LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Sauna Belt van Telsell

Hier kan je jouw mening ventileren over diverse producten.
Gast

Re: Sauna Belt van Telsell

Ongelezen bericht door Gast »

Sorry, het moet zijn www.vitaminstore.nl (dus zonder de -e-)

stresscounsellor

Re: Sauna Belt van Telsell

Ongelezen bericht door stresscounsellor »

De Sauna Belt zoals die op TellSell wordt aangeprezen heb ik uitvoerig getest op een aantal mannelijke en vrouwelijke personen.

Het is inderdaad zo dat je een paar centimeter aan omvang verliest, en wel binnen de door TellSell gestelde tijd van 1 uur.

Zoals tijdens elke sauna sessie raak je vocht kwijt. Door het voldoende water drinken na de sauna sessie wordt het vochtgehalte weer op peil gebracht.

Zo is het ook met de Saua Belt. Je verliest vocht, H2O met wat mineralen dus, ook wel zweet genoemd. Ik heb het percentage vet in dat zweet gemeten met behulp van laboratorium apparatuur waarmee ik sediment centrifugeer. Het gemiddelde percentage vet dat in het zweet voorkwam was minder dan 0,2 procent, ofwel in simpele termen : nagenoeg niets. In theorie zou dat bekenen dat je 100/0,2 = 500 maal de belt moet gebruiken om hetzelfde volume aan vet kwijt te raken als het volume aan water in 1 sessie. Dus de werkelijke effectiviteit is 500 uur, en niet 1 uur.

Met andere woorden, je verliest geen vet door het gebruik van de Sauna Belt. Je verliest slechts water. En aangezien je na de sauna sessie weer water moet drinken, komt het oorspronkelijke volume weer gewoon terug.

De Sauna Belt is gemaakt van wat polyester en een verwarmingselement. Totale waarde van de materialen is circa 4,70 Euro af fabriek. Netto winst voor TellSell is 85,30 Euro, ofwel een dikke achtduizend procent.

Kortom, de Sauna Belt is weer eens een der vele afperserij produkten van TellSell.

Ik adviseer dan ook om bijvoorbeeld gewone buikspier oefeningen te doen en wat minder koolhydraten gecombineerd met vet te eten. Zo spaar je zelfs 95 Euro per maand uit.

Gast

Re: Sauna Belt van Telsell

Ongelezen bericht door Gast »

helemaal mee eens, laat iedereen nu voor eens en altijd onthouden dat: 1.Vet er niet uitgezweet kan worden en 2.die sauna belt weer een produkt is voor de wanhopige dikkerd die denkt zonder zelf te bewegen het vet er af kan gaan. 3. Alle mensen opgelicht zijn door tell sell, helaas!?

Gast

Re: Sauna Belt van Telsell

Ongelezen bericht door Gast »

Kijk eens voor de aardigheid op marktplaats.nl dan kun je zien dat al die saunabelts massaal voor een prikje te koop worden aangeboden, ze raken ze aan de straatstenen nog niet kwijt.
Zegt volgens mij toch genoeg over de werking! Over een paar maanden liggen ze voor €10,= in het schap bij de drogist zoals al die spullen van Telsell.

Gast

Re: Sauna Belt van Telsell

Ongelezen bericht door Gast »

Ja ja klopt, heb t gezien, hahaha

klaasvd
Berichten: 160
Lid geworden op: 14 feb 2005 23:27

Re: Sauna Belt van Telsell

Ongelezen bericht door klaasvd »

snap ook niet dat hier 19 pagina's lang over geouwehoerd kan worden:S
Snap best dat mensen wat proberen maar dit is toch veel te gek voor woorden.
Mensen zijn te goedgelovig, stond laatst iets over vrouw in de krant die rond de 50.000 euros kwijt is geraakt aan een medium die haar in contact met haar hond zou brengen, en haar kinderen voor ongeluk zou behoeden. Het is heel sneu, maar minstens zo dom

n.e.o.

Re: Sauna Belt van Telsell

Ongelezen bericht door n.e.o. »

Super.... al die reacties! Ik heb het eigenlijk best druk en zou allang in mijn mandje moeten liggen, maar ik vond het de moeite waard even deze topic te doorlopen.....Wat een lol! Het gaat echt nergens meer over!!

Als het gaat om die saunabelt: laat die maar gewoon bij de heren en dames van Tell Sell liggen! Een ding is zeker, als het apparaat al een centimeterfreter is dan zijn de effecten in ieder geval van (zeer) korte duur.

Mijn advies om op lange termijn (langer dan één of twee dagen) wèl bevredigende resultaten te krijgen.
1) Min 2,5 ltr water per dag drinken (ter reiniging en doorstroom),
2) gestructureerd eetpatroon, d.w.z van ontbijt tot en met diner (6 eetmomenten per dag),
3) bewuster eetpatroon, d.w.z 'denk na bij wat je eet'. Moet er bijvoorbeeld ècht boter op je boterham? Is een gevulde koek ècht lekkerder als je er twee achter elkaar eet? (6 dagen 'gezond' en 1 dag om te zondigen),
4) regelmatig hardlopen, bokstraining, touwtje springen of zwemmen (al is het maar drie of vier dagen een half uurtje).
5) houd jezelf geen onmogelijke doelen voor ogen en heb geduld.

Indien het echt 'haast' heeft kan je overwegen stackers te gaan gebruiken (dit laatste overigens niet te lang en alleen in combinatie met vaak sporten ivm bijwerkingen bij een weinig actieve levenstijl).

Wel kan ik me voorstellen dat iemand een saunabelt wil kopen voor de tijdelijke (hele korte) effecten om de motivatie om te gaan/blijven sporten een boost te geven. Echter tegen die mensen zou ik zeggen.... heb geduld, blijf sporten en dan komt het helemaal goed met de buik etc. Bovendien als je eenmaal in het ritme van regelmatig sporten zit....... is het geweldig! Veel beter dan met saunabelt (en daaronder een abtronic) naar tell-sell te kijken. Dus die kan je echt laten liggen.

Gast

Re: Sauna Belt van Telsell

Ongelezen bericht door Gast »

heb even op speurders gekeken en inderdaad ook daar worden ze ruimschoots aangeboden! :D

Gast

Re: Sauna Belt van Telsell

Ongelezen bericht door Gast »

die dingen worden overal aangeboden... maar of het nou helpt zou het niet is zo kunnen zijn dat dat per lichaam verschilt.... het is net als bij de abtronic een paar jaar geleden wie heeft daar nou ook echt buikspieren van gekregen... :?en de sauna belt k heb hem niet en ga hem ook niet kopen... het is gewoon zonde van het geld je kan er beter 2 maanden voor naar de sportschool gaan of ga zwemmen dan verbrand je een hoop en train je ook nog is een hoop spieren... en dat je huid er zacht van word jaaa dat zal best wel zo zijn en tegen cellulites zal het ook best helpen ... maar om daar nou een belt voor te kopen van 100 euro dan kun je net zo goed een creme kopen... :P

Gast

Re: Sauna Belt van Telsell

Ongelezen bericht door Gast »

creme helpt ook niet, begrijpt nou niemand dat alles wat mert het licvhaam te maken heeft van binnen uit gebeurt. De huid beschermt ons alleen maar maar er is geen stof van buiten t lichaam die er door heen kan dringen en geen stof van binnen die zomaar naar buiten kan gaan onder invloed van wat dan ook, cremes een sauna belt, helemaal niets.
Wil jij iets kwijt dat onder de huid zit moet je t lichaam zo trainen dat t t makkelijker kan afvoeren via t bloed via de lever, via de nieren maar in ieder geval NIET door de huid.
Warmte helpt NIET om vet door de huid of nadres de bloedbaan in te smelten, zou lekker gevaarlijk zijn, zit t net in je bloed, wordt t koud, jouw bloedvat slipt dicht, haha dat kan dus niet.
Vet wordt omgezet (ook met cellulitis) in suiker (even simpel het is chemisch ingewikkelder) via de bloedbaan naar de lever en als t niet nodig is afgevoerd of weer opgelagen als vet. Dus het is zaak om suiker te minderen als je af wilt vallen, dan kan bestaandvet beter worden afgebroken. Ook minder vetten en koolhydraten eten is dus beter. En meer gaan bewegen is goed voor de celletjes etc wardoor bloeddoorstroming verbetert waardoor allerlei afvalprodukten beter en sneller worden vervoerd.
Laat u niks wijs maken door reclame verhaaltjes met slanke dames erbij, of van die voor en na plaatjes, zijn computerprodukten en vertekende foto's die echt nergens opslaan.

Gast

Re: Sauna Belt van Telsell

Ongelezen bericht door Gast »

en tegen cellulites zal het ook best helpen ..
Neen, daar helpt het natuurlijk ook niet tegen!

Sweet laura

Re: Sauna Belt van Telsell

Ongelezen bericht door Sweet laura »

Nou ik heb het vandaag gekocht zo'n Sauna belt. Enige wat ik krijg is een rode buik. Geen zweet of iets. En mijn buikomvang blijft hetzelfde.
Dik ontevreden dus. Morgen gaat die retour. Hij is wel 108 euro waard. :x

Gast

Re: Sauna Belt van Telsell

Ongelezen bericht door Gast »

Jammer voor je maar vet kun je niet smelten. Als dat kon ging ik elke dag in de sauna zitten. Nee gezond eten en meer bewegen is toch de enige weg naar een slank en strak lichaam.

joostw
Berichten: 228
Lid geworden op: 21 dec 2004 20:21

Re: Sauna Belt van Telsell

Ongelezen bericht door joostw »

Als u niet tevreden bent met die zooi van Tellsell kunt u het geld terugeisen.

Zie
http://kassa.vara.nl/portal?_scr=cons_q ... &cat=25474.

Allemaal doen, nokken ze vanzelf met die rotzooi.

strid

Re: Sauna Belt van Telsell

Ongelezen bericht door strid »

Ik heb zo´n beetje alle reacties gelezen en ik wil toch even reageren.
Ik heb de belt zelf inmiddels besteld en ik hoop nog steeds dat het wel werkt.
In heel veel reacties lees je, meer sporten en gezonder eten, maar wat doe je als je zoals ik al jaren op een aangepast dieet leeft en al 20 jaar 5x per week sport. een half jaar geleden ben ik nog 5x per week extra naar de sportschool gegaan en wat schetst mijn verbazing. ik kom niet aan, ik val niet af (vet dat wordt omgezet in spieren zou je zeggen) maar mijn vetpercentage is ook niet verandert en que centimeters ook geen resultaat.
Wanneer sporten en gezonder eten dus niet werkt en er niks medisch aanwijsbaar is, wil je graag in zo´n product geloven.
Er moet iets zijn wat ook voor mensen zoals ik zou kunnen helpen

Gast

Re: Sauna Belt van Telsell

Ongelezen bericht door Gast »

Dream on...

glibberbek

Re: Sauna Belt van Telsell

Ongelezen bericht door glibberbek »

jahaa ik had ook zo een tante die bijkwam van water, ze zei er niet bij dat ze in haar eentje een hele kip naar binnenwerkte broodje aaaaaap

Gast

Re: Sauna Belt van Telsell

Ongelezen bericht door Gast »

Ik heb zo´n beetje alle reacties gelezen en ik wil toch even reageren.
Ik heb de belt zelf inmiddels besteld en ik hoop nog steeds dat het wel werkt.
In heel veel reacties lees je, meer sporten en gezonder eten, maar wat doe je als je zoals ik al jaren op een aangepast dieet leeft en al 20 jaar 5x per week sport. een half jaar geleden ben ik nog 5x per week extra naar de sportschool gegaan en wat schetst mijn verbazing. ik kom niet aan, ik val niet af (vet dat wordt omgezet in spieren zou je zeggen) maar mijn vetpercentage is ook niet verandert en que centimeters ook geen resultaat.
Gewoon accepteren dat het zo is en geen geld uitgeven aan prullaria waarvan allang is bewezen dat het niet werkt.

Gast

Re: Sauna Belt van Telsell

Ongelezen bericht door Gast »

Hoe dom kan een mens zijn om na zoveel negatieve reacties dat ding toch nog te bestellen. Had dan op z,n minst zo,n namaak belt gekocht.
Je had het geld nog beter aan een goed doel kunnen schenken.

chickie

Re: Sauna Belt van Telsell

Ongelezen bericht door chickie »

jeetje 20 pagina's door moeten lezen op zoek naar ervaringen! ik heb echter maar 4 echte ervaringen gelezen en die waren positief! ik heb ook altijd al een buikje gehad en moet heel goed opletten dat deze niet meer wordt! Ik heb na de kerst dan ook de loreal creme geprobeert en die help wel! elke avond inmasseren en na 2 weken was ik 3 cm kwijt.. het is weliswaar niet veel, maar je voelt je fijner! ik heb hierbij niks aan dieet gedaan! nu de sauna belt proberen! ik laat jullie snel een eerlijke ervaring horen! ohja en ik hoop dat ik er niet 20 pagina's op mijn verhaaltje volgen!

Gesloten