Huiskamer

Lees de huisregels goed door voordat je berichten op het forum van Radar plaatst.
scharrelschipper

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door scharrelschipper »

Wat betreft president Trump was ik zeg maar neutraal.
Het is ver weg en wie ben ik om er een mening over te hebben.
Maar nu begin ik me toch af te vragen of hij wel helemaal spoort.
Het lijkt op "joepie,ik ben de baas en kan doen wat ik wil"
Ga ervan uit dat een ieder hier het al of niet nepnieuws gevolgd heeft.
Nogmaals ,usa is ver weg,maar wat daar gebeurt heeft altijd zijn weerslag op onze regionen.
En daar wordt ik niet echt blij van...

Thijs124

Ongelezen bericht door Thijs124 »

De grote voorbeelden van Trump zijn Kim Jong Un en Putin.
Hij heeft vier jaar gewerkt aan zijn route om de weg daar naartoe te zoeken.
De beren zijn los in de US. Hij heeft hulp van de Russische beer.

J. Deltoer

Ongelezen bericht door J. Deltoer »

Ja, vreselijk hé, die Trump. Ze hebben in Amerika echt de verkeerde gekozen. Net als hier trouwens en misschien binnenkort ook in Duitsland.
Eigenlijk zouden wereldwijd alleen verkiezingen gehouden moeten worden met partijen die deugen zoals d66.

kuklos

Ongelezen bericht door kuklos »

J. Deltoer schreef:
02 feb 2025 22:44
Eigenlijk zouden wereldwijd alleen verkiezingen gehouden moeten worden met partijen die deugen zoals d66.
Niet alleen dat, we laten alleen nog maar mensen met de juiste mening stemmen. Die de juiste kranten lezen en de juiste social media volgen.

kuklos

scharrelschipper schreef:
02 feb 2025 19:53
En wat spoort er dan niet aan Trump? Wat heeft hij precies gedaan dat je nu die mening hebt?

angel1978

Ongelezen bericht door angel1978 »

Wat betreft president Trump was ik zeg maar neutraal.
Het is ver weg en wie ben ik om er een mening over te hebben.
Nogmaals ,usa is ver weg,maar wat daar gebeurt heeft altijd zijn weerslag op onze regionen.
En daar wordt ik niet echt blij van...
Oh oh, kritiek op Trump. Dat kan natuurlijk niet. Je ziet ook meteen de gebruikelijke reageerders erop duiken om dit zo snel mogelijk te cancellen.

J. Deltoer

Ongelezen bericht door J. Deltoer »

Die gasten moet je meteen cancellen waarde Angel. Het moet uiteraard alleen toegestaan worden om instemmend te reageren op anti Trump berichten of een nóg negatiever bericht over Trump erop te laten volgen.

scharrelschipper

Ongelezen bericht door scharrelschipper »

kuklos schreef:
03 feb 2025 01:24
En wat spoort er dan niet aan Trump? Wat heeft hij precies gedaan dat je nu die mening hebt?
Nou,ik weet niet of het wel zo`n goed plan is om allerlei heffingen op buitenlandse goederen in te voeren.
Andere landen gaan dat dan ook doen en het lijkt me dat dan alles alleen maar duurder wordt.
Dat hij wat snoeit in een misschien wel te groot ambtenarenkorps is tot daar aan toe,maar
wraak nemen op rechters en ambtenaren die onderzoek naar hem gedaan hebben alleen omdat je dat kan?
Dreigen Groenland aan te vallen?
Laat hem eerst zijn belofte om de oorlog tussen Rusland en Oekraine te stoppen maar nakomen.
Het geeft toch wel te denken dat korte tijd na zijn aantreden een paar honderd duizend Amerikanen een petitie tekenen om hem af te zetten.
Kansloos natuurlijk,maar toch.

Consumenneke

Ongelezen bericht door Consumenneke »

kuklos schreef:
Ik vind het wel komisch. Laat Trump net als Wilders en al die andere zotkoppen hun eigen graf graven.

Zolang hij met tarieven smijt en geen atoombommen is het prima.

Transseksuelen uit het leger en de rechtspraak, Trumpseksuelen er in.

Hij gaat het presidentschap nog erfbaar maken.

Napoleon is er niks bij.

Kuklos kraait triomf... :lol: :mrgreen: :lol: :mrgreen: :lol:

Nijogeth

Ongelezen bericht door Nijogeth »

kuklos schreef:
De halve FBI eruit gooien voor het doen van hun werk. Maar omdat dat werk op dat moment bestond uit onderzoek naar de criminele inval in het Capitool, worden ze er nu uitgegooid. Terwijl ze gewoon die opdracht hebben gekregen. Als ie mensen ervoor eruit wil gooien, dan moet de Amerikaanse overheid ervoor boeten, die gaf de opdracht. En ik zou beginnen bij degene die daar de leiding over heeft, de president.

Dat laatste lijkt me ook beter voor de Amerikaanse economie. Die gaat klappen krijgen nu alles daar vele malen duurder gaat worden door hun eigen opgelegde verhogingen.
Laatst gewijzigd door Nijogeth op 03 feb 2025 10:41, 1 keer totaal gewijzigd.

Jablan
Contacteer:

Ongelezen bericht door Jablan »

Consumenneke schreef:
03 feb 2025 09:24
Deze houden we erin. :mrgreen:
03 feb 2025 09:19
Nou,ik weet niet of het wel zo`n goed plan is om allerlei heffingen op buitenlandse goederen in te voeren. Andere landen gaan dat dan ook doen en het lijkt me dat dan alles alleen maar duurder wordt.
Dit is precies waarom leiders van het type Trump nooit goed zijn voor een land. Veel gebrul, maar de economie blijft achter bij de mogelijkheden of ontwikkelt zich achteruit. Uiteindelijk zijn er alleen verliezers, de bevolking zelf als grootste groep (verarming). Vandaag al het bericht, dat de importheffingen van Trump een gemiddeld huishouden in de VS 800 dollar per jaar gaan kosten.

Andere voorbeelden, dichter bij huis, zijn Hongarije, Slowakije, Oostenrijk en de Duitse deelstaten Sachsen, Sachsen-Anhalt, Thüringen. Uit deze drie deelstaten groeit het aantal meldingen van bedrijven, die geen personeel van buiten de regio kunnen aantrekken en daarom of minder produceren dan ze willen of ze denken na over verhuizen naar een deelstaat, waar het personeel wel wil wonen. In Hongarije, Slowakije en Oostenrijk blijft de economie achter, in vergelijking met de rest van de EU.

kuklos

angel1978 schreef:
03 feb 2025 06:48
Oh oh, kritiek op Trump. Dat kan natuurlijk niet. Je ziet ook meteen de gebruikelijke reageerders erop duiken om dit zo snel mogelijk te cancellen.
Er wordt niets gecanceld. Kritiek op trump mag. Maar kritiek op de kritiek mag dan dus ook.

===
Nou,ik weet niet of het wel zo`n goed plan is om allerlei heffingen op buitenlandse goederen in te voeren.
Het is een onderhandelingstctiek van hem. Aangaande Mexico en Canada vooral om te zorgen dat die bepaalde acties uit gaan voeren aangaande grensbeleid.

Het geeft toch wel te denken dat korte tijd na zijn aantreden een paar honderd duizend Amerikanen een petitie tekenen om hem af te zetten.
Een paar honderdduizend op meer dan 320 miljoen inwoners?
Zegt helemaal niets. Er zijn daar mensen die nooit zullen accepteren dat Trump president geworden is en ongeacht wat hij ook doet tegen hem zullen zijn. Het zogenaamde Trump Derangement Syndrome.

===
Consumenneke schreef:
Trump wil, net als velen aan beiden zijden van het politieke spectrum, dat er wordt geselecteerd op basis van kwaliteit en niet diversiteit.
Consumenneke schreef:
Op basis waarvan roep je dat?
Na Franklin Delano Roosevelt, een Democraat, is de wet aangepast en moeten presidenten na twee termijnen stoppen. Welke partij wilde trouwens dat de vrouw van president werd? Oh ja, de Democraten met Hillary Clinton en Michelle Obama.

Nijogeth

kuklos schreef:
03 feb 2025 11:11
Zegt helemaal niets. Er zijn daar mensen die nooit zullen accepteren dat Trump president geworden is en ongeacht wat hij ook doet tegen hem zullen zijn. Het zogenaamde Trump Derangement Syndrome.
Mooi dat zoiets de naam van Trump heeft gekregen, want die claimt nog steeds dat Biden niet de rechtmatige president was en de uitslag van democratische verkiezingen niet geldig. Behalve als ie zelf wordt gekozen als president, dan is de uitslag natuurlijk 100% kloppend. Biden en Harris hadden tenminste het fatsoen hem te feliciteren in plaats van hun aanhangers het Capitool te laten bestormen.

Nijogeth

Ik ben trouwens gisteren samen met de heer Deltoer gaan vieren dat de mooiste club van Nederland van Feyenoord heeft gewonnen en binnenkort weer zoals het hoort bovenaan staat. Het was gezellig of niet?

Teunbosseman
Contacteer:

Ongelezen bericht door Teunbosseman »

Nijogeth schreef:
03 feb 2025 11:26
Ik ben trouwens gisteren samen met de heer Deltoer gaan vieren dat de mooiste club van Nederland van Feyenoord heeft gewonnen en binnenkort weer zoals het hoort bovenaan staat. Het was gezellig of niet?
Mooiste club van NL ??? Daar verschillen de meningen over.
PSV is dit seizoen vele vele malen beter en verwacht ik kampioen te worden. En nee ben geen PSV of Ajax aanhanger.

Ajax is goed terug gekomen van de blamage van vorig seizoen. Dat is ook een gegeven.

kuklos

Nijogeth schreef:
03 feb 2025 11:23
kuklos schreef:
Mooi dat zoiets de naam van Trump heeft gekregen, want die claimt nog steeds dat Biden niet de rechtmatige president was en de uitslag van democratische verkiezingen niet geldig. Behalve als ie zelf wordt gekozen als president, dan is de uitslag natuurlijk 100% kloppend. Biden en Harris hadden tenminste het fatsoen hem te feliciteren in plaats van hun aanhangers het Capitool te laten bestormen.
Trump heeft zijn aanhangers het Capitool niet laten bestormen.

En er zijn twijfels of alles wel correct is gegaan bij de verkiezing van Biden. Ballots die werden weggegooid, het hoge aantal stemmen dat hij kreeg, geen voter ID nodig in veel Democratische staten.

Nijogeth

kuklos schreef:
03 feb 2025 11:45
Trump heeft zijn aanhangers het Capitool niet laten bestormen.

En er zijn twijfels of alles wel correct is gegaan bij de verkiezing van Biden. Ballots die werden weggegooid, het hoge aantal stemmen dat hij kreeg, geen voter ID nodig in veel Democratische staten.
Trump heeft ze wel opgejut, dat kun je moeilijk ontkennen.

Als er zoveel dingen fout gingen bij die verkiezingen, dan mag je dat de president van toen aanrekenen. Volgens mij was dat toen ene Trump.

Methusalah

Ongelezen bericht door Methusalah »

kuklos schreef:

Trump wil, net als velen aan beiden zijden van het politieke spectrum, dat er wordt geselecteerd op basis van kwaliteit en niet diversiteit.
Consumenneke schreef:
Op basis waarvan roep je dat?
Na Franklin Delano Roosevelt, een Democraat, is de wet aangepast en moeten presidenten na twee termijnen stoppen. Welke partij wilde trouwens dat de vrouw van president werd? Oh ja, de Democraten met Hillary Clinton en Michelle Obama.

En wat sommige mensen maar niet in hun botte harses krijgen omdat ze dom herkauwen wat populisten zeggen is dat het een het ander niet uit sluit. Bij gelijke competenties kiezen voor een minderheids groep heeft dus geen invloed op kwaliteit en dat is het principe.

En wat betreft je punt over het derde termijn. Doe nou niet alsof je niet weet dat Trump daar zelf meerdere keren duidelijk op gezinspeeld heeft.

Mensen zoals jij vind ik doodeng. De blinde volgers. De fanaten. De ontkenners. De verraders. Ga jij je ook ooit beroepen op 'dat je er niets vanaf wist?' Want zo klink je wel hier.

Onkruid71

Ongelezen bericht door Onkruid71 »

We kunnen het ook zoals hier hebben, de inflatie daalt, en volgende week hebben we weer dat de inflatie omhoog gaat.
In mijn ogen is de politieke cultuur zo verrot als ik weer niet wat.
Dat moet veranderen, en dat verandert niet als politici dat zeggen.
Te veel woorden en te weinig daden. Te veel mensen die voor de bv Nederland werken, te veel gestuurde onderzoeken.

Dagkoers

Ongelezen bericht door Dagkoers »

Goede middag allemaal,

Het wordt een spannende maand voor mij.
18-2-2025 Ga ik voor het eerst mijn zoontje zien.
20-2-2025 is de rechtszaak tegen de WBV.
Ik heb 1 update: Ik sprak mijn bovenbuurman en hij heeft naar de WBV gebeld en een goed woordje voor mij gedaan.
Mijn advocaat kan er weinig mee helaas.

Plaats reactie