LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] citalopram/cipramil: reageer!

Ervaringen met medicijnen? Geef hier jouw mening.
wikky
Berichten: 189
Lid geworden op: 27 jul 2009 19:16

Re: citalopram/cipramil: reageer!

Ongelezen bericht door wikky »

goh ron wat vreselijk die hoofdpijn die je hebt,ik heb juist in de 1e 2 weken geen hoofdpijn gehad terwijl ik toch die migraine heb,wat raar eigenlijk hè!
als paracetamol niet werkt dan moet je eens hoofdpijnpoeders van Daro halen bij de drogist,die helpen goed hoor,ik heb die jaren geslikt voordat het bij mij migraine werd..
het zijn blauwe zakjes en werken alleen bij hoofdpijn.. :idea:

carla ik hoop dat je een fijne dag mag hebben vandaag met jouw moeder en vriendinnen,succes meid :wink:

nanda wat vervelend is dat toch als die kindjes snachts zo moeten hoesten hè,an doe je zelf ook geen oog dicht,pppfff ik herken het nog van vroeger :(

janneke,dat komt inderdaad door de verhoging die je gedaan hebt,dat had ik ook toen ik pas met een verhoging begon,schrale troost,maar dat ook dat gaat over...

hier gaat het wel goed,ik heb vannacht alleen zo slecht geslapen bah bah,ik heb ieder uur op de wekker gezien..
moet niet te lang duren anders neem ik weer een half oxa`tje om te slapen hoor..

dochter met jouw moeder ook nog hetzelfde of weer ietsjes beter vandaag?

gr wilma

Een leven lang leren
Berichten: 54
Lid geworden op: 09 jun 2011 11:55

Re: citalopram/cipramil: reageer!

Ongelezen bericht door Een leven lang leren »

Wilma. De verhoging van de cita heb je dat in stapjes van 5 of 10 gedaan? En zijn de bijwerkingen net zo heftig als met starten of iets beter?
Ik twijfel nog over dinsdag, dan mag ik verhogen, ik slik dan een week 10 (was ook mijn start dosering)

dochter38
Berichten: 87
Lid geworden op: 30 apr 2011 13:59

Re: citalopram/cipramil: reageer!

Ongelezen bericht door dochter38 »

mijn moeder heeft het vandaag met 1 oxazapam gedaan op de nuchtere maag vanmorgen en ze is de hele morgen duf geweest maar geen onrust .
en we hebben bij de drogist rust,slaap en sterss gekocht (die helpen ook erg goed) daar had ze er vamiddag 2 van genomen , ze had een duf gevoel maar ik vond het vandaag wel goed gaan .ik denk ook dat ze zich wat duffer voelt omdat de cita verhoogd is sinds maandag ze is van 20 naar 30 gegaan .
zou dat kunnen dat je dan ook weer wat duffer en waziger ben ? en gaat dat weg?

wikky
Berichten: 189
Lid geworden op: 27 jul 2009 19:16

Re: citalopram/cipramil: reageer!

Ongelezen bericht door wikky »

Een leven lang leren schreef:Wilma. De verhoging van de cita heb je dat in stapjes van 5 of 10 gedaan? En zijn de bijwerkingen net zo heftig als met starten of iets beter?
Ik twijfel nog over dinsdag, dan mag ik verhogen, ik slik dan een week 10 (was ook mijn start dosering)
ik heb het in stapjes van 5 gedaan..
ik ben begonnen met 2 weken 10 en toen 1 week 15 en nu al weer 2 weken 20..
ik vind de bijwerkingen minder heftig als bij starten met a.d..
ik heb vandaag nog geen oxazepam op,goed ben ik hè!! haha
_____________________________________________________________
dochter38 schreef:mijn moeder heeft het vandaag met 1 oxazapam gedaan op de nuchtere maag vanmorgen en ze is de hele morgen duf geweest maar geen onrust .
en we hebben bij de drogist rust,slaap en sterss gekocht (die helpen ook erg goed) daar had ze er vamiddag 2 van genomen , ze had een duf gevoel maar ik vond het vandaag wel goed gaan .ik denk ook dat ze zich wat duffer voelt omdat de cita verhoogd is sinds maandag ze is van 20 naar 30 gegaan .
zou dat kunnen dat je dan ook weer wat duffer en waziger ben ? en gaat dat weg?

oh echt goed van jouw moeder,misschien is hele toch nog iets te zwaar en zou ze het met een halve kunnen proberen..
dat mens weet niet waar ze is als ze geen onrust meer voelt,fijn voor haar hoor..
duffer en waziger dat weet ik niet,ik was meer trillerig bij de verhoging,en nu nog soms hoor,maar heb nog niks nodig van oxa..
ik heb wel heel slecht geslapen vannacht,dat wel...

ron,hoe gaat het met jouw hoofdpijn?
heb je nog iets daar voor ingenomen?

fijn weekend allemaal..

bastianne
Berichten: 81
Lid geworden op: 01 jun 2011 08:53

Re: citalopram/cipramil: reageer!

Ongelezen bericht door bastianne »

Hallo allemaal,
Wat snert zeg Ron die hoofdpijn.
Ik heb er geen last van wel een dizzy hoofd en misselijk in t begin en nu soms nog
Hopelijk gaat het snel wat beter!

Dochter hopelijk is die dufheid bij je moeder snel over.

Heb pas om 16.30u mn eerste oxa op goed he Wilma?
Misschien toch het begin naar de goede kant.
Hoop het wel hoor pffff....
Grtjs Janneke

wikky
Berichten: 189
Lid geworden op: 27 jul 2009 19:16

Re: citalopram/cipramil: reageer!

Ongelezen bericht door wikky »

bastianne schreef:Hallo allemaal,
Wat snert zeg Ron die hoofdpijn.
Ik heb er geen last van wel een dizzy hoofd en misselijk in t begin en nu soms nog
Hopelijk gaat het snel wat beter!

Dochter hopelijk is die dufheid bij je moeder snel over.

Heb pas om 16.30u mn eerste oxa op goed he Wilma?
Misschien toch het begin naar de goede kant.
Hoop het wel hoor pffff....
Grtjs Janneke

heey janneke,wat goed joh,zie je dat het al beter begint te gaan met je :D
echt fijn voor je hoor,ik denk dat je achteraf toch wel blij bent met die oxazepammetjes..
het is niet fijn dat weet ik maar de onrust in je neemt af..
morgen weer zo`n dagje hè,afgesproken?

groetjes allemaal :wink:

Een leven lang leren
Berichten: 54
Lid geworden op: 09 jun 2011 11:55

Re: citalopram/cipramil: reageer!

Ongelezen bericht door Een leven lang leren »

Goedemorgen allemaal

Hier weer een goede nacht gehad. Wat scheelt dat toch!
Ik was weer even aan het neuzen en vond een fijne heldere site mbt medicatie bij angststoornis.
http://www.kiesbeter.nl/medische-inform ... edicijnen/
Hypochondrie staat ook links in het rijtje.
Misschien dat het voor sommige van jullie ook geruststellend werkt.

Groetjes Nanda

Carla1234
Berichten: 22
Lid geworden op: 06 jun 2011 12:27

Re: citalopram/cipramil: reageer!

Ongelezen bericht door Carla1234 »

Goedemorgen allemaal,

Hoe gaat het nu??
San: Ik was ook steeds wazig na een verhoging van de dosering hoor. Dus
herken ik wel. Ik heb ook steeds met 5 mg opgehoogd, dat is dan nog een beetje te overzien.

Ron: hoop dat het nu beter gaat met je. Ik had vorige week lichtjes hoofdpijn en ik denk van de pillen. Maar balen zeg!

Nou, ik ben gister lekker op stap geweest en het ging supergoed!!!!!
Ik hou me wel gedeisd, en hou mezelf rustig, maar ik heb het de hele middag volgehouden. Ik voelde me best helder en gisteravond thuis was ik ook nog helder.
Da's de eerste dag in de afgelopen weeeeeken. Daar wordt ik nou blij van.

Nu maar hopen dat vandaag ook goed gaat. Het is altijd maar weer afwachten hoe de dag gaat verlopen, maar nu voel ik mij nog goed.

X Carla.

dochter38
Berichten: 87
Lid geworden op: 30 apr 2011 13:59

Re: citalopram/cipramil: reageer!

Ongelezen bericht door dochter38 »

Een leven lang leren schreef:Goedemorgen allemaal

Hier weer een goede nacht gehad. Wat scheelt dat toch!
Ik was weer even aan het neuzen en vond een fijne heldere site mbt medicatie bij angststoornis.
http://www.kiesbeter.nl/medische-inform ... edicijnen/
Hypochondrie staat ook links in het rijtje.
Misschien dat het voor sommige van jullie ook geruststellend werkt.

Groetjes Nanda
ik heb het even zitten lezen .dat is inderdaad een hele duidelijke site.

dochter38
Berichten: 87
Lid geworden op: 30 apr 2011 13:59

Re: citalopram/cipramil: reageer!

Ongelezen bericht door dochter38 »

Carla1234 schreef:Goedemorgen allemaal,

Hoe gaat het nu??
San: Ik was ook steeds wazig na een verhoging van de dosering hoor. Dus
herken ik wel. Ik heb ook steeds met 5 mg opgehoogd, dat is dan nog een beetje te overzien.

Ron: hoop dat het nu beter gaat met je. Ik had vorige week lichtjes hoofdpijn en ik denk van de pillen. Maar balen zeg!

Nou, ik ben gister lekker op stap geweest en het ging supergoed!!!!!
Ik hou me wel gedeisd, en hou mezelf rustig, maar ik heb het de hele middag volgehouden. Ik voelde me best helder en gisteravond thuis was ik ook nog helder.
Da's de eerste dag in de afgelopen weeeeeken. Daar wordt ik nou blij van.

Nu maar hopen dat vandaag ook goed gaat. Het is altijd maar weer afwachten hoe de dag gaat verlopen, maar nu voel ik mij nog goed.

X Carla.

oke dus die wazigheid trekt wel een keer weg,
fijn dat je zo een goede dag heb gehad.

dochter38
Berichten: 87
Lid geworden op: 30 apr 2011 13:59

Re: citalopram/cipramil: reageer!

Ongelezen bericht door dochter38 »

wie van jullie slikte er ook al weer Xanax?

Mijn moeder heeft er nu xanax bijgekregen , en die moests ze vanmorgen op de nuchtere maag slikken . (nu mag ze geen oxa meer) ik heb haar net gebeld en ze voelt zich lekker rustig in hoofd en lichaam. ze praatte heel rustig maar ze vertelde wel dingen die ik al wist.
die Xanax moet ze weer vrij snel af gaan bouwen als de cita goed aan slaat en de onrust dan ook weg blijft.

Ron is jou hoofpijn al iets minder?

Hoe is het met de rest allemaal ?

Fijne zonnige dag en vooral veel rust toegewenst .

Carla1234
Berichten: 22
Lid geworden op: 06 jun 2011 12:27

Re: citalopram/cipramil: reageer!

Ongelezen bericht door Carla1234 »

Hoi,

De wazigheid die ik merkte bij ophoging die verdwijnt inderdaad wel als je er weer een
tijdje aan gewend bent.

Ik moet wel zeggen dat ik wel altijd ietsje wazig blijf op de Citalopram.
Niet 100% scherp zeg maar.

Fijne dag en lekker genieten van het mooie weer!!!!

XCarla.

Een leven lang leren
Berichten: 54
Lid geworden op: 09 jun 2011 11:55

Re: citalopram/cipramil: reageer!

Ongelezen bericht door Een leven lang leren »

San
Ik gebruik Xanax. Dat mag je een paar weken slikken tot dat de Cita aanslaat. Het geeft mij ook heel veel rust. De eerste week was ik er ook erg duf bij, maar dat word nu beter. Ik gebruik het nu 2 weken en werkt voor mij veel beter dan de oxa. Als je de 1 mg gebruikt zoals ik mag je 3!! dagen niet autorijden, omdat je concentratie erg moeizaam gaat, word wel ook beter. En je geheugen word er inderdaad ook niet beter op, maar dat zijn vooral kwalen van de eerste dagen. Ik moet zeggen dat ik dat zelf niet zo erg vind want daardoor is de herinnering aan de slechte dagen ook minder scherp.
Maar ik zal blij zijn als ik ze mag gaan minderen, maar dan moet ik eerst naar 20 mg Cita en ik zit nu bijna een week op 10, dinsdag weer verhogen en ik zit te twijfelen tussen 10 of 5 mg omhoog gaan...
Ik ga weer even liggen.

Fijne dag allemaal!

wikky
Berichten: 189
Lid geworden op: 27 jul 2009 19:16

Re: citalopram/cipramil: reageer!

Ongelezen bericht door wikky »

hoi hoi allemaal..

nanda wat een goede site is dat die hier opgegeven hebt,ik heb het net zitten lezen.

ik heb gisteravond nog een halve oxazepam genomen omdat ik zo trilde ppff
en ik heb toch wel goed geslapen vannacht,maar voelde me vanmorgen weer trillen en ik maar weer een halve genomen,nu gaat het wel weer...
dat trillen is toch duidelijk een bijwerking heb ik net op die site gelezen..
er stond ook ergens geschreven dat oxazepam naast citalopram gegeven word..

wij gaan vanmiddag naar vrienden van ons en die wonen ver bij ons vandaan,dus ik denk dat ik vandaag niet meer langs gefietst kom...

ik hoop dat jullie een fijne dag mogen hebben..groetjes wilma

dochter38
Berichten: 87
Lid geworden op: 30 apr 2011 13:59

Re: citalopram/cipramil: reageer!

Ongelezen bericht door dochter38 »

Een leven lang leren schreef:San
Ik gebruik Xanax. Dat mag je een paar weken slikken tot dat de Cita aanslaat. Het geeft mij ook heel veel rust. De eerste week was ik er ook erg duf bij, maar dat word nu beter. Ik gebruik het nu 2 weken en werkt voor mij veel beter dan de oxa. Als je de 1 mg gebruikt zoals ik mag je 3!! dagen niet autorijden, omdat je concentratie erg moeizaam gaat, word wel ook beter. En je geheugen word er inderdaad ook niet beter op, maar dat zijn vooral kwalen van de eerste dagen. Ik moet zeggen dat ik dat zelf niet zo erg vind want daardoor is de herinnering aan de slechte dagen ook minder scherp.
Maar ik zal blij zijn als ik ze mag gaan minderen, maar dan moet ik eerst naar 20 mg Cita en ik zit nu bijna een week op 10, dinsdag weer verhogen en ik zit te twijfelen tussen 10 of 5 mg omhoog gaan...
Ik ga weer even liggen.

Fijne dag allemaal!

dank je wel voor je uit leg dan weet ik wat me moeder een beetje voelt.
heb je erg veel last van de bijwerkingen? als het wel mee valt dan zou ik als ik jou was met 10 verhogen want dan zit je eerder aan de dosis die je nodig heb .
mijn moeder hoogde ook steeds op met 10 mg ..ze begon met 10 toen 20 en nu 30 en dat is wel te doen .

dochter38
Berichten: 87
Lid geworden op: 30 apr 2011 13:59

Re: citalopram/cipramil: reageer!

Ongelezen bericht door dochter38 »

wikky schreef:hoi hoi allemaal..

nanda wat een goede site is dat die hier opgegeven hebt,ik heb het net zitten lezen.

ik heb gisteravond nog een halve oxazepam genomen omdat ik zo trilde ppff
en ik heb toch wel goed geslapen vannacht,maar voelde me vanmorgen weer trillen en ik maar weer een halve genomen,nu gaat het wel weer...
dat trillen is toch duidelijk een bijwerking heb ik net op die site gelezen..
er stond ook ergens geschreven dat oxazepam naast citalopram gegeven word..

wij gaan vanmiddag naar vrienden van ons en die wonen ver bij ons vandaan,dus ik denk dat ik vandaag niet meer langs gefietst kom...

ik hoop dat jullie een fijne dag mogen hebben..groetjes wilma

wikky hele fijne dag vandaag . geniet er van

Een leven lang leren
Berichten: 54
Lid geworden op: 09 jun 2011 11:55

Re: citalopram/cipramil: reageer!

Ongelezen bericht door Een leven lang leren »

Hoi Wilma
Verstandig dat je dan toch een oxa neemt. De dagen dat je het niet meer nodig zult hebben zullen vanzelf vaker komen.

San dank je wel voor je antwoord. Ik vond de bijwerkingen inderdaad wel te doen en dan zit ik inderdaad sneller op mijn dosering die ik moet hebben. Ik ben gezegend met een lichaam dat zich best snel aanpast aan medicatie. Wat ik dan wel een nadeel vind met oog op kalmeringsmiddelen.

Qua verslaving hoorde ik dat en verslaving geestelijk en lichamelijk moet zijn en dat heb je met anti depressieva dus niet. Lichamelijk is het wel verslavend maar geestelijk niet en bij kalmeringstabletten is dat vaak juist andersom, tenzij je kalmeringstabletten maanden gaat gebruiken, dan raak je wel degelijk ook lichamelijk verslaafd.

Ik ga even naar mijn paardje toe. Tot later!

ronv
Berichten: 63
Lid geworden op: 06 jun 2011 13:25

Re: citalopram/cipramil: reageer!

Ongelezen bericht door ronv »

dochter38 schreef:wie van jullie slikte er ook al weer Xanax?

Mijn moeder heeft er nu xanax bijgekregen , en die moests ze vanmorgen op de nuchtere maag slikken . (nu mag ze geen oxa meer) ik heb haar net gebeld en ze voelt zich lekker rustig in hoofd en lichaam. ze praatte heel rustig maar ze vertelde wel dingen die ik al wist.
die Xanax moet ze weer vrij snel af gaan bouwen als de cita goed aan slaat en de onrust dan ook weg blijft.

Ron is jou hoofpijn al iets minder?

Hoe is het met de rest allemaal ?

Fijne zonnige dag en vooral veel rust toegewenst .
Hoi,
Hoofdpijn wel minder gelukkig, verder nog geen positief gevoel, maar ben nog te kort bezig daarvoor denk ik.
Zit nu op de 7e dag. Wel heel snel moe met name zo rond 16:00 uur begint dat ook wat onrustig gevoel.
Hoop dat het goed gaat met je moeder.
Gr. Ron

ronv
Berichten: 63
Lid geworden op: 06 jun 2011 13:25

Re: citalopram/cipramil: reageer!

Ongelezen bericht door ronv »

Hoi all,

Even weer de update, vanaf vandaag weer opgehoogd naar 4 druppels (8mg) bijwerkingen snel moe, ziek gevoel alsof ik griep heb, beetje onrust.
Ben nu dus op de 7e dag, echt een goeie dag of moment heb ik nog niet gehad, maar ik denk dat ik daarvoor ook nog te kort en met een te lage dosering bezig ben?
Ga morgen proberen naar de 5 druppels (10mg) te gaan :shock:
Met de update's probeer ik het verloop van mijn opbouw in kaart te brengen, zodat een ander er eventueel iets mee kan :D ,maar ook dat een ander kan reageren met misschien dezelfde of andere bijwerkingen en vanaf welk moment hij/zij zich beter begon te voelen?
Het is zo prettig, maar ook een steun om hier de ervaringen van jullie te lezen :P
Nou dit was het weer even, maar ik blijf erbij vandaag.

Gr. Ron

dochter38
Berichten: 87
Lid geworden op: 30 apr 2011 13:59

Re: citalopram/cipramil: reageer!

Ongelezen bericht door dochter38 »

ronv schreef:Hoi all,

Even weer de update, vanaf vandaag weer opgehoogd naar 4 druppels (8mg) bijwerkingen snel moe, ziek gevoel alsof ik griep heb, beetje onrust.
Ben nu dus op de 7e dag, echt een goeie dag of moment heb ik nog niet gehad, maar ik denk dat ik daarvoor ook nog te kort en met een te lage dosering bezig ben?
Ga morgen proberen naar de 5 druppels (10mg) te gaan :shock:
Met de update's probeer ik het verloop van mijn opbouw in kaart te brengen, zodat een ander er eventueel iets mee kan :D ,maar ook dat een ander kan reageren met misschien dezelfde of andere bijwerkingen en vanaf welk moment hij/zij zich beter begon te voelen?
Het is zo prettig, maar ook een steun om hier de ervaringen van jullie te lezen :P
Nou dit was het weer even, maar ik blijf erbij vandaag.

Gr. Ron

Hoi Ron die bijwerkingen waar jij het over heb ,moe ,grieperig gevoel enz enz hoorde ik me moeder de eerste weken ook allemaal over.
het word echt allemaal minder.
wat ik begrepen heb slaan de druppels iets eerder aan als pillen?
maar je moet er toch echt wel een week of 6 voor nemen dat je af en toe een goede dag er tussen heb . en bij elke ophoging moet je weer 6 weken tellen zeggen ze.
het word wel elke keer ietsje beter dat zie ik aan me moeder ook maar het is niet zo dat er opeens een knop om gaat of zo het gaat langzaam maar je gaat wel vooruit.
na 6 weken begint het echt te werken en na 8 weken voor angst gevoellens.

dus jij heb ook last van die onrust ?
en slik jij nog iets bij de cita om de bijwerkingen een beetje te onderdrukken?

ik hoop dat jullie allemaal een fijne dag gehad hebben .
mijn moeder had een redelijke goede dag zolang je niet vraagt hoe ze zich voelt ziet het er voor ons goed uit ,ze lacht ,praat mee , de gesprekken gaan soms voor haar wel iets te snel , maar dat zal wel beter worden ze zal even moeten wennen aan die xanax ..ze heeft het nu de hele dag op 0.5 mg gedaan dus dat valt mee .

Gesloten