Huiskamer

Lees de huisregels goed door voordat je berichten op het forum van Radar plaatst.
ZeerPrivé

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door ZeerPrivé »

Ook Stella heeft uitstel van betaling aangevraagd. Who's next? https://www.ad.nl/economie/e-bikefabrik ... ~ab249c54/

Nevyn

Ongelezen bericht door Nevyn »

ZeerPrivé schreef:
05 nov 2024 17:35
Ook Stella heeft uitstel van betaling aangevraagd. Who's next? https://www.ad.nl/economie/e-bikefabrik ... ~ab249c54/
En die zit net als Blokker ook al een tijdje aan de afgrond.

ZeerPrivé

Nevyn schreef:
05 nov 2024 17:42
ZeerPrivé schreef:
05 nov 2024 17:35
En die zit net als Blokker ook al een tijdje aan de afgrond.
Klopt, was me bekend.

Dagkoers

Ongelezen bericht door Dagkoers »

Lieve mensen ik heb morgen een gesprek met de directeur, omdat het mij nog steeds hoog zit dat als ik in de avond wordt aangereden met de bezorgscooter dat ze een boete krijgen die kan oplopen tot een paar ton.

ZeerPrivé

Ik wist dat het gebeurde, maar op zo'n grote schaal? Geruststellend, not. https://www.rtl.nl/nieuws/binnenland/ar ... org-binnen

Consumenneke

Ongelezen bericht door Consumenneke »

ZeerPrivé schreef:
05 nov 2024 20:02
Ik wist dat het gebeurde...
Waarom kiezen drugshandelaren, plofkrakers en geweldplegers voor een baan in de zorg en niet in de horeca, logistiek, onderwijs of deurwaarderij?

Ik neem aan dat een crimineel een schijnbaan nodig heeft, maar dan is een beauty-salon of sportschool veel logischer. Of ze doen net alsof ze coach zijn, want dan kun je schijninkomsten creëren.

Ik snap het gesignaleerde fenomeen niet.

Kun je vertellen waarom jij dit wist, of is dat te privé?

ZeerPrivé

Omdat nep diploma's net als nep rijbewijzen net als nep id's enz. overal te koop zijn voor een paar euro.

Consumenneke

Ik zie hem half. Nep-diploma's snap ik, maar een baan met een nep-ID?

kuklos

Ongelezen bericht door kuklos »

Dagkoers schreef:
05 nov 2024 19:50
Lieve mensen ik heb morgen een gesprek met de directeur, omdat het mij nog steeds hoog zit dat als ik in de avond wordt aangereden met de bezorgscooter dat ze een boete krijgen die kan oplopen tot een paar ton.
De directeur van de gemeente?
Als je je zoveel zorgen maakt, dan stop je toch met je bezorgbaan.

Consumenneke

Criminelen in de zorg met nep-diploma's strijken volgens RTL regelmatig bedragen van 12.000 euro per maand op.

Dan zou ik mijn criminele pet aan de kapstok hangen en mijn criminele schoenen onder het bed laten staan.... :lol:

Jablan
Contacteer:

Ongelezen bericht door Jablan »

Consumenneke schreef:
05 nov 2024 20:09
Waarom kiezen drugshandelaren, plofkrakers en geweldplegers voor een baan in de zorg en niet in de horeca, logistiek, onderwijs of deurwaarderij?
De zakelijke bankrekening. Als zzp-er in de zorg krijg je veel gemakkelijker een bankrekening dan in andere sectoren. Wat je dan met die bankrekening doet ...
Ander punt is de gebrekkige controle in de zorg op de diploma's, identiteitsbewijzen. Pas sinds de politie hier meer aandacht voor vraagt, wordt er iets beter opgelet, maar nog niet zo goed als bij ... banken.
Kortom: de gelegenheid maakt de dief.

Welke partijen waren er ook al weer voor marktwerking in de zorg?

BL2

Ongelezen bericht door BL2 »

Jablan schreef:
13 nov 2023 12:40
......De oplossing van ProRail is in de video te zien: een geel bord met het cijfer 8 en een tunnelsymbool en dat betekent, dat de meeste treinen maximaal 80 km/u de tunnel mogen inrijden. Want ProRail heeft zelf geen kennis in huis ......
Wat een onzin, die borden met "8" zijn voor goederentreinen. Reizigerstreinen rijden gewoon 140 kmh door deze tunnel.

Wat is trouwens de bron van je vele artikelen over "het spoor", Jablan ?

ZeerPrivé

Consumenneke schreef:
05 nov 2024 20:37
Criminelen in de zorg met nep-diploma's strijken volgens RTL regelmatig bedragen van 12.000 euro per maand op.

Dan zou ik mijn criminele pet aan de kapstok hangen en mijn criminele schoenen onder het bed laten staan.... :lol:
Niet vlg RTL maar vlg de politie. Valt niks te lachen volgens mij.

Moneyman

Ongelezen bericht door Moneyman »

Consumenneke schreef:
05 nov 2024 20:09
Waarom kiezen drugshandelaren, plofkrakers en geweldplegers voor een baan in de zorg en niet in de […] deurwaarderij?
Die is simpel: omdat het de beste gereguleerde en meest gecontroleerde beroepsgroep van Nederland is.

Ik vind het overigens ook een bizar fenomeen, die criminelen in de zorg. Ik zie ‘m ook niet echt voor me. Die bankrekening snap ik wel, maar overtuigt me als argument nog niet.

Consumenneke

ZeerPrivé schreef:
05 nov 2024 21:36
Niet vlg RTL maar vlg de politie. Valt niks te lachen volgens mij.
RTL beweert dat uit een politierapport te halen, maar ik heb dat rapport niet gelezen.
Jij wel?

Check the facts!

Jablan
Contacteer:

Ongelezen bericht door Jablan »

BL2 schreef:
05 nov 2024 21:26
Wat een onzin, die borden met "8" zijn voor goederentreinen. Reizigerstreinen rijden gewoon 140 kmh door deze tunnel.
Moest even terugzoeken wat je bedoelt. Drontermeertunnel. Eigenlijk ontworpen voor 200 km/u.

Hier de oorspronkelijke video uit het stukje tekst over deze tunnel van Cabview Holland Dutch Railways, opnamedatum 24 juli 2023.
Opname vanuit een enkeldeks stoptrein van de polder naar het vasteland. Deze stoptrein mag met 110 door de tunnel. De borden voor de tunnel geven max 50 voor goederen en max 80 voor aangewezen treinen aan.
Door naar Machinist Stefan, die in juni 2023 met een Koploper onderweg was. Deze man heeft een tweede camera, die de snelheidsmeter laat zien. Voor de tunnel zet hij de motor uit, zodat de trein vanzelf met de juiste snelheid de tunnel inrolt.
Dezelfde machinist reed in juli 2024 met een gerenoveerde dubbeldekker naar Groningen. In de toelichting bij de video schrijft hij dit:
As you can see we’re slowing down (no traction) towards the tunnel. This to prevent the air pressure in the train building up too much on maximum speed. I only do this when driving on time.

Air pressure = luchtdruk. Alleen enkeldekstreinen met een drukcabine kunnen met 140 door de tunnel. Alle andere passagierstreinen rijden 110 (enkeldeks) of 80 (dubbeldeks/hoge cabine) vanwege het tunnelknal-effect.
Omdat dit spoor met ECTS is beveiligd, ziet alleen de machinist hoe hard hij mag rijden op het scherm in de cabine.

Plaats reactie