voormalige bezetter Herr Doktor Oetker (ons allen bekend) zei dat hij ook wel al wist dat zijn achterneef ook meedeed. Maar als iedereen fout is ben je eigenlijk weer goed :shock: zei hij. Hij herinnerde nog aan de echte dr Oetker Ostfrontkuchen, die het beste smaakte als het bakmeel daarvoor met zand werd gemengd.

Er schijnt een boek over die geschiedenis uit te komen en misschien staat Herr doktor als "schwarz Schaf der Familie" er ook nog in. We zullen zien. In ieder geval moeten jullie nog de groeten van Herr Doktor hebben. De Telefoongids wordt nog steeds zo'n 40 keer per dag gedownload.

Groetjes,
MementoMori

klacht59

Ongelezen bericht door klacht59 »

Hallo, enkele jaren geleden zijn wij ook om de tuin geleid door Pretium. Ze deden voorkomen alsof ze van KPN waren. Na de nodige moeite konden we eindelijk onder het abonnement afkomen. Maar helaas blijven wij nog steeds regelmatig gebeld te worden ondanks dat we ons ook hebben aangemeld in het "bel me niet" register. Afgelopen zomer toen we op vakantie waren hadden ze bijna ons abonnement via onze dochter verandert. Gelukkig ging bij haar net op tijd een lichtje branden. Ook nu weer net alsof ze van KPN waren en de gegevens wilden controleren.
Gisteren, zaterdag 19 okt. 2013 weer aan de telefoon gehad. Inmiddels worden we er behoorlijk ziek van, maar het lijkt maar niet op te houden. We werden gewoon uitgelachen door de telefoniste toen we haar lieten weten het spuugzat te zijn en contact op te nemen met Radar. Hoe komen we in vredesnaam van deze verveleende telefoontjes af.

Prolix

Ongelezen bericht door Prolix »

als je zeker weet dat je wordt gebeld op het nummer dat je hebt geregistreerd op het BelMeNiet register dan MOET je melding daarvan maken bij het register. Boetes tot wel €50000 per overtreding laten dat soort bedrijven wel ophouden. Maar dan moet je het wel melden dus.

Guardian72
Contacteer:

Ongelezen bericht door Guardian72 »

M.Martens schreef:Nieuws van Pretium.

Voor al onze gedupeerde.
Pretium is actief op de volgende website's.

https://twitter.com/PretiumWebcare
https://www.klacht.nl/pretium/
https://www.klachtenkompas.nl/pretium-telecom

Hier word het daardoor weer stiller
Webcare of damage control?
Er is zoveel negatieve berichtgeving over dit 'bedrijf' en de twijfelachtige manier van handelen die ze (kennelijk nog steeds) hanteren dat het me sterk lijkt dat het echt blijvend stiller word hier.
Eerst zien, dan geloven!

Pretium Webcare

Ongelezen bericht door Pretium Webcare »

Geachte M.Martens,

Dank voor de verwijzing naar onze webcare kanalen. Overigens monitoren we ook dit forum. We reageren op vragen en klachten die hier verschijnen maar doen dit meestal via persoonlijke berichten omdat er persoonsgegevens mee gemoeid zijn.

Met vriendelijke groet,
Melody - Webcare team Pretium.

Guardian72
Contacteer:

Pretium Webcare schreef:Geachte M.Martens,

Dank voor de verwijzing naar onze webcare kanalen. Overigens monitoren we ook dit forum. We reageren op vragen en klachten die hier verschijnen maar doen dit meestal via persoonlijke berichten omdat er persoonsgegevens mee gemoeid zijn.

Met vriendelijke groet,
Melody - Webcare team Pretium.

Nou - ruim 130 pagina`s met klachten alleen al in dit topic.
Veel succes dan maar.

Enneh, is jullie bedrijfsmodel al aangepast? Of nog steeds koppel'verkoop' van een abonnement en het blaadje, en je voordoen als KPN bij (met name) ouderen?

KrikvdKruK

Helaas was er ruim een week geleden opnieuw een rectificatie bij Vara Kassa te bewonderen, omdat Pretium een groot onrecht zou zijn aangedaan.
De rectificatie is te zien op http://kassa.vara.nl/tv/afspeelpagina/f ... a/speel/1/, de uitspraak van de rechter op http://www.ie-forum.nl/backoffice/uploa ... ARA%29.pdf.
Helaas is op last van de rechter ook de oorspronkelijke uitzending van 10 maart 2012 gecensureerd (zie
http://kassa.vara.nl/tv/afspeelpagina/f ... m/speel/1/, maar het glorieuze optreden van heer Niks kan nog wel bewonderd worden.

De betreffende bejaarde had na verhuizing naar het verzorgingstehuis geen werkende (Pretium) telefoon aansluiting en contact naar de buitenwereld meer. Ze overleed kort daarop. Pretium "kon er echt niks aan doen", want het echte feitelijke technische werk moet door anderen worden verricht.
Waarom Pretium deze bejaarde dame zonder internet een volstrekt nutteloos abonnement van 65 euro op de online-shop van Privilege had aangesmeerd, bleef helaas onbesproken.

De overige Vara klachten van bejaarde slachtoffers waren volgens de rechter niet onrechtmatig.

Vol trots stelde Niks dat de ophef over de "coulanceregeling voor ouderen" onterecht was, omdat de verscherping van deze "coulanceregeling voor 72+" door Pretium was teruggedraaid.

Inmiddels heeft Pretium deze coulanceregeling nu maar helemaal opgedoekt en vervangen door een algemene coulanceregeling zonder leeftijdsgrens, waarbij Pretium zelf de criteria bepaalt..... :oops:

MementoMori

Beste mensen,

Het laatste nieuws: De juridische terreur gaat door.
Hans wachtte speciaal de volle 25 dagen af om de dwangsom per dag op te laten lopen tot de maximale € 500.000,-. De schade door het op uitzending gemist achtergebleven stukje was kennelijk niet zoo groot dat er een direct bevel tot verwijderen aan de Vara nodig was.
Zo te zien is er zaterdag een kort geding. Daarna uiteraard een bodemprocedure en in 2019 voor een uitspraak van de Hoge Raad in cassatie. De Hoge Raad zal dit overigens doen in een prachtig nieuw gebouw op de hoek van het Korte Voorhout in Den Haag. Ze zijn nu aan het heien :D

Wat zou Pretium Webcare hier van vinden?

Groetjes,
MementoMori

Guardian72
Contacteer:

MementoMori schreef: Wat zou Pretium Webcare hier van vinden?

Groetjes,
MementoMori
ALS dat al een echte persoon is, zou ik me, na lezen van hoe mijn "werkgever" opereert, serieus overwegen om te vertrekken. M.i. zou justitie, gezien de aanhoudende berichten, dit 'bedrijf' als criminele organisatie kunnen en moeten aanmerken - en gepaste vervolgstappen ondernemen.

HARM1963

Ongelezen bericht door HARM1963 »

Mijn moeder van destijds 86 jaar is benaderd door pretium ,ze is overgestapt van mobiel naar de vaste telefonie van kpn dit ivm persoonlijke alarmering.Nu is ze in oktober benaderd door pretium ,ik was er niet bij ,maar ik neem aan dat ze een bandje hebben laten meelopen.Ik heb nu al meerdere keren met hun contact gehad ,de eerste x werd er gezegd dat ik een brief met een begeleidend schrijven van mijn moeders huisarts moest bijsluiten dit ivm haar dementie,hierop heb ik nooit een reactie gehad.Nu op 20-01-2014 heb ik weer contact met hun gehad ,ze konden geen abonnementsgeld afschrijven,en hebben haar nu afgesloten ,ook de alarmering werkt niet meer.De dame van pretium vind dat zij in het gelijk staan ,ik moest binnen 7 dagen reageren ,dit heb ik gedaan ,maar ze kunnen geen opzegbrief vinden.En het geld kunnen ze niet afschrijven omdat ze geen gegevens van haar hebben ,(raar of niet) zit dus in een impasse met een instelling die het niet zo nauw nemen met moraal besef.heeft iemand een oplossing op korte termijn ,ik kan mijn moeder niet zonder telefoon laten zitten of staan. BVD

Guardian72
Contacteer:

HARM1963 schreef:Mijn moeder van destijds 86 jaar is benaderd door pretium ,ze is overgestapt van mobiel naar de vaste telefonie van kpn dit ivm persoonlijke alarmering.Nu is ze in oktober benaderd door pretium ,ik was er niet bij ,maar ik neem aan dat ze een bandje hebben laten meelopen.Ik heb nu al meerdere keren met hun contact gehad ,de eerste x werd er gezegd dat ik een brief met een begeleidend schrijven van mijn moeders huisarts moest bijsluiten dit ivm haar dementie,hierop heb ik nooit een reactie gehad.Nu op 20-01-2014 heb ik weer contact met hun gehad ,ze konden geen abonnementsgeld afschrijven,en hebben haar nu afgesloten ,ook de alarmering werkt niet meer.De dame van pretium vind dat zij in het gelijk staan ,ik moest binnen 7 dagen reageren ,dit heb ik gedaan ,maar ze kunnen geen opzegbrief vinden.En het geld kunnen ze niet afschrijven omdat ze geen gegevens van haar hebben ,(raar of niet) zit dus in een impasse met een instelling die het niet zo nauw nemen met moraal besef.heeft iemand een oplossing op korte termijn ,ik kan mijn moeder niet zonder telefoon laten zitten of staan. BVD
Als uw moeder de telefoon nodig heeft voor alarmering - zou ik overwegen om dit prutbedrijf aan te geven voor het moedwillig in gevaar brengen van hulpbehoevenden.
Bel eventueel met de KPN, leg het uit, en vraag of zij deze lijn weer kunnen overnemen.

Zeg - webcare figuur - waarom doet je bedrijf dit soort dingen?
Je weet als er wat mis gaat, en de persoon kan niemand bellen, men jullie verantwoordelijk kan houden voor de gevolgen!

KrikvdKruK

De dwangsom, die Vara Kassa moest betalen, omdat ze op 1 copy van een uitzending per ongeluk geen door een kromspreker opgelegde censuur hadden toegepast, is gelukkig via een kortgeding verlaagd (zie http://nos.nl/artikel/604625-geen-half- ... -vara.html).
Geen 500.000, maar "slechts" 20.000 euro.
Het vervelende is, dat dit geld moet worden overgemaakt aan .... Pretium, een bedrijf dat ondanks veroordelingen :oops: nog steeds dagelijks opzettelijk kwetsbare bejaarden misleidt.

Gesloten