LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Wie maakt de beste computer?

Heb je ervaring met computers of met aanbieders van computers? Geef hier jouw mening.
Maulin
Berichten: 37
Lid geworden op: 01 apr 2005 13:19

Re: Wie maakt de beste computer?

Ongelezen bericht door Maulin »

Als ze nou de beste G5 en de beste Amd dual core een grafisch probleem laten oplossen zouden we het weten. Helaas is er nog geen progamma die op mac en windows draait.
Volgens mij zijn er genoeg programma's waarvan een windows en mac versie bestaat. Denk maar eens aan de programma's van Adobe bijvoorbeeld. :roll:

yasinhm
Berichten: 97
Lid geworden op: 16 jul 2005 16:32

Re: Wie maakt de beste computer?

Ongelezen bericht door yasinhm »

Ik bedoel een benchmarkprogamma zoals pcmark05.
Als Unsound een computer heeft wil ik wel even een pcmark 05 draaien(als hij op apple kan) en even de scores vergelijken. Maar in de 3Dmark ownt mijn computer gewoon een imac

Maulin
Berichten: 37
Lid geworden op: 01 apr 2005 13:19

Re: Wie maakt de beste computer?

Ongelezen bericht door Maulin »

Dan hoop ik maar dat er in je computer een betere videokaart zit als die je in het systeem van 830 euro hebt gezet :P

unSOUND
Berichten: 144
Lid geworden op: 15 jan 2005 18:05

Re: Wie maakt de beste computer?

Ongelezen bericht door unSOUND »

Unsound de Je hebt het nu over een dual core G5 2ghz tegen een 2.2opteron
Er is maar 1 soort G5, dus waar heb jij het over ? In de test gebruiken ze machines met 2 processoren, maar alle 3 de machines zijn uitgerust met 2 processoren, dus het is een eerlijke test.

gjvisser
Berichten: 310
Lid geworden op: 22 jun 2005 14:06

Re: Wie maakt de beste computer?

Ongelezen bericht door gjvisser »

Je hebt gelijk, het is een eerlijke test.

Maar wat bedoel je dat er maar 1 soort G5 is? Je hebt namelijk de 1.8, 2.0, 2.3 en 2.7 versie, vanaf de 2.0 heb je een dual processor. de 1.8 heeft dus een enkele processor.

Maulin
Berichten: 37
Lid geworden op: 01 apr 2005 13:19

Re: Wie maakt de beste computer?

Ongelezen bericht door Maulin »

unSound bedoelt denk ik dat er maar 1 type G5 processor is, maar dat deze er wel op verschillende kloksnelheden is (1.6, 1.8, 2.0 enz.)
Bij de AMD/Intel processoren is er vaak behalve andere kloksnelheden ook verschil in de chip zelf.

yasinhm
Berichten: 97
Lid geworden op: 16 jul 2005 16:32

Re: Wie maakt de beste computer?

Ongelezen bericht door yasinhm »

waar wij het over hadden was de single core G5 tegen de 3000+ S939 van amd. En naar mijn wezen, de AMD:
3000+
64Bit
1.8ghz
512KB L2
S939

kom op nu jouw cijfers (dit zijn allemaal factors en dus niet alleen de ghz maar, ik denk dat ze ongeveer hetzelfde zijn.

unSOUND
Berichten: 144
Lid geworden op: 15 jan 2005 18:05

Re: Wie maakt de beste computer?

Ongelezen bericht door unSOUND »

Nogmaals: er is geen single-core of dual-core versie van de G5...

Er is alleen de G5. 1 processor, verkrijgbaar in meerdere snelheden, maar verder zijn er geen verschillende versies.

Hier de specs van de 2.0 ghz G5:

• 2-GHz,
• PowerPC-processorarchitectuur met 64-bits-gegevenspaden en -registers
• Native ondersteuning voor 32-bits-programmacode
• 512 KB Level 2 "on-chip"-cache op processorsnelheid
• Parallelle gegevensstructuur die tot 215 gelijktijdige "in-flight"-instructies ondersteunt
• Gelijktijdige uitvoering van maximaal 10 "out-of-order"-bewerkingen
• Velocity Engine met twee pijplijnen voor 128-bits-SIMD-verwerking (Single Instruction Multiple Data)
• Twee onafhankelijke "double-precision" drijvende-kommaeenheden
• Geavanceerde branch prediction in drie fasen
• gegevensoverdracht met een snelheid tot 21,6 GBps
• Point-to-point-systeemcontrolle

Jeezus Gristus antikrist
Berichten: 103
Lid geworden op: 01 jul 2005 19:48

Re: Wie maakt de beste computer?

Ongelezen bericht door Jeezus Gristus antikrist »

Laat maar diegene die nog nooit op apple gewerkt hebben en in de it op hun windhoosjes werken snappen niet hoe iets anders sneller kan zijn.

hun denkraam is daar te beperkt voor omdat ze de techniek achter een procesoor niet begrijpen, maar alleen het getalletje.

als AMD/intel technologie echt zo geweldig is, waarom is er dan geeneen server die daarop werkt. IBM, SUN, HP. dan heb je 60 % van de servermarkt, werken niet met deze technologie, maar met de4zelfde tecnologie die in een apple zit.

yasinhm
Berichten: 97
Lid geworden op: 16 jul 2005 16:32

Re: Wie maakt de beste computer?

Ongelezen bericht door yasinhm »

zo te zien is hij even snel als een 3200+ met wat hogeren bandbreedte dus ongeveer een 3400. Er zijn dus echt veel snellere processors.

Maulin
Berichten: 37
Lid geworden op: 01 apr 2005 13:19

Re: Wie maakt de beste computer?

Ongelezen bericht door Maulin »

Dat het ongeveer een 3400 is kan jij halen uit de specificaties op papier ?
Het moet niet gekker worden met jou. :lol:

bodejosm43
Berichten: 3040
Lid geworden op: 03 dec 2003 23:26

Re: Wie maakt de beste computer?

Ongelezen bericht door bodejosm43 »

Wat de beste computer voor iemand is, dat kun je inderdaad niet binnen een paar seconden zeggen. De een zweert bij HP, de ander bij Packard Bell, weer een ander bij Headstart van Dynabyte of willekeurig welk ander merk.

Hetzelfde met mobiele telefoons:

Ik vroeg kortgeleden advies aan collega's van mij, welk merk en type ik het beste kon nemen:

de een zei Sony-Ericsson, de ander Nokia, weer een ander zei dat ik het beste Samsung kon nemen. 1 vraag, drie verschillende antwoorden. En wie heeft er dan gelijk?

Vul voor de term computer of mobiele telefoon het woord auto in, of een willekeurig huishoudelijk apparaat, en je krijgt evenzoveel verschillende antwoorden.

yasinhm
Berichten: 97
Lid geworden op: 16 jul 2005 16:32

Re: Wie maakt de beste computer?

Ongelezen bericht door yasinhm »

Alleen bij computers is het zo dat het delen zijn... dus als je gewoon de beste delen neemt kun je nog kiezen tussen(meestal 2 van verschillende dingen) waarvan het verschil is dat ze ergens anders voor worden gebruikt.

naja een 3400 is iets anders
(magische van internet)
Processor: AMD Athlon 64
Model Number: 3400+
Frequency (MHz): 2200
L2 Cache Size: 1MB
Socket: Socket 754
Stepping: C0
Manufacturing Tech (CMOS): 130nm SOI
Wattage (W): 89
System Bus (MHz): 1600



Oh en nog een vergelijking gevonden van 2 G5's van mac tegen een paar andere modellen. (mijn pc is de onderste P43.2ghz i know its a shame i got one.)
http://www.pcworld.com/news/article/0,a ... g,8,00.asp

Jeezus Gristus antikrist
Berichten: 103
Lid geworden op: 01 jul 2005 19:48

Re: Wie maakt de beste computer?

Ongelezen bericht door Jeezus Gristus antikrist »

dan vergelijk je dus een oude G5 met jou nieuwe spul. want de G5 heeft inmiddels de 2.7 uit.

En et gaat om hoe die losse onderdelen met elkaar combineren!!!

en die test beklijk die eens goed!!! een oude G5 tov een nieuwe pentium en let wel!!! DE PENTIUM HEEFT EEN 256 VIDEOKAART, waar ze expres een oude MAc met een 128 VIDEO KAART hebben getest.

Dan zijn de prestaties van de MAC dus JUIST ongelovelijk GOED.

MAC presteerde bijna 2 jaar geleden zoals nu een pentium presteert. Het kost een WINDHOOS machine dus 2 jaar om net zo snel als een mac te worden.

en het gaat me niet om pentium, maar de manier waarop de chips ingezet worden in de computer.

Het samenspel van alle losse componeten van e mac is beter.

yasinhm
Berichten: 97
Lid geworden op: 16 jul 2005 16:32

Re: Wie maakt de beste computer?

Ongelezen bericht door yasinhm »

Ik weet niet of je het weet maar de X2 van AMD werkt PRECIES hetzelfde als de G5 alleen het is geoptimaliseerd beter dan de G5 en die test gaat over de oude processors tegen de oude G5 en aangezien er niks anders dan klocksnelheid is veranderd zijn ze nog steeds sneller.

Jeezus Gristus antikrist
Berichten: 103
Lid geworden op: 01 jul 2005 19:48

Re: Wie maakt de beste computer?

Ongelezen bericht door Jeezus Gristus antikrist »

niks anders dan klocksnelheid is veranderd zijn ze nog steeds sneller.
HET GAAT NIET OM KLOKSNELHEID, dat is hetzelfde als zeggen dat een alfa romeo beter is dan een BMW, omdat de alfa meer toeren kan draaien,... wanneer lren jullie windhoosjes dat nou es.

yasinhm
Berichten: 97
Lid geworden op: 16 jul 2005 16:32

Re: Wie maakt de beste computer?

Ongelezen bericht door yasinhm »

LEES eens een keer ik zeg niet dat de klocksnelheid belangrijk is HALLO lezen ik zeg niets voor niets dat een goede techniek (zoals amd en G5) samen met een hoge snelheid heel krachtig kunnen zijn. Dat is net zoals met videokaarten. De TI 4600 heeft ongeveer 500 aan mhz maar toch is de 6600 met 300mhz sneller omdat die meer Pipelines en Pixel shaders heeft.


yasinhm
Berichten: 97
Lid geworden op: 16 jul 2005 16:32

Re: Wie maakt de beste computer?

Ongelezen bericht door yasinhm »

Nou kan het eerlijker een dual core processor opzetten tegen single core. Als je nou een test vind met de X2 van amd zul je wel zien.

yasinhm
Berichten: 97
Lid geworden op: 16 jul 2005 16:32

Re: Wie maakt de beste computer?

Ongelezen bericht door yasinhm »

http://common.ziffdavisinternet.com/uti ... 762,00.gif well het enige voordeel wat de mac behaalt is door de 6800Ultra die beter presteert soms dan X850XT PE

Gesloten