Het placebo-effect is inderdaad keer op keer bewezen en een zéér effectief effect, maar dan vooral bij onbegrepen ziektes, zoals ik al veel eerder stelde.Donna schreef:De werkzaamheid van homeopathie is in de praktijk keer op keer bewezen en daarvoor hoef je er niet in te geloven.
Griep is griep en een ontsteking is een ontsteking. Het klinkt natuurlijk allemaal heel kumbaya dat de homeopathie kijkt naar de mens in plaats van de kwaal, maar in de praktijk heb je bij een heftige bacteriële infectie toch echt antibiotica nodig. Daar gaat een flesje ingestraald water met verdunde moleculen weinig aan veranderen. En antibiotica werkt bij iedereen met een bacteriële infectie, wat de 'constitutie' van die persoon ook is.
Ouders zijn wat mij betreft in de basis ook vrij om hun kinderen niet te vaccineren, zolang ze er maar voor zorgen dat hun kind niet in de buurt komt van mijn 7 maanden oude dochter.Donna schreef:Maar het maakt mij allemaal niet uit hoe iedereen erover denkt, ik wil net als anderen de vrijheid hebben te gebruiken wat voor mij goed is en met het voorgestelde verbod kan ik dat niet.
Baby Gloria had ook graag de vrijheid om te gebruiken wat goed voor haar was:
http://www.queenslandcountrylife.com.au ... advice-qc/