Sja, ik was dus een telefoon kwijt, weet je nog?
Huiskamer
Re: Huiskamer
Omdat het systeem zo is ingericht, dat alleen mensen met een account goed geholpen kunnen worden door de klantenservice.
Privé doen we niet aan accounts bij de vervoerders, dat levert nog meer mails op.
En het zijn er al zoveel, maar Arjen Lubach heeft dat al een keer besproken.
-
Wat een gezeik weer... Probeer een rekening te openen bij Santander, een hoop geklungel met de identificatie. Moet je een scan van je kop maken. Vier of vijf keer geprobeerd, niks lukt. Rot op met Santander.
Door naar Trade Republic. En daar: exact hetzelfde. Rot op ermee.
Welke idioot bedenkt nu zo'n systeem?
Door naar Trade Republic. En daar: exact hetzelfde. Rot op ermee.
Welke idioot bedenkt nu zo'n systeem?
-
Sorry voor het inbreken, maar ik vraag me af hoe iedereen tegenover garantie van een product staat als de verkoper beweert dat er valschade is geconstateerd.
Sinds gistermiddag is mijn telefoon stukgegaan: het scherm reageerde niet meer op mijn aanrakingen en op een gegeven moment zwelde mijn LCD-scherm op. Het gevolg hiervan is dat het LCD brak en dus een hele grote inktvlek achterliet op het scherm. De telefoon is niet gevallen, geen waterschade geleden of omgestoten. Ik heb gelukkig nog garantie, maar ik moet zeggen dat ik wel bang was dat de verkoper het op de valschade zou gooien (gezien de ervaringen van anderen met een soortgelijke telefoon). Mijn telefoon werd onder de garantie gemaakt vandaag (binnen het uur nadat ik 'm ingeleverd heb). Dus petje af voor de verkoper.
Maar hoe zouden jullie ermee omgaan?
Sinds gistermiddag is mijn telefoon stukgegaan: het scherm reageerde niet meer op mijn aanrakingen en op een gegeven moment zwelde mijn LCD-scherm op. Het gevolg hiervan is dat het LCD brak en dus een hele grote inktvlek achterliet op het scherm. De telefoon is niet gevallen, geen waterschade geleden of omgestoten. Ik heb gelukkig nog garantie, maar ik moet zeggen dat ik wel bang was dat de verkoper het op de valschade zou gooien (gezien de ervaringen van anderen met een soortgelijke telefoon). Mijn telefoon werd onder de garantie gemaakt vandaag (binnen het uur nadat ik 'm ingeleverd heb). Dus petje af voor de verkoper.
Maar hoe zouden jullie ermee omgaan?
-
En vervolgens bij Raisin:
Je moet iets doen, maar huppeltutje spreekt alleen Spaans. Geen Nederlands. Wat een sof.
Je moet iets doen, maar huppeltutje spreekt alleen Spaans. Geen Nederlands. Wat een sof.
Ik vind een Nederlandse bank wel gemakkelijker. Daar hoef ik niet zo'n capriolen voor uit te halen als voor een Spaanse of andere buitenlandse bank. Ja, misschien krijg je daar wel 1/2 of 1 procent meer. Misschien heb ik dan een paar tientjes minder in een jaar. Mijn gegevens bij de Nederlandse banken zijn dan al ingevuld bij de Belastingdienst. Dan ben ik daar ook al klaar voor de belastingaangifte..
-
Klopt, maar zo heel veel Nederlandse banken zijn er niet. En de rentepercentages zijn niet om over naar huis te schrijven sorry.
Dat de rentes hier zo laag liggen door te weinig rente klopt precies. Er is te weinig concurrentie, en naar het buitenland, daar is niet aan te beginnen. Heb net de Open Bank geprobeerd, idem dito een hoop geklungel met van alles en nog wat. De banken hier zitten in een bijzonder comfortabele positie, en dat zal niet zo gauw veranderen ook.
Maar ook als je het over Centraal Beheer hebt, ook dat is een puinhoop. Inloggen is iedere keer een drama.
Dat de rentes hier zo laag liggen door te weinig rente klopt precies. Er is te weinig concurrentie, en naar het buitenland, daar is niet aan te beginnen. Heb net de Open Bank geprobeerd, idem dito een hoop geklungel met van alles en nog wat. De banken hier zitten in een bijzonder comfortabele positie, en dat zal niet zo gauw veranderen ook.
Maar ook als je het over Centraal Beheer hebt, ook dat is een puinhoop. Inloggen is iedere keer een drama.
-
Ayvens geprobeerd?witte angora schreef: ↑25 feb 2025 22:23Klopt, maar zo heel veel Nederlandse banken zijn er niet. En de rentepercentages zijn niet om over naar huis te schrijven sorry.
Ik vind inloggen bij CB juist gemakkelijker geworden nu ze iDIN zijn gaan gebruiken. Het loopt dan gewoon via de inlog van je normale bank. Dan kan ik met elke handy, laptop, pc en tablet inloggen zonder via sms te moeten verifiëren.
-
Maar wel een rekening openen bij Santander. Of dacht je: dat rijmt op Brabander?witte angora schreef: ↑25 feb 2025 12:01Ben jij toevallig ook lid van het maatschappelijke 'weg met ons'?
-
Klopt, maar ik zit met de internetverbinding. Ik krijg standaard een melding dat broker.. geen beveiligde verbinding kan leveren. Daar moet ik eerst doorheen. Als ik er al doorheen kan komen. Is met FBTO, ook Achmea dus, trouwens exact hetzelfde. Leuk als je straks je autoverzekering moet wijzigen, want telefonisch is natuurlijk niet de bedoeling. Als je belt ligt het natuurlijk aan de cookies. Raar dat ik het alleen met hun heb, en met geen enkele andere site.
Echt, ik blijf dat hele internetgebeuren maar één bak ellende vinden. Vroeger had je gewoon overal kantoren waar je gewoon naar binnen kon lopen, en in een paar minuten was alles geregeld. Nu zit ik een halve avond te klungelen, en heb nog steeds niks.
Echt waardeloos.
-
Vroegerder had je gewoon een spaarvarken.
Doubletroubles
vindt dit leuk
-
Ziet er niet verkeerd uit, eerlijk gezegd. Morgen eens kijken of het lukt wat te openen. Moet wel weer een ID bij de hand hebben. IDIN is toch stukken makkelijker.
Waarschijnlijk zit is er iets meer je instellingen dan.
Ik heb mijn hele kantoor in mijn broekzak. Alleen de Duitsers lopen vreselijk achter. Dat pensioenfonds is de laatste waar nog dikke enveloppen met pakken papier vandaan komen. De rest is alles online bereikbaar.
Onkruid, wat moet er meer in de instellingen zijn?
-
Met spraakbesturing zeker. Dat heb ik meteen uit moeten schakelen. Mijn madam kletste er door heen.
Papegaaiduiker
vindt dit leuk
Nu is het wel bekend gelukkig. UPS. Die komen morgenmiddag langs, maar dan ben ik niet thuis. Ik wil de bezorgdetails (neerzettoestemming, andere dag) wel aanpassen, zodat ze niet nutteloos naar mijn huis rijden, maar daar moet ik dan weer een account voor aanmaken.Nijogeth schreef: ↑25 feb 2025 18:16Pff, wat mij betreft krijgen we een verplichting dat bedrijven een track en trace beschikbaar stellen zonder dat er een account gemaakt moet worden voor extra informatie. Heb ergens een tablet besteld en dan krijg je een mail met een track en trace waarbij op hun eigen site minimale informatie wordt verschaft, behalve als je een account aan maakt. In contact komen met de bezorgdienst is daardoor onmogelijk, want het is niet bekend welke dat is.
Nou ja, dan maak ik het ze niet makkelijker. Het is niet mijn probleem.
Ik blijf dat raar vinden dat ze liever 10x nutteloos op en neer rijden dan mensen zonder account zien. Ik ben niet eens een klant van ze, dus een account is voor mij nutteloos.
Aangezien DPD mijn gaming stoel opnieuw in hun systeem heeft ingebracht, zal ook UPS dat wel doen als ze het niet gewoon neerzetten (ik weet dat de bezorgers van PostNL en DHL dat wel gewoon doen, weten bij wie ze kunnen aanbellen om de gezamelijke deur open te doen).
We gaan het zien. Meestal laat ik het bij mijn ouders bezorgen, maar die zijn deze week ook niet thuis.