LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] handtekeningenaktie voor kattenoverlast

Reclame acties die niet kloppen of correct lopen? Ventileer hier jouw mening.
kattekop

Re: handtekeningenaktie voor kattenoverlast

Ongelezen bericht door kattekop »

okee hondekop

fay

Re: handtekeningenaktie voor kattenoverlast

Ongelezen bericht door fay »

Gast jij bepaalt eigenlijk ook niets
Maar zoals je weet komt van het een het ander.
En ik maak daar dan ook maar belasting van .
Natuurlijk voor de kat ,daar wil ik mijn handtekening graag voor zetten.
En mijn naam is FAY
En die van jou gast?

Michellangelo
Berichten: 563
Lid geworden op: 14 jan 2005 19:30

Re: handtekeningenaktie voor kattenoverlast

Ongelezen bericht door Michellangelo »

Grappig dat een naam hier zo belangrijk is, men registreert zich niet en zet gewoon een naam neer, wat wil dat zeggen? Niets volgens mij...

Kattenbelasting, duivenbelasting, kinderbelasting... ja, we maken het elkaar wel erg gemakkelijk allemaal ;)

Hondenbelasting was initieel ingesteld om de poep op te ruimen, plekken aan te leggen waar men de hond vrij kon laten rondrennen, uitlaatzones en meer van die dingen. Nu komt daar niet veel meer van terecht omdat men het geld voor veel andere dingen gebruikt.

Als ik zo zie wat er voor de hondeneigenaars gedaan word van dat geld moet ik toch eerlijk bekennen dat de hondenbelasting wel wat omlaag kan, de hinderlijke plekken met poep (die op trottoir e.d. ) blijft gewoon liggen tot er genoeg mensen doorheengelopen zijn en de regen de laatste restjes wegspoelt...

Ik kan me dus al niet vinden in een belastingbeleid die voordelen voor de hondeneigenaars zou moeten opleveren, dus vind ik me al helemaal niet in een belastingmaatregel om anderen te pesten. Want dat is het doel van deze mensen, namelijk katteneigenaars pesten. De belasting zal de poep uit een tuin niet weghalen, de belasting zal er ook niet voor zorgen dat het ineens wel gewenst is in iemands tuin te poepen.

Daarnaast is het nogal een vervelende maatregel voor degenen die hun kat binnen houden, want een kat kan een perfect leven hebben zonder de deur uit te gaan, scheelt ook wat aan platkatten, die naast de weg liggen... maar bij diereneigenaren gaat het zelden om de rede, dus dit zal ook wel niet begrepen worden ;)

acjzr1
Berichten: 827
Lid geworden op: 11 mar 2004 20:58

Re: handtekeningenaktie voor kattenoverlast

Ongelezen bericht door acjzr1 »

Ik heb twee katers en deze komen NOOIT buiten! Ik wil absoluut niet dat MIJN dieren overlast bezorgen in mijn buurt. Wanneer men zijn kat met name s'avonds buiten laat is men GEEN kattenvriend en zou men bekeurd moeten worden Ik heb katten voor mij zelf NIET voor een ander! Kattenbelasting is overbodig zolang iedereen zijn kat op de bak laat gaan.Mijn katten schijten thuis,ik ga niet betalen voor een ander :evil:

acjzr1
Berichten: 827
Lid geworden op: 11 mar 2004 20:58

Re: handtekeningenaktie voor kattenoverlast

Ongelezen bericht door acjzr1 »

Mensen zijn BEESTEN,Katten zijn Dieren.
Niets is zo Wreed als de MENS.

Gast

Re: handtekeningenaktie voor kattenoverlast

Ongelezen bericht door Gast »

En mijn naam is FAY
En die van jou gast?
Wat zegt een woordje FAY-gast nu? Ik kan het woordje Jan, Piet, Klaas of weet ik veel welke woorden gebruiken die [nog enigszins] op een naam lijken. Maar ken je mij dan ineens wel?
Gast lijkt mij een goede gebruikersnaam. En jij? Jij weet tóch wel op wie je reageert.
En sommige, heel vaak ook niet-geregistreerde, gasten hier menen zelfs bepaalde scheldwoorden te mogen gebruiken omdat ze het niet met de inhoud van een reactie eens zijn. Daar wordt gemakshalve maar overheen gelezen of wél geaccepteerd? Jammer dat je individueel verschillende normen en waarden hanteert. Dat zeg meer over jouw bekrompenheid dan dat een herkenbare gebruikersnaam nodig is.

(.... en toen kwamen de "normen en waarden schijnheiligen" weer met een reactie....)

Gast

Re: handtekeningenaktie voor kattenoverlast

Ongelezen bericht door Gast »

Geplaatst op 23 Jan 2005 22:15 door ultrafox


--------------------------------------------------------------------------------

Ach, wat maakt het als elke nacht een kat in je duivenhok inbreekt en er 4 of 5 duiven dood of verminkt puur voor de lol.
Voor de lol? Hoe kom je daar nu bij? Het is gewoon de natuur van katten om achter vogels e.d. aan te gaan.
Elke katteneigenaar heeft het wel een keer meegemaakt dat zijn of haar lief onschuldig poesje een muis of vogeltje mee naar huis bracht voor het baasjes ontbijt.


Ja, ook mijn katten hebben dat wel eens gedaan. Ik kan niet zeggen dat ik het leuk vind, maar ik maak me er verder ook niet druk om. Nogmaals, het is de natuur, daar doe je niks aan.

jantje, pietje

Re: handtekeningenaktie voor kattenoverlast

Ongelezen bericht door jantje, pietje »

Ik vind het wel verwarrend als de naam gast word gebruikt
Dan maar liever,jantje of pietje als schuilnaam

eigen naam?

Re: handtekeningenaktie voor kattenoverlast

Ongelezen bericht door eigen naam? »

ben ik helemaal met je eens jantje pietje
ik vind gast als naam ook vervelend
maar wat betreft die katten belasting of handtekening actie
ben ik er ook wel een voorstander van

fay

Re: handtekeningenaktie voor kattenoverlast

Ongelezen bericht door fay »

Schijnheilig ,wie en waarom gast?
En we hebben het hier over katten ,niet over schijnheilig

Alexandra
Berichten: 4
Lid geworden op: 20 mar 2005 01:06

Re: handtekeningenaktie voor kattenoverlast

Ongelezen bericht door Alexandra »

Ik vind het achterlijk om belasting te heffen als er toch niks met de opbrengst wordt gedaan. Er worden geen mensen ingehuurd om de stront op te ruimen ofzo.

Gast

Re: handtekeningenaktie voor kattenoverlast

Ongelezen bericht door Gast »

Mijn katten veroorzaken geen overlast, ze zitten altijd binnen.

Voor het kattengrit betaal ik via de extra dure gemeentelijke afvalzakken al extra belasting, per keer dat ik ze aan de straat zet. Dus om nog eens een keer apart kattenbelasting te gan betalen?

Nonsens.

Gast

Re: handtekeningenaktie voor kattenoverlast

Ongelezen bericht door Gast »

Belasting heffen doen ze alleen maar om er voor te zogen dat men niet zoveel honden neemt , nu voor de katten? goeie zaak, weg met die rotbeesten

Gast

Re: handtekeningenaktie voor kattenoverlast

Ongelezen bericht door Gast »

Weg met deze rotgast :twisted: :twisted:

A.Vastenhout

Re: handtekeningenaktie voor kattenoverlast

Ongelezen bericht door A.Vastenhout »

Schande dat gezeur over katten/poezen, dat ze wat in de tuin doen is toch heel normaal, een mens moet eens wat kunnen verdragen, volgels laten toch ook alles vallen tepas en te onpas. En het gezang van vogels zou je toch ook niet willen missen. Verbeter de wereld en begin met verdraagzaamheid om te beginnen bij de kat/poes.

Michellangelo
Berichten: 563
Lid geworden op: 14 jan 2005 19:30

Re: handtekeningenaktie voor kattenoverlast

Ongelezen bericht door Michellangelo »

Verdraagzaamheid is zoooo uit de tijd, dat past niet meer in deze samenleving.

Als een groepje kinderen balletje aan het trappen zijn gaat men al over de zogenoemde "zijk" en als een hond een drol in de goot doet dan is dat niet goed want als je in je auto wilt stappen dan.... een kat eet een vogeltje, man gaat over de "rooie" en 2 uur later vervloekt hij de meeuw die zijn gewassen auto bevuilt. Vier je de verjaardag van je kind gaat de buurman uit zijn hersenpan vanwege de muziek, maar op zondagmorgen om 9 uur besluit hij te gaan boren, die klus moet de hele maand al gedaan worden en hij heeft zoooo weinig tijd gehad... De moslimbuurman bid te hard en uit de moskee klinkt gezang alsof men een kat staat te villen en op zondag om 8 uur word de kerkdienst ingeluid met een klok die je tot op 100 kilometer ver kan horen en alles en iedereen wakker maakt in een straal van10 kilometer...

Ik word toch zo ontzettend moe van al deze mensen die zelf dingen doen maar anderen het liefst afschieten op de plek waar ze staan als ze iets doen wat hun niet zint of in hun straatje past...

En weet je wat het ergste is? Ik mis ook verdraagzaamheid... ten opzichte van deze figuren, ik word net als wat ik haat... we gaan de goeie kant op allemaal...


[edit]
z.eik word gecensureerd? wat een gez.eik zeg :D

Gast

Re: handtekeningenaktie voor kattenoverlast

Ongelezen bericht door Gast »

inderdaad , wat een ge.**** . wij zitten op een woonerf met ongeveer 40 woningen (een groot vierkant) met 10 honden en 17 katten en een duivenmelker . en we hebben geen last van elkaar en geen overlast van elkaar. hoe dat komt , door verdraagzaamheid. een beetje geduld en hulp aan elkaar te geven wanneer dat nodig is.

Gast

Re: handtekeningenaktie voor kattenoverlast

Ongelezen bericht door Gast »

dat is toch de natuur, lees ik ergens, hoezo? mijn tuin is geen stukje nattur voor de buurkat, dat kreng moet uit mijn tuin blijven, hij stinkt en laat z'n stront achter, laat ie dat lekker bij jullie binnen doen, dat schijten, heerlijk toch die natuur. In een dichtbevolkt land moet je geen dieren heben die ook nog eens rotzooi bij anderen gaan maken. Daar krijg je ruzie van, mijn buuf weet dat als ik dat rotkreng van haar nog een keer in m'n tuin zie, ik maatregelen tref... zie m nooit meer dus t kan wel. Gaat zij maar lekker verdraagzaamheid uitzitten stralen met haar kat op schoot. Hij is van haar dus blijft ie bij haar!

Gast

Re: handtekeningenaktie voor kattenoverlast

Ongelezen bericht door Gast »

jij zegt wel dat je in een dichtbevolkt land geen dieren moet nemen die ook nog eens rotzooi bij anderen gaan maken; ik neem aan dat , daar ook de hond bij hoort? bv. honden die tegen de gevel van onze woning aan staan te plassen, vervolgens 1 meter van onze voordeur hun drollen neerleggen(en dat stinkt zeker niet ). dat is de verantwoordelijkheid van zijn baasje , die het natuurlijk laat liggen , en wie ruimt dat op? juist , ja, wij..... dat is nog veel erger dan een kat die zijn rotzooi netjes ingraaft. dat heb ik een hond nog nooit zien doen. :evil:

Gast

Re: handtekeningenaktie voor kattenoverlast

Ongelezen bericht door Gast »

Inderdaad helemaal mee eens, over honden heb ik t nog niet eens gehad, weg met die rotbeesten, zeuren en schijten overal en die asociale baasjes maar dom kijken. Als er geen honden en katten meer zouden zijn dan zou er 1. veel minder allergieen zijn en 2. de boel veeeel schoner op straat zijn.

Gesloten