Huiskamer

Lees de huisregels goed door voordat je berichten op het forum van Radar plaatst.
J. Deltoer

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door J. Deltoer »

Moneyman schreef:
05 dec 2024 13:56
Onkruid71 schreef:
05 dec 2024 13:40
Ik heb geen last van protesten, je moet iets doen om de politiek te laten luisteren als ze dat tijdens gesprekken niet doen.
Nee, in je bed heb je geen last van dichtgegooide snelwegen nee :lol:

Als je denkt dat dit soort anarchisme de politiek ook maar enigszins in beweging krijgt: dream on.
Blokkeren is gewoon fout. Voor de acties van xr en overig werkschuw rapalje heb ik nog minder mee dan met de boeren

Thijs124

Ongelezen bericht door Thijs124 »

Ik heb al eens dik 3 weken stilgestaan in Frankrijk met zo'n staking ongeveer 25 jaar geleden. Te voet naar een dorpje om wat te eten te kopen. Geen schone kleding voor zoveel weken bij je als vrachtwagenchauffeur. Geen geld genoeg bij je om je zelf te verzorgen bijna een maand lang. Toen was het nog niet zo gemakkelijk met digitaal geld als nu.
Iets doen om de politiek te laten luisteren? Schandalige chantage is het over de rug van hardwerkende mensen zonder enige compassie.

kuklos

Ongelezen bericht door kuklos »

Methusalah schreef:
05 dec 2024 11:20
Daarnaast, tradities veranderen ook vanwege een voortschrijdend inzicht. Dwergwerpen en ganstrekken mogen ook niet meer.

Dogmatisch vast houden aan traditie is blind zijn voor de wereld om je heen.
En je traditie aanpassen omdat een stel geïmporteerde krijsers graag Amerikaanse problemen hierheen halen is nog veel zotter.

En de Iraanse Zwarte Piet is wereld erfgoed.

De enige traditie die Nederland de laatste jaren nog wel heeft is de weg-met-ons mentaliteit.

juliomariner

Ongelezen bericht door juliomariner »

Thijs124 schreef:
05 dec 2024 14:14
Ik heb al eens dik 3 weken stilgestaan in Frankrijk met zo'n staking ongeveer 25 jaar geleden. Te voet naar een dorpje om wat te eten te kopen. Geen schone kleding voor zoveel weken bij je als vrachtwagenchauffeur. Geen geld genoeg bij je om je zelf te verzorgen bijna een maand lang. Toen was het nog niet zo gemakkelijk met digitaal geld als nu.
Iets doen om de politiek te laten luisteren? Schandalige chantage is het over de rug van hardwerkende mensen zonder enige compassie.
Heb zelf agrarische opleiding gehad (gelukkig geen boer geworden) en meerder familieleden die in deze sector werken/een bedrijf hebben maar ben ook geen voorstander van dit soort protesten. Het helpt gewoon niet (de politiek wordt er niet warm of koud van) en de gewone burger heeft er alleen maar last van.
Daarbij een groot deel van de agrariers staan ook helemaal niet achter deze protesten en doen ook niet mee.
Net zoals bij de gewone burgers zijn er activistische boeren en clubje meelopers en niet activistische. (en het grootste deel behoord gelukkig tot de laatste groep)

Nijogeth

Ongelezen bericht door Nijogeth »

rwolters schreef:
05 dec 2024 13:36
de generatie kinderen die nog in Sinterklaas geloven weten niet beter dan dat er roetveegpieten zijn.
Je vergeet even dat er ook nog dorpen zijn waarbij men gewoon nog zwarte pieten heeft.

Ik blijf erbij de dat hele discussie daarover vooral een teken is dat mensen niks meer kunnen hebben en alles persoonlijk nemen. Er was en is nog steeds niks mis met zwarte Piet.

Nijogeth

rwolters schreef:
05 dec 2024 13:37
Ik neem aan dat forumleden hier ook schijtziek van worden:
Of is dit anders?
Ja belachelijk, Belgen die protesteren, zeker op die plek. Belachelijk. Alsof 1 dode daar niet genoeg was.

Nijogeth

Onkruid71 schreef:
05 dec 2024 13:40
Ik heb geen last van protesten, je moet iets doen om de politiek te laten luisteren als ze dat tijdens gesprekken niet doen.
Of accepteren dat je misschien toch niet echt een goed punt hebt. Ik kan natuurlijk 10 jaar lang snelwegen blokkeren omdat ik vind dat groen eigenlijk paars is. Maar dat betekent niet dat de politiek naar mij moet luisteren.

Oftewel, iedereen die mensen moet irriteren om te protesteren, omdat ze anders niet serieus genomen worden, die hebben gewoon een slecht punt of slechte argumenten.

Thijs124

Ongelezen bericht door Thijs124 »

Vooral Frankrijk spant de kroon. Plotseling sta je in een file op de autoweg die drie weken gaat duren. Dat was een van de allerergste dingen die ik meegemaakt heb als vrachtwagenchauffeur. Bij nader inzien op de tweede plaats dan na de ongelukken waar je op stoot met vele doden en gewonden. Gelukkig nooit zelf erbij betrokken geweest.

Nijogeth

Voor mij persoonlijk staat Vise toch op de eerste plek. Ik zag de gele hesjes klaar staan, was blij dat ik er nog voorbij reed. Een uur later hadden ze er eentje van dood gereden.

scharrelschipper

Ongelezen bericht door scharrelschipper »

Thijs124 schreef:
05 dec 2024 14:34
Vooral Frankrijk spant de kroon. Plotseling sta je in een file op de autoweg die drie weken gaat duren. Dat was een van de allerergste dingen die ik meegemaakt heb als vrachtwagenchauffeur. Bij nader inzien op de tweede plaats dan na de ongelukken waar je op stoot met vele doden en gewonden. Gelukkig nooit zelf erbij betrokken geweest.
Ja ze zijn er goed in,die Fransen.
Overheids personeel heeft hier stakingrecht,alleen moeten ze het van te voren aankondigen.
Dat hebben de ambtenaren die de sluizen bedienen netjes gedaan en dus ligt de scheepvaart in Frankrijk grotendeels stil.
Gelukkig hebben wij i.t.t. Thijs indertijd,wel alles wat nodig bij ons.
En waarschijnlijk gaan we morgen weer verder.
Wel te hopen anders komt die Brabantsche brouwer straks zonder gerst te zitten :wink:

Consumenneke

Ongelezen bericht door Consumenneke »

kuklos schreef:
05 dec 2024 14:16
En je traditie aanpassen omdat een stel geïmporteerde krijsers graag Amerikaanse problemen hierheen halen is nog veel zotter.
Eerst gaan we met die verheerlijkte VOC-mentaliteit schepen vol Afrikanen naar de West brengen om ze daar met woekerwinst te verkopen en nu mopperen we omdat de nazaten van die dwangarbeiders hier bezwaar maken tegen een kinderfeest waarbij zwart geschminkte bedienden van onze goedheiligman een rol spelen.

Kleine moeite om een traditie aan te passen.

Je gaat wel anders praten wanneer jouw eigen kinderen met gekleurde kleinkinderen voor de dag komen.

Een groene knecht maakt voor het verhaal niks uit. :mrgreen:

En als de marsmannetjes bezwaar hebben, maken we er regenboogpieten van. :lol:

scharrelschipper

Ongelezen bericht door scharrelschipper »

Wat is er mis met gekleurde kleinkinderen?
Mijn ouders zaten er niet mee.
Of begrijp ik je opmerking verkeerd?

Consumenneke

Ongelezen bericht door Consumenneke »

scharrelschipper schreef:
07 dec 2024 19:09
Die van mij ook niet. :lol:

Maar ik zie daardoor wel veel meer alledaags rascisme.

Nijogeth

Consumenneke schreef:
07 dec 2024 18:10
kuklos schreef:
05 dec 2024 14:16
Eerst gaan we met die verheerlijkte VOC-mentaliteit schepen vol Afrikanen naar de West brengen om ze daar met woekerwinst te verkopen
Volgens mij is de woekerwinst toch echt gemaakt door de Afrikanen zelf. Die vingen ze voor niks en verkochten ze vervolgens aan Europeanen die ze naar andere oorden brachten. Grappig hoe we altijd die rol vergeten en we nooit excuses horen van types als Akwasi, waarvan de voorouders bij de grootste slavenhandelaren hoorden. Ashanti was tussen 1570 en 1900 een hele belangrijke staat in Afrika, vooral door zijn handel in goud en slaven.

We vergeten ook hoe de rijkste persoon ooit, Mansa Moussa, de koning van Mali, aan zijn rijkdom is gekomen. Deze handelde in zout, goud, maar ook in slaven. Lang voordat Europa Amerika ook maar had ontdekt. Waar zijn de excuses van zijn afstammelingen. Aangezien half Afrika daartoe behoort, zijn er nogal wat landen die daarover excuses mogen brengen.

En dan de blanke slaven, die in grote getale door volken als de Berbers werden gehouden. De Barbarijse slavenhandel vanaf de 16e tot ergens in de 19e eeuw. Het maakte ze niet uit tot welk ras je behoorde, de Berbers maakten je tot slaaf en lieten je werken tot je dood ging. Waar zijn hun excuses? We hebben het wel over het hele noorden van Afrika en zelfs het Ottomaanse rijk. Geen Arabier die daar tot nu toe zijn excuses voor heeft gegeven.

Waarom wij dan wel? En waarom moeten wij dan een traditie aanpassen, terwijl de afstammelingen van die slaven zelf het sinterklaasfeest gewoon met zwarte piet spelen. En heel eerlijk, het ziet er een stuk gezelliger uit zo zonder KOZP of andere debielen die het feestje proberen te verpesten.
https://youtu.be/hrjZU_v3Nxk?si=RPcM8d8x3qMAsI3D

Ik denk sowieso dat we een veel leuker land krijgen als mensen eens leren om af en toe te incasseren. Even op de lip bijten en door. Je hoeft het niet met iedereen eens te zijn, maar je hoeft ook niet continue iedereen zijn plezier te vervallen. Het komt nu een beetje over als een pastoor die in een homobar afkeurend iedereen van elkaar af staat te trekken (ja, ik snap de ironie), terwijl ie ook gewoon thuis had kunnen zitten en er geen last van had. Of die mensen die vrouwen voor moordenaar uitmaken voor een abortuskliniek, die hadden thuis nergens last van gehad, maar kiezen ervoor om daar te zijn en te klagen.

Als ik een hekel heb aan Koningsdag, dan ga ik niet de grote stad in en klagen dat het allemaal zo verschrikkelijk is en eisen dat ze dat feest anders gaan vieren, zodat ik op die ene dag geen last heb van feestende mensen in de stad. Nee, dan blijf ik lekker thuis en laat ik mensen plezier hebben. Soms is het allemaal niet zo moeilijk om het een beetje leuk te houden.

Nijogeth

scharrelschipper schreef:
07 dec 2024 19:09
Wat is er mis met gekleurde kleinkinderen?
Of begrijp ik je opmerking verkeerd?
Er zijn erbij die alles prima vinden, maar als ze zwart zijn dan mogen ze niet meedoen aan feestjes.

ZeerPrivé

Ongelezen bericht door ZeerPrivé »

Nou, de NOS zat er weer bovenop hoor bij die explosie in DH, ze waren wel een heel uur eerder dan gebruikelijk met hun nieuwsuitzending. :shock: :roll:
https://www.telegraaf.nl/entertainment/ ... je-krekels

witte angora

Ongelezen bericht door witte angora »

terwijl we bij de NPO een herhaling van Ik vertrek zien.
Je zou bijna de neiging krijgen om ook te gaan... :roll:

Moest trouwens wel even aan je denken toen ik vanmiddag de eerste berichten mee kreeg. Je reageert, dus alles is goed met je?

ZeerPrivé

Ongelezen bericht door ZeerPrivé »

@WA, ja hoor alles OK. Woon niet in Mariahoeve. Werd wel wakker van loeiende sirenes. Zag online al snel dat het goed mis was. Afschuwelijk drama wat er gebeurd is. Als er opzet in het spel was, bied ik me wel aan om dat figuur in een hoge boom te hangen.

witte angora

Ongelezen bericht door witte angora »

Mijn oplossing van een paar dagen geleden is door de moderatie weggehaald, misschien dat jouw aanbod wel akkoord is. Mijn zegen heb je in ieder geval.

rwolters

Ongelezen bericht door rwolters »

ZeerPrivé schreef:
07 dec 2024 21:31
Nou, de NOS zat er weer bovenop hoor bij die explosie in DH, ze waren wel een heel uur eerder dan gebruikelijk met hun nieuwsuitzending. :shock: :roll:
https://www.telegraaf.nl/entertainment/ ... je-krekels
Is dat erg? Moet alles superhijgerig worden gebracht? En als er al anderen zijn die het nieuws brengen waarom "moet" de NOS er dan ook meteen zijn. Liever een beetje rust zodat de feiten een beetje in kaart gebracht kunnen worden ipv dat je er al eerste bent. Het gaat om mensenlevens, het is verdomme geen wedstrijd.

Plaats reactie