En je kunt je huis niet uit ?want de hele dag in een huis zitten wat 16 graden is
LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd. |
[ archief ] Inkomensafhankelijke zorgpremies, een goed idee?
Re: Inkomensafhankelijke zorgpremies, een goed idee?
Eigenlijk niet eerlijk, werkenden zijn de hele dag niet thuis , dus EN verdienen geld EN hoeven geen stookkosten te betalen, dat is wel erg graaierig. Ik zal Spekman eens benaderen of er geen wetsvoorstel af kan dat werkenden overdag hun stookkosten verplicht 'doneren' aan de thuiszittenden.
Sephora is toch een persoon wat wel in de bijstand zit maarniet kan werken doordat zeEmmy75 schreef: U bent het schoolvoorbeeld welke alle vooroordelen jegens de bijstandsgerechtigde bevestigd. Ik heb het te doen met de mensen die er echt tegen wil en dank moeten inzitten en niets liever willen dan weer uit de bijstand. Als u dat allemaal zo goed weet en kunt uitzoeken, kunt u ook werken, komt dan al heel snel bij mensen op, gek he.
geen arbeidsverleden heeft opgebouwd en dus niet in aanmerking kwam voor WAO/WIA ????
gek he
Ja eigelijk wel ja
Ja eigelijk wel ja
en ook nog trots op ook
Neuh niet echt, moet dat dan
Neuh niet echt, moet dat dan
Jij laat met de vorst alles bevriezen?Eigenlijk niet eerlijk, werkenden zijn de hele dag niet thuis , dus EN verdienen geld EN hoeven geen stookkosten te betalen, dat is wel erg graaierig
Dat is precies wat ik steeds bedoelde , sephora neemt het niet zo nauw, met het feit dat er ook gewerkt kan worden.U bent het schoolvoorbeeld welke alle vooroordelen jegens de bijstandsgerechtigde bevestigd
Stel dat die persoon om gezondheidsredenen niet kan werken !?ciske schreef: Dat is precies wat ik steeds bedoelde , sephora neemt het niet zo nauw, met het feit dat er ook gewerkt kan worden.
Chocomelk schreef: Stel dat die persoon om gezondheidsredenen niet kan werken !?
Dat zou kunnen, maar moet je dan profiteren, wat is er nogmaals verkeerd voor fitness om geen Uggs te kopen?? Alsnog zeggen dat je "geen eten voor je kids hebt"??
Uggs voor fitness
Nee das inderdaad geen gezicht.
Nee das inderdaad geen gezicht.
Je weet precies wat ik bedoel sephora, de clown uithangen is zinloos.
je bent niet echt een voorbeeld hoe mensen met hun uitkering omgaan.
je bent niet echt een voorbeeld hoe mensen met hun uitkering omgaan.
Ik weet niet of dat profiteren is van de bijstand als je niet kan werken door gezondheidsredenen, zelf noem ik dat geen profiteren, maar ieder denkt daar anders over.ciske schreef:
Dat zou kunnen, maar moet je dan profiteren, wat is er nogmaals verkeerd voor fitness om geen Uggs te kopen?? Alsnog zeggen dat je "geen eten voor je kids hebt"??
En meen ergens gelezen te hebben dat ze de Uggs van iemand gekregen had (vriend ofzo), dat kan toch ook.
Iemand hoeft zich toch ook niet te verantwoorden waar die iets van koopt of wat dan ook en vooral niet als iemand zijn gezond niet oke is en daarom niet kan werken.
Maar ieder zijn mening.
Ciske, denk het juist wel. Ik ben altijd positief en crea met mijn inkomen zodat we toch alles hebben dat we nodig hebben. Daar ben ik best wel trots op.
Niet bij de pakken neer gaan zitten als je ff op zwart zaad zit, maar oplossingen bedenken is mijn motto.
En als het dan een keer tegenzit, slikken en doorgaan, niet mauwen, komt wel goed
En vooral..........alle (voor)oordelen lekker naast je neer leggen en genieten van t leven
Om weer ontopic te gaan: is er al iets bekend van de nieuwe plannen die ze vandaag aan het uitvogelen zijn
Niet bij de pakken neer gaan zitten als je ff op zwart zaad zit, maar oplossingen bedenken is mijn motto.
En als het dan een keer tegenzit, slikken en doorgaan, niet mauwen, komt wel goed
En vooral..........alle (voor)oordelen lekker naast je neer leggen en genieten van t leven
Om weer ontopic te gaan: is er al iets bekend van de nieuwe plannen die ze vandaag aan het uitvogelen zijn
Als je om gezondheidsredenen niet kunt werken is dat inderdaad zo. Maar als je dan wel naar de sportschool kunt. Je met wel heel invalide zijn wil je niet een paar uurtjes call-centre achtige activiteiten kunnen doen. Met de huidige techniek kan dat zelfs vanuit thuis.Ik weet niet of dat profiteren is van de bijstand als je niet kan werken door gezondheidsredenen, zelf noem ik dat geen profiteren, maar ieder denkt daar anders over.
@Choco, had de laarzen voor 90 euro van een buurtgenoot overgenomen, zij droeg ze niet en ik heb altijd koude pootjes. Zij blij, ik blij.
Ik noem het uitleg, verantwoording hoef ik alleen af te leggen aan diegene die zorgt dat er elke maand geld binnen komt
Ik noem het uitleg, verantwoording hoef ik alleen af te leggen aan diegene die zorgt dat er elke maand geld binnen komt
Nou bprosman, ik moest gaan sporten op advies van de huisarts, neuroloog en reumatoloog. Helaas pindakaas kan ik niet gaan ivm teveel pijn dus probeer ik nu mijn abo over te doen aan iemand anders. Betaal al sinds Mei voor niks, en ja dat is keizonde van t geld.bprosman schreef:
Als je om gezondheidsredenen niet kunt werken is dat inderdaad zo. Maar als je dan wel naar de sportschool kunt. Je met wel heel invalide zijn wil je niet een paar uurtjes call-centre achtige activiteiten kunnen doen. Met de huidige techniek kan dat zelfs vanuit thuis.
En van je Reebokjes
Nee die heeft mijn oudste dochter voor de gym op school. Die gymde het hele jaar met haar afgedragen en kapotte Vans, dus die heeft nu eindelijk eens goede schoenen
-
Heel mooi woorden in de mond gelegd.bprosman schreef:Eigenlijk niet eerlijk, werkenden zijn de hele dag niet thuis , dus EN verdienen geld EN hoeven geen stookkosten te betalen, dat is wel erg graaierig. Ik zal Spekman eens benaderen of er geen wetsvoorstel af kan dat werkenden overdag hun stookkosten verplicht 'doneren' aan de thuiszittenden.
Dat is inderdaad precies wat ik bedoelde.
Buiten is het nog kouder hoor!bprosman schreef:En je kunt je huis niet uit ?want de hele dag in een huis zitten wat 16 graden is
En wat moet ik buiten doen?
Mijn (door de gemeente goedgekeurde) vrijwilligerswerk doe ik vanuit huis van achter de computer.
Soms vergader ik buiten de deur en als de gezondheid het toelaat, ga ik dan.
Maar in de herfst en winter (kou en vocht) voor de gein naar buiten?
Nee, dank je wel.
-
Je met wel heel invalide zijn wil je niet een paar uurtjes call-centre achtige activiteiten kunnen doen. Met de huidige techniek kan dat zelfs vanuit thuis.[/quote]
Nou brosman idd die mensen zijn er helaas ook!
Ik kan niet lang praten dan wordt ik schor,10 min..leuk als je aan het bellen bent,schor is door iets wat zit te drukken tegen mijn stembanden .
En vanuit huis leuke optie,maar als je veel medicatie gebruikt is je concentratie niet at te op,dus woorden leuke telefoontje...
Conclusie..niet atlijd oordelen over iemand zijn gezondheid??.
Nou brosman idd die mensen zijn er helaas ook!
Ik kan niet lang praten dan wordt ik schor,10 min..leuk als je aan het bellen bent,schor is door iets wat zit te drukken tegen mijn stembanden .
En vanuit huis leuke optie,maar als je veel medicatie gebruikt is je concentratie niet at te op,dus woorden leuke telefoontje...
Conclusie..niet atlijd oordelen over iemand zijn gezondheid??.
ik gaf maar een voorbeeld, er zijn ook helpdesk achtige werkzaamheden waar je niet voor hoeft te praten.Nou brosman idd die mensen zijn er helaas ook!
Ja ze vragen nog personeel bij de hulplijn voor doofstommen