Huiskamer

Lees de huisregels goed door voordat je berichten op het forum van Radar plaatst.
Lowieze
Berichten: 6894
Lid geworden op: 30 nov 2017 10:09

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door Lowieze »

Martijn heeft zich opgegeven voor een pilot van de gemeente Enschede.
https://www.tubantia.nl/enschede/je-ele ... &auth_rd=1

Het artikel in Trendyvandaag komt een beetje over als sensatiezucht, want in de uitgebreide voorwaarden van deze pilot stond heel duidelijk dat dit geen recht geeft op een parkeerplaats voor je eigen huis.

juliomariner
Berichten: 5145
Lid geworden op: 27 apr 2007 16:55

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door juliomariner »

Nog een reden waarom hij dus nergens recht op heeft.

Erthanax
Berichten: 10141
Lid geworden op: 19 jan 2018 19:57

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door Erthanax »

Het is mooi dat o.a. de gemeente Doetinchem aanvragers erop wijst dat ze de plek niet kunnen claimen, maar alleen je buren informeren is natuurlijk niet genoeg. Als er parkeerkrapte is, is “je eigen” kabelgootparkeerplek vragen om moeilijkheden.

Consumenneke
Berichten: 210
Lid geworden op: 22 aug 2023 17:50

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door Consumenneke »

Er zijn ook gemeenten die hun kas spekken door parkeerplaatsen te verkopen.

Nevyn
Berichten: 1381
Lid geworden op: 27 jul 2016 18:15

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door Nevyn »

Even wat anders, klopt het dat ik de bijdragen van Seinhuis al een tijdje mis ?

ZeerPrivé
Berichten: 6191
Lid geworden op: 27 feb 2017 14:50

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door ZeerPrivé »

Nevyn schreef:
10 okt 2024 14:24
Even wat anders, klopt het dat ik de bijdragen van Seinhuis al een tijdje mis ?
Hij is op dit moment gewoon online.

Cro
Berichten: 2161
Lid geworden op: 21 sep 2017 23:58

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door Cro »

Erthanax schreef:
10 okt 2024 13:39
Het is mooi dat o.a. de gemeente Doetinchem aanvragers erop wijst dat ze de plek niet kunnen claimen, maar alleen je buren informeren is natuurlijk niet genoeg. Als er parkeerkrapte is, is “je eigen” kabelgootparkeerplek vragen om moeilijkheden.
Het gaat mijn inziens dan ook fout wanneer mensen niet lijken te lezen en inderdaad denken 'een eigen' parkeerplek te verkrijgen op deze manier. Terwijl ze eigenlijk een laadplek aanvragen waar ze goedkoop mogen laden mits deze plek vrij is.

De buren informeren is in dat opzicht leuk, maar die hoeven er, net als anderen niets mee te doen. Zo'n aanvraag veranderd immers niets. Je kan er als buren natuurlijk wanneer mogelijk rekening mee houden, dat is wel zo netjes. Maar als er inderdaad parkeerdruk is, om iemand heeft eens een verjaar of andere feestje waardoor er wat meer plekken bezet zijn heb je daar natuurlijk als aanvrager maar mee te dealen.

Ik voorzie dit soort zaken dan ook voornamelijk werken op plekken met een lagere parkeerdruk, echter zijn dan ook vaak de plekken waar dit soort zaken niet nodig zijn omdat mensen op dat soort plekken veelal privé parkeergelegenheden hebben.

Terwijl juist in wijken met veel parkeerdrukte het vaak allemaal hutjemutje langs de straat parkeren is. En dan kan die goot daar wel mooi liggen, maar in dat soort situaties gaan mensen die plek natuurlijk niet vrijhouden voor iemand die graag voor de woning wil staan.

Thijs124
Berichten: 1429
Lid geworden op: 29 aug 2023 21:02

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door Thijs124 »

Dan maar met een 200 meter verlengkabeltje langs de stoeprand.
Of draadloos opladen?

Cro
Berichten: 2161
Lid geworden op: 21 sep 2017 23:58

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door Cro »

Thijs124 schreef:
10 okt 2024 14:43
Dan maar met een 200 meter verlengkabeltje langs de stoeprand.
Of draadloos opladen?
Dat laatste zal vast ergens in de (verre) toekomst wel uitkomen, dat alle parkeerplekken een (draadloze) laadvoorziening hebben.

Voor nu zou ik meer denken aan het kiezen van een auto die bij de situatie past en dus of wel kiezen voor een brandstof auto als je geen privé laadmogelijkheden hebt en/of niet op de zaak kan opladen en ook niet wil parkeren bij een publieke lader, of juist wel kiezen voor een elektrische auto en juist wel gebruik maken van deze alternatieven om te laden.

Maar kiezen voor een elektrische auto en er dan achteraf achter komen dat laden toch wel lastig is omdat je geen privé parking hebt en publiek laden niet in je kostenmodel past.... Is natuurlijk niet zo handig.

rwolters
Berichten: 1858
Lid geworden op: 28 sep 2022 13:32

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door rwolters »

Cro schreef:
10 okt 2024 14:38
Erthanax schreef:
10 okt 2024 13:39


Terwijl juist in wijken met veel parkeerdrukte het vaak allemaal hutjemutje langs de straat parkeren is. En dan kan die goot daar wel mooi liggen, maar in dat soort situaties gaan mensen die plek natuurlijk niet vrijhouden voor iemand die graag voor de woning wil staan.
Als je in zo'n buurt woont is het makkelijker (en sneller) om voordat je naar huis gaat de auto even 15 minuten aan een snellader te hangen. Die tijd win je dan weer omdat je in de buurt van je huis niet naar een laadpaal hoeft te gaan zoeken.

Cro
Berichten: 2161
Lid geworden op: 21 sep 2017 23:58

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door Cro »

rwolters schreef:
10 okt 2024 15:39
Cro schreef:
10 okt 2024 14:38



Terwijl juist in wijken met veel parkeerdrukte het vaak allemaal hutjemutje langs de straat parkeren is. En dan kan die goot daar wel mooi liggen, maar in dat soort situaties gaan mensen die plek natuurlijk niet vrijhouden voor iemand die graag voor de woning wil staan.
Als je in zo'n buurt woont is het makkelijker (en sneller) om voordat je naar huis gaat de auto even 15 minuten aan een snellader te hangen. Die tijd win je dan weer omdat je in de buurt van je huis niet naar een laadpaal hoeft te gaan zoeken.
Eens, maar mensen die graag voor de deur willen laden om zo een plek te claimen willen dat juist omdat vaak een van de redenen voor hen is de kosten voor het laden bij een openbare laadpaal. Laden via de eigen zonnepanelen, of zelfs als je geen panelen hebt is vaak veel goedkoper dan laden bij een publieke lader, zeker als dat een snel lader betreft, die vaak nog wat duurder zijn.

kuklos
Berichten: 10194
Lid geworden op: 24 aug 2004 11:06

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door kuklos »

Heb het artikel gelezen. Wat een eikel. Het gaat bij hem alleen maar om ik, ik, ik.

DeZevendeHenk
Berichten: 898
Lid geworden op: 13 apr 2020 17:32

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door DeZevendeHenk »

Dat is grappig, een gemeente die meewerkt om mensen een kabel over de stoep te laten trekken. Begrijpen ze dan echt niet dat zoiets letterlijk bloed aan de paal wordt als mensen dringend verzocht worden op te hoepelen want iemand moet daar laden? Dit kun je niet toestaan en in buurten met parkeerdruk al zeker niet.

Thijs124
Berichten: 1429
Lid geworden op: 29 aug 2023 21:02

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door Thijs124 »

In Kerkrade kunnen de mensen ook een verzoek doen bij de gemeente om een kabelgoot met afsluitende rubbberafdekking te laten plaatsen op kosten van de gemeente. Maar natuurlijk geen recht op een gereserveerde parkeerplaats.

Onkruid71
Berichten: 3028
Lid geworden op: 02 nov 2021 04:10

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door Onkruid71 »

Wat mij betreft hoeft voor de deur ook niet opgeladen te worden, laadpalen behoren er voor iedereen te zijn. Dus niet specifiek voor een iemand als deze die parkeerplaats niet in beheer heeft voor zichzelf.

scharrelschipper
Berichten: 1891
Lid geworden op: 05 apr 2020 20:37

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door scharrelschipper »

Onkruid71 schreef:
10 okt 2024 21:03
Wat mij betreft hoeft voor de deur ook niet opgeladen te worden, laadpalen behoren er voor iedereen te zijn. Dus niet specifiek voor een iemand als deze die parkeerplaats niet in beheer heeft voor zichzelf.
ik houd nog maar even mijn vreselijk vervuilende benzine slurpende wagentje als ik al die ellende zo lees.
Voor de electrieke versie is er gelukkig geen vervuiling :lol:
Wat anders; morgen gaat men de nieuwe sluis in Terneuzen openen.
Sinds deze morgen om ong. 9 uur ligt er een zeeschip in die nieuwe sluis met een paar ronkende motoren die ik hier op pakweg 500 meter afstand hoor.
Over vervuiling gesproken.
Maar morgen worden de koningen van nederland en Belgie daar rond gevaren op een (dat dan weer wel) electries aangedreven vaartuig,dus er moet wel wat te zien zijn natuurlijk.
Het wordt hier groot feest,dus ga ik morgen maar varen,in dit geval richting Mokum.

ZeerPrivé
Berichten: 6191
Lid geworden op: 27 feb 2017 14:50

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door ZeerPrivé »

Moneyman schreef:
10 okt 2024 11:14
En het is niet eens een bericht van Nieuwspaal... :roll: :lol:
Martijn (44): “Ik heb een kabelgoot laten leggen maar andere mensen parkeren alsnog op mijn plek”
https://trendyvandaag.nl/martijn-44-ik- ... g-op-mijn-
Zou anders prima in Nieuwspaal geplaatst kunnen worden.

kuklos
Berichten: 10194
Lid geworden op: 24 aug 2004 11:06

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door kuklos »

Onkruid71 schreef:
10 okt 2024 21:03
Wat mij betreft hoeft voor de deur ook niet opgeladen te worden, laadpalen behoren er voor iedereen te zijn. Dus niet specifiek voor een iemand als deze die parkeerplaats niet in beheer heeft voor zichzelf.
Als het op eigen terrein gebeurt is er niks mis mee.

Nijogeth
Berichten: 10631
Lid geworden op: 28 apr 2017 19:51

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door Nijogeth »

Waarschijnlijk is deze man ook altijd de persoon die anderen erop zit te wijzen wat ze fout doen. Dat lees ik in zijn hele verhaal. Die buren hebben nu een hele simpele manier om hem te irriteren, zonder dat ze iets fout doen. Zoiets zou ik ook kunnen doen, als die ene vervelende buurvrouw (ze eiste dat er niets op de gang mocht staan, omdat zij haar fiets er neer wilde zetten en dat er vanaf dat moment geen huisdieren meer bij mochten komen, terwijl zij net een hond had) of die buurvrouw die de VvE bijdrage structureel niet betaald zo'n goot zou laten aanleggen. Lekker die plek pakken en het gezeur aanhoren met een lach.

BL2
Berichten: 5042
Lid geworden op: 08 sep 2016 22:02

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door BL2 »

Nevyn schreef:
10 okt 2024 14:24
Even wat anders, klopt het dat ik de bijdragen van Seinhuis al een tijdje mis ?
Ik dacht ook al dat de reclamecampagne van het Juridisch Loket was gestopt....

Plaats reactie