Huiskamer

Lees de huisregels goed door voordat je berichten op het forum van Radar plaatst.
Moneyman
Berichten: 31143
Lid geworden op: 18 feb 2015 11:36

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door Moneyman »

witte angora schreef:
23 sep 2024 22:06

Maar waarom zou je speklapjes voor een moskee willen roosteren? Dat doe je normaal toch in je achtertuin of in een park waar het is toegestaan? Daar maakt niemand een probleem van, moslims volgens mij ook niet.
Klopt helemaal. In het stadspark bij mij om de hoek staan een paar vaste stenen BBQ’s. Ik heb daar vaan genoeg broederlijk naast elkaar staan BBQ-en: ik allerhande vlees, incl. speklappen, voor de jongens van mijn voetbalteam, naast me een grote familie moslims die halal staan te BBQ-en. Vaak genoeg van alles van elkaar geproefd en de mooiste gesprekken gehad.

Een beetje open staan voor elkaar en respect hebben voor elkaar maakt het leven een stuk prettiger. En dat geldt uiteraard voor beide kanten.

Moneyman
Berichten: 31143
Lid geworden op: 18 feb 2015 11:36

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door Moneyman »

kuklos schreef:
23 sep 2024 22:12
Nee hoor, ik geef precies aan wat er mis is met dat respect gelul van DeZevendeHenk.
Nou, inderdaad :lol: :lol:
kuklos schreef:
23 sep 2024 22:12
Ik hoef geen respect te hebben voor welke religie dan ook. Religie beoefen je thuis of in je place of worship, maar daarbuiten geldt gewoon de Nederlandse wet. En als die barbecuen daar toestaat, dan mogen mensen dat doen.
En exact op grond van de Nederlandse wet wordt het BBQ-en bij de moskee verboden. Je argumentatie is niet bepaald sterk. En je visie, die je uiteraard mag hebben - want gelukkig leven we in een vrij land-, klinkt me niet als die van een prettig mens om mee te leven in de oren.

kuklos
Berichten: 10123
Lid geworden op: 24 aug 2004 11:06

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door kuklos »

Moneyman schreef:
23 sep 2024 22:16
En exact op grond van de Nederlandse wet wordt het BBQ-en bij de moskee verboden.
Welke wet, welk artikel?

Moneyman schreef:
23 sep 2024 22:16
En je visie, die je uiteraard mag hebben - want gelukkig leven we in een vrij land-, klinkt me niet als die van een prettig mens om mee te leven in de oren.
Gelukkig maar dat we elkaar hier alleen op dit forum kennen, want het merendeel van jouw belerende comments geeft me eenzelfde beeld van jou.

Moneyman
Berichten: 31143
Lid geworden op: 18 feb 2015 11:36

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door Moneyman »

Lees de Wet op de Openbare Manifestaties eens door.

En het voor de hand liggende excuus “als ik gewoon wil BBQ-en bij de moskee is dat geen manifestatie” snijdt uiteraard geen hout.

En zelfs als dat wel zo zou zijn, dan nog ga je nat wegens verstoring van de openbare orde. Daarover heeft de Hoge Raad al vele jaren gelden criteria bepaald waar “ BBQ-en bij de moskee” perfect aan voldoet.
https://uitspraken.rechtspraak.nl/detai ... 007:AZ2104
Laatst gewijzigd door Moneyman op 23 sep 2024 22:28, 2 keer totaal gewijzigd.

Dagkoers
Berichten: 845
Lid geworden op: 07 mei 2023 21:12

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door Dagkoers »

Ik zag dit filmpje voorbijkomen:
https://www.dumpert.nl/?selectedId=100103780_805aa384
Denken jullie dat de schilder zwaargewond is of gewond?
Ik schrok er erg van.

Moneyman
Berichten: 31143
Lid geworden op: 18 feb 2015 11:36

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door Moneyman »

Dagkoers schreef:
23 sep 2024 22:28
Ik zag dit filmpje voorbijkomen:
https://www.dumpert.nl/?selectedId=100103780_805aa384
Denken jullie dat de schilder zwaargewond is of gewond?
Ik schrok er erg van.
Denk het niet, en ik denk dat de schilder harder geschrokken is. En ik denk dat dat die voortaan wél nadenkt over hoe hij zaken afzet en neerzet.

DeZevendeHenk
Berichten: 881
Lid geworden op: 13 apr 2020 17:32

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door DeZevendeHenk »

kuklos schreef:
23 sep 2024 21:54
DeZevendeHenk schreef:
23 sep 2024 21:43
J. Deltoer schreef:
21 sep 2024 12:55
En bovendien smaakt een speklapje op de barbecue voor de moskee nóg lekkerder. Uiteraard vergezelt van een grote pul bier (5,0).
En wie bepaalt dat ik dat in mijn eigen land niet zou mogen doen?
Het blijft toch een merkwaardige plaat die je voor je kop moet hebben om speklapjes voor de moskee te roosteren. Waar protesteer je dan tegen? En verder getuigt het gewoon van een basaal gebrek aan respect voor medemensen en een gebrek aan beschaving. In welke subcultuur is dat een positieve eigenschap?
Dus omdat een geïmporteerde ideologie vanuit een bejaard boek geschreven door mohammed die een zonnesteek had opgelopen een hekel heeft aan varkens, mogen mensen in de openbare ruimte geen speklapjes meer barbecuen?
Zullen we dan ook maar eisen dat alle vrouwen zich bedekken binnen een bepaalde afstand van de moskee? En er ook geen homo's mogen komen in dat gebied? Dat is immers ook aanstootgevend voor ze, dus dat toestaan is ook een gebrek aan respect.

Zeg het maar, hoe diep wil je buigen voor deze geïmporteerde ideologie?
Als je dermate onbeschaafd het anderen omgaat ben je gewoon een Tokkie, geteisem, schorrie morrie. En typisch voor de onderkant van de samenleving ook altijd wijzen naar anderen, alsof jouw (gebrek aan) beschaving afhankelijk is van anderen en niet in jezelf zit.

kuklos
Berichten: 10123
Lid geworden op: 24 aug 2004 11:06

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door kuklos »

DeZevendeHenk schreef:
23 sep 2024 22:31
kuklos schreef:
23 sep 2024 21:54
DeZevendeHenk schreef:
23 sep 2024 21:43

Het blijft toch een merkwaardige plaat die je voor je kop moet hebben om speklapjes voor de moskee te roosteren. Waar protesteer je dan tegen? En verder getuigt het gewoon van een basaal gebrek aan respect voor medemensen en een gebrek aan beschaving. In welke subcultuur is dat een positieve eigenschap?
Dus omdat een geïmporteerde ideologie vanuit een bejaard boek geschreven door mohammed die een zonnesteek had opgelopen een hekel heeft aan varkens, mogen mensen in de openbare ruimte geen speklapjes meer barbecuen?
Zullen we dan ook maar eisen dat alle vrouwen zich bedekken binnen een bepaalde afstand van de moskee? En er ook geen homo's mogen komen in dat gebied? Dat is immers ook aanstootgevend voor ze, dus dat toestaan is ook een gebrek aan respect.

Zeg het maar, hoe diep wil je buigen voor deze geïmporteerde ideologie?
Als je dermate onbeschaafd het anderen omgaat ben je gewoon een Tokkie, geteisem, schorrie morrie. En typisch voor de onderkant van de samenleving ook altijd wijzen naar anderen, alsof jouw (gebrek aan) beschaving afhankelijk is van anderen en niet in jezelf zit.
Antwoord op mijn vraag is dus: heel erg diep ben jij bereid te buigen voor deze geïmporteerde ideologie.

kuklos
Berichten: 10123
Lid geworden op: 24 aug 2004 11:06

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door kuklos »

Moneyman schreef:
23 sep 2024 22:25
Lees de Wet op de Openbare Manifestaties eens door.

En het voor de hand liggende excuus “als ik gewoon wil BBQ-en bij de moskee is dat geen manifestatie” snijdt uiteraard geen hout.

En zelfs als dat wel zo zou zijn, dan nog ga je nat wegens verstoring van de openbare orde. Daarover heeft de Hoge Raad al vele jaren gelden criteria bepaald waar “ BBQ-en bij de moskee” perfect aan voldoet.
https://uitspraken.rechtspraak.nl/detai ... 007:AZ2104
Dus in de openbare ruimte barbecuen is gelijkwaardig aan het over het hek van een ambassade heenklimmen? Yeah, right.

Dagkoers
Berichten: 845
Lid geworden op: 07 mei 2023 21:12

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door Dagkoers »

Moneyman schreef:
23 sep 2024 22:30
Dagkoers schreef:
23 sep 2024 22:28
Ik zag dit filmpje voorbijkomen:
https://www.dumpert.nl/?selectedId=100103780_805aa384
Denken jullie dat de schilder zwaargewond is of gewond?
Ik schrok er erg van.
Denk het niet, en ik denk dat de schilder harder geschrokken is. En ik denk dat dat die voortaan wél nadenkt over hoe hij zaken afzet en neerzet.
Bedankt!!
Mijn zwakke punt is dak ik snel medelijden heb met mensen die ik niet ken.

Nijogeth
Berichten: 10527
Lid geworden op: 28 apr 2017 19:51

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door Nijogeth »

Ik zou wel een speklapje, worstje of hamburger lusten van die bbq voor de deur van de moskee. Gezellig, ben altijd wel te porren voor een barbecue. Maar met het weer van de komende week, zit ik toch liever ergens beschut.

Moneyman
Berichten: 31143
Lid geworden op: 18 feb 2015 11:36

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door Moneyman »

kuklos schreef:
23 sep 2024 22:34
Moneyman schreef:
23 sep 2024 22:25
Lees de Wet op de Openbare Manifestaties eens door.

En het voor de hand liggende excuus “als ik gewoon wil BBQ-en bij de moskee is dat geen manifestatie” snijdt uiteraard geen hout.

En zelfs als dat wel zo zou zijn, dan nog ga je nat wegens verstoring van de openbare orde. Daarover heeft de Hoge Raad al vele jaren gelden criteria bepaald waar “ BBQ-en bij de moskee” perfect aan voldoet.
https://uitspraken.rechtspraak.nl/detai ... 007:AZ2104
Dus in de openbare ruimte barbecuen is gelijkwaardig aan het over het hek van een ambassade heenklimmen? Yeah, right.
In termen van “verstoring van de openbare orde”: inderdaad.

J. Deltoer
Berichten: 3371
Lid geworden op: 30 aug 2020 12:29

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door J. Deltoer »

De speklapjes discussie haalt het slechtste bij u boven Henk. Niet ingaan op goede argumenten maar lekker ongegeneerd schelden.
Als je in een ander land bent dien je je aan te passen aan de geldende cultuur. Met een vrouw hand in hand lopen in Qatar mag niet. Op straat eten tijdens ramadan mag niet in Marokko, alcohol in de openbaarheid is taboe in Iran. In veel landen staat de doodstraf op homo zijn.

En al dat gedrag importeren we, accepteren we en gaan er zelf voor bukken. Topless op het strand kan niet meer, vrouwen die zomers gekleed gaan worden uitgescholden, bespuugd en nog erger. scholen die alleen halal aanbieden, bedrijfskantines idem, stilteruimtes bij bedrijven met aparte ingangen voor mannen en vrouwrn, afdoen hoofddoek wordt met de dood bekocht. Onderwijzers die de holocaust niet mogen bespreken, apart burkinizwemmen, voor mannen is het openbare zwrmbad verboden..

Daarom is het van belang dat we tegengas geven. Anders eindigen we zoals veel volken tijdens de overheersing van de Moren: bekeren tot islam, slaaf of de dood.

DeZevendeHenk
Berichten: 881
Lid geworden op: 13 apr 2020 17:32

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door DeZevendeHenk »

kuklos schreef:
23 sep 2024 22:32
Antwoord op mijn vraag is dus: heel erg diep ben jij bereid te buigen voor deze geïmporteerde ideologie.
Ik hoef helemaal nergens voor te buigen. Je hebt blijkbaar een Calimero complex en denkt dat rekening houden met de gevoelens van andere mensen buigen is. Ik snap dat respect en beschaving kernwaarde zijn van een betere opvoeding en daar heb jij dan blijkbaar pech mee gehad. Afijn, het is niet de eerste keer dat we hier in West Europa dit spook zien opduiken.

Erthanax
Berichten: 10058
Lid geworden op: 19 jan 2018 19:57

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door Erthanax »

Slagerij Deltoer, voor een mooie lap rood vlees!

Moneyman
Berichten: 31143
Lid geworden op: 18 feb 2015 11:36

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door Moneyman »

Erthanax schreef:
23 sep 2024 23:08
Slagerij Deltoer, voor een mooie lap rood vlees!
:lol: :mrgreen: :lol: :mrgreen: :lol:

Onkruid71
Berichten: 3017
Lid geworden op: 02 nov 2021 04:10

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door Onkruid71 »

Misschien kunnen mensen het beter snappen als ze een keer emigreren, hoe het in een ander land gaat. Ik heb er ervaring mee, en dan was er nog geen huidskleur verschil.
Dus niet een paar maanden in een ander land, en ook geen vakantie, maar echt in een ander land wonen.

Pas je je niet aan dan kom je er ook niet tussen.

Plaats reactie