LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Vakantiekaart

Goede of slechte ervaringen met reisbureaus / touroperators en vliegmaatschappijen? Geef hier jouw mening.
Mr1
Berichten: 105
Lid geworden op: 16 apr 2006 14:22

Re: Vakantiekaart

Ongelezen bericht door Mr1 »

wat ik in die aflevering heb gezien is niet veel bijzonders, er werd toegegeven dat er fouten gemaakt zijn, maar dat gebeurd in ieder bedrijf.

Maar helaas zijn er reisburos in Nederland die het als verlies van hun broodwinning zien en dus allerlei vreemde berichten naar buiten brengen. ZO ook Lau10, die altijd 5% korting weet te krijgen bij haar reisburo. Wat natuurlijk ontzettende onzin in, want geen enkel reisburo zal aan haar eigen klanten de helft van zijn broodwinning weggeven. Hamvraag is dus; voor welk reisburo werkt Lau10?

Uiteraard zal lau10 dit ontkennen, maar uit voorgaande antwoorden blijkt genoeg. Ik heb in de reiswereld gewerkt en weet precies hoe het in elkaar steekt. Ben nu niet meer werkzaam in de reiswereld, maar zelfs dan kun je nog geeneens 5% korting lospeuteren. 2 a 3% kon ik krijgen. Hoe bevriend ik ook met dat reisburo was. Dus Lau10, als je bang bent voor vakantiekaart zou ik dat lekker tegen hun zeggen, maar niet het publiek bangmaken. Straks kan ik geen 5% korting meer krijgen omdat de vakantiekaart door dit soort onzinberichten hun werk niet meer kunnen doen.

mvg een tevreden vakantiekaartgebruiker

Zarine
Berichten: 247
Lid geworden op: 11 apr 2006 00:21

Re: Vakantiekaart

Ongelezen bericht door Zarine »

Touroperators stellen reizen (bv vluchten + transfers + accommodatie) samen. Touroperator geeft hier een prijs aan (inkoop + winst).

Traditioneel gezien werden deze reizen via reisbureau's aan de man gebracht. Een stukje persoonlijke aandacht/advies in combinatie met een schap vol met touroperator gidsen. Deze gidsen worden/werden altijd vergezeld van prijsbijlagen (touroperator prijzen). Het reisbureau verdiende aan:

- commissie (zeg even ongeveer 10% van de in de touroperatorgids vermelde prijzen)
- verzekeringen (commissie)
- eventuele administratiekosten.

Toen kwam het internet op, rechtstreeks boeken bij de touroperator! Dit betekende prijsvoordeel voor de eindklant en/of voor de touroperator. De reisbureaucommissie komt namelijk bij (een van) beiden terecht.

Vakantiekaart: volgens hun voorwaarden bemiddelen zij in de totstandkoming van een reisovereenkomst tussen een ANVR/SGR reisbureau en de eindklant (vakantiekaart houder). Zij zijn geen partij in deze overeenkomst. De reis valt dus onder de ANVR voorwaarden en de SGR garantie. De vakantiekaarthouder krijgt 5% korting op de reissom inclusief toeslagen exclusief belastingen. De vakantiekaarthouder is hoofddeelnemer (hoofdelijk aansprakelijk voor het boekingstotaal) van de reis.

Wat verdient Vakantiekaart hiermee:

eenmalig 99,50 euro per aanvrager (volgens hun internetsite)

Een adressenbestand waarvan het gebruik keer op keer verkocht kan worden aan reisorganisaties (zie voorwaarden, uw adres mag worden gebruikt om aanbiedingen naartoe op te sturen).

Ik denk niet dat Vakantiekaart meedeelt in het oorspronkelijke commissiepercentage van het reisbureau. Indien dit wel het geval is zal dit minimaal zijn.

Wat verdient het Reisbureau hiermee:

- Relatief meer reserveringen (uit het hele land, u gaat normaal niet naar een reisbureau in Groningen als u in Maastricht woont)
- Makkelijke reserveringen (standaard pakketreizen uit een gids, geen advies, twijfelaars aan de balie, geen maatwerk e.d.)

Wat verdient de Vakantiekaart houder hiermee:

- 5% korting op de gidsprijzen inclusief toeslagen (gedeelte van normale reisbureaucommissie)
- 3 Gratis Vakantiekaarten (alleen voor 1e of 2e graad familieleden)

Dingen om over na te denken:

Afgezien van de blijkbaar zeer agressieve verkooptechnieken die dit bedrijf hanteert:

Touroperators die NIET via reisbureau's verkopen: Er zijn touroperators hun produkt eenvoudigweg NIET via reisbureau's verkopen. Deze touroperators zijn er helemaal op ingericht om hun reizen rechtstreeks aan de eindklant te verkopen. Deze touroperators zitten sowieso al 5% tot 15% lager dan gidsprijzen van touroperators die WEL via reisbureau's verkopen. Jawel, dit is precies het percentage dat het reisbureau normaal zou ontvangen! En u gaat akkoord om dit 'prijsvoordeel' te delen met een reisbureau die uw naam doorgeeft aan de gidstouroperator.

Laagste prijsgarantie: binnen 8 kantooruren moet de vakantiekaarthouder melding maken van DEZELFDE pakketreis (dezelfde uitvoerende touroperator, vluchtschema's, hotel, kamertype,verzorging) tegen een LAGERE PRIJS bij een ANVR Reisbureau welke NIET direct of indirect is aangesloten bij VakantieKaart. Deze reis moet nog beschikbaar zijn 2 werkdagen NA melding. Indien hier allemaal aan voldaan wordt dan krijgt de Vakantiekaarthouder een korting van 10%. Jawel: in 99,99 % van de gevallen zal er nooit aan deze voorwaarden voldaan kunnen worden en is dit een 'loze' garantie.


Mijn conclusie: Indien u zelf heel goed weet wat u wilt m.b.t. uw vakantie en bent bereid wat uitzoekwerk te doen, dan weet ik zeker dat u uw vakantie goedkoper vindt dan Vakantiekaart u inclusief korting aanbiedt.

Indien u gedegen advies en hulp wilt bij het uitzoeken van uw vakantie ga dan naar het reguliere reisbureau en gun die dames (en heren?) ook een paar tientjes voor al hun werk.

Zarine
Berichten: 247
Lid geworden op: 11 apr 2006 00:21

Re: Vakantiekaart

Ongelezen bericht door Zarine »

Ik heb in de reiswereld gewerkt en weet precies hoe het in elkaar steekt. Ben nu niet meer werkzaam in de reiswereld, maar zelfs dan kun je nog geeneens 5% korting lospeuteren. 2 a 3% kon ik krijgen. Hoe bevriend ik ook met dat reisburo was.
Ik ben zowel direct als indirect in de reiswereld werkzaam geweest en reis altijd tegen inkoopprijs. Hangt dus af van de organisatie! En ik kan me ook wel voorstellen dat de meeste reisbureau's niet zo happig zijn op het geven van kortingen uit eigen zak. Vergeet niet dat geen enkel bedrijf van de wind kan leven en een trend om te zeuren om kortingen is snel gezet.

aleena
Berichten: 5
Lid geworden op: 19 jun 2006 21:27

Re: Vakantiekaart

Ongelezen bericht door aleena »

Wat een onzin lees ik hier zeg.

Ik werk zelf voor de vakantiekaart.(ingehuurd). En ik weet dus wel wat ik verkoop. Als wij telefonisch bellen mogen wij mensen een proefkaart aanbieden. De proefkaart is 4 weken lang gratis, je betaalt enkel de verzendkosten van 2,95. Als je de vakantiekaart binnen 7 dagen terug stuurt krijg je zelfs die 2,95 terug. Dat is wettelijk vastgesteld. Als je het 4 weken lang houdt houden wij die 2,95 verzendkosten maar mag je het wel een maand lang gratis gebruiken. Ben je het er niet mee eens dan stuur je het terug naar het gratis antwoordnummer. Dat is toch niet veel gevraagd. Als je het houdt betekent het dus dat je het wilt houden en halen we een eenmalige bedrag van 60 euro van je rekening. Je krijgt dan 4 waardebonnen van ons ter waarde van 15 euro + een gratis dinerjaarkaart waar je 25% korting krijgt in 650 restaurants. En daarna is die vakantiekaart je hele leven lang geldig.

Mensen komen hier zeggen dat ze worden geflashd. Dat is GROTE onzin. Weet je waarom? Omdat wij op het laatst het gesprek moeten opnemen. Daarin lezen wij alle voorwaarden op, ook over die 60 euro en waardebonnen. Dat is verplicht voor ons en geldt ook voor alle callcenters. En daarbij hebben wij jullie akkoord dus nodig.
Ik heb dan vaak mensen aan de telefoon en dan lees ik alle voorwaarden aan ze voor. Dan zeg ik: Is het duidelijk mevrouw/meneer? Dan zeggen ze meteen ja. Maar soms hoor ik dat ze zelf niet goed luisteren naar de voorwaarden. Dan heb je dit aan je zelf te danken. Mensen komen hier dreigen, maar wij hebben het gesprek opgenomen waar jullie duidelijk akkoord op zeggen. Veel mensen luisteren gewoon niet goed aan de telefoon, en dat merk ik ook. Ze horen wat ze willen horen. Zonder de opname van een gesprek en het akkoord mogen wij jullie geen vakantiekaart opsturen.

Er is niets ergs aan de vakantiekaart. Je betaald maar eenmalig 60 euro en dan krijg je je hele leven lang 5% korting. Je boekt het op www.vakantiekaart.nl. 95% van de reisbureau's zijn via ons aangesloten, ook d-reizen!
Het is niet dat ik het voor de vakantiekaart opneem, ik ben echter maar een callcenter agent. Maar ik weet wat ik verkoop en hoe wij te werk gaan. En ik zie dan onjuiste beschuldigingen hier, terwijl sommige het aan zichzelf te danken hebben. Natuurlijk maken wij het aantrekkelijker, maar wij spreken wel de waarheid.

Ik heb de vakantiekaart zelf thuis en ben er blij mee. 5% scheelt je heel wat geld. Ik zie hier sommige mensen zeggen dat reisbureau's goedkoper zijn. Dat is onzin, alle reisbureau's komen op hetzelfde bedrag neer. Ze zeggen vaak vanaf 299 euro. Maar dat is niet het bedrag dat je gaat betalen. Daarnaast komen nog de toeslagen erbij, de zaterdagtoeslag, zondagtoeslag enz. En dan kom je dus uit op een bedrag van 600 euro. Soms hebben ze wel aanbiedingen, maar dat is niet overal zo.

Jullie schrijven de vakantiekaart af als een illegaal kaart. En sorry dat ik het zeg, ze huren me ook maar in hiervoor. Maar ik snap niet dat mensen geen vakantiekaart nemen voor een eenmalige bedrag van 60 euro(normalite kost het 100 euro) waarmee ze dus 5% korting krijgen hun hele leven lang. Dat vind ik echt dom. Sorry. Als je geen geld hebt is het een ander zaak.

Zarine
Berichten: 247
Lid geworden op: 11 apr 2006 00:21

Re: Vakantiekaart

Ongelezen bericht door Zarine »

Er is niets ergs aan de vakantiekaart. Je betaald maar eenmalig 60 euro en dan krijg je je hele leven lang 5% korting. Je boekt het op www.vakantiekaart.nl. 95% van de reisbureau's zijn via ons aangesloten, ook d-reizen!
Op de site www.vakantiekaart.nl onder sectie vragen:

De korting wordt gegeven door de aangesloten reisburo's, niet door de touroperator. Immers, Vakantiekaart werkt niet samen met touroperators, maar met een twintigtal ANVR/SGR reisburo’s. Hierdoor is Vakantiekaart 100% onafhankelijk.

Dus volgens jouw post is 95% van de reisbureau's in Nederland aangesloten, en volgens de officiele vakantiekaart website zijn er dus 20 aangesloten, dan zijn er in totaal 21 reisbureau's in Nederland :P

PetraOud
Berichten: 11
Lid geworden op: 02 jun 2006 22:31

Re: Vakantiekaart

Ongelezen bericht door PetraOud »

Zarina,

95% van de touroperators worden ondersteund door Vakantiekaart.

Het maakt dus niet uit hoeveel reisburo's ze hebben. Immers, je boekt toch online.

ReisMeis
Berichten: 91
Lid geworden op: 21 nov 2005 20:21

Re: Vakantiekaart

Ongelezen bericht door ReisMeis »

Ik zie hier sommige mensen zeggen dat reisbureau's goedkoper zijn. Dat is onzin, alle reisbureau's komen op hetzelfde bedrag neer. Ze zeggen vaak vanaf 299 euro. Maar dat is niet het bedrag dat je gaat betalen. Daarnaast komen nog de toeslagen erbij, de zaterdagtoeslag, zondagtoeslag enz. En dan kom je dus uit op een bedrag van 600 euro.
Zo, en wat heeft meneer Vakantiekaart je geboden om deze klinkklare onzin weer te geven? Achter Vakantiekaart.nl zit een twintigtal (het zijn er in het echt minder, maar goed) reisburo's die exact dezelfde reizen aanbieden als elk ander reisburo. Anders gezegd, al die toeslagen betaal je bj boeking Vakantievaart.nl dus ook.

Het enige verschil is dat je 5% korting krijgt maar pas nadat je lid bent geworden (tegen betaling) waarbij je het ook niet erg moet vinden dat je geen service krijgt en je niet even bij het reisburo kunt binnenlopen.

Nog even voor de statistieken: er zijn zo'n 2000 reisburo's in Nederland en 99% daarvan wenst zich niet in te laten met Vakantiekaart.nl. De reden is niet het geven van kortingen (want dat mag elk reisburo's toch echt zelf bepalen) maar het feit dat Vakantiekaart.nl dubieuze verkoopmethoden hanteert èn de aanstaande vakantiiganger verstoken blijft van een goed advies en objectieve voorlichting.

Zarine
Berichten: 247
Lid geworden op: 11 apr 2006 00:21

Re: Vakantiekaart

Ongelezen bericht door Zarine »

95% van de touroperators worden ondersteund door Vakantiekaart. Het maakt dus niet uit hoeveel reisburo's ze hebben. Immers, je boekt toch online.
Dat de 20 reisbureau's die aangesloten zijn bij Vakantiekaart bijna allemaal hetzelfde assortiment aan reizen hebben (lees van dezelfde touroperators dezelfde gidsen), ja! Vandaar dat die laagste prijs garantie ook zo goed werkt voor ze :twisted:

Dat diezelfde 20 reisbureau's 95% van de touroperators (en bijbehorende verschillende merken) vertegenwoordigen, lijkt me sterk.

Mede omdat de touroperators die in de schappen bij de reisbureau's liggen (let wel...met een extra zeg maar weer even 10% in de prijs gecalculeerd) ...vrolijk op internet aan direct-selling doen onder een andere merknaam met jawel Prijs minus 10% korting :lol:

Maar weer: voor een reis op maat, deskundig advies, een persoonlijke touch, een gekke aanbieding e.d. ga naar het reisbureau. Internet is niet zaligmakend.

aleena
Berichten: 5
Lid geworden op: 19 jun 2006 21:27

Re: Vakantiekaart

Ongelezen bericht door aleena »

Doe niet alsof jij alles weet. Want dit pluk je van site's. De vakantiekaart kan me geen moer schelen, dit is maar tijdelijk werk voor me. Maar jullie hebben het wel over de medewerkers die het verkopen.

Als je wilt kan ik alle reisbureau's opnoemen die je wilt. In die proefperiode kan je wel gratis gebruik maken van die 5% procent. Ook al neem je de vakantiekaart niet maar je hebt wel een reis geboekt, krijg je alsnog die 5% korting. Daarna is het jouw keus of je neemt. Neem je het niet dan betekent het niet dat je levenlang 5% korting krijgt. Je krijgt die kaart thuis gestuurd. Je logt je in op www.vakantiekaart.nl, daarna ga je naar nieuwe aanvraag en dan zie je alle touroperators staan. Vertel mij eens dat dit een leugen is.

Grappig dat er mensen nog hierom zeuren. En dan nog komen met vooroordelen. Je zou bijna denken dat dit normaal is bij nederlanders.

aleena
Berichten: 5
Lid geworden op: 19 jun 2006 21:27

Re: Vakantiekaart

Ongelezen bericht door aleena »

Op de site www.vakantiekaart.nl onder sectie vragen:

De korting wordt gegeven door de aangesloten reisburo's, niet door de touroperator. Immers, Vakantiekaart werkt niet samen met touroperators, maar met een twintigtal ANVR/SGR reisburo’s. Hierdoor is Vakantiekaart 100% onafhankelijk.

Dus volgens jouw post is 95% van de reisbureau's in Nederland aangesloten, en volgens de officiele vakantiekaart website zijn er dus 20 aangesloten, dan zijn er in totaal 21 reisbureau's in Nederland
In de reismarkt onderscheiden we twee bedrijven: de touroperators en de reisbureaus. Het verschil tussen deze twee bedrijven is dat de touroperators de reizen organiseren en de reisbureaus deze reizen verkopen aan de consument. Wanner het reisbureau een reis verkoopt van de touroperator, krijgt zij commissie(waarde in geld, meestal een percentage van de reiskosten) van de touroperator terug.

ReisMeis
Berichten: 91
Lid geworden op: 21 nov 2005 20:21

Re: Vakantiekaart

Ongelezen bericht door ReisMeis »

Quote 1: Als je wilt kan ik alle reisbureau's opnoemen die je wilt.
Quote 2: ...ga je naar nieuwe aanvraag en dan zie je alle touroperators staan. Vertel mij eens dat dit een leugen is.


@ quote 1: ik zou zeggen, noem alle reisburo's dan maar even op; het zijn er namelijk minder dan twintig dus dat lijkt me een kleine moeite. Het schept ook direct wat duidelijkheid alhier!

@ quote 2: alle touroperators lijkt me wat overdreven, maar waarschijnlijk wel het merendeel. Dit impliceert echter niet dat deze touroperators samenwerken met Vakantiekaart.nl. Het zijn de aangesloten reisburo's die de korting verlenen (lees: een deel van hun verdienste weggeven) en dat kan de touroperator niets schelen. En aldus is wat jij schrijft geen leugen; zodra je echter stelt dat touroperators met Vakantiekaart.nl samenwerken is het dat wèl!

Overigens kan de goede verstaander uit jouw verhaal duidelijk opmaken dat je weinig kaas gegeten hebt van de reisbranche wat dus heel typerend is voor Vakantiekaart.nl. Je krijgt namelijk wel korting maar van een gedegen advies, goede voorlichting en klantvriendelijkheid heeft men nog nooit gehoord.

ReisMeis
Berichten: 91
Lid geworden op: 21 nov 2005 20:21

Re: Vakantiekaart

Ongelezen bericht door ReisMeis »

Geplaatst op 19 Jun 2006 21:49 door aleena
...blablabla... 95% van de reisbureau's zijn via ons aangesloten, ook d-reizen! ...blablabla... Natuurlijk maken wij het aantrekkelijker, maar wij spreken wel de waarheid. ...blablabla...
Zojuist heb ik de voorgaande berichten nog eens overgelezen met als resultaat de bovenstaande "quote". Uiteraard spreekt deze dame/heer de waarheid(???) en is maar liefst 95% van de reisburo's aangesloten bij Vakantiekaart.nl.

Voor de oplettende lezers, dit zou betekenen dat er meer dan 2000 reisburo's samenwerken met Vakantiekaart.nl; in werkelijkheid zijn het er minder dan 20 (en dit staat ook duidelijk op hun website).

Ik zou bijna zeggen: als spreek je de waarheid nog zo snel, je eigen leugen achterhaald 'm wel!

Zarine
Berichten: 247
Lid geworden op: 11 apr 2006 00:21

Re: Vakantiekaart

Ongelezen bericht door Zarine »

@ Reismeis zie mijn post van 19 Jun 2006 22:04 waarop PetraOud dacht te kunnen verklaren dat ze niet de reisbureau's maar de touroperators bedoelde 8)

@Aleena Als je mn voorgaande posts daadwerkelijk had gelezen dan had je niet de behoefte gehad mij het verschil tussen touroperators en reisbureau's uit te leggen. Maar toch bedankt

aleena
Berichten: 5
Lid geworden op: 19 jun 2006 21:27

Re: Vakantiekaart

Ongelezen bericht door aleena »

Zojuist heb ik de voorgaande berichten nog eens overgelezen met als resultaat de bovenstaande "quote". Uiteraard spreekt deze dame/heer de waarheid(???) en is maar liefst 95% van de reisburo's aangesloten bij Vakantiekaart.nl.

Voor de oplettende lezers, dit zou betekenen dat er meer dan 2000 reisburo's samenwerken met Vakantiekaart.nl; in werkelijkheid zijn het er minder dan 20 (en dit staat ook duidelijk op hun website).

Ik zou bijna zeggen: als spreek je de waarheid nog zo snel, je eigen leugen achterhaald 'm wel!
Iedereen die de vakantiekaart heeft kan mij bevestigen dat er talloze touroperators op de website staan en daarna overige om overige touroperators zelf te noteren. Iedereen die kan inloggen met de vakantiekaart kan het bevestigen!!! Reisbureau's verkopen dan de reizen van touroperators.

Je probeert slim te handelen omdat je denkt dat ik maar een jonge callcenter agent bent. Maar werk maar zelf in een callcenter, dan weet je hoeveel trainingen je hiervoor krijgt.

Verder zeg jij: dat de touroperators niet aangesloten zijn bij de vakantiekaart. Dat is een leugen. Want iedereen kan het bevestigen voor mij dat al die touroperators op de site staan als je je inlogt. En REISBUREAU'S VERKOPEN DAN DEZE REIZEN VAN ZE.

Geloof me, ik verkoop jou op dit moment niets. En ik zou niet eens een sneetje brood aan je willen verkopen. Dit is mijn vrije tijd. Maar ik voel me diep aangesproken omdat wij diegene zijn die alleen onze werk doen.

Ik ga nu alle touroperators(in plaats van reisbureau's bedoelde ik touroperators) opnoemen. En dit bedoelde ik dus:

African Holidays Kidsworld
Aireka Reisorganisatie Kuoni
Aktiva Tours Marysol
Annasol Mondi Reizen
Anthony Veder Cruises & Ferries Neckermann Reizen
Arke Nile Travel
Australia Express Novasol
Australia/New Zealand Express NS Travel (muv NS Internationaal)
Azur Reizen Oad
BBI Nordic Tours Oger Tours
BBI Shamrock Tours Olympia International
Best Tours Oppenheim Travel
Buro Britain Panta Reizen
Celtic Travel Polyplan Reizen
Centerparcs (alleen via Vrij Uit) Pool Villas
Club Med Primavera Reizen
Corendon Q-International
D-Tours QAS Holidays
De Jong Intra Vakanties Rederij Boonstra
Discovery Avontuurlijke Reizen Renaissance Reizen
Does & Cadushi Robinson
DTI Travel Seat Only
Euro-Express Treincharter Silverjet vakanties
Eurocamp Sindbad Reizen
Europa Exclusief Sky Tours
Evenements Reizen Sonar Reizen
Feenstra Rhein Linie Sudtours
Fly Brazil Sunair
France Individuelle Sunrise
Frantour - Camping Tour Trans Vakantiereizen
Frantour - Chalet Tour Transalpino - Balkan Express
Frantour - Franse Toeristen S. Transalpino - Bolsjoj Reizen
GTI Transalpino - Do It Vakanties
Holiday Tours Transalpino - Edelweiss Reizen
Holland International Transalpino - Jambo Safari Club
Holland River Line Transalpino - Tentotel
Hotelplan Transalpino - Traxs - Travel Expres
HTC Reizen Transalpino Reisorganisatie
I.D. Riva Tours Transeurope Citytrips
IJsland Tours & Travel Travel Expres
Incento Travel Trend
Interhome Vakantie Van Nood Reizen
Internatuur VCK Zeereizen
Iris Travel VNC Travel
Isropa Reizen Voyage & Culture
Italiatour Vrij Uit (m.u.v. tussendoortjes)
KD German Rhine Line v.o.f. Youtours
Keycamp Holidays Zeetours Cruises
Kidsworld
Kuoni
Marysol
Mondi Reizen
Neckermann Reizen
Nile Travel
Novasol
NS Travel (muv NS Internationaal)
Oad
Oger Tours
Olympia International
Oppenheim Travel
Panta Reizen
Polyplan Reizen
Pool Villas
Primavera Reizen
Q-International
QAS Holidays
Rederij Boonstra
Renaissance Reizen
Robinson
Seat Only
Silverjet vakanties
Sindbad Reizen
Sky Tours
Sonar Reizen
Sudtours
Sunair
Sunrise
Trans Vakantiereizen
Transalpino - Balkan Express
Transalpino - Bolsjoj Reizen
Transalpino - Do It Vakanties
Transalpino - Edelweiss Reizen
Transalpino - Jambo Safari Club
Transalpino - Tentotel
Transalpino - Traxs - Travel Expres
Transalpino Reisorganisatie
Transeurope Citytrips
Travel Expres
Travel Trend
Van Nood Reizen
VCK Zeereizen
VNC Travel
Voyage & Culture
Vrij Uit (m.u.v. tussendoortjes)
Youtours
Zeetours Cruises

Reisorganisatie niet vermeld?

Uw reisorganisatie staat niet in de lijst vermeld. Dit kan drie oorzaken hebben.

1. U heeft een reis gezien in het reisburo of op de internetsite van de volgende organisaties:

Broere Reizen
Brooks
D-Reizen
Globe reisburo
MyTravel
Rottink Reisburo
StarTravel
Thomas Cook
Toerkoop
Travelcompany
Vakantiediscounter
VakantieXperts


Deze organisaties zijn reisburo's. Zij verkopen de reizen van touroperators. De bij Vakantiekaart aangesloten reisburo's verkopen exact dezelfde reizen maar dan met 5% extra korting!

2. Het is ook mogelijk dat u een reis heeft gevonden op een van de onderstaande websites. Op deze websites worden reizen aangeboden van touroperators die ook door Vakantiekaart worden ondersteund. De bij Vakantiekaart aangesloten reisburo's bieden u deze reizen aan tegen exact dezelfde voorwaarden, plus 5% extra internet korting.

Website:
Egyptevakantie.nl
Lekkeropreis.nl
Reisbureauturkije.nl
Reiscompas.nl
Speedtravel.nl
Travelcontact.nl
Travelways.nl
Vakantietours.nl
Vaya.nl
deze website biedt reizen aan van:
deze website biedt reizen aan van:
deze website biedt reizen aan van:
deze website biedt reizen aan van:
deze website biedt reizen aan van:
deze website biedt reizen aan van:
deze website biedt reizen aan van:
deze website biedt reizen aan van:
deze website biedt reizen aan van: Touroperator:
Niletravel
Corendon (Turkije), Sky International (overige bestemmingen)
Corendon (Turkije)
GTI Travel
Corendon (Turkije)
Corendon (Turkije)
Sky International
Corendon
Evenements Reizen / D-Tours

Ga naar 'NIEUWE AANVRAAG', selecteer 'Overige' touroperators en geef daar de website aan waar u de reis hebt gevonden!

3. Tenslotte kan het zijn dat u een reis hebt gezien van een van de volgende organisaties:

Bex Reizen
Bizz Travel
Fastminute.nl
Fly4less.nl
Gobest.nl
Gomundo.nl
Happytravel.nl
Jiba/Suntrex
Kras
Maxisun.nl
Peter Langhout
Reisgigant.nl
Sinin.nl
Sunguide.nl
Sunweb
Thomas Cook
WestTravel.nl

aanbod van o.a. touroperator
aanbod van o.a. touroperator
aanbod van o.a. touroperator
aanbod van o.a. touroperator
aanbod van o.a. touroperator





aanbod van o.a. touroperator
aanbod van o.a. touroperator


aanbod van o.a. touroperator

Corendon, Dti Travel, Skytours
Skytours
Sunrise
Corendon (Turkije), Niletravel (Egypte)
Neckermann





Skytours, Niletravel
Q-International


Dti Travel

Dit zijn touroperators die een directe marktbenadering hanteren en niet werken met reisburo's. Wij ondersteunen het aanbod van deze touroperators wel, maar indirect. De door hen aangeboden accomodaties worden namelijk vrijwel altijd ook aangeboden door andere touroperators. Deze zijn vrijwel altijd wel boekbaar via de Vakantiekaart reisburo's. Met de 5% korting bent u in de meeste gevallen nog goedkoper uit, dan bij deze touroperators zelf!

ReisMeis
Berichten: 91
Lid geworden op: 21 nov 2005 20:21

Re: Vakantiekaart

Ongelezen bericht door ReisMeis »

A: Je probeert slim te handelen omdat je denkt dat ik maar een jonge callcenter agent bent. Maar werk maar zelf in een callcenter, dan weet je hoeveel trainingen je hiervoor krijgt.
B:Verder zeg jij: dat de touroperators niet aangesloten zijn bij de vakantiekaart. Dat is een leugen. Want iedereen kan het bevestigen voor mij dat al die touroperators op de site staan als je je inlogt. En REISBUREAU'S VERKOPEN DAN DEZE REIZEN VAN ZE.
C:Geloof me, ik verkoop jou op dit moment niets. En ik zou niet eens een sneetje brood aan je willen verkopen. Dit is mijn vrije tijd. Maar ik voel me diep aangesproken omdat wij diegene zijn die alleen onze werk doen.
Zo, daar gaan we weer!

A: Inderdaad, call center agents krijgen heel veel training. Maar, ondanks alle training zijn de meeste mensen helemaal niet zo blij met call center agents; lees de voorgaande 20 pagina's maar eens door! Volgens mij is het doel van de training om mensen "ja" te laten zeggen waarbij objectiviteit ver te zoeken is.

B: Ho ho, nu ga je zeggen dat ik lieg? Laat ik dan even wat rechtzetten; géén van de genoemde organisaties is aangesloten bij Vakantiekaart! Vakantiekaart is uitsluitend een bemiddelaar (overigens niet aangesloten bij ANVR/SGR) en een vakantiereis van een van de genoemde organisaties boekt men dus via een van de twintig met Vakantiekaart samenwerkende reisburo's. De kortingen worden dan ook niet verleend door de reisorganisatie maar door het reisburo (staat letterlijk op de website van Vakantiekaart).

C: Zo, en gaan we nu persoonlijk worden? Geeft niet hoor, ik kan er tegen, ook al omdat ik weet dat ieder vogeltje zingt zoals het gebekt is!

Tot slot, ondanks al je training blijk je nog steeds het verschil niet te weten tussen een reisorganisatie en een reisburo. Dat is jammer maar ook best kwalijk want dan kan je dus ook nooit een vraag hieromtrent correct beantwoorden. In het licht van alle hiervoor beschreven ervaringen lijkt me dat behoorlijk veelzeggend ...

Dutchie
Berichten: 163
Lid geworden op: 02 aug 2004 09:18

Re: Vakantiekaart

Ongelezen bericht door Dutchie »

Maar werk maar zelf in een callcenter, dan weet je hoeveel trainingen je hiervoor krijgt.
En ik zou niet eens een sneetje brood aan je willen verkopen.
Toch benieuwd wat de kwaliteit van zo'n training is :?

aleena
Berichten: 5
Lid geworden op: 19 jun 2006 21:27

Re: Vakantiekaart

Ongelezen bericht door aleena »

Ik zal ff ter zaken komen. Ik denk niet dat jij het helemaal begrijpt.
Hoe werkt het aanvragen van een reis?
Vakantiekaart houders ontvangen 5% extra internetkorting van de bij Vakantiekaart aangesloten ANVR/SGR reisburo’s op vliegvakanties van momenteel meer dan 100 touroperators als zij een uitgezochte vakantiereis via vakantiekaart.nl boeken.

Nadat u bent ingelogd kunt u de functie “Zoek en vind” gebruiken bij uw orientatie. Per vakantieland vindt u hier snel alle door Vakantiekaart partnerreisburo's ondersteunde touroperators. U kunt meteen doorklikken naar hun site om het actuele aanbod te bekijken. Heeft u uw reis gevonden, klik dan op “Nieuwe aanvraag” om uw reis te reserveren. Een Vakantiekaart partnerreisburo neemt daarna binnen 24 uur contact met u op via email of telefoon om uw boeking met korting af te ronden.

Vakantiekaart.nl is geen reisburo of touroperator en biedt de reizen dus niet zelf aan. Houders van de Vakantiekaart zoeken een reis uit op de internetsite van de touroperator en boeken de reis vervolgens online via de site van Vakantiekaart bij een aangesloten reisburo. U krijgt de extra internetkorting van het reisburo dat bij Vakantiekaart is aangesloten, dus niet van de touroperator.
Ik ga je een vb geven d.m.v printscreens.

Ik wil een reis boeken via het internet.
Ik wil bv naar amerika gaan en ga naar zoek en vind(dit krijg je alleen te zien als je hebt ingelogd met je vakantiekaart):

http://img481.imageshack.us/my.php?imag ... en10wb.jpg

Ik klik op het land V.S en krijg dit te zien

http://img400.imageshack.us/img400/6960 ... en29cn.jpg

Ik ga naar een van deze touroperators en kies dus www.arke.nl
Ik heb mijn reis gevonden en ga dus weer terug naar vakantiekaart.nl
En ik ga naar nieuwe reisaanvraag, dan zie ik dit

http://img369.imageshack.us/my.php?imag ... en33kb.jpg

Ik klik dus op de touroperator arke en zie vervolgens dit

http://img184.imageshack.us/my.php?imag ... en44rc.jpg
verder daaronder
http://img513.imageshack.us/my.php?imag ... en58iw.jpg
verder daaronder
http://img467.imageshack.us/my.php?imag ... en67jc.jpg
en ten slotte de laatste printscreen
http://img340.imageshack.us/my.php?imag ... en72vd.jpg

En daarna zal hetgene gebeuren wat in die Quote staat.
O ja en nog iets over ANVR/SGR
Alle bij Vakantiekaart aangesloten reisburo's zijn lid van het ANVR. Als u een reis boekt bij een Vakantiekaart partnerreisburo dan zijn alle ANVR/SGR voorwaarden van toepassing op de reis.

Indien u een vakantie aanvraagt, dan gaat u een overeenkomst aan met een partnerreisburo van Vakantiekaart. Het partnerreisburo van Vakantiekaart hanteert als lid van het Algemeen Nederlands Verbond van Reisondernemingen (ANVR) de voorwaarden van het ANVR en SGR.

Op uw boeking kunnen 2 soorten ANVR voorwaarden van toepassing zijn:
1. de ANVR boekingsvoorwaarden van het reisburo.
2. de ANVR reisvoorwaarden van de betreffende touroperator (indien deze ook is aangesloten bij het ANVR)
Vakantiekaart werkt slechts samen met een groep zorgvuldig geselecteerde ANVR reisburo's. Deze reisburo's bieden u reizen aan van meer dan 100 touroperators.

Op alle reizen die u boekt bij de bij Vakantiekaart Service Partners zijn dus ook de ANVR/SGR Reisvoorwaarden van toepassing. U kunt dus met een vertrouwd gevoel op vakantie.
En zo werkt de VAKANTIEKAART. Meer hoef je er niet over te vertellen, want ik heb precies uitgelegd hoe het werkt. Ik ben klaar hier.

@dutchie: Bij wijze van spreken
Buiten werk gedraag ik me dus NIET als agent.

Zarine
Berichten: 247
Lid geworden op: 11 apr 2006 00:21

Re: Vakantiekaart

Ongelezen bericht door Zarine »

Reismeis geef het op, dit gaat nooit goed komen :roll:

Ze heeft in ieder geval wel opgehelderd hoe ze die reizen online aanbieden cq 'boekbaar' hebben gemaakt. Wel natuurlijk onder de noemer: Aanvraag :P

Ook de definitieve prijsopgave (inclusief die SUPER KORTING VAN 5%) in het scherm mis ik? Of heb ik erover heen gekeken. Vroeg me al af hoe ze dat online gingen doen (niet dus).

Alhoewel ik zelf nooit een Vakantiekaart zou aanschaffen kan ik eigenlijk wel respect hebben voor het idee. Aan de uitvoering schort het met de blijkbare aggresieve verkoop en onjuiste voorlichting. Maar toch ..

perojo
Berichten: 2
Lid geworden op: 23 jun 2006 11:52

Re: Vakantiekaart

Ongelezen bericht door perojo »

Ook ik ben er dus ingestonken : het geweldige aanbod om met korting vakantie's te boeken. Ik heb op 27 april de kaart gekregen met een proefperiode van 1 maand en moest 1 week vantevoren opzeggen.
Ik boek echter het liefst rechtstreeks en heb de kaart dus teruggestuurd, hiervan heb ik per mail een bevestiging gekregen dat die opzegging 21 mei per post aangekomen was, maar helaas : te laat hij had 14 mei al binnen moeten zijn, dus was ik omgezet naar een standaardlidmaatschap en zou ik de 4 waardebonnen ter waarde van elk €12,50 ontvangen, het bedrag van €50,00 was al afgeschreven. (ik wist overigens wel dat dit zo zou zijn als ik de kaart wilde houden).
Meteen heb ik een mail teruggestuurd met het verzoek om dat bedrag te crediteren, omdat met inachtneming van 1 week opzegtermijn mijn opzegging toch echt wel op tijd was. Ik bedoel 1 maand proeftijd minus 1 week opzegtermijn zit dichter bij 21 mei dan bij 14 mei toch?
Vervolgens krijg ik van die stereotype antwoorden dat het toch 14 mei had moeten zijn en per post ( had ik ook).En dat ik levenslang die geweldige korting krijg zonder nog extra kosten. Die € 50,00 hadden ze inmiddels al binnen. Dat dat bedrag nog niet afgeschreven was bleek achteraf pas ( volgens mijn bankafschrift 6 juni )
Nogmaals gemaild en weer zo'n zelfde antwoord.
Op een volgende reaktie van mijn kant uit met de vraag hoe zij op 14 mei uitkomen en een verzoek om serieus genomen te worden met mijn vraag/klacht krijg ik een eerder door hun verzonden antwoord weer retour. Dus er wordt gewoon niet meer gereageerd en naar mijn €50,00 kan ik fluiten.
Voor mij heeft de vakantiekaart met zijn geweldige korting dus afgedaan, het is gewoon een groot bedrog. Bovendien als je op tijd zelf boekt bijv. via internet krijg je vroegboekkortingen die soms tot bijna 10 % oplopen. Dus is hun korting echt niet zo spectaculair.
Ik vraag me ook af hoe ze handelen als er een keer met een boeking iets misgaat. Want als ze dat op dezelfde botte manier af handelen zoals nu dit........
Ik heb er spijt van dat ik zo stom geweest ben om hier in te stinken, maar ik blijk dus niet de enigste te zijn. Als er mensen zijn die toch hun geld terug gekregen hebben, laat het even weten, want al kost het me het dubbele ik geef nog niet op.

Martin1976
Berichten: 847
Lid geworden op: 09 feb 2006 10:48

Re: Vakantiekaart

Ongelezen bericht door Martin1976 »

beste Perojo,

heel herkenbaar verhaal, bij ons is nagenoeg hetzelfde overkomen. Op deze aanbieding ingegaan, na 2 weken werd de kaart pas naar ons huisadres opgestuurd en na bestudering van de voorwaarden kwam wij ook tot de slotsom dat het gebakken lucht was, meteen opgezegd dus maar we kregen antwoord dat we net een paar dagen te laat waren en er dus aan vastzaten. De € 50 werd na een paar dagen afgeschreven.

Wij internetbankieren dus onmiddellijk dezelfde dag nog de € 50 gestorneerd, een tijdlang niets op gehoord en vervolgens kwam de eerste aanmaning. Niet op gereageerd en na nog eens een maand kwam de tweede aanmaning. Ondertussen waren wij echter verhuisd en hebben wij die tweede aanmaning retour gestuurd met de mededeling: niet bekend op dit adres! Tijdje niets meer gehoord en toen kregen we een mail dat de vordering afgeboekt was. Probleem opgelost.

Mijn advies? De € 50 onmiddellijk door de bank laten storneren, event. correspondentie met die baggertent goed bewaren en poot stijf houden. Succes!

Gesloten