Pagina 136 van 140
Re: Pretium Telecom
Geplaatst: 10 feb 2014 08:02
door Guardian72
@ Krik,
je zou je bijna afvragen of er iemand daar bij de afdeling kromspraak een nevenbaantje heeft, of op zijn minst op de payroll van PT staat op deze manier.
Ik denk dat de enige optie is, van elke misleiding aangifte te doen.
Aan de hand van de diverse topics over PT hier, en bij andere fora, lijkt me een vooropgezet plan tot misleiding toch wel aantoonbaar. Als er genoeg aangiftes volgen, gaat er misschien eens iemand wat doen
Re: Pretium Telecom
Geplaatst: 10 feb 2014 17:15
door MementoMori
Beste mensen,
De rechter heeft kennelijk mijn redenering uit mijn berichtje van 15 januari gevolgd. Pretium heeft misbruik gemaakt van de dwangsom. Ik ben benieuwd wanneer de uitspraak wordt gepubliceerd
Op zich is het een heel goede ontwikkeling. Ook de voorzieningenrechters beginnen Pretium door te krijgen.
Groetjes,
MementoMori
Re: Pretium Telecom
Geplaatst: 14 apr 2014 21:13
door KrikvdKruK
Helaas is de uitspraak nog steeds niet officieel gepubliceerd. Maar de uitspraak is wel te lezen op
http://www.boek9.nl/files/2014/IEPT2014 ... retium.pdf.
1 versie (werkend met Microsoft Silverlight) van de gecensureerde uitzending is blijven bestaan door een ICT-fout. Dit had volgens Pretium tot een boete van 500.000 euro moeten leiden. De kleuters van Pretium hebben iedere dag gecontroleerd of de foutieve versie versie er nog stond. Wat zijn ze toch
slim.
Gelukkig is Pretium nog wel veroordeeld tot betaling van 349.000 euro (zie
http://deeplink.rechtspraak.nl/uitspraa ... :2013:4559), omdat ze niet willen betalen voor een netwerk van het mislukte huismerk Suprieur.
En verder gaan ze ongestoord door met misleiden van hoogbejaarden, zie
http://www.klacht.nl/pretium/ en kloppen ze zich op de borst, dat ze 100% van de klachten hierover oplossen.
Re: Pretium Telecom
Geplaatst: 15 apr 2014 00:42
door tenormin
Er is iets van positief nieuws te vermelden, alhoewel Pretium en positief natuurlijk niet samen gaan. Maar ze zijn nu ongeveer 5 maanden op b.v. de Kassa site met een charme offensief begonnen. Met het aangaan van een (ongewild) abonnement, en sorry dat ik echt niet 136 pagina's klachten ga doorspitten, ben je (ook al ongewild) ineens ook lid van Privilege, á raison van €70,00 per jaar. Ik ben via de Kassa site door het webcare team benaderd om mijn gegevens door te geven en ben inderdaad teruggebeld. Ik blijf wel bij Pretium, hoewel onder valse voorwendsels, maar heb geen zin in meer geouwehoer maar dat blad had ik al jaren geleden opgezegd, maar nooit antwoord. Ik heb €70,00 teruggekregen van dat stomme magazine, maar natuurlijk niet met terugwerkende kracht, "want andere brieven waren nooit ontvangen". Plus, ik was in het bezit van een p.c.!!! K*t argument, jaja. 14 Juni 2014 gaat ook de wet werken voor Pretium (en Privilege) dus laten we er het beste van hopen. Dat zo'n verrekte toko de oudjes aanpakt: misselijke streek, ik was net nog niet "oud genoeg" (69) toen ze me belden, 5 jaar geleden en zich voorstelden als KPN. En al ontkennen ze dit tot de dag vandaag, dat doen die flippers nog steeds. Dus kinderen met oude ouders: let op of er ineens iets veranderd is en (als Pa en Ma dat goed vinden) let op de afschrijvingen en/of internet afschrijvingen van jullie ouders.
Re: Pretium Telecom
Geplaatst: 15 apr 2014 00:47
door tenormin
mankasters schreef:tenormin schreef:Er is iets van positief nieuws te vermelden, alhoewel Pretium en positief natuurlijk niet samen gaan. Maar ze zijn nu ongeveer 5 maanden op b.v. de Kassa site met een charme offensief begonnen. Met het aangaan van een (ongewild) abonnement, en sorry dat ik echt niet 166 pagina's klachten ga doorspitten, ben je (ook al ongewild) ineens ook lid van Privilege, á raison van €70,00 per jaar. Ik ben via de Kassa site door het webcare team benaderd om mijn gegevens door te geven en ben inderdaad teruggebeld. Ik blijf wel bij Pretium, hoewel onder valse voorwendsels, maar heb geen zin in meer geouwehoer maar dat blad had ik al jaren geleden opgezegd, maar nooit antwoord. Ik heb €70,00 teruggekregen van dat stomme magazine, maar natuurlijk niet met terugwerkende kracht, "want andere brieven waren nooit ontvangen". Plus, ik was in het bezit van een p.c.!!! K*t argument, jaja. 14 Juni 2014 gaat ook de wet werken voor Pretium (en Privilege) dus laten we er het beste van hopen. Dat zo'n verrekte toko de oudjes aanpakt: misselijke streek, ik was net nog niet "oud genoeg" (69) toen ze me belden, 5 jaar geleden en zich voorstelden als KPN. En al ontkennen ze dit tot de dag vandaag, dat doen die flippers nog steeds. Dus kinderen met oude ouders: let op of er ineens iets veranderd is en (als Pa en Ma dat goed vinden) let op de afschrijvingen en/of internet afschrijvingen van jullie ouders.
Gebruik gewoon de Nederlandse taal en stop beledigingen in een serieus onderwerp.
Re: Pretium Telecom
Geplaatst: 15 apr 2014 16:52
door MementoMori
Beste KrikvdKruk,
Complimenten voor alweer uitstekend recherchewerk! Bij de rechtspraak heeft Pretium toch duidelijk de wind tegen gekregen.
De komende 2 maanden zal het nog wel klachten regenen, want nu kan de telepiraterij nog voor Pretium.
Van de Autoriteit Consument en Markt hoor ik ook niets meer. Waren daar niet ook nog wat openstaande procedures over dwangsommen? De uitkomst daarvan is voor zo ver ik zie nooit gepubliceerd. Maar ja dat waren toch niet van die grote bedragen.
Groetjes,
MementoMori
Re: Pretium Telecom
Geplaatst: 27 aug 2014 00:48
door KrikvdKruK
Mementomori,
Helaas het misleiden van bejaarden door Pretium gaat ook met de nieuwe Wetsregels van 13 juni gewoon door.
Pretium heeft daar een hele "slimme" truc voor bedacht : ze passen gewoon de nieuwe wet niet toe!!!
Volgens de nieuwe wet is een nieuw telefonisch afgesloten contract pas geldig, als de klant het contract schriftelijk bevestigd. Zonder deze bevestiging van de klant heeft Pretium helemaal geen contract!
In de Welkomstbrief maakt Pretium de klanten wijs, dat de oude situatie nog geldt en dat ze aan het contract vast zitten, als ze niet binnen 14 dagen ontbinden. Pretium geeft zelfs de KPN opdracht de klant over te zetten naar Pretium, terwijl er helemaal geen geldig contract is.
Dat deze truc werkt blijkt uit diverse recente klachten, die zijn verzameld op
http://members.home.nl/vd.kraats/pretiu ... chten.html. Daar staat ook een "foute" Welkomstbrief.
Als zo'n brief is ontvangen, is het van het grootste belang, dat u hierover tegen Pretium een klacht indient bij
http://www.consuwijzer.nl/ (088-0707070) en daar vraagt, hoe u hier mee om moet gaan.
Naar aanleiding van deze klachten moet het voor de Autoriteit Consument en Markt een koud kunstje zijn om een forse boete uit te delen bij de zoveelste misleiding en wetsovertreding van Pretium.
Misschien kan Pretium eindelijk de Telecom-licentie eens worden ontnomen.
Re: Pretium Telecom
Geplaatst: 27 aug 2014 16:56
door langste adem
Waarom verbaast me dit weer niets van Pretium ???
En als dat afnemen van de Telecom-licentie niet lukt, dan zou het leuk zijn als een rechter dan bepaalt dat, gezien de vele klachten over misleiding, ALLE bestaande pretium klanten de mogelijkheid moeten krijgen om alsnog en per direct en zonder kosten over te stappen naar een andere provider als zij dat zelf willen.
Iedereen blij. Alle slachtoffers die misleid zijn door Pretium zijn eindelijk van Pretium af.
En ook voor Pretium zelf is het geen grote aderlating, want volgens hun is het merendeel immers op en top tevreden over Pretium.
Ik citeer van de pretium website :
Wij merken dat onze klanten uit alle leeftijdsgroepen tevreden zijn met Pretium Thuisbellen en duidelijk de voordelen ervaren van hun abonnement.
Klanten blijven lang trouw aan Pretium, waarderen onze service en hebben slechts zelden een reden om onze Helpdesk te benaderen.
*KOTS*
Re: Pretium Telecom
Geplaatst: 27 aug 2014 17:20
door tenormin
langste adem schreef:
Klanten blijven lang trouw aan Pretium, waarderen onze service en hebben slechts zelden een reden om onze Helpdesk te benaderen.
*KOTS*
Dat is inderdaad om te kotsen: de help desk? Hebben ze wel eens geprobeerd "zichtzelf" te bereiken? Ben werkelijk in shock dat het nog steeds door blijkt te kunnen gaan. Ongelofelijk.
Re: Pretium Telecom
Geplaatst: 28 aug 2014 09:16
door langste adem
En wat dacht je van deze ?
Pretium klantenservice onderzoek
juni 4, 2014Nieuwsadmin 04-06-2014 - Pretium wil altijd de dienstverlening verbeteren met behulp van onze klanten. Onlangs is er een klantonderzoek uitgevoerd, met als onderwerp onze klantenservice.
Het initiatief is als zeer positief ervaren, en we delen graag enkele belangrijke resultaten:
1■Slechts 3% van de abonnees van Pretium zoekt contact met onze klantenservice.
2■De belangrijkste reden voor het benaderen van de Pretium klantenservice is het melden van storingen.
3■Oplossend vermogen (functionaliteit) en vriendelijkheid worden als sterke punten van onze klantenservice benoemd.
4■Het meest gegeven cijfer van klanten die onlangs in aanraking zijn geweest met de Pretium klantenservice is een 8.
1■Dus slechts 3% van de abonnees (of ze nou abonne willen zijn of niet, een abonnee is een abonnee) lukt het om uberhaupt de klantenservice van Pretium te bereiken.
2■Ja als alle klachten over het ongewild lid zijn domweg worden genegeerd (en dus buiten beschouwing worden gelaten) door Pretium is dat misschien zo ja
3■Oplossend vermogen ? Bij Pretium ? Laat me niet lachen. En misschien als je lid wil worden is men vriendelijk, maar als je ongewild lid bent geworden van Pretium wordt je ronduit onbeschoft behandeld. Of genegeerd.
4■Ik vraag me af wat het cijfer zou zijn als men zo'n zelfde onderzoek laat doen door een onafhankelijke partij. Niet dit onderzoek in de trant van "wij van wc-eend adviseren wc-eend".
Re: Pretium Telecom
Geplaatst: 28 aug 2014 11:09
door Guardian72
langste adem schreef:
4■Ik vraag me af wat het cijfer zou zijn als men zo'n zelfde onderzoek laat doen door een onafhankelijke partij. Niet dit onderzoek in de trant van "wij van wc-eend adviseren wc-eend".
Dan zou PT inzicht moeten geven in hun 'klantenbestand' - en zou een onderzoeksburo die klanten stuk voor stuk moeten benaderen met vragen als
- hoe bent u abonnee geworden
- hoe vaakt heeft u contact gezocht met klantenservice, en hoe vaak is dat contact tot stand gekomen
- hoe tevreden bent u met de facturering, informatievoorziening, prijs/kwaliteitverhouding etc.
PT zal hier echt nooit aan meewerken.
En ik denk dat de 3% tevreden klanten werknemers zullen zijn
Re: Pretium Telecom
Geplaatst: 28 aug 2014 11:52
door tenormin
Wat ik wel opvallend vind is dat, 5 á 6 maanden voor de nieuwe wet van kracht ging, ze ineens op allerlei fora opdoken en hun "hulp" aanboden. Na Juni, wederom klachten zijn het weer de drie aapjes geworden: horen, zien en zwijgen. Was dus achteraf gezien een charme offensief voor eventjes. Maar goed, ze kunnen nu geen abonnementen meer laten afsluiten zonder een echte handtekening van hun nieuwe vangsten. Dat word dan toch nog een tandje harder 'werken' voor ze om die handtekeningen ook daadwerkelijk te krijgen, wat me iets moeilijker lijkt (schrijft ze hoopvol).
Re: Pretium Telecom
Geplaatst: 04 sep 2014 23:59
door MementoMori
Beste mensen,
De oeroude Pretiumdraad is weer opgepakt. Let op! Hij bestaat op 10 januari 2015 tien jaar! Het eerste bericht was van een zoon over zijn oude vader die door Pretium in het pak was genaaid. De Tros sloopte er de eerste 3 jaar af. En dat is een gemiste kans op de Oudste Draad Prijs
Ik ben een tijdje weg geweest om dingen te doen en met vakantie. Het zou met de wetswijziging wel opgelost zijn, toch? Maar ja, voor weerbare jongeren en ouderen werkt het en voor niet weerbare ouderen en jongeren niet, als de overheid niet optreedt tegen telepiraten. Zo te zien heeft Pretium die ouderen in het vizier. Je kan immers een niet weerbare oudere gewoon telefonisch vertellen dat je van de politie bent en opdragen om geld over te maken naar nummer 123 omdat je anders het licht uitdoet, en dan doet’ie dat. Geen punt. Binnen is binnen.
We moeten nog zien of dat het nieuwe verdienmodel van Pretium is.
Groetjes,
MementoMori
Re: Pretium Telecom
Geplaatst: 08 sep 2014 00:26
door MementoMori
Beste mensen,
Mei Li Vos heeft haar uitglijer van een paar jaar geleden goedgemaakt
Zie
hier. Ze vond een schriftelijke overeenkomst toen zo'n gedoe voor de ondernemers, maar nu stelt zij vragen over de verkooppraktijk van Pretium die in overtreding is op de wet. Dat is een goede zaak. Pretium gebruikt heel bewust misleidende verkooppraktijken door in hun welkomstbrieven de 14 dagen bedenktijd voor het sluiten van de overeenkomst te vermelden, terwijl ze nu verplicht zijn om te wachten op een schriftelijke bevestiging (brief of e-mail) van de consument voordat ze de aansluiting overnemen. Als de klant niet reageert op hun brief, kan en mag Pretium de aansluiting niet overnemen. Maar ja, dit is Nederland met het bekende gebrek aan handhaving en toezicht op alle mooie regels. Pretium komt allang voor strafrechtelijke vervolging in aanmerking. Het verkoopbeleid van Pretium is aantoonbaar gebaseerd op misleiding en bedrog.
Groetjes,
MementoMori
Re: Pretium Telecom
Geplaatst: 08 sep 2014 00:55
door tenormin
@MementoMori, Ik vraag mij in gemoede af hoe, in hemelsnaam, Pretium nog steeds denkt boven de wet te staan. Een nota bene nieuwe wet, juist om de zeer ouderen onder ons te beschermen. Dit gaat werkelijk iedere realiteitszin te boven dat Pretium constant de (ongetwijfeld bestaande) mazen in de wet zoekt. Ik heb zelf nota bene een officiële brief in bezit, geschreven door Pretium, dat ze zich zullen voegen naar wat de wet hen stelt. Via deze site en via Kassa.Vara. Ik mag hier geen namen noemen maar ik heb, nogmaals, die brieven!!, geen e-mails.
In dit geval, van echt mensen opzettelijk te willen benadelen, vind ik het erg jammer dat de Moderatie van Tros-Radar in dit geval (ook) niet meewerkt om namen te mogen noemen. Men modereert goed maar "de uitzondering op de regel" zou hier toepasselijk zijn. Ik mag ook niet van "oplichting" spreken/schrijven, maar sec gezien is Pretium nog steeds bezig met wat wettelijk niet ( meer) mag! Dus moderatie, bedenk eerst wat u weghaalt. Want het is een consumenten forum. Wat bestemd is om mensen voor fouten te behoeden en andere mensen te laten adviseren wat men kan doen. Ik kan het doen, maar U verbied mij dat, volgens de reglementen.
Re: Pretium Telecom
Geplaatst: 08 sep 2014 20:51
door MementoMori
Beste Tenormin,
Ze zijn bij Tros en Vara wat voorzichtig geworden met Pretium. De advocaten hebben al bakken met geld gekost. Het staat of valt met overheidsoptreden, toezicht en handhaving. Het kan zijn dat de vragen van Mei Li Vos leiden tot actie van de Autoriteit Consument & Markt. Maar ik moet het nog zien gebeuren.
Groetjes,
MementoMori
Re: Pretium Telecom
Geplaatst: 08 sep 2014 22:29
door langste adem
Natuurlijk , als er een administratieve fout wordt gemaakt bij een willekeurig bedrijf , dan is het misschien smaad om dan meteen te spreken van oplichters. Maar bij een bedrijf als Pretium die dus al 10 jaar stelselmatig mensen misleidt en zelfs nu na de wetswijziging nog steeds doorgaat met wanpraktijken dan zijn het voor mij pure oplichters!
Reden genoeg voor een hele hoge boete aan Pretium.... En liefst beveelt de rechter dan ook nog dat alle "tevreden" pretium-abonnees per direct en kosteloos over kunnen stappen als ze dat willen, omdat ze misschien toch niet zo tevreden zijn als Pretium beweert.
Re: Pretium Telecom
Geplaatst: 14 sep 2014 18:28
door KrikvdKruK
Sinds 13 juni 2014 is een telefoongesprek wettelijk niet meer voldoende om aan een contract vast te zitten, maar heeft Pretium een getekende bevestigingsbrief of email van de klant nodig.
Onbegrijpelijk, dat Pretium toch klanten overzet zonder zo'n bevestigingsbrief. Voorheen was geknoei met de voicelog moeilijk te bewijzen, maar het ontbreken van bevestigingsbrieven is voor de Autoriteit Consument & Markt wel heel erg makkelijk vast te stellen! En de Autoriteit Consument & Markt ontkomt er na de TweedeKamer-vragen van Mei Li Vos en Astrid Oosenbrug (beide PvdA) niet aan om op te treden. Een boete lijkt onvermijdelijk.
Bovendien zal Pretium alle overzettingen na 13 juni kosteloos ongedaan moeten maken en ook de abonnementskosten en administratiekosten terug moeten betalen, want er was immers geen contract.
Daarbij heeft TROS-Radar maandag 8 september aan het eind van de uitzending om meldingen gevraagd van het overtreden van de nieuwe wet. Pretium mag hier natuurlijk niet ontbreken. U kunt dit melden op
http://www.trosradar.nl/uitzending/opro ... olportage/.
Hoe dit afloopt?
Inmiddels is een ander bedrijf van de Pretium-familie gestopt of failliet. Het gaat hier om de "goede doelen" van
http://www.delphi.nl/, zie bericht
http://www.filanthropium.nl/nieuws/delp ... op-straat/.
Re: Pretium Telecom
Geplaatst: 24 sep 2014 23:26
door KrikvdKruK
Inmiddels heeft minister Kamp de TweedeKamer-vragen van Mei Li Vos en Astrid Oosenbrug (beide PvdA)
http://www.rijksoverheid.nl/documenten- ... eiste.html beantwoord.
De ACM is op de hoogte gebracht door de minister en kan, ook op basis van klachten via Consuwijzer (
https://www.consuwijzer.nl/telecom-post ... -veranderd ) over het ontbreken van de benodigde schriftelijke handtekening bij een nieuw Pretium-contract, simpel de administratie van Pretium controleren en een passende boete uitdelen.
Re: Pretium Telecom
Geplaatst: 25 sep 2014 00:02
door tenormin
Ja, de link die je doorgeeft; allemaal correct; hoe in hemelsnaam Pretium alle mazen in de
nieuwe wet ook weet te omzeilen, een raadsel, voor mij mogen ze Pretium helemaal kielhalen oftewel: verbieden te bestaan. Dit verhaal, gruwelijke werkelijkheid speelt zolang, voor mij hebben ze geen recht van bestaan meer. En, om misverstanden te voorkomen: ik zit zelf al 5 jaar bij hen.