Huiskamer

Lees de huisregels goed door voordat je berichten op het forum van Radar plaatst.
Moneyman
Berichten: 31158
Lid geworden op: 18 feb 2015 11:36

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door Moneyman »

J. Deltoer schreef:
24 sep 2024 00:53
Precies. Alleen voor hier geldt: pas je aan aan de immigranten.
Er lopen wat discussielijnen door elkaar, en dat geeft gauw ruis. Er zit natuurlijk een levensgroot verschil tussen "pas je aan aan immigranten" enerzijds, en "ga ze uitdagen en hun geloof bespottelijk maken door voor de moskee te BBQ-en" anderzijds.

Het helpt de discussie niet door te polariseren: "als je niet wilt BBQ-en voor de moskee, ben je iemand die zich aan wil passen aan de immigranten" is natuurlijk geen reële conclusie.

De discussie in het extreme trekken is ook een beproefde tactiek om in de discussie alsnog proberen te scoren. Maar weinig zinvol, wat mij betreft.

JozJan
Berichten: 1038
Lid geworden op: 04 mar 2011 10:08

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door JozJan »

Daarenboven: Als het in andere landen zo is dat je je móet anapassen om 'erbij te horen', dan wil dat toch niet zeggen dat wij ons hier ook op die manier zouden moetne opstellen? Wij geloven immers in individuele vrijheid (met de grenzen van fatsoen natuurlijk).

J. Deltoer
Berichten: 3375
Lid geworden op: 30 aug 2020 12:29

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door J. Deltoer »

Je kunt van moslims minimaal eisen dat ze de hier heersende cultuur respecteren.
Maar zelfs dat is teveel voor de aanhangers van deze invasieve godsdienst.
Ga eens kijken in een land waar de islam dominant is. Weg christenen, weg joden, weg vrijheid.
Hoe meer islam, hoe dominanter deze wordt en als gevolg hoe onvrijer het land.
Alleen al de zelfcensuur om moslims vooral niet op de lange tenen te trappen is catastrofaal.
Dit gezegd hebbende, de laatste keer werd ik door dit soort meningen door de moderatie een maand de mond gesnoerd. Zal nu wel een permaban worden.

naschrift: mooi voorbeeld over vrijheden binnen de islam, net gelezen op een andere website: er is een kinderboek uit om kleine moslimmeisjes te onderwijzen in de verplichting voor het dragen van de hoofddoek. Tevens een leuke website om bijvoorbeeld kinderboerkinis aan te schaffen
Laatst gewijzigd door J. Deltoer op 24 sep 2024 09:12, 2 keer totaal gewijzigd.

Moneyman
Berichten: 31158
Lid geworden op: 18 feb 2015 11:36

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door Moneyman »

J. Deltoer schreef:
24 sep 2024 09:00
Je kunt van moslims minimaal eisen dat ze de hier heersende cultuur respecteren.
Maar zelfs dat is teveel voor de aanhangers van deze invasieve godsdienst.
De zoveelste generalisatie. Eén waarmee je zeer veel vredelievende, uiterst sociale moslims tekort doet.
J. Deltoer schreef:
24 sep 2024 09:00
Alleen al de zelfcensuur om moslims vooral niet op de lange tenen te trappen is catastrofaal.
En weer doe je wat ik hiervoor al schreef: lekker doorpolariseren. Het gaat hier helemaal niet om zelfcensuur, in tegendeel. Het gaat hier precies om het tegenovergestelde: het doelbewust juist wél op die veronderstelde lange tenen trappen met als enige doel een hoop ellende veroorzaken. Nee, dát is lekker respectvol... :roll:
J. Deltoer schreef:
24 sep 2024 09:00
Dit gezegd hebbende, de laatste keer werd ik door dit soort meningen door de moderatie een maand de mond gesnoerd. Zal nu wel een permaban worden.
Hoewel ik dergelijke tirades weinig verheffend vind, en ze duidelijk in strijd zijn met de forumregels, vind ik een ban nergens voor nodig. 't Is hier de huiskamer, we geven zelf wel tegengas op elkaar.

J. Deltoer
Berichten: 3375
Lid geworden op: 30 aug 2020 12:29

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door J. Deltoer »

Blijf lekker relativeren, bukken en toegeven moneyman. Goed bezig.

Moneyman
Berichten: 31158
Lid geworden op: 18 feb 2015 11:36

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door Moneyman »

J. Deltoer schreef:
24 sep 2024 09:14
Blijf lekker relativeren, bukken en toegeven moneyman. Goed bezig.
OK, je wilt dus duidelijk gewoon geen fatsoenlijke discussie voeren.

Moneyman
Berichten: 31158
Lid geworden op: 18 feb 2015 11:36

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door Moneyman »

J. Deltoer schreef:
24 sep 2024 09:00
naschrift: mooi voorbeeld over vrijheden binnen de islam, net gelezen op een andere website: er is een kinderboek uit om kleine moslimmeisjes te onderwijzen in de verplichting voor het dragen van de hoofddoek. Tevens een leuke website om bijvoorbeeld kinderboerkinis aan te schaffen
Haha, mijn eerste gedacht was "dat soort berichtgeving móet wel Geenstijl zijn". En jawel :lol:

En dat voor een boek wat al jarenlang op de markt is :lol:

J. Deltoer
Berichten: 3375
Lid geworden op: 30 aug 2020 12:29

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door J. Deltoer »

En dat is dus waarom het zinloos is met jou hierover (en trouwens waar dan ook over) te discussieren
Moneyman schreef:
24 sep 2024 09:20
J. Deltoer schreef:
24 sep 2024 09:00
naschrift: mooi voorbeeld over vrijheden binnen de islam, net gelezen op een andere website: er is een kinderboek uit om kleine moslimmeisjes te onderwijzen in de verplichting voor het dragen van de hoofddoek. Tevens een leuke website om bijvoorbeeld kinderboerkinis aan te schaffen
Haha, mijn eerste gedacht was "dat soort berichtgeving móet wel Geenstijl zijn". En jawel :lol:

En dat voor een boek wat al jarenlang op de markt is :lol:
En dat is dus waarom het zinloos is met jou hierover (en trouwens waar dan ook over) te discussieren
Je gaat uiteraard niet inhoudelijk op dit voorbeeld in, je gaat dom lachen over de website waar het vandaan komt. Vervolgens bevestig je het bestaan van het boek en vind je het lollig dat het boek al jaren op de markt is.

Nijogeth
Berichten: 10535
Lid geworden op: 28 apr 2017 19:51

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door Nijogeth »

Consumenneke schreef:
24 sep 2024 01:05
Scheelt soms of je in een dorpje op het platteland terecht komt of in een beetje kosmopolitische stad.
Mijn ervaring is dat je eigenlijk overal welkom bent, als je een beetje meedoet.
En dan respecteren ze jouw eigenaardigheden ook.
En daar zit meteen het probleem met integratie. Kom je als enige buitenlander in een klein dorpje, dan integreer je veel sneller en beter, dan wanneer je in een stad met landgenoten terecht komt en je elkaar op gaat zoeken, bijvoorbeeld in de moskee.

Eigenlijk zijn ze sinds de introductie in Nederland niet goed genoeg verspreid over de samenleving, iets wat voor veel Surinamers en Indonesiërs bijvoorbeeld wel gold. Die zijn nu over het algemeen vrij goed verspreid.

Wat echter ook meetelt is de groep waar men bij hoort. Op het gymnasium zat 1 Marokkaan bij ons en in die tijd woonden er ongeveer 10 Marokkaanse gezinnen in de regio waar dit gymnasium de leerlingen had. Diezelfde jongen was mijn collega bij de supermarkt en was eigenlijk erg Nederlands, op het niet eten van varkensvlees, drinken van alcohol en meedoen met de Ramadan na. Maar dat was verder allemaal prima, we deden zelfs wel eens een dag mee met de Ramadan om ook eens mee te maken hoe dat is. Vanuit de andere Marokkaanse jongeren werd hem echter constant verweten dat ie teveel met Nederlanders omging en te Nederlands werd. Om maar aan te geven dat sommige groepen ook actief integratie tegenwerken.
Laatst gewijzigd door Nijogeth op 24 sep 2024 09:53, 1 keer totaal gewijzigd.

Moneyman
Berichten: 31158
Lid geworden op: 18 feb 2015 11:36

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door Moneyman »

J. Deltoer schreef:
24 sep 2024 09:44
En dat is dus waarom het zinloos is met jou hierover (en trouwens waar dan ook over) te discussieren
Moneyman schreef:
24 sep 2024 09:20
J. Deltoer schreef:
24 sep 2024 09:00
naschrift: mooi voorbeeld over vrijheden binnen de islam, net gelezen op een andere website: er is een kinderboek uit om kleine moslimmeisjes te onderwijzen in de verplichting voor het dragen van de hoofddoek. Tevens een leuke website om bijvoorbeeld kinderboerkinis aan te schaffen
Haha, mijn eerste gedacht was "dat soort berichtgeving móet wel Geenstijl zijn". En jawel :lol:

En dat voor een boek wat al jarenlang op de markt is :lol:
En dat is dus waarom het zinloos is met jou hierover (en trouwens waar dan ook over) te discussieren
Je gaat uiteraard niet inhoudelijk op dit voorbeeld in, je gaat dom lachen over de website waar het vandaan komt. Vervolgens bevestig je het bestaan van het boek en vind je het lollig dat het boek al jaren op de markt is.
Haarscherpe analyse, Jules :mrgreen:

kuklos
Berichten: 10133
Lid geworden op: 24 aug 2004 11:06

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door kuklos »

Moneyman schreef:
23 sep 2024 22:58
kuklos schreef:
23 sep 2024 22:34
Moneyman schreef:
23 sep 2024 22:25
Lees de Wet op de Openbare Manifestaties eens door.

En het voor de hand liggende excuus “als ik gewoon wil BBQ-en bij de moskee is dat geen manifestatie” snijdt uiteraard geen hout.

En zelfs als dat wel zo zou zijn, dan nog ga je nat wegens verstoring van de openbare orde. Daarover heeft de Hoge Raad al vele jaren gelden criteria bepaald waar “ BBQ-en bij de moskee” perfect aan voldoet.
https://uitspraken.rechtspraak.nl/detai ... 007:AZ2104
Dus in de openbare ruimte barbecuen is gelijkwaardig aan het over het hek van een ambassade heenklimmen? Yeah, right.
In termen van “verstoring van de openbare orde”: inderdaad.
Alleen verstoor ik de openbare orde niet, ik ben gewoon heel vredelieven aan het barbecuen. De aanhangers van die geïmporteerde ideologie die dit niet kunnen accepteren komen daarna de openbare orde verstoren. Doe je hetzelfde voor een kerk of een synagoge hebben we deze problemen niet.

kuklos
Berichten: 10133
Lid geworden op: 24 aug 2004 11:06

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door kuklos »

DeZevendeHenk schreef:
23 sep 2024 23:05
kuklos schreef:
23 sep 2024 22:32
Antwoord op mijn vraag is dus: heel erg diep ben jij bereid te buigen voor deze geïmporteerde ideologie.
Ik hoef helemaal nergens voor te buigen. Je hebt blijkbaar een Calimero complex en denkt dat rekening houden met de gevoelens van andere mensen buigen is. Ik snap dat respect en beschaving kernwaarde zijn van een betere opvoeding en daar heb jij dan blijkbaar pech mee gehad. Afijn, het is niet de eerste keer dat we hier in West Europa dit spook zien opduiken.
Wat jij natuurlijk negeert is dat dat respect altijd maar van één kant moet komen. Wij moeten hen respecteren. Kwam het van twee kanten dan zou deze hele discussie er amper zijn.

Erthanax
Berichten: 10062
Lid geworden op: 19 jan 2018 19:57

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door Erthanax »

Een mals lapje rood rundvlees roosteren voor de deur van een hindoetempel doe je toch ook niet? Of op een algemene begraafplaats keihard death metal ten gehore brengen?

witte angora
Berichten: 31975
Lid geworden op: 21 okt 2009 20:44

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door witte angora »

Ach, Erthanax, moet allemaal kunnen. Net als die Turkse bruiloften op 's heren wegen, met al dat getoeter, door rood rijden, alarmlichten aan enzovoorts.

Alhoewel ik moet zeggen dat het de laatste tijd rustiger is daaromtrent. Kan ook komen dat ik het niet merk doordat ik al een tijd niet op de grotere wegen ben geweest.

Onkruid71
Berichten: 3018
Lid geworden op: 02 nov 2021 04:10

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door Onkruid71 »

Toch vroeg ik me af, zou het Amerikaans volkslied op dit nummer gebaseerd zijn?

https://youtu.be/4IPLFLH3BHU?si=wk_esZ_jMAuIXVtv

Nijogeth
Berichten: 10535
Lid geworden op: 28 apr 2017 19:51

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door Nijogeth »

Er zijn zoveel liederen gebaseerd op oude drinkliederen gebaseerd. Het Duitse volkslied ook, het Deutschlandlied. Daar hebben ze na Hitler zelfs een strofe eruit gehaald, omdat de Nazis dat graag zongen. Iets wat ik persoonlijk jammer vind, want dat is in mijn ogen het beste deel.

witte angora
Berichten: 31975
Lid geworden op: 21 okt 2009 20:44

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door witte angora »

Weer een dagkoers topic verwijderd, in zekere zin terecht. Ben benieuwd wat het volgende gaat worden.

Erthanax
Berichten: 10062
Lid geworden op: 19 jan 2018 19:57

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door Erthanax »

Onkruid71 schreef:
24 sep 2024 10:52
Toch vroeg ik me af, zou het Amerikaans volkslied op dit nummer gebaseerd zijn?

https://youtu.be/4IPLFLH3BHU?si=wk_esZ_jMAuIXVtv
Waarom vraagt u zich dat af? Nergens voor nodig!

Moneyman
Berichten: 31158
Lid geworden op: 18 feb 2015 11:36

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door Moneyman »

kuklos schreef:
24 sep 2024 10:23
Moneyman schreef:
23 sep 2024 22:58
kuklos schreef:
23 sep 2024 22:34
Dus in de openbare ruimte barbecuen is gelijkwaardig aan het over het hek van een ambassade heenklimmen? Yeah, right.
In termen van “verstoring van de openbare orde”: inderdaad.
Alleen verstoor ik de openbare orde niet, ik ben gewoon heel vredelieven aan het barbecuen. De aanhangers van die geïmporteerde ideologie die dit niet kunnen accepteren komen daarna de openbare orde verstoren.
Haha dat geloof je zelf niet eens :lol: :lol:

Ieder redelijk denkend mens kan "bbq-en voor de moskee" prima toetsen aan de criteria van de Hoge Raad. De uitkomst is evident.
3.4.1. Het begrip "verstoring van de (openbare) orde" in genoemde bepaling is niet nader omlijnd. De beantwoording van de vraag of daarvan sprake is, zal dus moeten worden beantwoord aan de hand van het normale spraakgebruik, met inachtneming van de specifieke omstandigheden van het geval. Wil van een dergelijke verstoring kunnen worden gesproken, dan zal het moeten gaan om een verstoring van enige betekenis van de normale gang van zaken in of aan de desbetreffende openbare ruimte.

ZeerPrivé
Berichten: 6052
Lid geworden op: 27 feb 2017 14:50

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door ZeerPrivé »

witte angora schreef:
24 sep 2024 11:03
Weer een dagkoers topic verwijderd, in zekere zin terecht. Ben benieuwd wat het volgende gaat worden.
Misschien op eigen verzoek gedaan? Wat ik alleen maar verstandig zou vinden gezien de privé zaken en zijn herkenbaarheid.

Plaats reactie