Dat zal wel te maken hebben met de kosten he.witte angora schreef:Ik snap ook nog steeds niet dat de tandarts uit het basispakket is gehaald, als ik eerlijk mag zijn. Alleen, dat was geen keuze van de tandartsen, maar van de politiek.een tandarts valt bij mij nog altijd onder de gezondheidszorg en als de gezondheidszorg niet meer toegankelijk is voor ieder mens dan moet daar wat aan gedaan worden.
Wel/geen tandartsverzekering, ieder mens hier in Nederland zou gewoon een tandarts moeten kunnen bezoeken en zou dus betaalbaar moeten zijn maar dat is het helaas niet.
Ik kan mijn tandarts betalen maar heb genoeg mensen in mijn omgeving die het niet kunnen betalen.
Vorig jaar 2 mensen geholpen zodat ze een kies konden laten trekken die al dagen met kiespijn zaten....dan wilden ze dat heel graag terug betalen, nee laat maar zitten, jij bent van de pijn af en dat is wat telt.
1 daarvan had vantevoren al met een tandarts gebeld en uitgelegd haar situatie bla bla bla....nee mocht niet in 3x betaald worden want hij had ook zijn kosten, gatverdarrie hij eet er geen boterham minder om.
Ohjaaaa tandarts bleef er maar op hameren dat die kies gered kon worden met een wortelkanaalbehandeling bij die mevrouw die om een betalingsregeling vooraf had gevraagd per telefoon.