Huiskamer

Lees de huisregels goed door voordat je berichten op het forum van Radar plaatst.
Nijogeth
Berichten: 10492
Lid geworden op: 28 apr 2017 19:51

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door Nijogeth »

scharrelschipper schreef:
28 aug 2024 21:06
Men heeft onze lading niet direct nodig,dus tijd om toerist te spelen in Remonsj.
Schrijf het vast verkeerd,dus Limburgers alhier corrigeer me maar.
Remunj, maar ik ben geen Limburger.

Als je daar op de markt bent, zou ik een ijsje gaan eten bij Clevers. Heel erg druk, maar heel erg goed. Maken hun eigen ijs en zijn in de afgelopen 15-20 uitgegroeid tot 1 van de grootste van de regio zuid-oost Nederland en dat heeft een reden.

Als je ook ergens wil gaan eten, kan ik ook wel wat tips geven, maar het meeste daar is wel goed te eten en in veel verschillende stijlen.

Nijogeth
Berichten: 10492
Lid geworden op: 28 apr 2017 19:51

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door Nijogeth »

Vannacht werd ik dus wakker rond 1:42. Het hele bed leek licht te trillen en even kijkend naar de hanglampen in de slaapkamer en woonkamer, bleken deze ook te bewegen. Een soort aardbeving leek het me. Ik zag dat er rond die tijd ook seismische activiteit in de buurt is gemeten, maar niets dat meldenswaardig was. Maar ik weet het 100% zeker wat ik gevoeld en gezien heb.

Thijs124
Berichten: 1270
Lid geworden op: 29 aug 2023 21:02

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door Thijs124 »

Misschien gewaarschuwd door vogels. Die voelen alles aankomen..
Roermond kan ik me nog herinneren. Toen werd ik er wakker van en heb mijn hoofd gestoten aan de muur. Verjaardag van mijn ex. Heb ik naderhand als een waarschuwing gezien. 13 april 92. 5,8 op Richter. Toen was er veel kapot gevallen. Schilderijen,fotos en een klok Maar geen erge dingen.

Erthanax
Berichten: 10044
Lid geworden op: 19 jan 2018 19:57

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door Erthanax »

Dat schreeuwt om de klassieker “Did the earth move for you, darling?” 😁

Een beving met schade is natuurlijk helemaal niet leuk, maar alleen wat trillingen lijkt me wel een bijzondere ervaring.

Nijogeth
Berichten: 10492
Lid geworden op: 28 apr 2017 19:51

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door Nijogeth »

Roermond kan ik me niets van herinneren, aangezien ik er doorheen sliep. Mijn ouders zeiden dat de glazen trilden in de kast en schilderijen op en neer bewogen.

Overigens denk ik niet dat het geluid was dat mij wekte. Ik heb namelijk amper geluid van buitenaf in mijn slaapkamer. Ik werd echt wakker, voelde het trillen, dacht eerst dat door de slaap was, maar toen ik omhoog keek zag ik de lamp zwaaien en in de woonkamer ook. Rond die tijd was er ook in Oploo wat te meten, mogelijk lag de bron bij de breuk die door ons dorp heen ging en daardoor verderop wat minder was. Het zal te licht zijn geweest om echt door grote groepen gevoeld te worden. Ik heb een melding gemaakt, ik zie wel wat de reactie gaat zijn.(https://www.knmi.nl/nederland-nu/seismo ... smogrammen)

witte angora
Berichten: 31919
Lid geworden op: 21 okt 2009 20:44

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door witte angora »

Weet niet of het werkt, maar: hilarisch.

https://www.facebook.com/reel/1167008397934571

Moneyman
Berichten: 31053
Lid geworden op: 18 feb 2015 11:36

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door Moneyman »

Over hilarisch gesproken...

Marketing en influencers: perfecte combinatie om te trollen. Magnetron noodels, geserveerdin een bloempot, en mensen willen er $80 (!) voor betalen... :lol: :lol:

Erthanax
Berichten: 10044
Lid geworden op: 19 jan 2018 19:57

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door Erthanax »

Heerlijk toch? :mrgreen:

rwolters
Berichten: 1800
Lid geworden op: 28 sep 2022 13:32

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door rwolters »

https://www.ad.nl/politiek/kamer-wil-mi ... ~a7a0bf29/

Nu maar hopen dat de minister voet bij stuk houdt. Al dat woke gedoe om mensen te beschermen moet maar eens ophouden. Gewoon het Darwinisme z'n werk laten doen.

Nijogeth
Berichten: 10492
Lid geworden op: 28 apr 2017 19:51

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door Nijogeth »

Persoonlijk hoop ik dat ook. Het probleem met die fatbikes is niet dat kinderen erop rijden, die snelheden kunnen gewone elektrische fietsen ook met gemak halen met de juiste aanpassingen en een gashendel. Het probleem is gewoon dat die kinderen geen ouders hebben die an hun kinderen denken. Wat mij betreft gewoon een gigantische boete opzetten, die naar de ouders gaat, bij sneller dan 25 per uur rijden.

Aan de andere kant, ik vind de helmplicht onder de 50 per uur ook niet echt een goede oplossing. Als je geen auto mag rijden en je bent op een scooter of brommer aangewezen, dan is het ook wel eens fijn dat je niet met helmhaar rondloopt. Wat mij betreft kan veel meer voorkomen worden door mensen die zich als een malloot gedragen in het verkeer aan te pakken en niet alleen te focussen op snelheid.

Thijs124
Berichten: 1270
Lid geworden op: 29 aug 2023 21:02

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door Thijs124 »

Wil je na 49 jaar de helmplicht voor brommers beëindigen?

witte angora
Berichten: 31919
Lid geworden op: 21 okt 2009 20:44

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door witte angora »

Maar waarom zou je kinderen onder de 16 sowieso een elektrische fiets geven? Dat was een jaar of 10 geleden toch ook niet het geval? Toen bestonden die dingen niet eens, moesten ze ook alles op een gewone fiets doen.
Nijogeth schreef:
31 aug 2024 22:13
Wat mij betreft kan veel meer voorkomen worden door mensen die zich als een malloot gedragen in het verkeer aan te pakken en niet alleen te focussen op snelheid.
Schaf dan maar al het vervoer af, en hou iedereen binnen.

Nijogeth
Berichten: 10492
Lid geworden op: 28 apr 2017 19:51

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door Nijogeth »

Thijs124 schreef:
31 aug 2024 22:28
Wil je na 49 jaar de helmplicht voor brommers beëindigen?
Ja, maar ik weet heel goed dat dat niet gaat gebeuren. Wat mij betreft lijkt me dat nu echt iets dat valt onder eigen verantwoordelijkheid. Toen ik nog bij mijn ouders woonde en even snel een dorp verder naar mijn oma moest, pakte ik regelmatig de mountainbike even snel. Daar reed ik op de weg dan ook 40 per uur mee, zonder helm. Maar de man op de brommer, die even hard gaat, die moet verplicht een helm op. Ik heb dat altijd raar gevonden.

scharrelschipper
Berichten: 1879
Lid geworden op: 05 apr 2020 20:37

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door scharrelschipper »

Nijogeth schreef:
28 aug 2024 23:14
scharrelschipper schreef:
28 aug 2024 21:06
Men heeft onze lading niet direct nodig,dus tijd om toerist te spelen in Remonsj.
Schrijf het vast verkeerd,dus Limburgers alhier corrigeer me maar.
Remunj, maar ik ben geen Limburger.

Als je daar op de markt bent, zou ik een ijsje gaan eten bij Clevers. Heel erg druk, maar heel erg goed. Maken hun eigen ijs en zijn in de afgelopen 15-20 uitgegroeid tot 1 van de grootste van de regio zuid-oost Nederland en dat heeft een reden.
Nou,dat blijkt te kloppen,prima ijs daar.
Dank voor de tip.
Was alleen zo onhandig om een IJS te bestellen en niet een ijsje,kan nu wel een maaltijd over slaan :wink:

Nijogeth
Berichten: 10492
Lid geworden op: 28 apr 2017 19:51

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door Nijogeth »

Haha, ze hebben inderdaad ook hele grote porties daar.

J. Deltoer
Berichten: 3358
Lid geworden op: 30 aug 2020 12:29

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door J. Deltoer »

Zo, het bezoek de deur uit gewerkt en te bedde nu. Eerst nog even kijken wat er op trosradarforum te doen is... o pagina methusalem bereikt inzake pinnen bij appie en magnetrons.
Welterusten.

witte angora
Berichten: 31919
Lid geworden op: 21 okt 2009 20:44

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door witte angora »

Jij ook welterusten. Morgen weer fris, fruitig en vrolijk opstaan. Ik zie ernaar uit! :D :D

Teunbosseman
Berichten: 4385
Lid geworden op: 29 mar 2011 15:46
Contacteer:

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door Teunbosseman »

witte angora schreef:
01 sep 2024 08:12
Maar waarom zou je kinderen onder de 16 sowieso een elektrische fiets geven? Dat was een jaar of 10 geleden toch ook niet het geval? Toen bestonden die dingen niet eens, moesten ze ook alles op een gewone fiets doen.
Nijogeth schreef:
31 aug 2024 22:13
Wat mij betreft kan veel meer voorkomen worden door mensen die zich als een malloot gedragen in het verkeer aan te pakken en niet alleen te focussen op snelheid.
Schaf dan maar al het vervoer af, en hou iedereen binnen.

Tsja, waarom zou je jeugd onder de 16 een iphone of ander merk van 1000,- geven, waarom merkkleding geven, waarom dure laptop.

Als je kan betalen waarom niet. En iedere generatie heeft een andere tijdsgeest met andere gadgets.
Over 10 jaar zullen er weer andere gadgets zijn welke de jeugd van nu toen niet had.

ZeerPrivé
Berichten: 6028
Lid geworden op: 27 feb 2017 14:50

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door ZeerPrivé »

De wethouder googelt wel even, foutje bedankt...https://www.omroepwest.nl/nieuws/487400 ... afmetingen

Nijogeth
Berichten: 10492
Lid geworden op: 28 apr 2017 19:51

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door Nijogeth »

Ik heb een tijdje geleden relatief goedkoop 8 ribeye steaks uit de diepvries op de kop weten te tikken. Natuurlijk weet ik heel goed dat ik er geen goede steak van kan maken, maar ik ben de laatste tijd in de ban van Jamaicaanse jerk kruiden (ik vind het heerlijk, maar geen aanrader als je niet van pittig eten houdt) en die dingen zijn ideaal om daarin te laten ontdooien, vervolgens in reepjes te snijden en daar een gerecht mee te maken.

Ik eet vrijwel geen koolhydraten (behalve in het weekend af en toe en in een restaurant), dus ik moet andere zaken verzinnen om het toch enigszins een volledige maaltijd te maken. Smaak is makkelijk, daar zijn kruiden voor. Vandaag is mijn keus gevallen op wat jerk ribeye reepjes, daar heb ik spinazie en pesto omheen geserveerd waar ik vervolgens een klein beetje kerrie en redelijk wat knoflookpoeder (in dit geval, de verse knoflook was op) doorheen heb gedaan. Uiteindelijk heb ik alles afgetopt met parmezaanse kaas. En heerlijk gegeten uiteraard.

Plaats reactie