Huiskamer

Lees de huisregels goed door voordat je berichten op het forum van Radar plaatst.
Erthanax
Berichten: 10047
Lid geworden op: 19 jan 2018 19:57

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door Erthanax »

Tennis? Was dat niet een Egyptische nevenfiguur in Asterix en de Olympische spelen? Ik herinner me een tekstballon met een “hiëroglief” van een tennisspeler, en de vertaling van de tolk (denk ik): “Hij heet Tennis.” Ik ga zo nog wel even terugzoeken of het klopt. Asterix lezen is nooit een straf 😁

Aanvulling: Nee het klopt niet. Het gaat om Asterix en het 1ste legioen, pag. 18 en in de tekstballon staat een tennisveld.

witte angora
Berichten: 31948
Lid geworden op: 21 okt 2009 20:44

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door witte angora »

J. Deltoer schreef:
13 sep 2024 18:35
Gaan we nu speculeren wie dit kan zijn? Ik gooi wat namen op: Tennis, Willems, Stofzuigertje, Jules Degrelle, Moederslink,
Niet nodig. Er is al teveel info gegeven. Dat staat duidelijk in de uitspraak. Maar het is ook niet belangrijk.

Ik ga ook even wat nuttigere en interessantere dingen doen. Helaas heb ik geen stripboeken. Dus ik ga me misschien wel aan de afwas wagen. Minder interessant, maar minstens net zo nuttig.

Consumenneke
Berichten: 85
Lid geworden op: 22 aug 2023 17:50

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door Consumenneke »

J. Deltoer schreef:
13 sep 2024 18:35
Gaan we nu speculeren wie dit kan zijn? Ik gooi wat namen op: Tennis, Willems, Stofzuigertje, Jules Degrelle, Moederslink,
Wow, met deze speculaties beschuldig je diverse mensen die er NIKS mee te maken hebben. Je kan je duim ook gebruiken om even onderzoek te doen, in plaats van er aan te zuigen en willekeurige forumdeelnemers te associëren met een rechtszaak tegen AVROTROS. Binnen een paar minuten weet je met tamelijk grote zekerheid wie het was.

Mag je vervolgens zelf bedenken of het noemen van de naam wel kies is en past binnen de forumregels. :D

J. Deltoer
Berichten: 3363
Lid geworden op: 30 aug 2020 12:29

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door J. Deltoer »

Consumenneke schreef:
14 sep 2024 10:44
J. Deltoer schreef:
13 sep 2024 18:35
Gaan we nu speculeren wie dit kan zijn? Ik gooi wat namen op: Tennis, Willems, Stofzuigertje, Jules Degrelle, Moederslink,
Wow, met deze speculaties beschuldig je diverse mensen die er NIKS mee te maken hebben. Je kan je duim ook gebruiken om even onderzoek te doen, in plaats van er aan te zuigen en willekeurige forumdeelnemers te associëren met een rechtszaak tegen AVROTROS. Binnen een paar minuten weet je met tamelijk grote zekerheid wie het was.

Mag je vervolgens zelf bedenken of het noemen van de naam wel kies is en past binnen de forumregels. :D
Joh, jij en moneyman kunnen zich maar ergens druk over maken. De genoemden zijn helemaal niet meer actief op het forum, sommigen al 20 jaar niet meer. En daarnaast, het zijn fantasienamen.

Consumenneke
Berichten: 85
Lid geworden op: 22 aug 2023 17:50

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door Consumenneke »

Om een beetje te begrijpen hoe het forum van Radar werkt, is de lange voorgeschiedenis interessant. Ik volg wat sporen terug en beland zo in eigenaardige uitwisselingen.
Moneyman schreef:
03 jun 2024 08:59
Ik heb, omdat ik me die discussie wél, maar de door jou genoemde uitkomst juist niet herinnerde, dat topic er even bij gezocht. De door jouw genoemde reeks artikelen, waarna iedereen stil zou zijn geworden, is daar echter niet te vinden. Maar (ik durf het, nadat ik net dat topic teruggelezen heb, bijna niet te vragen): heb je een linkje?
Een reeks artikelen kan ik niet vinden, maar een linkje heb ik wel.

Is de ANWB betrouwbaar genoeg?
In welke situaties kun je paspoort afgeven niet voorkomen?

Het is niet altijd mogelijk het innemen van het paspoort te voorkomen, zo is gebleken uit ervaringen van ANWB-leden. We noemen hier een aantal gemelde situaties:
  • Bij deelname aan cruises of rondreizen wordt het identiteitsbewijs vaak ingenomen. Hier zit meestal een service-element achter met het oog douanecontroles bij (nachtelijke) passages van landsgrenzen. Je hoeft dan niet steeds aanwezig te zijn bij een controle.
    Bij aanvraag van een visum, omdat het visum in je paspoort moet worden vermeld.
    Bij verblijf in Rusland, Italië, Spanje, Kroatië en Aziatische landen wordt het paspoort soms ingenomen voor een aantal dagen voor een controle door de autoriteiten.
Wat doet de ANWB hieraan?

Als ANWB kunnen wij adviseren hoe te handelen bij het verzoek om afgifte van het identiteitsbewijs, maar helaas werken die adviezen niet altijd. We kunnen de buitenlandse campinghouder of hoteleigenaar niet dwingen om zich te houden aan de Nederlandse wet.

Wat we wél doen, is het probleem regelmatig aangeven bij het ministerie van Buitenlandse Zaken. Mede op aandringen van de ANWB staat de privacygevoelige BSN niet meer op de voorkant van zowel bij paspoort als bij identiteitsbewijs.
Of heb je een beter linkje nodig?

ZeerPrivé
Berichten: 6038
Lid geworden op: 27 feb 2017 14:50

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door ZeerPrivé »

Oh, ben jij het...

Erthanax
Berichten: 10047
Lid geworden op: 19 jan 2018 19:57

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door Erthanax »

Dus nog iemand met een nieuwe hobby!

Consumenneke
Berichten: 85
Lid geworden op: 22 aug 2023 17:50

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door Consumenneke »

Erthanax schreef:
14 sep 2024 16:41
Dus nog iemand met een nieuwe hobby!
Met Lego ben ik lang geleden gestopt.

Wat ik nou zo opvallend vind aan die ANWB link is dat een bericht op dit forum uit 2019 een jaar of drie later resoneert bij de ANWB. De vasthoudendheid van Jablan verdient lof en die lawine aan mensen met kritiek en schamper commentaar mag zich schamen. Kritiek is prima, maar al die persoonlijke lompheid is nergens voor nodig.

Lowieze
Berichten: 6870
Lid geworden op: 30 nov 2017 10:09

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door Lowieze »

Consumenneke schreef:
14 sep 2024 17:55

Met Lego ben ik lang geleden gestopt.

Wat ik nou zo opvallend vind aan die ANWB link is dat een bericht op dit forum uit 2019 een jaar of drie later resoneert bij de ANWB. De vasthoudendheid van Jablan verdient lof en die lawine aan mensen met kritiek en schamper commentaar mag zich schamen. Kritiek is prima, maar al die persoonlijke lompheid is nergens voor nodig.
Oh, u noemt dat ‘vasthoudendheid ‘ :D
Is dit niet gewoon preken voor eigen parochie?

Consumenneke
Berichten: 85
Lid geworden op: 22 aug 2023 17:50

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door Consumenneke »

Lowieze schreef:
14 sep 2024 18:08
Oh, u noemt dat ‘vasthoudendheid ‘ :D
Is dit niet gewoon preken voor eigen parochie?
Eigen parochie is het zeker niet.
U zou de reacties nog eens moeten nalezen.
Je kan er een bloemlezing mee maken.
Lof der Botheid.

Erthanax
Berichten: 10047
Lid geworden op: 19 jan 2018 19:57

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door Erthanax »

Consumenneke schreef:
14 sep 2024 17:55
Erthanax schreef:
14 sep 2024 16:41
Dus nog iemand met een nieuwe hobby!
Met Lego ben ik lang geleden gestopt.
(…)
Maar u hebt in ieder geval een nieuwe hobby! Ik hoop dat u er veel genoegen aan beleeft en dat u deszelfs vruchten met gepaste trots kunt tonen aan familie en vrinden.

scharrelschipper
Berichten: 1880
Lid geworden op: 05 apr 2020 20:37

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door scharrelschipper »

Erthanax schreef:
14 sep 2024 19:49
Consumenneke schreef:
14 sep 2024 17:55
Erthanax schreef:
14 sep 2024 16:41
Dus nog iemand met een nieuwe hobby!
Met Lego ben ik lang geleden gestopt.
(…)
Maar u hebt in ieder geval een nieuwe hobby! Ik hoop dat u er veel genoegen aan beleeft en dat u deszelfs vruchten met gepaste trots kunt tonen aan familie en vrinden.
Hobby,heb ik ook.
Munten verzamelen uit zoveel mogelijk vreemde landen.
Zit nu op 67 landen.
En ga maandag naar Curacao om er daar ook nog wat te scoren.
Niet alleen daarvoor hoor, ook vanwege het mooie weer enzo.
En voor de geschiedenis en de natuur en eigenlijk gewoon vanwege vacantie :wink: .

Erthanax
Berichten: 10047
Lid geworden op: 19 jan 2018 19:57

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door Erthanax »

scharrelschipper schreef:
14 sep 2024 21:24
(…);En ga maandag naar Curacao (…)
Toch niet met de eigen spits 😁
Munten nemen niet zo heel veel ruimte in, dat is wel handig. 67 landen, dat vind ik indrukwekkend veel. Overal zelf geweest, of hebben anderen ook wel een wat meegenomen, omdat ze weten dat dat u verzamelt?

Moneyman
Berichten: 31079
Lid geworden op: 18 feb 2015 11:36

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door Moneyman »

Erthanax schreef:
14 sep 2024 19:49
Consumenneke schreef:
14 sep 2024 17:55
Erthanax schreef:
14 sep 2024 16:41
Dus nog iemand met een nieuwe hobby!
Met Lego ben ik lang geleden gestopt.
(…)
Maar u hebt in ieder geval een nieuwe hobby! Ik hoop dat u er veel genoegen aan beleeft en dat u deszelfs vruchten met gepaste trots kunt tonen aan familie en vrinden.
Puik plan. Misschien zelfs een deel twee van de podcast, is onze waarde J.D. niet langer meer de enige inspirator.

Moneyman
Berichten: 31079
Lid geworden op: 18 feb 2015 11:36

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door Moneyman »

Consumenneke schreef:
14 sep 2024 14:44
Om een beetje te begrijpen hoe het forum van Radar werkt, is de lange voorgeschiedenis interessant. Ik volg wat sporen terug en beland zo in eigenaardige uitwisselingen.
Als je toch zover aan het teruglezen was, heb je wellicht mijn reactie een paar posts verderop in hetzelfde topic óók wel gelezen. Ik herhaal ‘m maar even, omdat hetgeen ik daar aanhaal mij veel heeft geleerd. Wellicht kan jij er ook nog iets van leren.
Moneyman schreef:
03 jun 2024 10:02
Om het niet teveel om Jablan te laten draaien (we hebben allemaal graag gelijk): ik heb een leuk boekje op de plank liggen over het fenomeen waar we het nu over hebben: "Verslaafd aan ons eigen gelijk" van Lammert Kamphuis (zie o.a. hier). Een pleidooi voor "perspectivistische leningheid"; oftewel: de kunst om je in de schoenen van de ander te plaatsen en zodoende (of: daardoor) zijn/ haar argumenten beter te begrijpen.

Makkelijk leesbaar en (voor mij in ieder geval) af en toe een stevige spiegel. Aanrader dus :!:

Consumenneke
Berichten: 85
Lid geworden op: 22 aug 2023 17:50

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door Consumenneke »

Moneyman schreef:
15 sep 2024 00:24
Wellicht kan jij er ook nog iets van leren.
Dank voor de tip. Mijn advies: maak je niet zo dik over andere deelnemers en richt je op de zaak zelf. :wink:

(En geef ruiterlijk toe dat Janblan's verhaal klopte)

witte angora
Berichten: 31948
Lid geworden op: 21 okt 2009 20:44

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door witte angora »

Ja hoor, Jablan. Je hebt gelijk. Zo tevreden?

scharrelschipper
Berichten: 1880
Lid geworden op: 05 apr 2020 20:37

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door scharrelschipper »

Erthanax schreef:
14 sep 2024 21:43
scharrelschipper schreef:
14 sep 2024 21:24
(…);En ga maandag naar Curacao (…)
Toch niet met de eigen spits 😁
Munten nemen niet zo heel veel ruimte in, dat is wel handig. 67 landen, dat vind ik indrukwekkend veel. Overal zelf geweest, of hebben anderen ook wel een wat meegenomen, omdat ze weten dat dat u verzamelt?
Dat laatste dus.
En soms eens wat geruild.

witte angora
Berichten: 31948
Lid geworden op: 21 okt 2009 20:44

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door witte angora »


J. Deltoer
Berichten: 3363
Lid geworden op: 30 aug 2020 12:29

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door J. Deltoer »

Dan moeten we zorgen dat er capaciteit voor is. Dus geen tijd vermorsen aan XR terroristen, voetbalhools en antifafascisten e.d.

Plaats reactie