LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Bose 123

Hier kan je al jouw problemen kwijt over alle audio- en videoapparatuur.
fred40
Berichten: 10
Lid geworden op: 19 feb 2011 13:07

Re: Bose 123

Ongelezen bericht door fred40 »

Bose zijn meesters in marketing en daar maken ze zeer handig gebruik van. Zo zul je ook altijd Bose op een apart plekje in de winkel vinden meestijds op een mooi afgewerkte display. Dit geeft de klant een gevoel van exclusiviteit. Maar het is simpel bedoelt om te voorkomen dat klanten een vergelijk gaan mekan met andere betere merken. De geauthoriseerde bose dealer nog zo een kreet die doet vermoeden dat Bose alleen op zoek is naar speciaal geselecteerde dealers om weer die exclusiviteit te waarborgen. Niets is minder waar, In de echte kwaliteits zaken komt Bose niet eens op de stoep. Laat staan in de winkel. En zo zijn er nog meer marketings truks. Alternatiefen voor Bose zijn er plenty en ik durf de uitspraak wel aan dat deze merken stuk voor stuk beter zijn en veelal een veel lagere prijs zullen hebben: Cambridge audio, Marantz, Pioneer, Harman Kardon, Denon, Yamaha, Kef, Mission ...En dat zijn dan nog de mainstream merken.
Bose 123 weg ermee

http://www.firstadopter.com/fa/archives/001749.html

acjzr1
Berichten: 827
Lid geworden op: 11 mar 2004 20:58

Re: Bose 123

Ongelezen bericht door acjzr1 »

Het grootste probleem is dat Bose wel kwaliteit kan leveren, maar het vaak niet doet! Het 321 systeem is gewoon rommel!
Net zoals het accoustimassysteem (alle versies).
Bose heeft echter ook zeer goede speakers.
Helaas is Bose bezig met het marketen van de rommel.
Slechte producten voor hoge prijzen met als excuus de reputatie van Bose...
Bose kan zoooo veel beter!

audiofreak1
Berichten: 526
Lid geworden op: 30 aug 2005 21:59

Re: Bose 123

Ongelezen bericht door audiofreak1 »

Buy Other Stereo Equipment!!!!

Een keer het verschil tussen bose en een echte luidspreker gehoord, kies je nooit meer voor Bose!

edwinknight

Re: Bose 123

Ongelezen bericht door edwinknight »

Grappig dat na bijna 2 jaar dit topic weer nieuw leven wordt ingeblazen.
Google eens op - ervaringen bose - genoeg te lezen, waarbij veel hetzelfde is zoals hier reeds geschreven.

Heb zelf gekozen voor Harman Kardon, vriend heeft Bose en die vindt mijne beter klinken met films, zijne met muziek.

Veldt01
Berichten: 1005
Lid geworden op: 16 jul 2006 15:05

Re: Bose 123

Ongelezen bericht door Veldt01 »

Goed vergelijk, harman Kardon maakte ooit super apparatuur maar waar bose nog steeds goed spul kan maken (maar het voor de gewone consument niet doet) is HK vervallen tot het niet eens meer kunnen maken van een een fatsoenlijk systeem en levert zo mogelijk nog slechter spul dan Bose......

fred40
Berichten: 10
Lid geworden op: 19 feb 2011 13:07

Re: Bose 123

Ongelezen bericht door fred40 »

Ja...Helaas ben ik het met je eens. HK is niet meer wat het is geweest.Helaas ben ik daar zelf meerdere keren achtergekomen. Alhoewel ik HK en JBL nog steeds een mooie combi vind kwa geluid.

Veldt01
Berichten: 1005
Lid geworden op: 16 jul 2006 15:05

Re: Bose 123

Ongelezen bericht door Veldt01 »

Schroef een Hk eens open, de tranen springen je in de ogen, alles C keus componenten en heel matig geinstalleerd. JBL was ooit een zeer mooi amerikaans product maar tegenwoordig wordt het zoals zoveel dingen gewoon in China samengesteld, dat hoeft niet slecht te zijn maar de degelijkheid heeft er wel onder te lijden gehad (klank is nog redelijk)

edwinknight

Re: Bose 123

Ongelezen bericht door edwinknight »

hhmmmm.....hoor ik hier BOSE liefhebbers praten hehehe.
Nee als je BOSE open maakt, dat ziet er allemaal lekker uit.

BOSE is al jaren gesteggel over op tig forums en ik heb geen vergelijking gemaakt tussen BOSE en HK dat heeft een vriend van mij al gedaan.

fred40
Berichten: 10
Lid geworden op: 19 feb 2011 13:07

Re: Bose 123

Ongelezen bericht door fred40 »

edwinknight schreef:hhmmmm.....hoor ik hier BOSE liefhebbers praten hehehe.
Nee als je BOSE open maakt, dat ziet er allemaal lekker uit.

BOSE is al jaren gesteggel over op tig forums en ik heb geen vergelijking gemaakt tussen BOSE en HK dat heeft een vriend van mij al gedaan.

Er is met geen woord gerept over een vergelijking. Kwil ook geen waarde oordeel geven, HK was goed maar daalt het laatste jaar jammer genoeg steeds verder de afgrond in, Maar daarin staat HK niet alleen.

seconds-out
Berichten: 1779
Lid geworden op: 09 feb 2010 14:54

Re: Bose 123

Ongelezen bericht door seconds-out »

fred40 schreef:
edwinknight schreef:hhmmmm.....hoor ik hier BOSE liefhebbers praten hehehe.
Nee als je BOSE open maakt, dat ziet er allemaal lekker uit.

BOSE is al jaren gesteggel over op tig forums en ik heb geen vergelijking gemaakt tussen BOSE en HK dat heeft een vriend van mij al gedaan.

Er is met geen woord gerept over een vergelijking. Kwil ook geen waarde oordeel geven, HK was goed maar daalt het laatste jaar jammer genoeg steeds verder de afgrond in, Maar daarin staat HK niet alleen.
Bose en Herman Kardon hebben overeenkomsten...ooit, heel lang geleden waren het gerespecteerde merken.
Tegenwoordig niet meer..het is achterhaalde techniek, inferieure materialen en een duur reclamebugdet om dat weer te verbloemen...
Zelf had ik ooit Bose en een versterker/tuner van Herman Kardon maar tegenwoordig heb ik een Yamaha versterker en Dali Ikon boxen.
Ik weet dat je geen reclame mag maken voor boxen maar ga zelf eens luisteren hoe ze klinken...
Qua prijs/kwaliteits verhouding t.o.v. van Bose zijn ze zooooo veel beter als Bose...

maar ja...helaas zijn veel consumenten gevoelig voor reclame en de verkoopstrategie van fabrikanten en blijft het grote publiek toch vaak hangen bij de "grote en bekende merken".

acjzr1
Berichten: 827
Lid geworden op: 11 mar 2004 20:58

Re: Bose 123

Ongelezen bericht door acjzr1 »

Harman Kardon is inderdaad afgezakt van betaalbare High End naar middenklasse zoals Sony, Kenwood e.d.
Bose misleidt en verkoopt rommel.
Blijkbaar zijn de provisies goed, want de meeste verkopers verkopen heel graag Bose. Goed luisteren helpt de koper wel uit zijn droom. Helaas wordt de (onwetende) consument zo overdonderd door de mooie praatjes van de verkoper en de demonstratie (veel te hard en niet reeel) dat men toch overstag gaat. De subwoofer is nog steeds voor veel kopers een onaangename verassing, maar na ja gezegd te hebben zegt bijna niemand alsnog nee tegen deze rommel. En je gaat natuurlijk niet tegen je vrienden zeggen dat je voor 1500 euro rotzooi gekocht hebt! Je noemt het goed en mooi en geen van je "vrienden" zal je tegenspreken... 8)

tennis
Berichten: 3089
Lid geworden op: 10 apr 2010 22:52

Re: Bose 123

Ongelezen bericht door tennis »

Ik kan niet zeggen, dat mijn BDS 800 rommel is.
Maar dit is weer persoonlijk.
Ik had vroeger een Bose , maar was er niet zo content over.
Natuurlijk zijn er ook nog betere systemen, maar voor wat gebruiken jullie het dan?

fred40
Berichten: 10
Lid geworden op: 19 feb 2011 13:07

Re: Bose 123

Ongelezen bericht door fred40 »

Hoe bedoel je? Voor geluid natuurlijk.

acjzr1
Berichten: 827
Lid geworden op: 11 mar 2004 20:58

Re: Bose 123

Ongelezen bericht door acjzr1 »

tennis schreef:Ik kan niet zeggen, dat mijn BDS 800 rommel is.
Maar dit is weer persoonlijk.
Ik had vroeger een Bose , maar was er niet zo content over.
Natuurlijk zijn er ook nog betere systemen, maar voor wat gebruiken jullie het dan?
Wie noemt jouw HK systeem rommel?
Bose levert rommel.
HK is niet meer wat het geweest is maar doet nog goed mee met de rest.
Mooi spul voor een redelijke prijs.
Echter geen High End meer, en dat was het wel.
Ik gebruik Pioneer als versterker voor films met Magnat speakers rondom.
Muziek draai ik op twee stereoversterkers van Pioneer met eigenbouw speakers. Mijn surroundversterker is gewoon niet goed genoeg voor muziek. Mijn Magnat speakers ook niet(meer).

Tag2
Berichten: 27
Lid geworden op: 30 okt 2010 20:50

Re: Bose 123

Ongelezen bericht door Tag2 »

natuurlijk is trosradar om te weten te komen wat je niet moet kopen ;-) maar voor ons is het ook van belang wat wel te kopen. In ons nieuw te bouwen huis wil ik eindelijk het geluid eens goed regelen. zo hebben we een wand voor ogen, met links een gashaard en rechts een paar meter om de audiovisuele zooi in weg te werken. Ik zat te denken aan het inbouwen van een soundbar (voor het geluid van films e.d). Voor echte muziek wil ik een apart systeem aanschaffen, aan welke merken versterkers/cd spelers en boxen moet ik denken. Liefst strakke, niet te grote speakers. Mag wat kosten.

dank! :shock:

fred40
Berichten: 10
Lid geworden op: 19 feb 2011 13:07

Re: Bose 123

Ongelezen bericht door fred40 »

Hmm..Is een beetje afhankelijk van welke klankkleur je houd. Warm of meer de analytische kant op? En ja zonder een precies budget aan te geven word het moeilijk.

Ehh Stereo Macintosh met Martin Logan elektostraten is eventueel uit te breiden naar surround.

Tag2
Berichten: 27
Lid geworden op: 30 okt 2010 20:50

Re: Bose 123

Ongelezen bericht door Tag2 »

fred40 schreef:Hmm..Is een beetje afhankelijk van welke klankkleur je houd. Warm of meer de analytische kant op? En ja zonder een precies budget aan te geven word het moeilijk.
klassiek en jazz houd ik het meest van, kan je voor zeg 5k al wat aardigs kopen?

fred40
Berichten: 10
Lid geworden op: 19 feb 2011 13:07

Re: Bose 123

Ongelezen bericht door fred40 »

Ja voor vijf koeien kun je wel wat leuks doen. Hmm meer de warme kant op gezien je muziekkeuze, Merken Naim, Creek, Bryston. Quad eventueel. maar die klinkr dan wel weer iets koeler. Luisteren is het devies.

seconds-out
Berichten: 1779
Lid geworden op: 09 feb 2010 14:54

Re: Bose 123

Ongelezen bericht door seconds-out »

fred40 schreef:Ja voor vijf koeien kun je wel wat leuks doen. Hmm meer de warme kant op gezien je muziekkeuze, Merken Naim, Creek, Bryston. Quad eventueel. maar die klinkr dan wel weer iets koeler. Luisteren is het devies.
Een beetje hi-fi zaak heeft tientallen geluidsboxen om te horen hoe ze klinken.
Vertrouw op jezelf als het op luisteren aankomt, want door veel boxen te vergelijken hoor je vanzelf wel welke het beste klinken.
Vraag bij twijfel of de verkoper nog een keer dezelfde boxen wilt laten horen, zodat je later geen spijt krijgt.

Btw
Een goeie hi-fi zaak hoeft helemaal niet duur te zijn.

fred40
Berichten: 10
Lid geworden op: 19 feb 2011 13:07

Re: Bose 123

Ongelezen bericht door fred40 »

Btw
Een goeie hi-fi zaak hoeft helemaal niet duur te zijn.

Maar zijn dat meestal wel. Een tip begin bij de versterkers en laat deze spelen op dezelfde speakers. En dan het liefst speakers die zo neutraal mogelijk zijn. Bijvoorbeeld de Harbeths, die staan bekend om de neutraliteit en zo kun je het beste diverse componenten in een keten beoordelen.

Gesloten