Pagina 15 van 23
Re: Playco/ Playcollect
Geplaatst: 28 okt 2008 08:10
door koperke
Onze opdracht
Het Europees Centrum voor de Consument, gelegen in Brussel, informeert consumenten over aankopen in de Europese Unie en helpt hen bij hun grensoverschrijdende geschillen, dus wanneer de consument en de handelaar zich in een verschillende lidstaat van de EU bevinden. Het centrum is gesubsidieerd door de Europese Commissie en de FOD Economie, KMO, Middenstand en Energie.
Het ECC België maakt deel uit van een Europees netwerk van 29 centra in de 27 Europese lidstaten + Noorwegen en IJsland.
Het Europese netwerk van Centra voor de Consument (ECC-net) is opgericht door de Europese Commissie met als doel:
de Europese consument vertrouwen te schenken in de Europese markt door hem te informeren en raad te geven
de Europese consument te begeleiden bij grensoverschrijdende geschillen
de Europese consument in contact te brengen met instanties voor alternatieve geschillenoplossing (ombudsman, geschillencommissie, enz.).
Informatie verstrekken aan de Europese consumenten, behandelen van grensoverschrijdende geschillen en samenwerking met de andere Europese Centra voor de Consument, vormen dus de belangrijkste taken van het Europees Centrum voor de Consument. Concreet betekent dit:
proactieve informatie verstrekken aan de consument
individuele behandeling en begeleiding
steun en bijstand i.g.v. een grensoverschrijdend geschil
nauwe samenwerking met de andere Europese Centra voor de consument
ondersteunen van andere consumentenbelangen en –campagnes van de Europese Commissie, om hun succes te optimaliseren
regelmatig contact met de vertegenwoordigers van de Europese Commissie in Brussel, de Federale Staat, de pers en andere geïnteresseerden.
Dit is de info die op de web site van ECC staat vermeld, wij hebben vrij regelmatig contact met hen gehad de laatste maanden.
ECC heeft dus enkel te maken met bedrijven gevestigd in EUROPA en consumenten gevestigd in EUROPA, die grensoverschrijdende geschillen hebben met andere EUROPESE LANDEN , althans bedrijven in die andere landen, maar allemaal BINNEN DE GRENZEN VAN EUROPA.
Dat is dus allemaal verloren tijd.
Het onafhankelijke land waar het moederbedrijf (waarvan ik de naam niet ga vermelden uiteraard) is NIET IN EUROPA GEVESTIGD.
Daar houdt heel het verhaal op dus.
En dat je homofiel bent, vind ik niet erg, maar dit is geen PORNO of SEX-FORUM Fabel, dus hou je fantasieën maar voor je, er kunnen altijd kinderen toevallig links openklikken of zo.
Beledigingen helpen trouwens niemand vooruit om wat dan ook gedaan te krijgen.
Ik heb jullie info willen geven en je doet ermee wat je wil, ik ga m'n vakantietijd nu wel nuttiger besteden hoor.
Re: Playco/ Playcollect
Geplaatst: 28 okt 2008 08:44
door Fabel
Aan de poorten van Disneyland Resort Parijs met uw voordeel FunPass staan zwaaien terwijl de ingangscontrole u hartelijk uitlacht omdat u de poorten er niet mee in komt, noem ik geen nuttige vakantiebesteding; eerder sneu en zielig...
maar aangezien Koperke reageert op een bericht gericht aan Philip, zitten we allemaal op het juiste pad.
Heet nieuws: de titels van Suske en Wiske 302-05 zijn bekend!
302: De onoplettende oplichter
303: De schizofrene speelgoedhandelaar
304: De gearresteerde glibberaal
305 (met een extra happy end): De vastzittende Philip
Re: Playco/ Playcollect
Geplaatst: 28 okt 2008 10:05
door esther99
Weet je wat ik niet snap?
Hoe moet je gebruik maken van de zogenaamde funpass, terwijl je die niet hebt. De enige die kan bewijzen, dat je betaald hebt destijds, is Philip. Maar volgens zijn eigen zeggen, heeft hij niets met de andere bedrijven te maken, waar je de pas in kan / kon leveren.
Bij welke bedrijven, kun je nu de pas gebruiken?
Kan iemand mij de internetadressen geven?
mvg
Esther (overigens eigen naam)
Re: Playco/ Playcollect
Geplaatst: 28 okt 2008 10:22
door koperke
Daar heb je een punt Esther.
Jij kan ook bewijzen dat je hebt betaald, want je hebt overgeschreven toch ?
En het moet in je account vermeld staan ?
Die pass, naar ik vernomen heb, is nog niet fysiek bruikbaar, enkel via internet, en voorlopig enkel bij partnershops.
Eind dit jaar zou de site van de pass zelf beschikbaar worden, waarop ook alle deelnemende zaken vermeld worden die vanaf 01.01.2009 ook voordeel geven, maar als je zo'n pass hebt, krijg je zeker bericht.
Waarom hier altijd over 1 persoon wordt gepraat is mij niet duidelijk, het is een bedrijf tenslotte met veel medewerkers, zeker op de support-afdeling.
Maar Esther, dat zal enkel zo zijn, als je natuurlijk je pass behouden hebt, als je niet meer betaald hebt, dan wordt je geschrapt en krijg je die info uiteraard niet meer, laat staan dat je nog een pass zou krijgen later, als die er vanaf 2009 wel degelijk zal zijn.
Re: Playco/ Playcollect
Geplaatst: 28 okt 2008 13:48
door Fabel
met zulk slecht management kan je nog wel een blik support-medewerkers opentrekken....
hoewel dat dweilen met de kraan open is
Re: Playco/ Playcollect
Geplaatst: 28 okt 2008 16:03
door Lordpoofs
En wat die pass betreft: die bespaart iedere houder gemakkelijk 500 euro per jaar, zelfs meer, die is op zovele plaatsen bruikbaar dat iedereen wel korting kan krijgen ermee.
Ik heb op pretparken alleen al zo'n 400 euro bespaard vorig jaar.
Die pass, naar ik vernomen heb, is nog niet fysiek bruikbaar, enkel via internet, en voorlopig enkel bij partnershops.
Zeg Koperke kan ik nu wel of niet jouw pas eh pass gebruiken als ik zaterdagochtend voor de poort bij EuroDisney sta? Spannend allemaal!
Re: Playco/ Playcollect
Geplaatst: 28 okt 2008 18:06
door esther99
Ik blijf het een vreemde constructie vinden.
Om met de funpass (en dus met korting) te mogen kopen bij diverse partnershops (waarbij Playco niks te maken heeft), moet ik mijn bankafschriftje (met de betaling aan Playco) overleggen om daar met korting te mogen kopen?!?!?!?!?
Niet dat ik dat natuurlijk ga doen, ik koop mijn spullen wel gewoon in de winkel.
Re: Playco/ Playcollect
Geplaatst: 28 okt 2008 18:49
door de deurwaarder
Koperke je bent nu zo lekker bezig, ligt eens een tipje van de sluier op en geef een aanwijzing waar ik het moederbedrijf van toyplus van vinden.
Waaruit maak jij trouwens op dat ik niet geholpen wil worden. Maar hij hebt er toch niets mee te maken zeg je bijna in elk bericht dus waarom zou ik mijn bestelling aan jou laten zien
Re: Playco/ Playcollect
Geplaatst: 28 okt 2008 19:42
door Fabel
ik vind het een gier dat het ECC zogenaamd niets kan doen volgens Properke omdat Toys Min in het buitenland zit (Leuven in de zomer is tenslotte met een beetje fantastie net Curacao) maar Playco is ondertussen wel geblocked dankzij het ECC...zou Koperke uit zijn nek lullen?
Deze retorische vraag hoeft geen antwoord, Koperke, hij is namelijk retorisch...
Lord Poofs, als ik jou was, zou ik op je achterterras maar Space Mountain & Main Street USA nabouwen, dat is eerder klaar dan dat je naar binnen mag bij Disney met je FunPass
Re: Playco/ Playcollect
Geplaatst: 28 okt 2008 20:29
door de deurwaarder
Zou wel de aller grootste mop zijn die er bestaat. ga ik hier naar het strand kom ik Philip, alias Koperke tegen
die ligt te genieten van zijn playmobil op een strandbedje.
Re: Playco/ Playcollect
Geplaatst: 31 okt 2008 11:57
door koperke
Laatste reactie van mij, ik ben het wel stilaan beu
De site playco is helemaal niet platgelegd door ECC, dat is op vriwjillige basis, toevallig omdat het domein maar tot eind juli reregistreerd was.
Hetzelfde geldt voor Toysplus, ik wou een kijkje nemen, maar het domein is vervallen.
En deurwaarder: ik weet nog steeds niet wie die Philip is natuurlijk, maar hoe zou je die herkennen als je die tegenkwam dan ? Ken jij hem dan persoonlijk Johan ?
@ Fabel : als er iemand hier lult uit zijn nek, dan zal dat uit jouw dikke nek komen, het bedrijf zit niet in Leuven, niet op Curaçao (waar komt dat nu toch weer vandaan ?).
Als neutrale klant kan ik enkel besluiten dat er hier veel verzinsels worden verteld, door iedereen, behalve door mij, ik geef neutrale feiten en ervaringen mee, iedereen doet ermee wat hij/zij wil.
Ik wil alleen maar duidelijk maken dat het moederbedrijf, dat overigens strikt B2B werkt, en waar je dus niet terecht kan als particuliere klant, helemaal correct werkt en dat er een grote helpdesk is en dat er veel personeel is, hoe kan het ook anders bij zo'n grote afnames en aantallen bestellingen, dat kan je niet in je eentje en dat kan je ook niet in je eentje waarmaken op zo'n korte tijd, dagelijks 100 klanten maken of zo, hoe kan je dat gedaan krijgen met maar 24 uur in een dag.
Nochtans de klanten zullen er zijn, van de 5 bedrijven die ik ken en waarmee we nog al eens samenwerken, zijn er al meer dan 6.000 personeelsleden ingeschreven.
25.000 dat weet ik natuurlijk niet zeker, maar waarom niet, het is zo interessant: inkoopprijzen, gratis bezorgd binnen de 3 weken, wat kan je nog meer wensen ?
Maar goed niemand gelooft mij dus ik geef er de brui aan.
Ik verwijder straks alles wat ik heb getypt, dan kan niemand het uit z'n context meer halen en erover lullen, want ik heb hier geen zin in.
Ik ga liever naar dat strand, waar Fabeltje over lult
en dan al die verzinsels over Disneyland en kortingen, daar heeft niemand over gesproken: leer lezen en reageer dan.
Deurwaarder is duidelijk een Nederlander die de hele tijd maar wat aan liegt, want wat kan iemand verkeerd doen met te informeren naar een bestellingsnummer ? Niet veel, enkel resultaat bereiken mocht dat nog niet het geval zijn.
Vandaar mijn conclusie dat je liegt Johan, zo eenvoudig is dat!
Re: Playco/ Playcollect
Geplaatst: 31 okt 2008 12:17
door koperke
Esther
wat een gelul
overigens over jou, gezien ik je naam heb, ben ik wel iets te weten gekomen: je hebt geen FUN+PASS, want je bent eruit geschrapt omdat je je rekeningen die je onder andere namen (waarvan het bestaan nog moet blijken) en aparte emailadressen bestelt, NIET BETAALT ! Ricardo heeft het al doorgegeven mevrouwthe van der Vorst, zal ik je adres ook publiceren en dat van de zogezegde mevrouw Elly van de Goorbergh die geen pc of telebankieren heeft ?
Waarom je zorgen maken over waar je terecht zou/zal kunnen als je geen pass hebt ?
Terloops nog even een vraagje aan jou Esther: wat is het verschil tussen een shop en een winkel ?
Re: Playco/ Playcollect
Geplaatst: 31 okt 2008 12:30
door koperke
deurwaarder: ik zou echt niet weten waar je het moederbedrijf van toyplus kan vinden hoor, bestaat dat wel ?
Re: Playco/ Playcollect
Geplaatst: 31 okt 2008 12:36
door koperke
lordpoofs: uiteraard kan je daarmee niet terecht, ik zei toch al dat het enkel voor jaarpassen en via de aanbiedingen van het moederbedrijf van Toys+ kon, mits voorafbetaling voor de geschenkvouchers etc...
Wij bespaarden 1 x 129 euro en 1 x 179 euro, want we kregen 50% korting !
Maar wat doet het er toe: het is toch niet voor jullie bedoeld, want Nederlanders willen enkel zo weinig mogelijk betalen, maar er zeker geen voorwaarden voor aanvaarden.
Vandaag de fabrieksprijs en liefst nog 50% minder en gisteren geleverd.
Als je niet snapt dat zoiets niet bestaat, dan moet je maar FABEL als nick kiezen
Re: Playco/ Playcollect
Geplaatst: 31 okt 2008 15:05
door gravedigger
zal ik je adres ook publiceren
Die heb je niet
Re: Playco/ Playcollect
Geplaatst: 31 okt 2008 15:32
door de deurwaarder
Je hebt niet stilgezeten Koperke. Maar het klopt ja dat ik een Nederlander ben. Is daar wat mis mee. Nee toch. Ik ben eerlijk geweest en heb tot op de dag als vandaag geen product ontvangen en daar wacht ik al 6 maanden op. Wanneer ik mijn producten had ontvangen had ik mijn hier op dit forum niet hoeven melden maar helaas dat heb ik dus wel moeten doen.
Ik doe geen zaken met mensen die lukraak mijn bestelnummer vragen. En zeker niet omdat je er niets mee te maken hebt zoals je keer op keer zegt. Ik denk dat je dus maar beter je waffel kan houden en op kan donderen.
Re: Playco/ Playcollect
Geplaatst: 31 okt 2008 16:05
door Fabel
Koperke is dus weg, maar binnen een paar dagen is ie met een andere nick terug maar met hetzelfde gezwam, het is niet de eerste keer tenslotte
tot gauw, Philip PhantasiaLand
Re: Playco/ Playcollect
Geplaatst: 31 okt 2008 18:44
door de deurwaarder
Stel Koperke, jij hebt een mooi pakket besteld voor 100 voor je lieve neefje. Hij is tenslotte over een paar weken jarig. Maar een week voor zijn verjaardag heb je nog steeds geen playmobil. je gaat toch maar eens mailen om te vragen of er misschien iets mis is gegaan.
Wij hebben een leverings termijn van 90 dagen dus u moet toch echt nog even wachten. En oja daar zitten vakantie dagen en weekenden niet bij berekend.
Oei dat is balen je neefje heeft dus niets gekregen voor zijn verjaardag en jij hebt nog steeds niets.
Na twee maanden nog maar eens mailen en weer een grote mond waar je het vandaan haalt om telkens te mailen. Om een lang verhaal kort te maken. Jij hebt na 6 maanden nog steeds geen spullen en je bent 100 euro armer. ja Koperke dat is balen
En zo voelen wij ons. Hoop tenminste dat je het snapt want je bent natuurlij niet een van de slimste.
Re: Playco/ Playcollect
Geplaatst: 31 okt 2008 23:08
door Knarf753
het bedrijf zit niet in Leuven
Klopt. Om precis te zijn zit "het bedrijf" in Heverlee, niet ver van het station...
En ja, daar heb ik de Philip ontmoet...
Koperke, we zullen je niet missen
Re: Playco/ Playcollect
Geplaatst: 01 nov 2008 01:07
door de deurwaarder
He Knarff, heb je daar dan je spullen gehaald, want dat kan natuurlijk ook. Had hij spulletjes in een schuur of zo staan of in een winkel. Was het klachten formulier aan het invullen maar heb totaal geen gegevens waar het bedrijf zit. Heb jij misschien ook een straatnaam .