LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] KPN - Planet Internet plus bellen wat een chaos...

Heb je goede of slechte ervaringen met jouw telefoon of jouw telefoonaanbieder? Geef hier jouw mening.

IPB wil je het?

Ja, wanneer de kinder ziektes opgelost zijn
89
53%
Nee, het is niets
64
38%
Weet niet overige
16
9%
 
Totaal aantal stemmen: 169

botep
Berichten: 6
Lid geworden op: 20 dec 2006 19:16

Re: KPN - Planet Internet plus bellen wat een chaos...

Ongelezen bericht door botep »

Ik kreeg vandaag bloemen van de KPN, is dat weer wat nieuws??
zit slechts 2 weken zonder bellen en internetten, en heb slechts elke dag minimaal 1 keer gebeld en maar 10 mailtjes per dag verstuurd, nadat mij was toe gezegd dat ik binnen 24 uur zou terug worden gebeld, en wat dus nog steeds niet gebeurt is. Dus heb die persoon hier op het forum ook maar een mailtje gestuurd.

Mickey D
Berichten: 114
Lid geworden op: 21 feb 2005 21:04

Re: KPN - Planet Internet plus bellen wat een chaos...

Ongelezen bericht door Mickey D »

Bloemen nieuw? Nee hoor, ik kreeg mijn eerste bos vanwege een monteur die niet kwam en had hier op een gegeven moment 3 bossen tegelijk staan. Maar de problemen bestaan nog, dus het betekent helaas niet dat men nu weet wat het probleem precies is....

haku
Berichten: 1
Lid geworden op: 20 dec 2006 22:57

Re: KPN - Planet Internet plus bellen wat een chaos...

Ongelezen bericht door haku »

Wat een drama IPB. Kan al 2,5 weken niet meer bellen of gebeld worden.
Mailtjes met uw klacht wordt over 4 weken in behandeling genomen.
Servicelijn die niet kan doorverbinden met de juiste afdeling.
U wordt binnen 24 uur teruggebeld 240 uur en nog niets gehoord.
Een mobiel rekening die torenhoog is en ze laten het gewoon gebeuren.
Planet raakt in ieder geval een klant kwijt als ik ze kan bereiken.

huh
Berichten: 4
Lid geworden op: 21 dec 2006 14:31

Re: KPN - Planet Internet plus bellen wat een chaos...

Ongelezen bericht door huh »

quote>>>>
Geplaatst op 19 Dec 2006 05:58 door michael_02hhw


--------------------------------------------------------------------------------

ik wil ook even reageren, ik ben zelf medewerker bij de technische dienst van kpn IPB en ik kan vertellen dat het wel een goed product is. er zijn wel een aantal klachten maar dat komt ook omdat wij ook de meeste klanten hebben. ik heb zelf het product ook en ik heb helemaal geen problemen ermee en al mij kennisen die ik het aangeraden heb hebben ook nergens last van.
en andere providers hebben de zelfde kinderziektes als bij kpn.
dus schroom niet neem gewoon IPB van kpn het is een goed product hoor !!!

mocht iemand een vraag hebben stel em en ik geef antwoord

<<<<Quote end

Ik heb geen vraag, maar het siert je dat je jezelf opoffert.

Ik ben er ook van overtuigd dat het een goed product is(wordt)!

Maar ik denk dat ik je dit niet hoef te vertellen dat de echte grote problemen (zeker in aantallen...) zijn begonnen in November.
Na de laatste "verplichte" firmupdate van de Siemens EB, van 1.38 naar 1.40 is het schrikbarend hoe de problemen zich opstapelen!

Ieder beetje forum wat ook maar iets doet aan onderwerpen van IPB via KPN staat ineens bol van de problemen.
In de beginfase, de intro van IPB, waren er ook problemen, maar dat waren de kinderziekten.
Toen is het een hele tijd betrekkelijk rustig geweest v.w.b. problemen.
Plots begint de KPN sinds ong. begin/half November selectief een update te versturen naar de EB en hopla, steeds meer problemen.
(En dan ook nog te bedenken dat dit ook nog niet eens terug te draaien is.. :cry: , zeer slecht doordacht)

KPN zat met een knevel verdrag aan die Siemens boxen, dus zal en moet het gaan werken met die dingen.

Was ook eerst het geval, maarja, als je als modemfabrikant het monopool hebt bij KPN, kun je veel uitvreten.

Inmiddels zijn ze vlgs. mij onder dit contract uit, aangezien ze nu Alcatel modems uitleveren.
Maar helaas, het traject "kinderziektes" moet nu met deze modems nog eens doorlopen worden. :oops:

Dit gestuntel gaat voor 100% de kop van KPN kosten. :wink:

Men had zich beter bij Siemens vanaf het begin bikkelhard op moeten stellen, in de trand van o.a. ultimatums!

Na 2 maanden het probleem percentage niet onder de 5 % ???? OPZOUTEN!!!! (incl. de nodige schadeclaims richting Siemens)

PS: Zelf heb ik bijna een jaar PROBLEEMLOOS IPB.
Mijn euvel is op dit moment dat na de laatste firmUpdate de binnenkomende gesprekken stotteren bij gelijktijdig bellen en downloaden. (En met downloaden bedoel ik niet alleen maar massa's, maar een afbeelding op bv. een website laden is al voldoende :wink: )

therionate
Berichten: 2
Lid geworden op: 27 jul 2006 12:02

Re: KPN - Planet Internet plus bellen wat een chaos...

Ongelezen bericht door therionate »

Heb al eens eerder gereageerd hier, maar zit dus sinds maart 2006 op IPB te wachten en nog steeds niets... al wel tientallen euros vergooit met wachten bij de service-lijn en nu als laatste een aangetekende brief. Ook wordt er sinds 5 maanden al geen rekening geint voor het normaal internetten... dit ook al diverse malen gemeld. Contract wordt volgens de site op het gebruikersgedeelte op 14 februari 2007 beeindigd. Jammer voor planet, maar er zijn gelukkig nog genoeg andere aanbieders met een soortgelijk pakket. Na de aangetekende brief met het uitdrukkelijk verzoek om te komen tot een oplossing zijn wij ook niet meer van plan nog meer geld te steken in hulpeloze oplossingen! Een zware domper voor wat ooit een zeer goed bedrijf was in onze ogen.

fredstrosradar
Berichten: 5
Lid geworden op: 22 dec 2006 19:56

Re: KPN - Planet Internet plus bellen wat een chaos...

Ongelezen bericht door fredstrosradar »

KPN internetplusbellen sucks.
Sinds een week werkt VOIP + WIFI niet.
En iedere keer als je na lang wachten uiteindelijk tot de helpdesk doordringt dan gaan ze je experia-box resetten met nul resultaat.
Na 5 dagen blijkt er een storing op een server in amsterdam te zijn.
Heeft iemand die "service" melding gezien? ik niet, 5dagen of langer storing en geen melding. De storing schijn nu over te zijn, maar het werkt nog steeds niet. Het probleem is doorgegeven aan een onbekende afdeling, want je krijgt geen call nummer, je krijgt geen telefoonnummer, en ze kunnen niet terug mailen of bellen.
Maar gewoon kunnen informeren hoe het ermee staat, daar kunnen ze niet aan beginnen.
Kortom de service sucks, de helpdesk is niet bereikbaar en ze kunnen ook niks voor je doen en ze weten niks: het hele bedrijf bestaat tegenwoordig vooral uit een hele grote afdeling klanten afpoeieren, en een heel klein afdelinkje waar ze misschien nog verstand van telefoon hebben, maar met een zeer geheim nummer.
Weer is mijn beltegoed op (gratis nummer), het is weekend en ik zit al een week zonder.

ikbenik

Re: KPN - Planet Internet plus bellen wat een chaos...

Ongelezen bericht door ikbenik »

Wanneer leren jullie nu dat VOIP niet perfect is!


Bij KPN is hun administratie niet goed.
Dat weten we dus ook al lang, dus zeuren heeft ook geen zin.

pvd
Berichten: 394
Lid geworden op: 18 mar 2006 18:35

Re: KPN - Planet Internet plus bellen wat een chaos...

Ongelezen bericht door pvd »

Ikbenik, ik ben zo vrij om je vraag om te draaien. Wanneer leert KPN dat VOIP (nog) geen perfect product is?

Ze verkopen het namelijk alsof het perfect is. Dus ben ik van mening dat je dan ook een perfect product mag verwachten (al weet ik wel beter)

pvd

Jan9
Berichten: 393
Lid geworden op: 08 dec 2006 21:32

Re: KPN - Planet Internet plus bellen wat een chaos...

Ongelezen bericht door Jan9 »

Goed zou al mooi zijn :lol:

ikbenik

Re: KPN - Planet Internet plus bellen wat een chaos...

Ongelezen bericht door ikbenik »

Ikbenik, ik ben zo vrij om je vraag om te draaien. Wanneer leert KPN dat VOIP (nog) geen perfect product is?

Ze verkopen het namelijk alsof het perfect is. Dus ben ik van mening dat je dan ook een perfect product mag verwachten (al weet ik wel beter)

pvd
De KPN verkoopt gewoon een dienst, waarvan algemeen bekend is dat het niet perfect is.

De consumenten hebben als gewoonlijk een veel te hoge verwachting.
Het zijn de consumenten die eisen dat VOIP de dezelfde kwaliteit heeft als de analoge lijn!

Het zijn ook de consumentenorganisaties die zulke dingen eisen!
Ikbenik, ik ben zo vrij om je vraag om te draaien. Wanneer leert KPN dat VOIP (nog) geen perfect product is?
Nog nooit van marketing gehoord?
Daarin wordt precies verteld wat de klant horen wilt!

Op zich is VOIP best wel goed. Alleen zitten er soms kleine kinkjes in de kabel.


Waar het hier mis gaat is dat er sommige organisaties de consument ophitsen en onwaarheden vertellen.

Dit weet ik uit pure ervaring.

Jan9
Berichten: 393
Lid geworden op: 08 dec 2006 21:32

Re: KPN - Planet Internet plus bellen wat een chaos...

Ongelezen bericht door Jan9 »

Nog nooit van marketing gehoord?
Daarin wordt precies verteld wat de klant horen wilt!


:lol: Inderdaad :)
m.a.w. ? :)

ikbenik

Re: KPN - Planet Internet plus bellen wat een chaos...

Ongelezen bericht door ikbenik »

Om zieltjes te winnen wordt dus niet beweerd dat je soms wat storingen kan verwachten!

Dus kijk meer om je heen en kijk naar de experts die echte proeven doen.
Dus ook naar de onafhankelijke diensten of personen luisteren.

Wil je over computerspullen wat weten?
Ga dan naar de supermarkt en koop daar dan de comuterbladen of houdt tweakers.net in de gaten.
Die geven de werkelijke informatie dan de op de comersie beluste testen van de consumentenbond.

De consumentenorganisaties geven in het algemeen niet de juiste weergave van de zaken.
Die zeggen dus dat je van VOIP hetzelfde mag verwachten en de computerbladen en de experts die aan het woord zijn bij tweakers.net dus niet.

Mickey D
Berichten: 114
Lid geworden op: 21 feb 2005 21:04

Re: KPN - Planet Internet plus bellen wat een chaos...

Ongelezen bericht door Mickey D »

Michael......?
mocht iemand een vraag hebben stel em en ik geef antwoord

botep
Berichten: 6
Lid geworden op: 20 dec 2006 19:16

Re: KPN - Planet Internet plus bellen wat een chaos...

Ongelezen bericht door botep »

Mickey D, heeft die Michael jou probleem kunnen oplossen? bij mij is er nog steeds niets veranderd!! de zelfde ellende met :cry: Ipb :cry: .
O ja heb de bloemen maar terug gestuurd, hebben ze in Zoetermeer op het kantoor ook eens bloemen :mrgreen:

Mickey D
Berichten: 114
Lid geworden op: 21 feb 2005 21:04

Re: KPN - Planet Internet plus bellen wat een chaos...

Ongelezen bericht door Mickey D »

Mijn katten zijn de dozen gaan bewonen, dus terugsturen is bij mij geen optie geweest!
Nadat Michael mij heeft laten weten dat hij echt in mijn gegevens heeft gekeken en nog eens gevraagd heeft of ik wilde dat hij me hielp, heb ik niets meer gehoord nadat ik daar nog eens ja op heb gezegd. Problemen? Die zijn er steeds af en aan, ik heb er geen vertrouwen in, ook niet als het een week goed lijkt te gaan. Overigens moet ik zeggen dat zowel ik als degenen die mij willen bellen, veel gebruik maken van de mobiel, om frustratie te voorkomen. Ik merk dus inmiddels, behalve een hogere mobiele rekening, minder van de problemen...

verbijjsterd
Berichten: 2
Lid geworden op: 24 dec 2006 10:35

Re: KPN - Planet Internet plus bellen wat een chaos...

Ongelezen bericht door verbijjsterd »

ik heb sinds 10 december IPB maar kan niet bellen, telefoontjes naar de helpdesk lopen uit op een belofte dat er terug gebeld zal worden, tot op heden nog geen reactie, ik zal ook iedereen aanbevelen om dit product aan te schaffen (not)
internet werkt trouwens wel perfect

niens
Berichten: 1
Lid geworden op: 27 dec 2006 09:49

Re: KPN - Planet Internet plus bellen wat een chaos...

Ongelezen bericht door niens »

Eerst zou men op 10 nov.IBP door monteur laten installeren,..toen kwam er een schrijven dat we een nieuw telefoonnummer zouden krijgen!!!Niet om gevraagd natuurlijk.Opbellen en na de gebruikelijke anderhalf uur wachten zou men dat weer herstellen.Ik vroeg om een schriftelijke bevestiging..nooit ontvangenDaarna is er een monteur gekomen en heeft alles geinstalleerd op 24 november.Na een goed werkend ADSL bij Versatel was ik onthutst over de traagheid van dit gedoe.kwaliteit 23% signaalsterkte slecht tot matig.
Toen na enkele dagen iedereen die we wilden bellen in gesprek bleek te zijn....was het uit met de uitgaande gesprekken. Na een bombardement van emails en eideloos bellen naar een stem die ik in mijn ergste nachtmerries nog wel eens hoor..."Al onze medewerkers etc etc.."Toen ben ik uit wanhoop bij de opzegdienst terecht gekomen en heb opgezegd,want ik koop een product en als dat niet deugt wil ik het niet hebben!!!In die week dat je nog terug kunt komen op je beslissing heb je toch geen notie dat je zulke rommel krijgt!.Toen werd er zowaar plots gebeld door iemand van de KPN.
Nee maar mevrouw dit is echt erg,daar gaan we snel iets aan doen..
Hoera de volgende dag konden we weer bellen.Maar het geluk bleek van korte duur.Ons mobieltje ratelde er oplos, niemand kon ons vaste nummer nog bereiken.
Er werd weer gebeld door ene Mevr Surgard. Alles zou nu snel in orde komen en ze had het ook nog over een tegemoetkoming van de gemaakte onkosten.
Dat is nu twee weken terug en sinds gisteravond kunnen we weer niet gebeld worden.Horen van KPN doen we niets meer.
Haalt u de experiabox er maar af was ook nog het advies..!!dan kunt u misschien weer gewoon met uw oude nummer bellen.
ja ho maar dan zijn we misschien helemaal verstoken van internet EN telefonie,behalve een mobiel.
50 jaar klant bij KPN voor vaste telefonie en nu dit drama :(

Theowg
Berichten: 1
Lid geworden op: 28 dec 2006 12:12

Re: KPN - Planet Internet plus bellen wat een chaos...

Ongelezen bericht door Theowg »

Na begin oktober de stomme fout gemaakt te hebben door InterNotPLOFBALLEN (IPB) te bestellen, kreeg ik eind november het pakket thuisgestuurd. Enthousiast aan de slag om het geheel volgens gevoegde instructies te installeren. Helaas, geen telefoon en geen internet. Even bellen met de servicedesk en toen begon de ellende. Na 44 minuten eindelijk iemand aan de lijn, welke mij vertelde het over een week of 2 nog maar eens te proberen omdat er veel problemen waren. Beduusd hing ik op, maar ja ik had gelukkig nog mijn oude telefoon en internet. 1 week later maar weer eens proberen, helaas hetzelfde resultaat. Weer bellen, nadat een keer of 8 de verbinding werd verbroken omdat het te druk was en ik vriendelijk werd verzocht het op een later tijdstip nog een keer te proberen, kreeg ik weer iemand van de technische helpdesk aan de lijn. Op advies alle aansluitmogelijkheden geprobeerd zonder gewenst resultaat. Vriendelijk werd mij verteld dat het aan mijn aansluiting thuis lag waar KPN niets aan kon doen. Wederom beduusd opgehangen en mijn aansluiting thuis teruggebracht tot het "bare minimum" en rechtsreeks op de aansluiting van KPN die het huis binnekomt. Wederom niets, bellen maar weer. Na 27 minuten weer een medewerker aan de lijn die er niet uitkomt en mij doorverbind. Na weer 22 minuten later iemand aan de lijn die mij verteld dat hier een monteur voor langs moet komen. Noteerd alles en verteld mij dat ik gebeld zal worden voor een afspraak. Dit zal binnen 2 werkdagen gebeuren. 1 week later maar weer gebeld en na 44 minuten weer iemand aan de lijn die nergens in het systeem kan zien dat er voor mij een afspraak is gemaakt, waarop hij dit alsnog doet. 3 Dagen later nog geen belletje gehad en ben er dan helemaal klaar mee. Maar weer bellen om de boel op te zeggen. Na 48 minuten contact, ik leg de situatie uit en zeg dat ik de boel wil opzeggen. Dit kan enkel als ik de abonnementskosten betaal voor de duur van het conntract, 1 jaar dus. Ik zeg dat het de KPN niet is gelukt mij in 6 weken aangesloten te krijgen, mij meerdere keren belazerd heeft door mij niet terug te bellen en om die reden in gebreke zijn geweest en dat ik daar voldoende aanleiding in zie om onder dit contract uit te komen. Zij noteerd mijn verhaal en zegt mij toe dat ik een brief thuisgestuurd zal krijgen, waarin mijn abonnement ontbonden wordt en het adres waar ik de apparatuur naartoe moet sturen. Het laatste contact was 27 december, ik wacht nu de brief af als die er al komt. Iedereen die dit leest en van plan is om over te stappen naar KPN of Planet met gebruik van IPB raad ik dit ten stelligste af.

roymr
Berichten: 1
Lid geworden op: 28 dec 2006 18:47

Re: KPN - Planet Internet plus bellen wat een chaos...

Ongelezen bericht door roymr »

Dat klinkt erg bekend, ongeveer soortgelijke ervaring.

Vooral dat verbreken van de verbinding als het erg druk is is een aardige stimulans om alles af te zeggen.

En direct de mededeling dat je op de site terecht kunt slaat ook alles, want 80% van alle problemen die er kunnen zijn staat daar helemaal niet beschreven.

Nog steeds problemen met telefonie (werkt al een paar weken iet) maar ik ga er nog wel mee verder omdat mijn vaste telefoonverbinding voor mij niet belangrijk is.

elinedeierkauf
Berichten: 2
Lid geworden op: 28 dec 2006 22:48

Re: KPN - Planet Internet plus bellen wat een chaos...

Ongelezen bericht door elinedeierkauf »

Hallo Radar!

Hierbij mijn ervaring me de KPN omtrent Internetplusbellen.
Ik heb in augustus dit jaar het pakket ontvangen. Helaas ben ik sinds die tijd bezig alles geregeld te krijgen. Na ongeveer twintig telefoontje met KPN hadden we eindelijk half november het internet geregeld. Maar de vaste aansluiting deed het toen niet meer! We konden niet gebeld worden en zelf ook niet meer bellen! Op dat moment voelden we al nattigheid. We belden ons eigen nummer op via een mobiele telefoon en wat bleek.... kregen we iemand uit Rotterdam aan de telefoon. Dus wij metteen KPN gebeld, met de vraag wat er fout is gegaan. Dit is inmiddels 4 weken geleden. Onze vaste aansluiting werkt nog steeds niet en mensen krijgen nog steeds een vrouw uit Rotterdam aan de telefoon als ze ons thuis proberen te bellen. Na weet ik hoevaak bellen met de KPN krijgen we steeds hetzelfde antwoord: het ligt bij de derde lijn dus wij kunnen niets voor u verder doen. Ik heb ze nu een ultimatum gegeven en verwacht dat het binnen enkele dagen verholpen is, maar ik heb zo mijn twijfels!

Gesloten