Huiskamer

Lees de huisregels goed door voordat je berichten op het forum van Radar plaatst.
ZeerPrivé
Berichten: 6040
Lid geworden op: 27 feb 2017 14:50

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door ZeerPrivé »

@Francesco: Als ik jou was, zou ik nog eens een keer lezen wat ik schreef.

Francesco26
Berichten: 22
Lid geworden op: 29 aug 2024 09:18

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door Francesco26 »

ZeerPrivé schreef:
10 sep 2024 20:54
@Francesco: Als ik jou was, zou ik nog eens een keer lezen wat ik schreef.
Je schrijft dat gepensioneerde aan passagiers moest vragen hoe te rijden. Ik kan me niet voorstellen dat een gepensioneerde buschauffeur aan passagiers moest vragen hoe de busroute moest worden gereden.

Vandaar mijn vraag of jij misschien die gepensioneerde was.

Erthanax
Berichten: 10047
Lid geworden op: 19 jan 2018 19:57

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door Erthanax »

O, ik heb ook wel eens meegemaakt dat een nieuwe chauffeur aan een passagier vroeg waar hij af moest slaan. Die chauffeur was geen herintredende pensionado, maar misschien nieuw in het beroep; in ieder geval nieuw op de lijn.

J. Deltoer
Berichten: 3366
Lid geworden op: 30 aug 2020 12:29

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door J. Deltoer »

Jullie maken nog eens wat mee zeg, wat spannend allemaal.

witte angora
Berichten: 31953
Lid geworden op: 21 okt 2009 20:44

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door witte angora »

Wij hebben dan ook een leven. :D

witte angora
Berichten: 31953
Lid geworden op: 21 okt 2009 20:44

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door witte angora »

Kijk, dit is interessant voor de trein. Het is me alleen niet duidelijk of er een mes bij zit.

https://speld.nl/2020/11/07/albert-heij ... Kj981Za93Q

Moneyman
Berichten: 31086
Lid geworden op: 18 feb 2015 11:36

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door Moneyman »

Nee, geen mes. Gewoon die boterham erin dopen ;-)

witte angora
Berichten: 31953
Lid geworden op: 21 okt 2009 20:44

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door witte angora »

O. Ja, dat kan natuurlijk ook. Al heb ik dat thuis nooit zo gedaan. Wij doen dat keurig beschaafd met een mes. En de boterham snijden we ook keurig in vieren. Een vork daarentegen is doorgaans niet nodig. Enkel met een gebakken eitje op brood, dan is dat nog loeiheet en vet, dan pak ik er wel een vork bij. Maar dat heb ik mezelf aangeleerd.

Zit te denken of ik van het weekend een of twee van die dingen mee zal nemen. Nu enkel nog een makkelijke oplossing voor de soep, kan ik mijn avondeten in de trein nuttigen.

Erthanax
Berichten: 10047
Lid geworden op: 19 jan 2018 19:57

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door Erthanax »

Eten in het openbaar vervoer vind ik weerzinwekkend.

juliomariner
Berichten: 5082
Lid geworden op: 27 apr 2007 16:55

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door juliomariner »

Erthanax schreef:
11 sep 2024 10:31
Eten in het openbaar vervoer vind ik weerzinwekkend.
Ah vandaar dat Dinnertrain failliet is gegaan

witte angora
Berichten: 31953
Lid geworden op: 21 okt 2009 20:44

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door witte angora »

Erthanax schreef:
11 sep 2024 10:31
Eten in het openbaar vervoer vind ik weerzinwekkend.
Och, in de stiltecoupe in de 1e klas is het doorgaans erg rustig. Niemand die er last van heeft. Tenzij het druk is natuurlijk. :wink:

Erthanax
Berichten: 10047
Lid geworden op: 19 jan 2018 19:57

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door Erthanax »

De Dinner Train was mijns inziens niet zozeer openbaar vervoer, maar eerder een restaurant “langs spoorstaven voortbewogen”. Tegen eten in een restauratierijtuig heb ik ook geen enkel bezwaar. Maar in een gewone coupé een bak onwelriekend dampende deegwaren naar binnen werken? Weerzinwekkend.

De coupé is dan misschien eerste klas, dat geldt niet meer voor de reizigers. Het zijn immers geen dames en heren meer :mrgreen:

Nijogeth
Berichten: 10512
Lid geworden op: 28 apr 2017 19:51

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door Nijogeth »

Als er zo'n restauratierijtuig zou zijn, dan zou reizen met de trein nog interessant zijn. Als ze dan ook nog wat later door zouden rijden, dan zou dat ideaal zijn om vanuit de grote stad met de trein naar huis te gaan na het stappen. Broodje shoarma en een biertje om 3u snachts in de trein.

Janne.B.
Berichten: 105
Lid geworden op: 10 feb 2024 16:13

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door Janne.B. »

Erthanax schreef:
10 sep 2024 15:19
Geen idee hoe het bij het Kassa-forum gaat, daar kom ik nooit. Ze gaf hier altijd bijzonder goed advies over belastingen en verzekeringen.
Liegen mag, zolang het niet opvalt.

witte angora
Berichten: 31953
Lid geworden op: 21 okt 2009 20:44

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door witte angora »

Erthanax schreef:
11 sep 2024 11:02
Maar in een gewone coupé een bak onwelriekend dampende deegwaren naar binnen werken? Weerzinwekkend.
Maar dit gaat dan ook over een boterham met pindakaas... :wink:

Francesco26
Berichten: 22
Lid geworden op: 29 aug 2024 09:18

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door Francesco26 »

Erthanax schreef:
10 sep 2024 23:21
O, ik heb ook wel eens meegemaakt dat een nieuwe chauffeur aan een passagier vroeg waar hij af moest slaan. Die chauffeur was geen herintredende pensionado, maar misschien nieuw in het beroep; in ieder geval nieuw op de lijn.
Dan was de opleiding of de instructies vanuit de planning niet best als je als buschauffeur niet weet welke route je lijn rijdt.

Erthanax
Berichten: 10047
Lid geworden op: 19 jan 2018 19:57

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door Erthanax »

witte angora schreef:
11 sep 2024 11:19
Erthanax schreef:
11 sep 2024 11:02
Maar in een gewone coupé een bak onwelriekend dampende deegwaren naar binnen werken? Weerzinwekkend.
Maar dit gaat dan ook over een boterham met pindakaas... :wink:
Zelf eet ik ook graag een boterham met pindakaas en komkommer. Voedzaam, smakelijk, fris en met een aangename “bite”. Ideaal om mee te nemen en op een gepaste plek te nuttigen. De geur ervan wordt echter door velen als onaangenaam ervaren. Ook door mij, als die geur mij op een ongepaste plaats of tijd opgedrongen wordt.

ZeerPrivé
Berichten: 6040
Lid geworden op: 27 feb 2017 14:50

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door ZeerPrivé »

Francesco26 schreef:
11 sep 2024 13:08
Erthanax schreef:
10 sep 2024 23:21
O, ik heb ook wel eens meegemaakt dat een nieuwe chauffeur aan een passagier vroeg waar hij af moest slaan. Die chauffeur was geen herintredende pensionado, maar misschien nieuw in het beroep; in ieder geval nieuw op de lijn.
Dan was de opleiding of de instructies vanuit de planning niet best als je als buschauffeur niet weet welke route je lijn rijdt.
Moet je niet aan Erthanax vragen of hij misschien de gepensioneerde was die niet wist waar hij uit moest stappen? En dat het niet kan kloppen omdat het een chauffeur verboden is tijdens de rit te praten met passagiers?

Komt trouwens regelmatig voor dat een chauffeur zijn route niet weet en hulp nodig heeft van passagiers. Maar omdat jij dat niet weet, kan het niet zo zijn natuurlijk.

ZeerPrivé
Berichten: 6040
Lid geworden op: 27 feb 2017 14:50

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door ZeerPrivé »

Erthanax schreef:
11 sep 2024 13:19
witte angora schreef:
11 sep 2024 11:19
Erthanax schreef:
11 sep 2024 11:02
Maar in een gewone coupé een bak onwelriekend dampende deegwaren naar binnen werken? Weerzinwekkend.
Maar dit gaat dan ook over een boterham met pindakaas... :wink:
Zelf eet ik ook graag een boterham met pindakaas en komkommer. Voedzaam, smakelijk, fris en met een aangename “bite”. Ideaal om mee te nemen en op een gepaste plek te nuttigen. De geur ervan wordt echter door velen als onaangenaam ervaren. Ook door mij, als die geur mij op een ongepaste plaats of tijd opgedrongen wordt.
Inderdaad, al die etensgeurtjes in het OV zit ik echt niet op te wachten. Ik eet of drink nooit in het OV. Ik eet/drink voordat ik vertrek en na aankomst op bestemming. Ik snap ook de noodzaak niet om in het OV te moeten eten en drinken. Ook mijn kinderen gaf ik nooit wat tijdens een rit, nergens voor nodig.

Erthanax
Berichten: 10047
Lid geworden op: 19 jan 2018 19:57

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door Erthanax »

Francesco26 schreef:
11 sep 2024 13:08
Erthanax schreef:
10 sep 2024 23:21
O, ik heb ook wel eens meegemaakt dat een nieuwe chauffeur aan een passagier vroeg waar hij af moest slaan. Die chauffeur was geen herintredende pensionado, maar misschien nieuw in het beroep; in ieder geval nieuw op de lijn.
Dan was de opleiding of de instructies vanuit de planning niet best als je als buschauffeur niet weet welke route je lijn rijdt.
Dat kan. Of de chauffeur was bij nader inzien minder geschikt. Of hij had zijn dag niet, bv vanwege de zorgen om zijn hoogbejaarde moeder, die ondanks haar voortschrijdende dementie nog steeds alleen thuis woont en de vorige nacht dwalend op straat voor enige opschudding zorgde, of vanwege de psychische problemen van een zwaar getroebleerd kind dat kampt met zeer sombere en zelfdestructieve gedachten, waarvoor maar geen passende hulp beschikbaar is, terwijl de problemen steeds ernstiger worden. Dat kan ook.

Plaats reactie