Huiskamer

Lees de huisregels goed door voordat je berichten op het forum van Radar plaatst.
Nijogeth

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door Nijogeth »

In het Brabants is dat gewoon geaccepteerd. Ons is misschien wel het meest gebruikte woord in Brabant. Ons pap, ons mam, ons thuis, van ons, een ons gehakt.

scharrelschipper

Ongelezen bericht door scharrelschipper »

Erthanax schreef:
31 okt 2024 23:47
Russische rechters hebben Google een boete opgelegd. Het bedrag is onuitsprekelijk, maar je schrijft het als een 2 met 34 nullen in Amerikaanse dollars. Negen nullen is een miljard. Drie keer negen nullen, dan houd je er nog zeven over. Dan kom je op twintig miljoen miljard miljard miljard.
Als u het mij vraagt, waren die rechters stapelkrankzinnig, stomdronken, of beide. Als u het mij niet vraagt ook.
Begreep dat het dagelijks verdubbelde of zoiets,en dan gaat het snel.

scharrelschipper

Nog even, dan is "zoals ons" ook normaal nederlands.
[/quote]
Ons is bij ons wudder,en jullie zijn judder,de anderen zijn zudder.
makkulluk tog?

Moneyman

Ongelezen bericht door Moneyman »

Erthanax schreef:
Russische rechters hebben Google een boete opgelegd. Het bedrag is onuitsprekelijk, maar je schrijft het als een 2 met 34 nullen in Amerikaanse dollars. Negen nullen is een miljard. Drie keer negen nullen, dan houd je er nog zeven over. Dan kom je op twintig miljoen miljard miljard miljard.
Als u het mij vraagt, waren die rechters stapelkrankzinnig, stomdronken, of beide. Als u het mij niet vraagt ook.
Het bedrag zit vol symboliek, lees ik. Juist. Wat ik ook lees, is dat het volgens de titel dollars zijn, maar volgens het artikel roebels. Dat scheelt een factor 100 ;-)

Thijs124

Ongelezen bericht door Thijs124 »

Het zou 4 keer de totale wereld opbrengst zijn. Als we dan ook nog gaan verdubbelen is het gewoon een grap.

rwolters

Ongelezen bericht door rwolters »

Moneyman schreef:
01 nov 2024 15:46
Erthanax schreef:
Het bedrag zit vol symboliek, lees ik. Juist. Wat ik ook lees, is dat het volgens de titel dollars zijn, maar volgens het artikel roebels. Dat scheelt een factor 100 ;-)
En het is nog altijd minder dan een googol. :-) (ongeacht in welke valuta).

Onkruid71

Ongelezen bericht door Onkruid71 »

Ach Rusland heeft Google nodig, dus ze zullen er best uitkomen.

Erthanax

Ongelezen bericht door Erthanax »

Moneyman schreef:
01 nov 2024 15:46
Erthanax schreef:
In de titel staan dollars en 34 nullen, in het artikel roebels en 36 nullen. Met die factor 100 is dus toch rekening gehouden. De boekhouder moet daar wel op letten bij het overmaken.

Wat de vergelijking met de wereldeconomie betreft, het wereldwijde GDP is “110 trillion” ofwel 110 met nog eens 12 nullen. (Het Amerikaanse trillion wat anders dan een Europees triljoen.)
In lekentermen, de boete bedraagt dan (2 met 34 nullen) gedeeld door (110 met 12 nullen) keer de wereldeconomie, dat is 182 met 18 nullen keer de wereldeconomie, of wel 182 miljard miljard maal de wereldeconomie.

Thijs124

Ongelezen bericht door Thijs124 »

Putin krijgt een vinger van Google, de middenvinger. In Rusland is Google helemaal weg maar ze weigeren Russische tv, waar sancties op staan, door te geven.

Moneyman

Ongelezen bericht door Moneyman »

Erthanax schreef:
01 nov 2024 16:24
In de titel staan dollars en 34 nullen, in het artikel roebels en 36 nullen. Met die factor 100 is dus toch rekening gehouden. De boekhouder moet daar wel op letten bij het overmaken.
Ah, ik had niet de moeite genomen nullen te tellen ;-)

Consumenneke

Ongelezen bericht door Consumenneke »

Nijogeth schreef:
01 nov 2024 15:18
In het Brabants is dat gewoon geaccepteerd. Ons is misschien wel het meest gebruikte woord in Brabant. Ons pap, ons mam, ons thuis, van ons, een ons gehakt.
Het logo van Conimex werd 'ons mam' genoemd, vertelde de oprichter me lang geleden. 8)

Afbeelding

Morgan le Fay

Ongelezen bericht door Morgan le Fay »

J. Deltoer schreef:
01 nov 2024 10:33
Als ik op tv zie hou veel jongeren de Nederlandse taal verkrachten met al die hippe Engelse woorden en zelfs hele Engelse teksten tussendoor is bovenstaande discussie redelijk zinloos. Het Nederlands is gedoemd te sterven door de anglicaanse overheersing en zal net zo marginaal worden als het Iers. En het zijn niet alleen jongeren die zo kletsen, ook diverse ouderen hier zijn er goed in. Kijk alleen maar eens de engelstalige forumnamen hier.
En dan heb ik het er nog niet eens over dat je in steden als Amsterdam en Leiden niet eens meer met Nederlands terecht kunt.
Dat met Engels (onheus) te worden aangesproken daar liep ik een keer tegenaan totdat ik in het Engels "Mind your tongue" terug gaf.
Het gezicht dat ik terugkreeg sprak boekdelen. :mrgreen:
En helaas heb ik ook nog een Engelse(scheld) achternaam om het helemaal compleet te maken.

ZeerPrivé

Ongelezen bericht door ZeerPrivé »

Erthanax

Dat hoop ik toch niet! Waar moet ik anders een nieuw overtrekje voor de strijkplank halen, wanneer ik dat nodig heb?

witte angora

Ongelezen bericht door witte angora »

Gewoon even snel een voorraadje halen denk ik? En anders via het onvolprezen Bol. Of de Action. Of de Hema. Zou Ikea ze ook hebben?

ZeerPrivé

Erthanax schreef:
01 nov 2024 18:26
Dat hoop ik toch niet! Waar moet ik anders een nieuw overtrekje voor de strijkplank halen, wanneer ik dat nodig heb?
Bij Bolletje enz. enz. enz. :mrgreen: Of doe als ik: niet strijken. 8)

Erthanax

Aha, bij Bol. Dank voor de tip. Dat gaat dan zeker via dat internet? Daar hoor ik de laatste tijd steeds meer over. Ik ga daar toch eens naar kijken.

ZeerPrivé

witte angora schreef:
01 nov 2024 18:28
Gewoon even snel een voorraadje halen denk ik? En anders via het onvolprezen Bol. Of de Action. Of de Hema. Zou Ikea ze ook hebben?
Ja. https://www.ikea.com/nl/nl/p/lagt-strij ... -80342575/

ZeerPrivé

scharrelschipper

Erthanax schreef:
01 nov 2024 18:36
Aha, bij Bol. Dank voor de tip. Dat gaat dan zeker via dat internet? Daar hoor ik de laatste tijd steeds meer over. Ik ga daar toch eens naar kijken.
Doen! je weet niet wat je meemaakt.
Vroeger was Amerika het land van de onbegrensde mogelijkheden,nu is dat het internetland.
Sinds kort begeef ik me ook heel voorzichtig in dat land en het blijft me verbazen.

Plaats reactie