Bewijs van november 2022: Hoofddorp - Leiden Max 160 op een bord na Hoofddorp, de machinist zet er de beperking van de beveiliging bij in beeld: max 140. En niet harder.
In het geval van Hoofddorp - Den Haag is er een derde reden: er zitten 2 beweegbare bruggen in die route en tegenwoordig hanteert ProRail een maximum snelheid van 140 km/u voor dat soort bruggen.
En net als in het vorige bericht over Mariahoeve>Leiden klopt je bericht ook hier niet.....
Jammer dat je maar blijft hangen in je eigen denkwereld en niet open staat voor de uitleg van anderen......
Dus er staan borden 160 kmh bij Hoofddorp, maar de baanvaksnelheid is volgens jou maar 140 kmh naar Leiden. Dat is wat vreemd vind je niet Jablan ?
Dat die machinist de beperking laat zien van 140 kmh voor dat materieel komt omdat hij onder ATB rijdt en niet onder ATB+. Een Eurostar (ex Thalys) met ATB+ rijdt daar gewoon 160 kmh, zo ook tussen De Vink en Mariahoeve. Die borden 160 kmh staan er immers niet voor niets.......
@Nijogeth: het gaat om de groep, die gecontroleerd werd. Migratieachtergrond. Had DUO dat weggelaten en gewoon direct gecheckt op de afstand tussen onderwijsgebouw, opgegeven adres en adres van de ouders, zouden er dan niet veel meer gevallen boven water zijn gekomen?
Het is het systeem, dat uitnodigt om op deze manier de inkomsten op te krikken.
Omgekeerd, wie studeert in het buitenland wordt door DUO veel scherper gecontroleerd dan studenten binnen Nederland. Op zich is het goed, dat er een controle is, maar ook hier mag je vraagtekens bij plaatsen. Laat DUO maar van elke uitwonende student het huurcontract opvragen, dan wordt er geen onderscheid gemaakt.
Maar de reden dat die groep vaker gecontroleerd werd had dan weer niets met de migratieachtergrond te maken. Het was gewoon simpelweg de groep die het vaakste binnen de gestelde parameters viel. Dat is dus het grootste probleem.
En het is ook logisch dat men op zulke rare acties gaat controleren. Als je in Maastricht gaat studeren, dan lijkt het me niet logisch een kamer te huren in Rotterdam, terwijl jouw ouders ook in Rotterdam wonen.
....In het geval van Hoofddorp - Den Haag is er een derde reden: er zitten 2 beweegbare bruggen in die route en tegenwoordig hanteert ProRail een maximum snelheid van 140 km/u voor dat soort bruggen.......
Onjuist, want dan had er voor de beweegbare bruggen borden moeten staan dat de baanvaksnelheid van 160 naar 140 kmh gaat. Die staan er niet.
Overigens geeft de machinist in de film notabene aan dat de snelheid 160 kmh is vanaf Hoofddorp.
Maar zo'n ICM waar hij mee rijdt mag nou eenmaal onder ATB niet sneller dan 140 kmh, die heeft geen ATB+ .
......Beste BL2, wat ProRail op de eigen website neerzet, wil wel eens niet kloppen. Theorie versus praktijk, ken je dat? .....
Die info komt niet van "hun website" maar betreft info welke ProRail verstrekt aan gebruikers van hun infra, machinisten bijvoorbeeld. Ik hoop als regelmatig treinreiziger toch wel dat die info klopt......
Stomtoevallig vond ik vandaag een oud (zg. “vintage”) Douwe Egberts Waarde Punten-Doosje. Doen ongeveer een tientje, zag ik. De kringloop zal er blij mee zijn
Het probleem was dat 6 op de 7 uitgekozen mensen voor een onderzoek een migratieachtergrond had. Duo maakte namelijk gebruik van risicoprofielen. Daarbij selecteerde men sneller mensen die dichtbij het ouderlijk adres wonen en/of mensen waarvan het adres verder weg van school is dan dat van zijn ouders. Ook werd sneller gekeken als meerdere mensen op zo'n adres woonden. Daarna ging men eventueel kijken en in gesprek, daarna werd een verklaring opgesteld na gesprekken met medebewoners, buren en de student.
Bij die risicoprofielen gaat het al fout. Als jij alle Golfjes aanhoudt en bij andere merken en types alleen maar steekproeven doet ga je veel meer fouten bij Golf-rijders vinden. Daarvan maak je een risicoprofiel en als je die gaat hanteren vindt je nog meer problemen bij Golf-rijders. En ondertussen kunnen Volvo-rijders allerlei dingen uitspoken met een veel kleinere pakkans.
Als ik het zo bekijk was er helemaal niks mis met het risicoprofiel. Het is al benoemd: waarom zou een student die aan de ene kant van het land studeert een kamer zoeken aan de andere kant van het land, dicht bij zijn ouders?
Dat vervolgens blijkt dat 6 op de 7 een migratieachtergrond heeft, heeft daar helemaal niks mee te maken. Maar ja, we moeten natuurlijk wel 'woke' blijven, en vooral niet de suggestie wekken dat er op afkomst gediscrimineerd wordt.
Het probleem was dat 6 op de 7 uitgekozen mensen voor een onderzoek een migratieachtergrond had. Duo maakte namelijk gebruik van risicoprofielen. Daarbij selecteerde men sneller mensen die dichtbij het ouderlijk adres wonen en/of mensen waarvan het adres verder weg van school is dan dat van zijn ouders. Ook werd sneller gekeken als meerdere mensen op zo'n adres woonden. Daarna ging men eventueel kijken en in gesprek, daarna werd een verklaring opgesteld na gesprekken met medebewoners, buren en de student.
Bij die risicoprofielen gaat het al fout. Als jij alle Golfjes aanhoudt en bij andere merken en types alleen maar steekproeven doet ga je veel meer fouten bij Golf-rijders vinden. Daarvan maak je een risicoprofiel en als je die gaat hanteren vindt je nog meer problemen bij Golf-rijders. En ondertussen kunnen Volvo-rijders allerlei dingen uitspoken met een veel kleinere pakkans.
Je geeft echter een verkeerd voorbeeld. Bij jouw voorbeeld wordt al een specifiek merk gepakt. In dit geval was het de handeling die het onderzoek triggert.
Je kunt het beter vergelijken met de politie die strenger controleert op geen richting aanwijzer gebruiken en dat dan voornamelijk BMW-rijders daarop gepakt worden. Waarna de BMW rijders protesteren dat het racistisch dat zij gepakt worden, waarna niet alleen de boete wordt kwijtgescholden, maar men ook nog eens alle toekomstige boetes voor regel overtredingen kwijtgescholden ziet worden.