laat topics staan als er iedere keer gedelete wordt blijven mensen zeur/scheld en aanverwante topics maken.
Want ze zien er geen en denken dat dit nooit gebeurt.
Verder proefballonnetjes oplaten?? tja
| LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd. |
Goed bezig !Radar schreef:Ter info: we zijn het topic nog aan het doorlezen. We zullen hier binnenkort ook enkele reacties plaatsen.
ons ?stofzuigertje schreef:zij gaan niet voor ons forum
Tja, vind ik ook wel typisch. Degene die er op reageert krijgt dan weer wel een bangosewijn schreef:ons ?
Het blijkt wel, je hebt er niets van begrepen wie hier de eigenaar is !
Draai het eens om . Hij is of de eigenaar/beheerder of een goed betaalde acteur .![]()
Kan alles schrijven wat hij wil
Krijgt geen waarschuwing
Krijgt geen ban.
Heeft hulptroepen ,kruimelzuigers .
Heeft nog steeds de stekker niet gevonden , zo dom is hij toch ook niet dat hij niet weet waar de stekker zit .
Sja ,.........
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
We hebben ze inderdaad nog en we bekijken welke voorgestelde aanpassingen gewenst / haalbaar zijn.Nijogeth schreef:Lees de verwijderde topics eens door, daar stonden een hoop tips in. Ga ze niet allemaal herhalen.
Een aantal punten uit het genoemde topic is inderdaad blijven liggen, of zijn wellicht afgeschoten zonder dat erover is gecommuniceerd. Hier zullen we nog eens naar kijken.Julie4444 schreef:Uh, misschien ook even dit lezen. Ik weet het - de zoveelste reminder maar het staat ook al meer dan een jaar op jullie planning.
Wat betreft de ontoegankelijkheid: dat punt komt in verschillende bewoordingen in meerdere berichten terug. Een aantal opmerkingen hierover:crazyme schreef:Prima start. De rode draad in alle kritiek is vooral de ontoegankelijkheid van de moderatie. Als een soort God wordt gemodereerd: je hoort of ziet niets maar hij is oppermachtig.
Kijk je naar een forum als tweakers, en dat doen jullie, dan zie je dat de moderatie onder hun eigen Nick opereren en soms ook actief meediscussieren. In het kader van aansprakelijkheid voor claims van grote bedrijven kan dit natuurlijk link worden.
Wij delen ook liever geen permabans uit. Als we het tóch doen, gaan we dan ook niet over 1 nacht ijs.moederslink schreef:Juist de vaste forummers houden dit forum ook mede in stand dus daar moet Radar zuinig op zijn en niet gaan dreigen met waarschuwingen en een ban.
Een permaban vind ik echt niet meer kunnen , tenzij het ruziezoekers, grofgebekte en aso reageerders zijn. Die kunnen voorgoed wegblijven.
Iemand die eens over de scheef gaat kan 2 waarschuwingen krijgen en dan eventueel een 14 dagen ban .......lang zat!
( Levenslang bestaat niet in Nederland slechts bij heel hoge uitzondering )
En lees de gemelde berichten eens voor ze per definitie gelijk verwijderd worden. En turf eens wie tot de vaste melders behoort .
Is dat om te jennen en is het wel terecht?
En lees goed actief mee zodat er op tijd ingegrepen kan worden voordat zo.n bericht weer gemeld wordt en gelijk verwijderd wordt, zo is er vaak niets van te snappen en maakt het allemaal onleesbaar.
En een topic dat verzandt in eindeloos welles/ nietes gedoe kan ook gemodereerd worden , dus eerder ingrijpen en afkappen of sluiten .
En graag reageren op PB .s .....zou ook erg fijn zijn!
Ook een meerdere keren geuite wens. Op dit moment is het ons beleid om dit juist vooral níét te doen. Wij zullen echter intern bespreken of we hierin een aanpassing willen doen (uiteraard onder voorbehoud van juridische ruimte hiervoor).alfatrion schreef:
Ik vind ook dat deze sancties gepubliceerd (alleen zichtbaar voor leden) en gemotiveerd moeten worden. Dit geeft de leden een mogelijkheid om het bestuur beter aan te kunnen voelen. Als iemand echt over de scheef gaat dan mag dat voor iedereen duidelijk zijn.
Alleen met wat meer woorden opgeschreven.Als ik het goed lees , veranderd er voorlopig ( helemaal )niets .
Bedankt voor de suggestie. Zou kunnen werken; we nemen het mee.sylvesterb schreef:
Tweakers heeft bijvoorbeeld een sterren systeem, hiermee kun je iemand punten geven wanneer zijn reactie inhoudelijk zijn en hiermee komen hun berichten ook bovenaan te staan. De berichten van trollen en/of offtopic komen automatische onderaan. Voor phpBB forum zijn er mooie mods die dit mogelijk maken.
Inderdaad is het forum bedoeld om mensen te helpen, maar het leesbaar / begrijpelijk maken van berichten zien wij toch vooral als verantwoordelijkheid van de forumgebruiker zelf. Let wel, wij zijn hier onzes inziens al vrij coulant in en laten vrij veel toe wat betreft taalfouten. 'Onleesbaar' zijn vooral de berichten zonder witregels, hoofdletters en interpunctie. Deze regel passen wij dan ook niet aan.Charlotte68 schreef:Of ik iets verander wil zien? Zeker, deze regel: Bijdragen die (zeer) slecht te begrijpen zijn, bijvoorbeeld door taalfouten of gebrek aan interpunctie, kunnen verwijderd worden door de Moderator. Dat moet uit de voorwaarden, omdat er dan willekeur kan ontstaan. Ook mensen die niet goed kunnen schrijven hebben hulp nodig. Juist zij. Er zijn altijd wel mensen die iemand willen helpen, zodat het taalkundig beter te lezen is en daar is dit forum toch voor. Iemand helpen.
Er gaat inderdaad vrij veel tijd in zitten. Hierover later meer.Erthanax schreef:Een goed forum behoeft goede moderatie. Dat is niet hetzelfde als een uurtje per dag even wat gemelde berichten verwijderen. Het kost veel tijd en aandacht. Gezien de omvang van het forum mogelijk een halve of hele FTE. Dat kost geld en ik vermoed dat dát het probleem is. Zonder goede moderatie blijft het doormodderen.
Goed punt. Wij streven naar titels die goed duidelijk maken waarover het topic gaat, en waken ervoor om bedrijven hierin (of in de berichten zelf!) aan de schandpaal te nagelen. De huisregels schrijven dan ook voor dat berichten onderbouwd moeten zijn.webshopeigenaar14 schreef:Wraaktopics waarbij bedrijven die beschuldigt worden van oplichting/fraude/slechte service etc verwijderen of in ieder geval de topictitel veranderen indien blijkt dat het ongegrond is. De nadelen die een dergelijk onschuldig bedrijf hiervan ondervind zijn zwaar onderschat (google indexering!)
Dit is niet van toepassing op bedrijven die bewezen of aannemelijk "schuldig bevonden" worden.
Edit:
Ik mij verleden jaar hier proberen sterk te maken om uit te leggen dat een topictitel als 'HotRed zijn oplichters' prima in google gevonden kan worden, en dat pas na het daadwerkelijk aanklikken van de link en het lezen van 2 bladzijden tekst blijkt dat het niet klopt en een topicstarter het bedrijf onterecht zwart probeert te maken.
Wij beoordelen forumovertredingen per geval. In principe waarschuwen wij altijd eerst, en een ban is nooit meteen permanent. Indien wij vinden dat er sprake is van ernstig forummisbruik, kunnen deze maatregelen echter zwaarder uitvallen.HADES2001 schreef:Voorbeeld xbox live platform gaat de volgorde zo
1) waarschuwing
2) 1 dag banned
3) 3 dagen banned
4) 1 week gebanned
5) 1 maand gebanned
6) 2 maanden gebanned
7) permaban
Vanaf stap 5 kan het zijn dat je daar blijft hangen als je niet te ernstig over de streep gaat. Tevens word je of voor communicatie gebanned of voor heel online afhankelijk vsn wat je gedaan hebt
Permabans moeten door meerdere admins beoordeelt worden
Dat is te negatief.Revoked schreef:Briljante reacties van de mods.
Ik zal het even recapituleren:
Leuke ideeën, doen we niks mee. Houdoe.
Dat kan hij zeker en vastRevoked schreef:En Alfatrion kan het jullie volledig onderbouwd uitleggen...