LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Puzzelparty Oplichters

Goede of slechte ervaringen met kansspelen? Geef hier jouw mening.
christina89
Berichten: 7
Lid geworden op: 26 mei 2008 09:10

Re: Puzzelparty Oplichters

Ongelezen bericht door christina89 »

Fazz999:
Het gaat hier om puzzelrijk.

SZ
Berichten: 1
Lid geworden op: 02 okt 2008 13:54

Re: Puzzelparty Oplichters

Ongelezen bericht door SZ »

Hier nog een medegedupeerde.

Ook ik ben een aantal maanden geleden telefonisch benaderd door Puzzelrijk, met de mededeling dat ik het prijzenpakket t.w.v. €29,95 (het boek) gewonnen had. Ik heb ze toen éénmalig gemachtigd om de verzendkosten van €4,95 af te schrijven. Ik kreeg het boek binnen en heb daarna direct gebeld om m'n abonnement te ontbinden. Dit alles was in orde en mocht ik me in de toekomst bedenken, dan zouden zij me graag opnieuw als klant verwelkomen.

Vervolgens blijf ik het boek ontvangen en daarbij een acceptgiro. Volgens hen ben ik ze nog €44,85 verschuldigd voor geleverde producten. Nu ga ik dit natuurlijk niet betalen, aangezien zij een fout hebben gemaakt in hun administratie en dit vervolgens doorberekenen aan hun klanten. Ik heb Puzzelrijk een email gestuurd met mijn verhaal. Nu heb ik een antwoord gekregen. Kort en krachtig:

Geachte heer/mevrouw,

Uw abonnement is per 1-1-2009 ontbonden.
Er is geen eerdere opzegging ontvangen. Het bedrag dat er nog open staat is €44,85.
Na het ontvangen van uw eerste exemplaar had u binnen 10 dagen op moeten zeggen.
Mocht u bewijs hebben van uw opzegging stuur het door dan kunnen wij het alsnog bekijken.

Met vriendelijke groeten,

Puzzelrijk klantenservice


Hiermee wordt mijn email totaal genegeerd en moet ik gewoon betalen volgens hen. Nu is het zo dat ik geen bewijs heb van mijn opzegging, maar een mondelinge overeenkomst is even rechtsgeldig als een schriftelijke overeenkomst, toch? Ik weet nu niet goed hoe ik moet reageren. Betalen is geen optie, aangezien ik geen deelname wil hebben in hun malafide praktijken.

Kan iemand mij hiermee helpen?

mamadee
Berichten: 2
Lid geworden op: 15 okt 2008 11:57

Re: Puzzelparty Oplichters

Ongelezen bericht door mamadee »

Beste SZ ik kan je hier helaas niet mee helpen, maar ook ik ben benaderd:

Ik heb alleen maar een mobiele aansluiting, dus ik word regelmatig door diverse bedrijven gebeld die hun producten aan mij willen opdringen. Ze bellen altijd onherkenbaar. Maar hierdoor zijn zulke bedrijven voor mij eigenlijk juist heel hérkenbaar, want niemand belt mij normaal onherkenbaar.

Zojuist ging de telefoon, weer onbekend nummer, ik neem op met alleen "hallo". Ik hoor de dame aan de andere kant zeggen "met puzzelrijk", ik slaak een diepe zucht (zo van, daar héb je weer zo'n bedrijf), ik luister niet verder en hang op. Hier heb ik geen zin in.
Direct daarna gaat de telefoon weer. Dezelfde dame weer. "Volgens mij ging er iets mis met de verbinding" zegt ze. Ik zeg "nee hoor, ik hing daarnet zelf op en dat doe ik nu weer" en ik hang direct weer op.
Meteen gaat mijn mobieltje weer af, ik neem op zeg "Ja?". De dame aan de andere kant zegt zeer kortaf en boos tegen mij "er wordt hier niet zomaar opgehangen, als dat gebeurt doe ik het zelf!" en ze gooit promt zelf de hoorn erop!!!
Nou ja! Wat is dit voor bedrijf! :x

Zij zijn zo brutaal om mij zomaar op te bellen (tot 3 keer toe zelfs) en ik hang daarom gewoon op. Als ik lid wil worden, neem ik zelf wel contact op toch? :evil:
Ik vind het daarom ronduit schandalig en zeer onbeschoft hoe er met mensen wordt omgegaan die er totaal niet van zijn gedient zomaar gebeld te worden.

Is dit bij meer mensen het geval???

jerompower
Berichten: 1
Lid geworden op: 13 jan 2009 17:00

Re: Puzzelparty Oplichters

Ongelezen bericht door jerompower »

Ooit een keer gebeld door puzzlerkijk met de vraag of ik een compleet gratis boekje wilde proberen helemaal gratis.
Ik eigenlijk geen interesse, maar misschien mijn ouders wel.
dus ik ja gezegt en nog gevraagt of het echt helemaal gratis was.

Toen het blad binnen kwam gelijk al een acceptgiro van 9,95 voor verzending en het blad, maar na dat ik probeer te bellen.
bestaat het nummer niet , of er word niet op genomen, en een mail
sturen gaat ook niet, ( [email protected]) via verschillende programma;s en sites geprobeerd een mail te sturen.

Dus ik betaal niets en een maand later komt blad 2 binnen, dus ik gek
gelijk bellen ( ohja, bijde bladen zijn terug gestuurd ! ) maar weer krijg ik niemand aan de lijn en het e-mail werkt nog steeds niet.

maand later krijg ik een brief van een Incassobureau, of ik niet ff 35euro wilde betalen ,enz, bellen hun zouden het na kijken. er word vervolgends niets gedaan, of terug gebeld. ik dacht het zal wel weer over zijn, weer een maand later komt er een brief en ik moet ff 60euro betalen , ik weer bellen en deze keer was ik al behoorlijk sago,
dus dat vrouwtje zei met een piepstem dat ik zo snel mogelijk terug gebeld zou worden, Nooit gebeurt. en nog geen 3 dagen later komt de volgende binnen van 90euro. en er word weer niet gereageerd.

Nu 2009 komt weer een brief van Intrum Justitia binnen met 99,- euro
dus ik probeer weer het nummer van puzzlerijk en eindelijk nemen ze op, dus ik wil mijn verhaald doen. ( word je constant onderbroken door het vrouwtje aan de lijn) waardoor ik gewoon door praat en mijn verhaald doe zoals hierboven, zegt ze gerust , had je maar eerder moeten bellen. ( dus ik zeg wat ben je doof ! , ik zeg net dat het nummer nooit werkt. Dit is de eerste keer dat ik jullie spreek. denk je dat ik een grap maak ofzo. dus zegt zei denk jij dat wij een grap maken, waarop ik antwoord, nou ik denk het wel, als jullie mij zo behandelen he ! . dus vraagt ze om mijn e-mail addres , waarop ik antwoord heb je dat niet liggen dan ! , want zo tezien hebben je alles al van me, Oh ja zegt ze is het finalpower007,. . dus ik zeg : zie je , je hebt het g*dv*R nog liggen. stuurt zijn mij een test mail, met het addres [email protected] dus ik vertellen dat ik al 1000x een mail stuur naar dat addres en ik krijg elke keer een mail notifi dat het e-mail niet bestaad en ik krijg gewoon een mail van jullie met dit addres, als dit niet besodemieteren meer is weet ik het ook, niet,

Maar dit soort troep moet gewoon stoppen, Moeten wij al niet hard genoeg werken voor al die onzin die al betaald moet worden.
al die belasting moet gebruikt worden om dit soort zaken op telossen,

en zulke mensen hun diploma's afpakken en hun klauwen !
wat vinden jullie,

Hier zou de staat bij moeten helpen ( hoe kan een incasso nou zomakkelijk geld eisen terwijl ze niets een iets weten van het "bedrijf" dat hun het geld laat incasseren !!! , dat is toch belachelijk ! ) Zulke bedrijven moeten dit juist doen , ! Controlles op alle fronten addres gegevens , telefoon nummers enz.

want hoe kan mijn Klant nummer bij Puzzlerijk nou gelijk zijn
aan mijn klant nummer bij Intrum Justitia ?????

te F*cing vaag !

mamadee
Berichten: 2
Lid geworden op: 15 okt 2008 11:57

Re: Puzzelparty Oplichters

Ongelezen bericht door mamadee »

@ Jerompower

Nou, wat een verhaal zeg.
Ze zijn daar echt f*cking niet normaal bezig.
Als je trouwens alle bladen weer ongeopend retouneerd , kunnen ze je ook niks maken, want je hebt immers geen gebruik gemaakt van hun service.
En die zogenaamde incasso-buro's zijn volgens mij ook hardstikke nep, want ik werk bij een normaal bedrijf op de administratie en ik weet uit ervaring dat incassa-buro's altijd het naadje van de kous weten.

Dus die losers bij puzzelrijk moeten inderdaad eens een doel in het leven gaan vinden in plaats van mensen met diverse dingen lastig te vallen waar we niet op zitten te wachten!!! :twisted:

ere van genderen
Berichten: 1
Lid geworden op: 16 feb 2009 17:46

Re: Puzzelparty Oplichters

Ongelezen bericht door ere van genderen »

wij werden gebeld dat we een prijs hadden gewonnen, het puzzelblad puzzelrijk, alleen de verzendkosten €4,95 moesten wij betalen achteraf denk je als je een prijs wint hoef je toch niets te betalen. maar goed het gesprek werd opgenomen binnen 10 dagen moesten wij opzeggen maar konden niet op de site komen dus ook niet afmelden na die tien dagen lukte het wel maar was het volgens hun te laat en zaten we vast aan een abonnent van 3 maanden a €29,95 per maand ik heb een flinke boze brief geschreven maar dat help niet maar lucht wel een klein beetje op ik hoop nooit meer met ze te maken te krijgen dus mensen pas goed op waar je aan begint

Gesloten