LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Hamburger-Mannheim

Vragen of opmerkingen over mulit level marketing kan je hier kwijt.
Gast

Re: Hamburger-Mannheim

Ongelezen bericht door Gast »

Stel: Ik ga naar de telecom shop om een prepaid mobieltje te kopen. Hartstikke leuk. Ik betaal 25 euro waarvan ik er 20 'gratis' terug krijg. Dan moet ik een bonnetje invullen en opsturen. Wat is het leuke hieraan voor de telecom aanbieder? Niet iedereen vraagt het terug.

Conclusie: Je verdient 20 euro aan iedereen die niet het bonnetje invult. Daar zijn van tevoren statistieken op los gelaten om statistisch te kunnen bepalen hoeveel er zullen zijn die het bonnetje niet invullen. Als dit posititef uitvalt dan is het een handige manier van de telecomaanbieder over de 'rug van de consument' een extra centje te verdienen. handig he!

Fijne dag....

student26
Berichten: 1389
Lid geworden op: 30 mei 2004 14:40

Re: Hamburger-Mannheim

Ongelezen bericht door student26 »

Het antwoord is wel al 3 keer gegeven !!
Men betaald 162 euro voor een servicepakket !!!
Snap je de vraag nu gewoon niet, of wil je hem niet snappen? Als je 162 euro betaalt voor een servicepakket dan doe je dat normaliter op het moment dat je tot aankoop overgaat. Dat is de normale gang van zaken. Hier is het kennelijk zo dat je eerst het geld betaalt, en daarna pas beslist of je tot die aankoop overgaat of niet. De vraag is dus simpelweg: waarom moet je al geld betalen (los van de vraag of je het terug kunt krijgen of niet) voor iets waarvan je nog niet hebt besloten of je het ook echt koopt?

De gast voor mij geeft al een mogelijkheid: een deel vraagt het geld niet terug. Een andere reden heb ik zelf al eens aangegeven: als je al geld hebt betaald, zul je eerder geneigd zijn het product ook maar aan te schaffen. Maarschalk (en ik intussen ook) is gewoon benieuwd naar het echte antwoord, en dat kan alleen een HM'er geven.

Gast

Re: Hamburger-Mannheim

Ongelezen bericht door Gast »

Ook met een MLM-contract kun je terecht bij:

http://www.platformaandelenlease.nl/

Gast

Re: Hamburger-Mannheim

Ongelezen bericht door Gast »

Maarschalk (en ik intussen ook) is gewoon benieuwd naar het echte antwoord, en dat kan alleen een HM'er geven.
En toch is het antwoord al gegeven. Alleen... in de dingen de NIET worden gezegd. Zoveel is duidelijk betreffende mlm dat de interessante zaken juist worden verzwegen.

Sofie

Re: Hamburger-Mannheim

Ongelezen bericht door Sofie »

Zo weer eens gekeken hoe het met deze discussie stond, even voorstellen..een tijdje geleden zijn mijn vriend en ik benaderd door een familielid en een ervaren hmi -er, zodat familielid kon oefenen.
Net als Jeseis dacht ik ik wil je wel helpen, ook gelijk als jeseis begrepen we niet meteen dat een vervolg gesprek geld kostte, maar anders als Jeseis hebben we GODZIJDANK niet getekend (vriend is minder naief als ik).

Ik heb een tijd meegediscuseerd, maar vond de gebruikte discussietechnieken net als de marketingtechnieken zo misselijkmakend dat ik er mee gestopt ben frequent te reageren.
Nu wil ik nog even reageren op het bedrag wat je moet betalen.
Dit werd mij een tijdje geleden op het forum als antwoord gegeven:

SOFIE

Ik heb overigens nog nooit voor een tussenpersoon hoeven betalen. Om jullie tweede persoon te zien moest ik een *** pakket kopen van 162 euro. Reageer daar nou eens op!! Ik heb nergens echt goede info over dat pakket gevonden hoor. Ik MOEST dat pakket kopen en kreeg het geld alleen terug als ik bij de tweede tussenpersoon ook daadwerkelijk een premie af zou sluiten. Wat nou bedenktijd ??


HMI VOORSTANDER

En inderdaad eerst wordt het servicepakket gesloten en daarna wordt pas definitief de verzekering behandeld door de tussenpersoon.
Maar wanneer de adviseur komt is de klant al geinteresseerd in het product of is de klant zich bewust van de rirsico's die hij loopt.
Wil de klant om welke reden dan ook toch geen verzekering dan kan het servicepakket gewoon geannuleerd worden en betaal je dus helemaal niets.
Sowieso komt een adviseur niet langs wanneer bovenstaande niet het geval is. Wat zou dan ook de toegevoegde waarde zijn?
Daarbij was de bedenktijd meer als grap bedoeld, de klant kan de info wel even laten bezinken totdat de adviseur langskomt.
En ook hebben we foldermateriaal!

NIET WAAR =>

-Ik was nog niet geinteresseerd in het product, want er wordt erbarmelijk weinig info over gegeven, niks nieuws onder de zon, u hebt een pensioengat...hahaha...duh...cijfertjes...ja...met cijfermanipulatie kun je alles laten zien. Ik was zeer kritisch tov het tweede gesprek. Ik wilde vooral mijn familielid helpen (voordeel tupperware constructie) en de verzekering vergelijken met een andere aanbieding.

-Ik wist nog maar zeer weinig over de risico's, die worden immers door de ECHTE adviseur gegeven toch, iemand zonder paieren mag dat niet, dus de risico's weet je nog NIET !

-Volgens de medewerkers van de bank was dit bedrag bijna niet terug te innen

-Bedenk tijd als grap is zeer dubieus, maar er werd wel 6 keer benadrukt, nee mevrouw u zit nergens aan vast.

Sofie

Re: Hamburger-Mannheim

Ongelezen bericht door Sofie »

Jesuis, laat je het ons weten als je het geld terug hebt? Ik ben benieuwd!

Ik denk dat met het vooruit betalen wordt bereikt dat

a. Het geld niet meer terug te halen is omdat het simpelweg wettelijk niet kan (alleen door binnen zoveel dagen de machtiging te laten boeken en niet door een nette opzegging), of dat mensen eea te laat doorhebben (het wordt er NIET bijgezegd als je tekent dat je automatisch machtigd), dat is je eigen domheid als je niet eerst een contract leest, sorry Jesuis. Wettelijk gezien oke, maar met zulke genieperdjes zou ik NOOIT in zee willen.

met als gevolg
b. zij toch 162 euro betalen en blij zijn er 'zo vanaf te komen' of van ellende het pakket maar kopen. Dan is het eerste bezoekje iig betaald.

En om nog maar te zwijgen van het geld van de premie die je waarschijnlijk niet automatisch terug krijgt of wat nergens te traceren valt in welke vorm je het hebt teruggekregen.

Groeten,
Sofie

jeseis

Re: Hamburger-Mannheim

Ongelezen bericht door jeseis »

hoi sofie,

ik wou even zeggen dat je helemaal gelijk hebt dat ik niet had moeten tekenen het is ook helemaal mijn eigen schuld maar jah daar doe ik nu niks meer aan.
ik heb er intussen wel van geleerd hoor doe het dus ook echt niet weer.
eerst alles lezen en bedenk tijd en dan pas tekenen.
maar jah even erop terug komen ik heb mijn geld dus nog niet weer
die man wie langs is geweest vond ik erg aandringen.
ik ben er dus niet mee in zee gegaan maar weet je wat ze dan zeggen denk er nog maar even over na want je geld blijft vijf jaar ofzo staan en als je dan alsnog met ze in zee gaat dan word dat geld daarvoor gebruikt
ik wil dit dus niet.....
maar jah ben er dus nog steeds mee bezig als ik het terug heb laat ik het weten.
maar ik ben er bang voor.
ik heb een stomme fout gemaakt kan er erg boos over worden maar jah daar heb ik het ook nog niet mee terug dus voor iedereen en voor mezelf :
volgende keer eerst tien keer nadenken voor dat je wat tekent.

groeten jeseis

Sofie

Re: Hamburger-Mannheim

Ongelezen bericht door Sofie »

Jeseis,

Ik bedoelde het absoluut niet vervelend hoor. Ik had dit net zo goed tegen mezelf kunnen zeggen. Ik vroeg weliswaar wat meer door en zei in eerste instantie ik wil liever niets tekenen als ik toch nergens aan vast zit (is al beetje naief natuurlijk), ze drongen daarna aan en iktijwfelde al, tot mijn vriend het door had en zei je hoorde toch dat ze niet wil tekenen, al kreeg ze 1000 euro er wordt hier niks getekend, daarna waren ze snel weg. Dus....niet alle lof voor mij.

Wat betreft het betaalde geld..
BANKTECHNISCH KUN JE EEN AUTOMATISCHE INCASSO BINNEN EEN BEPAALDE TIJD INTREKKEN, DE BANK HAALT HET GELD DAN TERUG.

Volgens de bank had dat de enige manier geweest om mijn geld terug te halen. Nu ben ik geen jurist, maar ik kende de persoon van mijn bank en geloofde haar direct.
DUS : Bank bellen en vragen om intrekking van die ene betaling, ZSM, waarschijnlijk kan het nog !!
En anders alsnog via die organisatie proberen te regelen !

Enne...ik ben ook erg benieuwd hoe je nu tegen die vriendin aankijkt die je dit heeft aangedaan..ben je boos...heb je haar er op aangesproken...?! Ik wil niks meer met mijn neef te maken hebben,

groetje,
Sofie

Peetr

Re: Hamburger-Mannheim

Ongelezen bericht door Peetr »

Beste allemaal!

Zoals ik al eerder genoemd heb, ben ik al vanaf 1999 een tevreden klant. Ik meen me te herinneren dat die E162 (toen f350) iets wettelijks is. Misschien dat Zjef hier iets over kan zeggen.

Eerder ergens in deze lange lijst is al gezegd dat je bij een bank binnen 6 dagen je geld van een incasso kan terughalen, of bij hmi schriftelijk binnen 20 dagen.

Groeten, Peetr

jaja

Re: Hamburger-Mannheim

Ongelezen bericht door jaja »

Heb 4 jaar gewerkt voor die firma, had positie 4 (hoog, é, medewerkers van hmi), ben dus niet mislukt, maar geloof gewoon geen barst meer van heel die firma, bedrog en eigenbelang, that's all!!!

Mensen , loop daar aub niet in.

student26
Berichten: 1389
Lid geworden op: 30 mei 2004 14:40

Re: Hamburger-Mannheim

Ongelezen bericht door student26 »

Heb 4 jaar gewerkt voor die firma, had positie 4 (hoog, é, medewerkers van hmi), ben dus niet mislukt, maar geloof gewoon geen barst meer van heel die firma, bedrog en eigenbelang, that's all!!!
Nu ben ik wel tegenstander van MLM als marketing- en distributiesysteem, maar goedgelovig ben ik niet. Dus zal ik zeker niet zomaar afgaan op wat je zegt. Ik vind wel dat je nogal "grote" uitspraken doet, erg jammer dat je die niet onderbouwt. Misschien kun je dat eens doen, daar hebben we (zowel voor- als tegenstanders) meer aan. HM-mensen kunnen zich op deze manier ook niet verdedigen.

Peetr

Re: Hamburger-Mannheim

Ongelezen bericht door Peetr »

Vanavond ben ik als vriend en hmi-er bij Peetr toen die mij dit alles liet lezen.

@Jaja:
Als jij als Algemeen Hoofdconsulent zijnde hebt moeten stoppen, heb je iets helemaal verkeerd gedaan! En ik geloof er dus ook helemaal niets van wat je hier zegt. Vertel anders maar eens in welke struktuur jij gewerkt hebt, of wat je medewerkersnummer was.

Groeten van Johan,
Pos. 3 - Struktuur 344

Maarschalk
Berichten: 2899
Lid geworden op: 14 aug 2004 17:03

Re: Hamburger-Mannheim

Ongelezen bericht door Maarschalk »

Johan, misschien kan jij voor ons de openstaande vraag beantwoorden:

Waarom moet ik betalen als ik later het geld toch terugkrijg?
Waarom kan ik niet achteraf betalen?

Jaja

Re: Hamburger-Mannheim

Ongelezen bericht door Jaja »

Geplaatst op 27 Apr 2005 10:54 door jaja


--------------------------------------------------------------------------------

Beste,

Heb weinig of geen zin om me bekend te maken met naam. Sowieso wordt ik nu al niet meer gerust gelaten door mijn strucki die me dagelijks belt om me toch maar te smeken om opnieuw te beginnen.
Klinkt 'strucki' bekend in de oren, beste Johan? Ik heb alles in totaal 22 basisseminaries gevolgd (waar ik natuurlijk iedere keer moest betalen als ik er met een rechtstreekse medewerker zat, terwijl ik zelf les gaf! Vreemd, hé, in andere bedrijven wordt u daar voor betaald, enfin...het zal wel voor het eten en hotel zijn ) , heb mijn ms1 (managment seminarie) gevolgd op de hoofdzetel in Hamburg, heb ms2 gevolgd en daarnaast de wekelijkse meetings bijgewoond. Ook coachingseminaries en ra-seminaries (recruteringsseminaries) waren vaste kost.
Hieruit kan ik stellen dat 90% van de tijd voorzien wordt om mensen te indoctrineren, alsook mensen (veelal jonge mensen --> ben zelf ook pas 29 jr) compleet gek te maken met schitterende reizen en incentives. Ben zelf op reis geweest naar Cuba, Dubai (ja Johan, vorig jaar zat ik bij de beste posities 4 van de benelux --> dus misschien heb ik echt wel gewerkt bij hmi, als ik dit weet --> even enkele details, hummer limousine die staat te wachten op directie in Dubai, landcruisers die jeeprally doen in woestijn, tentenkamp, oosters eetfestijn met prachtig vuurwerk, enz...) , Mallorca, Ibiza, schitterende cruise vorig jaar (jaarwedstrijd gehaald door mijn NDP's, beste Johan) enz...
En neen, heb niets verkeerds gedaan, waardoor ik niet meer werk voor de firma, vroeg me gewoon af of ik het er voor over had om mensen te beliegen, of ik het ervoor over had mijn hele leven te werken voor een firma die enkel handelt uit eigenbelang, waar verkoop het belangrijkste is, en waar men geen rekening houdt met de financiële situatie van de mensen die voor u zitten...
Het is niet gemakkellijk om te stoppen in mijn geval, als het uw hoofdberoep is, maar het is mijn beste beslissing ooit!
Het systeem hangt gewoon af van het recruteren van mensen, die hun vrienden en familie overtuigen en dan stoppen, en dan opnieuw recruteren, enz... (en ja, Johan, had 24 mensen onder mij, dus nogmaals weet waarover ik spreek!)
Aan degenen die het willen blijven doen, veel succes, maar weet waar je aan begint, en waar je mee bezig bent!!!
Je hoeft me ook niet meer te overtuigen of met argumenten af te komen, of te je hoeft me ook niet te zeggen dat ik mislukt ben, doe gewoon verder tot je op je eigen moment van besef komt!

Mvg,
een ex-hmi-er (die tevreden is met zijn beslissing)

soepe

Re: Hamburger-Mannheim

Ongelezen bericht door soepe »

Iedereen moet doen waar hij zich goed in voelt, é!

Johan28

Re: Hamburger-Mannheim

Ongelezen bericht door Johan28 »

Beste Jaja/Soepe,

Nog steeds ben ik absoluut niet overtuigd dat jij een ex-hmi-er bent. Wellicht ken je iemand binnen de organisatie zodat je op de hoogte bent van opleidingen en incentives.

Verder sprak je over 'beliegen' en 'eigenbelang'. Serieus vraag ik me af wie jouw strucki dan was, dat die je zo opgeleidt zou hebben...

En natuurlijk is verkoop belangrijk maar niet ten koste van klanten die het niet kunnen betalen ivm de storno, dit zou je dan ook wat moeten zeggen. Hier heb je dan een hoop werk aan en zeker geen financieel voordeel.

Tot slot: medewerkers die vlug weer opstappen na enkele klanten gemaakt te hebben is zeker niet de hmi-filosofie. Dit kost erg veel tijd en energie, beter is het om een stabiele structuur uit te bouwen met ambitieuze mensen die zelf hun werkzaamheden kunnen uitvoeren.

Gegroet, Johan

Gast

Re: Hamburger-Mannheim

Ongelezen bericht door Gast »

Johan, misschien kan jij voor ons de openstaande vraag beantwoorden:

Waarom moet ik betalen als ik later het geld toch terugkrijg?
Waarom kan ik niet achteraf betalen?

jaja

Re: Hamburger-Mannheim

Ongelezen bericht door jaja »

Beste Johan,


Ik zou u graag nog eens horen binnen x-aantal tijd.
U mag twijfelen of ik ex-hmi-er ben of niet, dat doet er mij niet toe.

En wees gerust, als u droomt van een stabiele structuur, ik wens u veel succes... ooit zal u me nog gelijk geven! Er is een tijd geweest dat ik ook hmi door dik en dun verdedigde, en iemand heeft ook bovenstaand zinnetje tegen me gezegd... ik moet hem gelijk geven!

Veel succes...

Johan28

Re: Hamburger-Mannheim

Ongelezen bericht door Johan28 »

Hierbij mijn laatste reactie op dit forum.

Johan, misschien kan jij voor ons de openstaande vraag beantwoorden:

Waarom moet ik betalen als ik later het geld toch terugkrijg?
Waarom kan ik niet achteraf betalen?
Omdat onze adviseurs (zonder ass. b diploma) volgens de nederlandse wetgeving geen verzekeringen mogen aanbieden, verkopen ze een servicepakket die, ook volgens de wet, niet gratis mag zijn en kost dus E162. Zoals inmiddels bekend wordt dit bedrag middels een premiekorting grotendeels teruggestort op het t50 spaarplan van de klant.
Ik zou u graag nog eens horen binnen x-aantal tijd.
U mag twijfelen of ik ex-hmi-er ben of niet, dat doet er mij niet toe.

En wees gerust, als u droomt van een stabiele structuur, ik wens u veel succes... ooit zal u me nog gelijk geven! Er is een tijd geweest dat ik ook hmi door dik en dun verdedigde, en iemand heeft ook bovenstaand zinnetje tegen me gezegd... ik moet hem gelijk geven!

Veel succes...
Jaja/Soepe, er zullen altijd aspiranten gaan en komen. Maar als jij ze bij het rekruteren gouden bergen belooft, en ze er later achter komen dat ze toch zullen moeten werken voor hun geld, zullen er zeker en vast veel weer vertrekken. Toch bedankt voor je goede bedoelingen.

Groeten, Johan

soepe

Re: Hamburger-Mannheim

Ongelezen bericht door soepe »

Nog 1 vraagje, Johan, waarom associeer je mij met jaja? Ben geen medewerker, noch exmedewerker van hmi! En ken die Jaja totaal niet...

Gesloten