LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Intrum Justitia

Goeie of slechte ervaringen met incasso's? Ventileer hier jouw mening.
snepke
Berichten: 3581
Lid geworden op: 10 nov 2007 21:18
Locatie: thuis

Re: Intrum Justitia

Ongelezen bericht door snepke »

De Nem kan wel een deurwaarder sturen dat gaat dan via intrum,die schakelt dan de deurwaarder in.Als er een deurwaarder komt heeft die een dagvaarding bij zich.Ik zou dan maar gauw de opname en ondertekend contract opvragen.

DJ-LayLow
Berichten: 5
Lid geworden op: 02 dec 2009 15:36

Re: Intrum Justitia

Ongelezen bericht door DJ-LayLow »

snepke schreef:De Nem kan wel een deurwaarder sturen dat gaat dan via intrum,die schakelt dan de deurwaarder in.Als er een deurwaarder komt heeft die een dagvaarding bij zich.Ik zou dan maar gauw de opname en ondertekend contract opvragen.
welk ondertekend contract?

en ik werd net opgebelt door de NEM met het verhaal dat hun de levering van energy stopzetten en dat het contract vernietigd word, hoewel ik wel de achterstand moet betalen.. (waarom ik dat zou doen geen idee ze krijgen geen cent) ik bedoel hadden ze maar eerlijk aan de tel moeten zijn en niet moeten komen met het feit dat ik 3 jaar goedkopere stroom had gewonnne. dat is fout, en daar kunnen ze hoog of laag springen maar ik betaal niets.

en als ze met een deurwaarder komen.. prima.. laat hun maar met bewijs komen van het contract.. en jah de cd heb ik al opgestuurd gekregen van het bandje wat ze beweren optenemen.. echt zo smerig. eerst hun verhaal doen.. zonderbandje.. dan het verhaal aan jou voorleggen met de rec button ingedrukt.. en zo kunnen ze jou presies laten zeggen wat hun willen.. maar het is zowiezo dom van de NEM.. als je iemand belt die IN een begeleidings woning woond zit je met het probleem dat die woning niet van die persoon is.. maar van de instantie.. dus dan mogen ze ten eerste niet eens die persoon er mee lastig vallen, en die persoon kan nooit een energy leverancier veranderen want daar zijn ze niet bevoegd voor dus ookal heb ik ja gezegt.. die woning is van kwintes.. dus kwintes is de eigenaar en alleen die mag/kan die beslissingen nemen. zou wel raar zijn. neemd je kind de tel op zegt ja ergens op en bam je hebt een andere energy leverancier. is in principe het zelfde.

mvg

MoeBenIkErVan
Berichten: 196
Lid geworden op: 04 feb 2009 09:48

Re: Intrum Justitia

Ongelezen bericht door MoeBenIkErVan »

WebServiceTele2 schreef:Geachte Joep1234

Stuurt u mij alstublieft een email met uw Tele2 mobiele nummer en/of uw Tele2 klantgegevens. Graag zou ik u ook willen vragen om uw gebruikersnaam en eventueel de link naar dit topic toe te voegen aan de e-mail . Ik ben een medewerker van Tele2 en kan voor u kijken wat er aan de hand is. Mijn email adres is: [email protected]

Met vriendelijke groeten,

Webservice Tele2
i.p.v het web af te struinen naar anti-reclame kunnen jullie beter gewoon mensen gelijk netjes te woord staan en de boel afhandelen zoals het hoort.

marinepik
Berichten: 179
Lid geworden op: 13 dec 2005 18:37

Re: Intrum Justitia

Ongelezen bericht door marinepik »

Ach ja, die Intrum Justitia.
Ik heb reeds een aantal malen met deze jongens problemen gehad,nou ja, problemen?
Die drie maal dat zij mij hebben bedreigd hebben zij ook 3 maal bakzeil moeten halen. Deze firma krijgt opdracht van een of andere "schuldeiser" om te proberen geld te innen zonder dat zij precies weten wat er nu aan de hand is.
En als jij dan of via een rechtbank of via een commisie de zaak gewonnen hebt hoor je helemaal niets meer van die schatten. Gewoon een stelletje zielepieten (neen, geen zwarte pieten, dat zijn weer andere lui)
Beste mensen, weet je zeker dat jij gelijk hebt in een of andere zaak en je krijgt desondanks IJ op je dak, gewoon niet op reageren. Laat ze maar een rechtzaak beginnen, die ze natuurlijk gaan verliezen (als jij volkomen onschuldig bent natuurlijk), kost ze weer een hoop geld en dat is lachen jongens!! :lol:

Ruger
Berichten: 1
Lid geworden op: 28 dec 2009 16:39

Re: Intrum Justitia

Ongelezen bericht door Ruger »

Intrum Justitia en NEM!!!! Ik wordt er helemaal gek van.
In augustus overgestapt van NEM naar Esset na heel wat ellende gehad te hebben met de NEM.
Nu blijven ze me achtervolgen met Intrum Justitia. Ik zou tot november moeten betalen terwijl ik in augustus al geen klant meer van ze ben. Weer voor de 100ste keer met de NEM gebeld omdat ze vorige tel. afspraken en beloftes niet waar hadden gemaakt. Kosten op kosten maken ze. Intrum beweert dat ik maar moet betalen. Ik wordt helemaal gek van ze.

ron1
Berichten: 811
Lid geworden op: 18 jun 2008 19:16

Re: Intrum Justitia

Ongelezen bericht door ron1 »

Als brieven schrijven mailen en bellen niks meer doet, en je weet zeker dat je gelijk hebt, waarom gaat men dan niet persoonlijk langs met het dossier......

MoeBenIkErVan
Berichten: 196
Lid geworden op: 04 feb 2009 09:48

Re: Intrum Justitia

Ongelezen bericht door MoeBenIkErVan »

omdat een grote maatschappij geen bezoek adres heeft waar je als klant heen kan gaan, en ga je naar de deurwaarder, zoals ik ook gedaan heb, dan ontkennen ze ondanks alle bewijzen die je laat zien, dat ze ongelijk hebben en je onterecht een nota sturen.
Ik heb dit met het nuon voorgehad. Nog het nuon, nog de deurwaarder wilde de betaal bewijzen nakijken, dus heb ik het laten voorkomen bij de rechtbank. De zaak is nog bezig, en het is vervelend dat het zo ver moet komen, maar dat is nu eenmaal een teken des tijds.
Ik wil emigreren !

ron1
Berichten: 811
Lid geworden op: 18 jun 2008 19:16

Re: Intrum Justitia

Ongelezen bericht door ron1 »

In den haag staat gewoon een groot gebouw met een voordeur, kan je zo binnenlopen en jezelf melden....

MoeBenIkErVan
Berichten: 196
Lid geworden op: 04 feb 2009 09:48

Re: Intrum Justitia

Ongelezen bericht door MoeBenIkErVan »

En dan krijg je de mededeling dat je een afspraak kan maken, misschien. En anders mag je je nummer achterlaten zodat je terug gebeld wordt.

ron1
Berichten: 811
Lid geworden op: 18 jun 2008 19:16

Re: Intrum Justitia

Ongelezen bericht door ron1 »

Ja als je echt zo zeker bent van je zaak zou ik het pand niet verlaten totdat er politie is, dan komt er vanzelf een manager naar beneden.

MoeBenIkErVan
Berichten: 196
Lid geworden op: 04 feb 2009 09:48

Re: Intrum Justitia

Ongelezen bericht door MoeBenIkErVan »

in welke wereld leef jij ?

ron1
Berichten: 811
Lid geworden op: 18 jun 2008 19:16

Re: Intrum Justitia

Ongelezen bericht door ron1 »

Dezelfde als die van jou, maar dan niet zo mekkeren als je er niks aan wil doen....dan ben je niet echt 100 procent zeker van je zaak als je met dit soort reacties komt.

Gevolg van komst politie is....dat politie luistert naar jou verhaal in bijzijn van manager....manager krijgt Breekijzersyndroom en het wordt uitgezocht en je krijgt eindelijk een antwoordt...is dit goed....nee....in princiepe niet....maar goed het zal wel niet ernstig zijn want je reageert zo laconiek en verklaart anderen voor gek....

Dus....prettige wedstrijd.

macadamia
Berichten: 81
Lid geworden op: 03 jan 2010 10:08

Re: Intrum Justitia

Ongelezen bericht door macadamia »

Het allergrootste probleem bij dit soort bedrijven zijn de mensen die als eerste de telefoon bedienen. Deze zijn niet ingewerkt en weten van toeten nog blazen.
Een gerichte opleiding en verstand van zaken zouden zeker, in deze zeer gewenst zijn.
Ik hoor zovaak geluiden over de manier waarop men word aangesproken en dat er niet geluisterd wordt.
Het zou mooi zijn als tele2 en NEM maar ook andere callcenters daar in gaan investeren. Zou een hoop irritatie en elende besparen en dat besparen willen we toch allemaal.

ron1
Berichten: 811
Lid geworden op: 18 jun 2008 19:16

Re: Intrum Justitia

Ongelezen bericht door ron1 »

Goed plan macademia, maar dat gaat nooit gebeuren, studenten zijn al blij als ze 5 euro netto per uur krijgen op deze call centres.....die worden dus flink gebruikt op dezelfde call centres...........en ik weet uit mijn directe omgeving dat ik niet overdrijf met 5 euro NETTO per uur voor een 17 jarige...of het allemaal mag...wit of zwart is weet ik allemaal niet....maar het is een teken aan de wand...soms zitten ze van 8 uur sochtends tot 2000 uur savonds...

MoeBenIkErVan
Berichten: 196
Lid geworden op: 04 feb 2009 09:48

Re: Intrum Justitia

Ongelezen bericht door MoeBenIkErVan »

Beste Ron,

Te eerste verklaar ik hier helemaal niemand voor gek. Zou wel gek zijn :?
Maar laat ik komen met een voorbeeld om jou in elk geval een beeld te geven van hoe het er aan toe gaat in de wereld van de incasso/deurwaarders.

Gisteren kreeg ik weer een brief van intrum, over een vordering, volgens hun, van t-mobile uit 2002. In die brief zelfs staat niet waar de vordering over gaat, alleen een referentie nummer. Het jaartal van de vordering staat er ook niet in vermeld. Ik kreeg een telefoon nummer van ene meneer van T-mobile, heb die meneer gesproken, en die deelde mij mee dat de vordering in 2003 is verkocht aan IJ, en zij er dus niks meer mee doen. Dat de vordering verjaard is ontkennen zij, en op de melding dat er nooit een nota verzonden is wordt al helemaal niet gereageerd.
Vertel mij dan nu eens wat ik hier nog aan kan doen, behalve rustig afwachten op de volgende dreig brief ( "u ontvangt binnenkort bezoek aan huis van de deurwaarder....") of inderdaad, als ze het lef hebben ( wat mij sterk lijkt aangezien de vordering verjaard is ) mij voor te laten komen. IJ heb ik al een aantal keer, want dit is niet de eerste keer dat ze met deze vordering op de proppen komen, gemeld dat de vordering verjaard en dus onterecht is. Het is is een spel van ze. Er zit vast een gek tussen die de acceptgiro die er bij zit wel betaald. Ik ben niet gek :?

Heb er nog wel een voor je. Het nuon. Ik betaal aan de deur een meneer van het nuon een openstaand bedrag. Ik heb hier een afschrift van gekregen, maar merk na een tijd dat deze betaling niet verwerkt is, en zij sturen de boel door naar een deurwaarder. Ik bellen, bellen, bellen, bewijzen faxen, weer bellen, maar zij luisteren niet. Ik vraag een overzicht van alle betalingen van de afgelopen jaren op bij het nuon, en waarempel, hij staat er inderdaad niet op. Ik met dit bewijs naar de deurwaarder, die inmiddels via een bulk-zitting mij laat voorkomen bij de rechtbank. Zij zien dit overzicht en het betaal bewijs, fronsen wat en lopen naar achteren toe. Enige tijd later komt hij terug met "sorry, kan hier niets meer aan doen. de zaak komt evengoed voor", dus ik doe een kleine betaling als bewijs dat ik bij hun geweest ben en schakel een advocaat in.

Vind je mij nu nog steeds een zeurkous, of snap je nu in wat voor wereld wij leven ? Ik kan de politie wel bellen, maar voordat die er is ben ik al door wat zware trigion bewakers buiten gezet, en eenmaal aangekomen weet de sterke arm der wet ook geen raad met mij v/s nuon of de deurwaarder, of denk jij dat het nuon last zal hebben van een breekijzer gevoel ?

Heb er zo nog wel een paar voor je als je wilt, maar volgens mij zegt dit voldoende.

jlthkoch
Berichten: 1215
Lid geworden op: 11 okt 2005 23:10

Re: Intrum Justitia

Ongelezen bericht door jlthkoch »

ron1 schreef:Dezelfde als die van jou, maar dan niet zo mekkeren als je er niks aan wil doen....dan ben je niet echt 100 procent zeker van je zaak als je met dit soort reacties komt.

Gevolg van komst politie is....dat politie luistert naar jou verhaal in bijzijn van manager....manager krijgt Breekijzersyndroom en het wordt uitgezocht en je krijgt eindelijk een antwoordt...is dit goed....nee....in princiepe niet....maar goed het zal wel niet ernstig zijn want je reageert zo laconiek en verklaart anderen voor gek....

Dus....prettige wedstrijd.
Het grote verschil is dat er geen camera bij is, hetgeen wel noodzakelijk is voor het "Breekijzer-effect" en het is dan ook waarschijnlijker dat die manager heel wat minder welwillend is en de politie ook niet echt veel interesse zal hebben in jouw verhaal, maar slechts zal vorderen het gebouw te verlaten. Doe je dat niet dan "helpen" ze je even :)

macadamia
Berichten: 81
Lid geworden op: 03 jan 2010 10:08

Re: Intrum Justitia

Ongelezen bericht door macadamia »

ron1 schreef:Goed plan macademia, maar dat gaat nooit gebeuren, studenten zijn al blij als ze 5 euro netto per uur krijgen op deze call centres.....die worden dus flink gebruikt op dezelfde call centres...........en ik weet uit mijn directe omgeving dat ik niet overdrijf met 5 euro NETTO per uur voor een 17 jarige...of het allemaal mag...wit of zwart is weet ik allemaal niet....maar het is een teken aan de wand...soms zitten ze van 8 uur sochtends tot 2000 uur savonds...

Klopt helemaal Ron en dat is echt verschrikkelijk. Maar ook oudere die niet hebben kunnen studeren worden voor het blok gezet en dan krijgen ze echt het minimum.
Ook het werk mag niet onderschat worden hoor tis behoorlijk pittig

MoeBenIkErVan
Berichten: 196
Lid geworden op: 04 feb 2009 09:48

Re: Intrum Justitia

Ongelezen bericht door MoeBenIkErVan »

Uitgebuit worden we allemaal. Mijn dochter, 19 jaar, krijgt voor haar full-time functie van verkoopster bij een telefoonwinkel € 800,- per maand, en moest bij het ineen zakken van de economie maar wat uren terug want anders was ze te duur :evil:

ron1
Berichten: 811
Lid geworden op: 18 jun 2008 19:16

Re: Intrum Justitia

Ongelezen bericht door ron1 »

Dieptriest moebenikervan...maar doe er maar wat aan....er staan 700 andere meiden in de rij voor haar plek....sterkte.

Alchemist
Berichten: 12
Lid geworden op: 20 nov 2009 10:33
Locatie: Groningen

Re: Intrum Justitia

Ongelezen bericht door Alchemist »

Hallo mensen,

Ik had een geschil met Nuon over een rekening.
Dus Intrum op me dak.
Contact met Nuon, alles keurig afgehandeld.
Zij bleken zelfs onterecht het contract te hebben overgenomen van Essent.
Brief van gehad enz, niets aan de hand.

Maar Intrum belt nog wel.
Dus ik zeg dat de factuur niet klopte.
Bewijs het maar... zegt die jongen.
Dus ik stuur een scan van de brief naar het genoemde mailadres.
Hoor 2 weken niets.
Daarna werd ik weer steeds gebeld.
Dus ik zeg dat de opdracht er niet meer ligt.
Jawel meneer, wij hebben niets te horen gekregen.
Gelukkig had ik mijn mail ge-CC'd naar mezelf.
En de factuur die ik van Intrum kreeg stond een veel lager bedrag op (dus alleen de kosten die zij hebben gemaakt.. ik bedoel rekenen)

Mijn vraag:
Hoe kun je nog kosten op iemand verhalen als de opdrachtgever toegeeft dat er fouten zijn gemaakt bij de orginele factuur en deze dan ook aanpast?

Gesloten