LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Chello en "Overmatig Datagebruik"

Problemen met jouw aansluiting of met jouw provider van internetdiensten? Discussieer dan hier daarover.
Gast

Re: Chello en "Overmatig Datagebruik"

Ongelezen bericht door Gast »

JONGENS FEEST MORGEN, KEESJAN IS VRIJ!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

OF MOET JE OOK OP JE VRIJE ZATERDAG VAN JE CHELLO BAASJE POSTEN KEESJANNETJE??????????

bowser

Re: Chello en "Overmatig Datagebruik"

Ongelezen bericht door bowser »

Ik verbaas me ook over de enorme hoeveelheden data die sommige mensen downloaden, maar de verwijzing naar http://nu.nl door de persoon voor mij is niet terecht. Hier gaat het om aangeboden materiaal, het enkel downloaden van materiaal is in Nederland niet verboden.

Gast

Re: Chello en "Overmatig Datagebruik"

Ongelezen bericht door Gast »

Ik denk er ook zwaar over om over te gaan op ADSL. Net vanmorgen mijn nieuwe maandtermijn betaalt, lag het d,r net weer eens een half uur uit. En dat zoveel maal per maand, tel uit je winst!

Keesjan
Berichten: 698
Lid geworden op: 30 jun 2004 14:36

Re: Chello en "Overmatig Datagebruik"

Ongelezen bericht door Keesjan »

OF MOET JE OOK OP JE VRIJE ZATERDAG VAN JE CHELLO BAASJE POSTEN KEESJANNETJE??????????
Ik werk niet voor UPC en daar UPC een always-on verbinding levert bij mij thuis kan ik ook zaterdag en zondag posten. :D

Gast

Re: Chello en "Overmatig Datagebruik"

Ongelezen bericht door Gast »

NIET TEVEEL POSTEN FOTHERMUCKER ANDERS BEN JE ZO DOOR JE ZIELIGE DATALIMIETJE HEEN :P

hoffie
Berichten: 662
Lid geworden op: 09 jun 2004 23:46

Re: Chello en "Overmatig Datagebruik"

Ongelezen bericht door hoffie »

Keesjan wanneer geef je nou eens toe dat je voor UPC werkt????? je hebt 1 zielige topic gestart om beetje negatief over UPC over te doen komen, maar helaas voor jou die slaat nergens op en dat weet je zelf ook wel, verder ben je alleen maar bezig te vertellen dat UPC een wereldbedrijf is....

dit kan 2 dingen betekenen:

A:) je spoort niet.

B:) je werkt voor UPC

hmmm zie net dat B A niet uitsluit ;-)

maar Keesjannetje wel vreemd al die klachten als UPC zo geweldig is

vooral zo doorgaan, zie dat velen mij al volgen naar digitenne & adsl

JIPPIE VERLOST VAN UPC

Gast

Re: Chello en "Overmatig Datagebruik"

Ongelezen bericht door Gast »

Keesjan is dezelfde contact-gestoorde loser die destijds postte onder de naam Cablegay Hij werkt niet voor UPC maar vindt het fantastisch om op zijn zolderkamertje in Wormerveer mensen in het harnas te jagen op diverse fora. Eigelijk een soort wanna-be UPC helpdesk frust.

KEESJAN NIET TE VEEL POSTEN ANDERS BEN JE ZO DOOR JE ZIELIG DATALIMIETJE !!!!

Reink
Berichten: 127
Lid geworden op: 22 mar 2004 15:34

Re: Chello en "Overmatig Datagebruik"

Ongelezen bericht door Reink »

Inmiddels een hele tijd verder is het nog steeds niet duidelijk hoe UPC/Chello handelt bij het vaststellen van de situatie "Overmatig Datagebruik".

Het lijkt er heel sterk op dat ook Chello Classic een datalimiet heeft, terwijl UPC/Chello hier geen melding van maakt.

Persoonlijk vind ik dat de "regels" die UPC/Chello hiervoor hanteert erg vaag zijn en lijken te rammelen. Daarom heb ik besloten om de hele kwestie eens voor te gaan leggen aan mijn rechtsbijstandverzekering, waarschijnlijk hebben die een betere kijk op de voorwaarden en de manier waarop UPC/Chello deze toepast. Zelf heb namelijk nog steeds de mening dat UPC/Chello zich een beetje boven de wet stelt.

agro
Berichten: 1989
Lid geworden op: 05 mar 2004 15:52

Re: Chello en "Overmatig Datagebruik"

Ongelezen bericht door agro »

Ik wens je alle succes toe en hoop voor je dat je rechtsbijstandsverzekering iets kan bereiken.

Heb in verleden ook wel eens rechtsbijstandverzekring voor UPC ingeschakeld maar ook deze kregen geen enkele reactie van UPC.

Ik heb inmiddels ruim een jaar ADSL en ben hierover zeker tevreden, hoop dat KPN tv kan gaan aanbieden via het netwerk van UPC dan heb ik naar ik hoop helemaal niks meer met UPC te maken.

Ik duim voor je en KPN, hoop dat ze zodanig regelen dat door UPC niks meer gefaktureerd kan worden dan zoals bv vastrecht o.i.d.

Keesjan
Berichten: 698
Lid geworden op: 30 jun 2004 14:36

Re: Chello en "Overmatig Datagebruik"

Ongelezen bericht door Keesjan »

Keesjan is dezelfde contact-gestoorde loser die destijds postte onder de naam Cablegay
Ik heb hier nooit onder een andere naam gepost. Ik heb me niet voor niks geregistreerd. Uitspraken van de door jou genoemde persoon zijn niet door mij gedaan. Jammer dat je je verlaagt tot het op de man spelen als je een discussie niet kan winnen met argumenten.
Hij werkt niet voor UPC maar vindt het fantastisch om op zijn zolderkamertje in Wormerveer mensen in het harnas te jagen op diverse fora. Eigelijk een soort wanna-be UPC helpdesk frust.
Ik zit niet in Wormerveer. In Wormerveer is echter wel een centrale van UPC die in sommige publicaties nog steeds de naam A2000 draagt. Ik hoef UPC niet gefrustreerd te verdedigen. Dat UPC in deze tijd waarin veel concurrenten zijn nog steeds 4,5 miljoen klanten heeft zegt genoeg.

Gast

Re: Chello en "Overmatig Datagebruik"

Ongelezen bericht door Gast »

Dat UPC in deze tijd waarin veel concurrenten zijn nog steeds 4,5 miljoen klanten heeft zegt genoeg.
4.5 miljoen klanten die internetten bij UPC .Dat is TV .
Ja logisch als je niet anders kan.

lammert

Re: Chello en "Overmatig Datagebruik"

Ongelezen bericht door lammert »

Dit is mijn antwoord op de irritante brief over de datalimiet


Geachte chello provider,

Met deze e-mail informeer ik u over de door u toegepaste datalimiet. Ik constateer dat uw opmerkingen over dataverkeer overmatig irritant dreigt te worden.

De hoeveelheid data die ik op dit moment verbruik is gelijk aan die welke ik de laatste maanden heb verbruikt, altijd rond 40 gb.

Het chello net zal door mijn meestal nachtelijke verbruik niet zwaarder worden belast, en uw opmerking hierover slaat dan ook nergens op, sterker nog, er gaat bijna geen dag voorbij of ik lig er wel een keer uit, zowel met mijn oude als mijn nieuwe pc en zowel bij mijn vorige als met mijn huidig modem. Als klap op de vuurpijl wordt mij enige malen per week het surfen op het internet onmogelijk gemaakt omdat ik zonodig eerst weer eens de 'chello service' moet installeren.

Bij voortdurend irritant gedrag uwerzijds door middel van dit soort mailtjes, ofwel beperking van de snelheid zal ik mijn abonnement direct opzeggen.

Indien u deze maand uw tweede en derde mail verstuurt, ontvangt u nog nogmaals een een bericht van mijn opzegging die dan onmiddellijk in werking treedt.

Uw chello Acceptable Use Policy is volgens mij ook niet op een wettelijke manier toegepast zolang u weigert om aan te geven wat voor u acceptabel is, maar is volgens mij ook slechts een manier om hogere quota te verkopen, want -" Als u verwacht in de toekomst vaker grotere hoeveelheden data te gebruiken, willen wij u graag attenderen op chello plus. Bij dit product zijn grotere hoeveelheden dataverkeer toegestaan." - Het is dus niet de hinder voor overige gebruikers, maar puur de limiet voor een bepaald bedrag.

Ik zal wel weer een standaard antwoord op deze mail krijgen met de verwijzing naar de algemene voorwaarden, dit zal voor mij ook een van de redenen zijn om over te stappen op ADSL

Ik vertrouw erop u voldoende te hebben ingelicht.


L.G. Coldeweyer

agro
Berichten: 1989
Lid geworden op: 05 mar 2004 15:52

Re: Chello en "Overmatig Datagebruik"

Ongelezen bericht door agro »

Alle ADSL abonnementen van Zonnet via KPN hebben GEEN datalimiet.
Zelfs het goedkoopste abonnement.

Kan UPC nog wat van leren :D

Gast

Re: Chello en "Overmatig Datagebruik"

Ongelezen bericht door Gast »

Chello en "Overmatig Datagebruik"
Is dit erger dan overmatig drankgebruik ??

Gast

Re: Chello en "Overmatig Datagebruik"

Ongelezen bericht door Gast »

veel erger, komt er op naar dat je naar de slijter moet kruipen voor je flesje, en als je dan bij de slijter bent blijkt ie dicht te zijn....

maar gelukkig staat UPC dicipel Keesjan er dan bij de deur om je te vertellen dat het heel normaal is dat de winkel gesloten is, moet je maar niet zo veel zuipen nu moet de winkel eerst nieuwe voorraad drank in slaan, kom begin volgende maand maar terug, hebben we weer nieuwe

Inter

Re: Chello en "Overmatig Datagebruik"

Ongelezen bericht door Inter »

agro


Geplaatst op 18 Jul 2004 12:12 door agro
Alle ADSL abonnementen van Zonnet via KPN hebben GEEN datalimiet.
Zelfs het goedkoopste abonnement.

Kan UPC nog wat van leren
Die heb ik ook.Nooit geen gezeur .
Door een fout heb ik zelfs teveel Down en Up .

Gast

Re: Chello en "Overmatig Datagebruik"

Ongelezen bericht door Gast »

Dus altijd.

Gast

Re: Chello en "Overmatig Datagebruik"

Ongelezen bericht door Gast »

Keesjan vrij???????

of is ie ziek?????? :roll:

Keesjan
Berichten: 698
Lid geworden op: 30 jun 2004 14:36

Re: Chello en "Overmatig Datagebruik"

Ongelezen bericht door Keesjan »

Ja logisch als je niet anders kan.
Je kan wel anders. Alternatieven zijn reeds een aantal malen genoemd.
Het chello net zal door mijn meestal nachtelijke verbruik niet zwaarder worden belast
Lees de topic eens door en je komt erachter waarom dit is. Chello betaalt variabele kosten aan jouw GB's en biedt jou op een te goedkope verbinding een te hoge snelheid aan.
Uw chello Acceptable Use Policy is volgens mij ook niet op een wettelijke manier toegepast zolang u weigert om aan te geven wat voor u acceptabel is
Fair use is een concept wat in veel bedrijven wordt toegepast op volledig legale basis. Dat een aantal mensen te stom zijn om te begrijpen wat "fair use" ongeveer is ligt niet aan Chello.
veel erger, komt er op naar dat je naar de slijter moet kruipen voor je flesje, en als je dan bij de slijter bent blijkt ie dicht te zijn....

maar gelukkig staat UPC dicipel Keesjan er dan bij de deur om je te vertellen dat het heel normaal is dat de winkel gesloten is, moet je maar niet zo veel zuipen nu moet de winkel eerst nieuwe voorraad drank in slaan, kom begin volgende maand maar terug, hebben we weer nieuwe
Nog erger. Keesjan weet dat die flessen 10 euro per stuk zijn, maar biedt jou voor 50 euro aan dat je ter plekke voor eigen gebruik zoveel mag zuipen als je wilt. Inplaats van dat te doen kom je voorrijden met een bestelbus en laat je 50 flessen in. Op dat moment is het logisch dat je de deur gewezen wordt.
Keesjan vrij???????
Wel nee, maar ik heb nog een leven naast internet al doet de verbinding van UPC het altijd goed en supersnel.

hoffie
Berichten: 662
Lid geworden op: 09 jun 2004 23:46

Re: Chello en "Overmatig Datagebruik"

Ongelezen bericht door hoffie »

Keesjan je bent zielig, want niemand rijd hier met een bestel bus voor.... de mensen die illegaal handelen in muziek downloaden echt geen mp3tjes of dvd's maar kopen gewoon 1 excemplaar die ze flink vermenigvuldigen, dus je mag er van uit gaan dat iedereen voor eigen gebruik download, en helaas voor jou, dit is totaal legaal in nederland.....

maar buiten dat vind ik het prima dat UPC een download limiet instelt, is hun goed recht, maar dan moeten ze gewoon eerlijk zijn en zeggen hoeveel die limiet bedraagt.... niet eerst zeggen dat er geen download limiet is om vervolgens de boel af te kappen bij te veel downloaden....

Volgens mij is er niemand die dat FUP begrijpt, en laat staan dat UPC het begrijpt....

maar ja jij zal er ook wel geen probleem mee hebben als je tomaten in de winkel koop waarbij staat: NEEM DE GOK, WAT KOSTEN ZE... is het 1 euro of 100 euro, uw kassa bon vertelt het U....

en nee niet weer beginnen over jij download te veel want dat doe ik niet, heb nog nooit een mailtje ontvangen, maar wil dat ook zo houden....

het lijkt mij zo simpel, of je hebt een download limiet en dan vertel je die gewoon, of je geeft alles vrij

maar Keesjan wat ik beetje vreemd vind is dat je op andere forums zit te zeuren over normen en waarden....... maar UPC hoeft zich daar niet aan te houden????????

klanten van UPC willen graag weten wat de Waarde van hun Norm is

Gesloten