LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd. |
[ archief ] rookverbod
Re: rookverbod
gast 23.07
mijn idee en ik wens ook iedereen een goede avond
hou doe en bedankt
mijn idee en ik wens ook iedereen een goede avond
hou doe en bedankt
Ik was verbaasd hoeveel agressie er ineens los kwam na die lijst. Na de 2e publicatie weer volop tirades. Ik kan de neiging bijna niet onderdrukken om dat lijstje hier nog een keer te plakken.
Jammer dat ik geen spiegel in dit bericht op kan nemen, dan zagen jullie ook nog hoe kwaad je jezelf zat te maken (en de kringen om je bloeddoorlopen ogen natuurlijk, mits je niet niet uitblies)
Jammer dat ik geen spiegel in dit bericht op kan nemen, dan zagen jullie ook nog hoe kwaad je jezelf zat te maken (en de kringen om je bloeddoorlopen ogen natuurlijk, mits je niet niet uitblies)
Pfff...
Gelukkig kan ik gebruikmaken van het balans-project in mijn gemeente...
Ik krijg sigarettengeld omdat het roken mij helpt bij het vernauwen van mijn verwijde bloedvaten...
en bij een ander loket drankgeld omdat anders mijn bloedvaten teveel zouden vernauwen.
Ter voorkoming dat ik op straat word afgeknald, draag ik buiten het bekende gele petje met de rode ster...
Als de sigaretten trouwens nog duurder worden, ga ik ketting roken... dat schijnt goedkoper te zijn
Gelukkig kan ik gebruikmaken van het balans-project in mijn gemeente...
Ik krijg sigarettengeld omdat het roken mij helpt bij het vernauwen van mijn verwijde bloedvaten...
en bij een ander loket drankgeld omdat anders mijn bloedvaten teveel zouden vernauwen.
Ter voorkoming dat ik op straat word afgeknald, draag ik buiten het bekende gele petje met de rode ster...
Als de sigaretten trouwens nog duurder worden, ga ik ketting roken... dat schijnt goedkoper te zijn
Een hypokriete overheid, die aan de ene kant roken ongezond vindt en alle mogelijkheden te baat neemt om het TEGEN te gaan. Aan de andere kant, willen ze NIET dat er gestopt wordt: Dat zou de schatkist 470000000 Euro schelen (aan inkomsten wel te verstaan) Gesteld, dat IEDEREEN zou inzien, dat roken ongezond is en daadwerkelijk stopt, WAAR zou Zalm die 470000000 Euro DAN weg gaan halen ? Gesteld hij zegt, dat die bezuinigd gaan worden op b.v. de gezondheidszorg, of de premies gaan juist weer een stuk omhoog. Zit ik me dus even af te vragen: WAT WILLEN WE NOU ?
ik rook niet maar mij valt het op dat mensen die niet roken zelf het grootste woord hebben
en eigenlijk is het begonnen toen het rook verbod kwam
de rokers worden door sommige benaderd als een stelletje criminelen
terwijl het in eerste instantie ging over het creatorium waar niet gerookt mocht worden
en qm is bijna op elkonderdeel te vinden
en eigenlijk is het begonnen toen het rook verbod kwam
de rokers worden door sommige benaderd als een stelletje criminelen
terwijl het in eerste instantie ging over het creatorium waar niet gerookt mocht worden
en qm is bijna op elkonderdeel te vinden
Ja met het verschil dat de niet rokers geen agressie in hun tekst gooien zoals...................... lees maar terug staat genoeg.
Vergeet die zwarte tanden en bruine vingers niet.kringen om je bloeddoorlopen ogen
Mijn zoontje zegt dat mensen die roken er altijd uitzien als Ma Flodder.
Hij is ook weleens van een kinderfeestje teruggekomen waar het blauw stond van de rook. Zijn kleren konden gelijk in de was.
Het kinderfeestje bestond trouwens uit het aanzetten van de video recorder met een film van 18 jaar en ouder (geweld en bloed). De kinderen zaten in groep 7 van de basisschool.
Hij wil zelf nooit meer naar dat soort gezinnen.
Een kind van 11 is blijkbaar nog verstandiger dan de gemiddelde roker......
Een leuke oefening voor groep 7:
Roken, wat kost dat nu?
Je kunt de klas laten uitrekenen hoeveel het kost wanneer je rookt. De gemiddelde roker in Nederland rookt per dag 24 sigaretten per dag. Dat is ongeveer evenveel als 1 pakje sigaretten per dag. Een pakje sigaretten kost 4,60 euro.
Je kunt de berekening op het bord schrijven en het samen met de klas invullen.
Dat kun je bijvoorbeeld zo doen:
1. Een pakje sigaretten kost ……… euro.
2. Per week rookt de gemiddelde roker ……… pakjes.
3. Per week kost dat ……… pakjes x ……… euro = ……… euro.
4. Per jaar kost dat 52 weken x ……… euro = ……… euro.
5. Wat zou je voor dat geld ook kunnen doen? ……………………………….
Zo'n 1700 euro komt er voor de gemiddelde roker uit.
Hoeveel is het gemiddelde maandsalaris in Nederland.
Zou me niet verbazen als dit aardig met elkaar overeen kwam. Oftewel de gemiddelde roker werkt een maand per jaar voor zijn rookverslaving.
Hoezo ben je dan niet gek
Roken, wat kost dat nu?
Je kunt de klas laten uitrekenen hoeveel het kost wanneer je rookt. De gemiddelde roker in Nederland rookt per dag 24 sigaretten per dag. Dat is ongeveer evenveel als 1 pakje sigaretten per dag. Een pakje sigaretten kost 4,60 euro.
Je kunt de berekening op het bord schrijven en het samen met de klas invullen.
Dat kun je bijvoorbeeld zo doen:
1. Een pakje sigaretten kost ……… euro.
2. Per week rookt de gemiddelde roker ……… pakjes.
3. Per week kost dat ……… pakjes x ……… euro = ……… euro.
4. Per jaar kost dat 52 weken x ……… euro = ……… euro.
5. Wat zou je voor dat geld ook kunnen doen? ……………………………….
Zo'n 1700 euro komt er voor de gemiddelde roker uit.
Hoeveel is het gemiddelde maandsalaris in Nederland.
Zou me niet verbazen als dit aardig met elkaar overeen kwam. Oftewel de gemiddelde roker werkt een maand per jaar voor zijn rookverslaving.
Hoezo ben je dan niet gek
IK weet dus wel wat we willen: Gewoon lekker met elkaar BEKVECHTEN over het wel of niet roken ! Het intresseert jullie blijkbaar niet wat de overheid doet, omdat jullie ZO opgaan in je eigen mening over het roken, dat de essentie, waar het nu eigenlijk om draait gewoon wordt vergeten.......... Welterusten allemaal !
Jullie zijn dus wel sociaal...............de overheid zegt dit, en jullie passen je direct aan door te blijven roken zodat wij, niet rokers, niet meer belasting hoeven te betalen om het verschil bij te passen.
Sorry rokers jullie zijn dus meegaand en zeeeeeeeeeeeer sociaal hoor
Sorry rokers jullie zijn dus meegaand en zeeeeeeeeeeeer sociaal hoor
-
In de verschillende reacties gaat men er vaak vanuit als de bewering is gedaan dat men moet stoppen met roken. Natuurlijk halen rokers er argumenten bij die niet ter zake doen. Maar daar gaat het niet over.
Roken moet mogen mits er geen overlast veroorzaakt wordt. En ook in een crematorium is er [mogelijk] sprake van overlast net als in alle andere openbare gelegenheden.
Ik vond de vergelijking met de cirkelzaag overigens wel een hele mooie. Zo mooi dat er geen reacties op kwamen!
QM
Roken moet mogen mits er geen overlast veroorzaakt wordt. En ook in een crematorium is er [mogelijk] sprake van overlast net als in alle andere openbare gelegenheden.
Ik vond de vergelijking met de cirkelzaag overigens wel een hele mooie. Zo mooi dat er geen reacties op kwamen!
QM
Waarom is het op dit forum zo'n twee kamp. De rokers en de niet-rokers. Waar gaat dit nog over.
Het is inderdaad niet slim om te roken, maar als die mensen deze keuze maken. Laat ze toch lekker. Nederland is nog steeds een democratie. Zolang we elkaars belangen ter beharteging nemen is er geen probleem. Niet dat ikke ikke ikke en de rest kan stikke. Dat gebeurd op dit forum wel.
Wie heeft er allemaal een auto? Bijna iedereen denk ik. Weet je hoeveel geld het jaarlijks kost voor al die ongelukken die gebeuren? Ik moet ook meebetalen voor de ziektekosten voor al die mensen die auto rijden en die een ongeluk krijgen. Daar vallen jaarlijks ook super veel doden mee. Is dat een rede voor veel mensen om te stoppen me auto rijden? Nee.
Niet-rokers die geen medeleven tonen met roken, haal die ooglappen af. We moeten er met elkaar uitkomen en niet alleen maar aan jezelf denken. Voor ieder punt dat je opnoemt is wel weer een punt te vinden waarbij jij zelf andere mensen ook mee lastig valt.
Je bent niet de enige op deze planeet. We moeten het met elkaar doen.
Het is inderdaad niet slim om te roken, maar als die mensen deze keuze maken. Laat ze toch lekker. Nederland is nog steeds een democratie. Zolang we elkaars belangen ter beharteging nemen is er geen probleem. Niet dat ikke ikke ikke en de rest kan stikke. Dat gebeurd op dit forum wel.
Wie heeft er allemaal een auto? Bijna iedereen denk ik. Weet je hoeveel geld het jaarlijks kost voor al die ongelukken die gebeuren? Ik moet ook meebetalen voor de ziektekosten voor al die mensen die auto rijden en die een ongeluk krijgen. Daar vallen jaarlijks ook super veel doden mee. Is dat een rede voor veel mensen om te stoppen me auto rijden? Nee.
Niet-rokers die geen medeleven tonen met roken, haal die ooglappen af. We moeten er met elkaar uitkomen en niet alleen maar aan jezelf denken. Voor ieder punt dat je opnoemt is wel weer een punt te vinden waarbij jij zelf andere mensen ook mee lastig valt.
Je bent niet de enige op deze planeet. We moeten het met elkaar doen.
-
El4a heeft gelijk alleen gaat het topic hier over roken dus pogingen om de vergelijking te trekken met bv autorijden gaat hier niet op. Start een nieuw topic.
QM
QM
Jammer, ik dacht aangezien jij die cirkelzaag zo leuk vond !
Helaas. Ik ben wel blij dat je het met me eens bent.
Helaas. Ik ben wel blij dat je het met me eens bent.
Nee Elvira, je wordt alleen maar ziek van roken en daar kun je alleen maar aan dood gaan. Dus mag men van Q,M geen vergelijking maken! Q.M ga ff lekker verder om de klok te laten luiden!
Ik voel mij totaal niet verantwoordelijk voor de rokers hoor!
Ik heb niet gezegd dat ze moeten gaan roken, en dat slappe geklets over de accijns op sigaretten...............onzin
Ik heb niet gezegd dat ze moeten gaan roken, en dat slappe geklets over de accijns op sigaretten...............onzin
Elvira, jij zegt dat je ook rekening moet houden met rokers. Gedeeltelijk heb je gelijk, maar wij niet rokers hebben vroeger altijd in de rook van de rokers gezeten. Pas de afgelopen jaren wordt er met ons rekening gehouden.
Als ik lekker getennist heb en zit in de kantine na te kletsen dan is er een grote walm in de kantine. Al mijn kleren ruiken naar de rook de volgende dag.
Maar voor da CARA patienten die hebben geen keus, zij moeten buiten blijven hangen, waar ook gerookt wordt. Of dan maar toch naar huis.
Ik kijk er naar uit dat de rokers in ieder geval hun sigaretje buiten rookt. Gelukkig als de kinderen tennissen woensdagmiddag, vrijdagmiddag en zaterdag ochtend, dan mag hier niet meer gerookt worden sinds dit jaar. Dit is een goed begin.
Als ik lekker getennist heb en zit in de kantine na te kletsen dan is er een grote walm in de kantine. Al mijn kleren ruiken naar de rook de volgende dag.
Maar voor da CARA patienten die hebben geen keus, zij moeten buiten blijven hangen, waar ook gerookt wordt. Of dan maar toch naar huis.
Ik kijk er naar uit dat de rokers in ieder geval hun sigaretje buiten rookt. Gelukkig als de kinderen tennissen woensdagmiddag, vrijdagmiddag en zaterdag ochtend, dan mag hier niet meer gerookt worden sinds dit jaar. Dit is een goed begin.