LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Nederlandse Energie Maatschappij

Heb je bepaalde ervaringen met een energiebedrijf? Deel hier jouw mening.
MamMaria
Berichten: 144
Lid geworden op: 29 mar 2008 11:56

Re: Nederlandse Energie Maatschappij

Ongelezen bericht door MamMaria »

Mijn moeder is van 1926. (Dus nu 82 jaar).

Ze snapt dus echt niet meer waar men het over heeft als zo'n bedrijf belt en vraagt/zegt of ze minder wil betalen.

WIE WIL DAT NU NIET, MINDER BETALEN VOOR JE ENERGIEKOSTEN.

Al deze ouderen gaan natuurlijik meteen mee!

Nou ik dus echt niet meer!


Zoals ik zeg, ik wacht af!

DochterMaria

exmedewerkerNEM
Berichten: 11
Lid geworden op: 01 mar 2008 23:25

Re: Nederlandse Energie Maatschappij

Ongelezen bericht door exmedewerkerNEM »

mammaria

ik zou zeker gerust afwachten. De incasso van de NEM moet je gewoon negeren. meld je moeder wel aan bij een andere leverancier, dat is het beste[/b]
Laatst gewijzigd door exmedewerkerNEM op 31 mar 2008 11:17, 1 keer totaal gewijzigd.

MamMaria
Berichten: 144
Lid geworden op: 29 mar 2008 11:56

Re: Nederlandse Energie Maatschappij

Ongelezen bericht door MamMaria »

Dat heb ik gedaan, maar de oude leverancier zei dat zij niets kon beginnen want de switch was gedaan!

e.dekoning
Berichten: 2
Lid geworden op: 28 mar 2008 21:16

Re: Nederlandse Energie Maatschappij

Ongelezen bericht door e.dekoning »

Je hoeft echt niet boven de 80 te zijn of heel naief om toch door het callcenter in de fuik van een overstap gelokt te worden. Zelf was ik even afgeleid toen ik de telefoon opnam en dacht 'laat ik dit verhaal even aanhoren...' Vervolgens kwam ik er , als ik gewoon beleefd gebleven was, bijna niet onderuit om mijn gegevens te geven, kreeg ik op mijn vragen gewoon geen antwoord, behalve 'ja we zijn zo klaar' en 'Essent stopt straks met leveren aan uw regio, dus u moet wel even meewerken' en als ik vroeg om informatie 'ja die krijgt u, maar nu eerst even uw gegevens checken'. Toen ik mijn banknr. niet wilde geven 'nou maar dat kan toch geen kwaad mevrouw, het is alleen maar om te controleren'.
Pas toen ik boos werd (!!) en dreigde de hoorn erop te gooien stopte deze jongeman. Ik was te nieuwsgierig hoe dit verderging dus heb de hoorn er niet direct opgegooid, maar vind het geen stijl dus!!
Ik heb geen goed woord over voor dit soort praktijken. Mijn advies: de telefoon niet meer aannemen als je het nummer niet kent.

fondy1972
Berichten: 20
Lid geworden op: 11 jan 2008 13:28

Re: Nederlandse Energie Maatschappij

Ongelezen bericht door fondy1972 »

deze mensen werken zo langs elkaar heen.

wij krijgen een brief dat de vroegtijdige opzeg boete gecediteerd zal worden, maar daarvoor moeten we wel eerst het bedrag overmaken.

nu willen ze hebben dat we eerst het bedrag overmaken dan pas kunnen ze het crediteren!!!

is zeker weer te moeilijk om het goed te zetten in het systeem zonder ons geld.

nou ik dacht het toch niet, ze maken het maar zo rond in hun systeem,
zonder dat wij eerst geld over maken. het heeft ons al genoeg gekost om van ze verlost te worden.

Verkoopkwaliteit
Berichten: 11
Lid geworden op: 17 apr 2007 08:10

Re: Nederlandse Energie Maatschappij

Ongelezen bericht door Verkoopkwaliteit »

L.S (Mammaria),

Kunt u de adresgegevens doorgeven via [email protected]?

Vriendelijke groet,

Nederlandse Energie Maatschappij

flepp
Berichten: 325
Lid geworden op: 12 jun 2005 21:34

Re: Nederlandse Energie Maatschappij

Ongelezen bericht door flepp »

Vanavond benaderd door medewerkster NEM, goeden avond ze doet net of ze van eneco is ,als je zegt dat het niet zo is komt de aap uit de mouw dat er wordt gelogen voor een overstap te maken naar de NEM met hun goedkope energie
Niet op hun doorvragen ingaan gewoon de hoorn er opgooien.

MamMaria
Berichten: 144
Lid geworden op: 29 mar 2008 11:56

Re: Nederlandse Energie Maatschappij

Ongelezen bericht door MamMaria »

Geachte NEM-medewerker,

aangezien de zaak nu bij de GeschillenCommissie ligt, wil ik niet de zaak gaan vertragen door tussentijds ingrijpen!

MamMaria

cdesmit
Berichten: 1
Lid geworden op: 02 apr 2008 16:04

Re: Nederlandse Energie Maatschappij

Ongelezen bericht door cdesmit »

Ik ben er ook ingetuint via telefonische verkoop.
Ik heb duidelijk tijdens het telefoongesprek en de bandopname gevraagd of alles via de post gestuurd kon worden zodat ik het op mijn gemak kon bekijken en als ik het er mee eens was, dan zou ik pas tekenen voor akkoord. Maar nu blijkt dat ik door de bandopname er aan vast zit. Ik wil dit niet maar als ik alles annuleer kost mij dit 250 euro boete. Ik dacht ik laat het maar zo, want het is mijn eigen schuld. Maar nu krijg ik van mijn oude leverancier bericht dat ze het jammer vinden dat ik overstap en of ik maar even 100 euro boete wil betalen vanwege contractbreuk. Ik ben niet door de telefonische verkoper er op gewezen dat dit zou kunnen gebeuren. De NEM wil deze boete niet betalen. De afkoelingsperiode is ondertussen al ruim verstreken dus volgens NEM kost annuleren 250 euro boete.
Voor mij is het nu een keuze tussen een kleine (100 euro) of een grote (250 euro) boete. Beiden niet leuk, maar wie kan mij advies geven hoe ik dit op een goede manier kan oplossen ???
Het liefst blijf ik bij mijn oude leverancier Delta maar ja een verschil van 150 euro boete is toch wel veel.
Wie helpt mij ????

Groetjes Connie de Smit

Verkoopkwaliteit
Berichten: 11
Lid geworden op: 17 apr 2007 08:10

Re: Nederlandse Energie Maatschappij

Ongelezen bericht door Verkoopkwaliteit »

Beste lezers,

- Zoals eerder aangegeven worden klachten, ook via [email protected], altijd opgepakt

- Wij identificeren ons als bedrijf op dit forum als onszelf

- Hierdoor treden we onze klanten en potentiele klanten met open vizier tegemoet

- Het AD heeft onze klantenservice met een 7,9 beoordeeld (http://www.ad.nl/test/bereikbaarheid). Dit is een hogere waardering dan bv. Nuon en Eneco.

- Als u reacties heeft kunt u deze dus mailen naar [email protected]

Vriendelijke groet,

Nederlandse Energie Maatschappij

fondy1972
Berichten: 20
Lid geworden op: 11 jan 2008 13:28

Re: Nederlandse Energie Maatschappij

Ongelezen bericht door fondy1972 »

wij zijn een tijd geleden, ook benaderd door hen en na veel schrijven dachten we van ze af te zijn, tot er een brief van huidige leverancier over de swits werden ingelicht, met een brief erbij of we het er mee eens waren of niet. zijn we het erniet mee eens konden we de brief terug sturen en hebben zij de swits ongedaan gemaakt. en zijn wij zonder kosten van de huidige leverancier weer gewoon bij hen.
nu zijn we na een half ja nog steeds bezig om van de NEM af tekomen, wat na een klein meningsverschil bijna rond is.
Dus we zullen zien hoelang het nog gaat duren. maar worden gewoon weer geleverd via de oude leverancier van voor de NEM dussen komst.

het zal dan per leverancier wel verschillend zijn of er boete overheen komt, en de boete van vroegtijdig opstappen bij de NEM was geen 250 maar 105 euro wat ze wensen te ontvangen, maar naar veel schrijven en bellen is dit toch gecrediteerd door hen.

Ne wensen ze het alleen nog dat we het eerst betalen voor ze het kunnen crediteren, om zo van hen verlost te zijn, omdat het volgens hen niet anders te regelen is in het systeem zonder ons geld.

diamondvoodoo
Berichten: 177
Lid geworden op: 22 dec 2007 14:20

Re: Nederlandse Energie Maatschappij

Ongelezen bericht door diamondvoodoo »

Het AD heeft onze klantenservice met een 7,9 beoordeeld (http://www.ad.nl/test/bereikbaarheid). Dit is een hogere waardering dan bv. Nuon en Eneco.
Een 7,9 tegen een 7,8 van Eneco. Daarentegen zijn de vragen bij Eneco tegen 100% goed beantwoord tegenover 90% van de NEM.

Wat kunnen we hierover zeggen verkoopkwaliteit? Ergens moeten lichtpuntjes gevonden worden bij de NEM?

ANNEMARIE01
Berichten: 2
Lid geworden op: 03 apr 2008 00:53

Re: Nederlandse Energie Maatschappij

Ongelezen bericht door ANNEMARIE01 »

ik heb 2 weken geleden ook een telefoontje gehad van de Nem, ik heb toen ook een welkomspakket ontvangen, ik had nog een contract bij de nuon totjanuari maar ik heb geen contactbreuk boete gehad omdat het korter dan 9maanden is, dus mensen let op! als je langer dan 9maanden een contract heb krijg je pas een boete! Ik ben wel probleemloos overgestapt :)

diamondvoodoo
Berichten: 177
Lid geworden op: 22 dec 2007 14:20

Re: Nederlandse Energie Maatschappij

Ongelezen bericht door diamondvoodoo »

Dat is ook niet altijd waar annemarie.

Spreek genoeg klanten (ook van de nuon) die over 3 maanden nog een boete krijgen.

ANNEMARIE01
Berichten: 2
Lid geworden op: 03 apr 2008 00:53

Re: Nederlandse Energie Maatschappij

Ongelezen bericht door ANNEMARIE01 »

dat zeiden ze tegen mij, ik heb ook daadwerkelijk geen boete gehad , misschien dat dat bij andere mensen gebeurt maar dat is dan wel raar.

mariekje14
Berichten: 1
Lid geworden op: 03 apr 2008 14:47

Re: Nederlandse Energie Maatschappij

Ongelezen bericht door mariekje14 »

hoi! Ook wij zijn eringeluisd. Mijn moeder is opgebeld door de NEM, en zij hielden hun mooie verkoopspraatjes. Het klonk aantrekkelijk en betrouwbaar, omdat het leek dat de NEM een onderdeel was van onze huidige energieleverancier, of het bedrijf zou overnemen. Mijn moeder wilde het 'vrijblijvende' informatiepakket ontvangen. Vlak na het telefoontje zag ze een uitzending van Radar en besloot nog eens goed navraag over de NEM te doen. Ze kwam tot de conclusie dat de NEM haar valselijk heeft voorgelicht en ze heeft dit dan ook kenbaar gemaakt in een aangetekende brief. We heben een tijdje niks meer vernomen. Maar tot onze grote verbazing lag er net een brief op de mat dat we de Nederlandse Energie Maatschappij nog zo'n 300 euro verschuldigd zijn voor (nooit afgenomen) gas en contractbreukboetes. Hoe kan dit en wat kunnen we hiertegen doen? Wanneer gaat Radar aan deze zaak aandacht besteden? Er zijn, blijkens dit forum, heel veel mensen gedupeerd. Kan iemand advies geven?

Alvast bedankt, en trap er nooit in!

Marieke Smulders

diamondvoodoo
Berichten: 177
Lid geworden op: 22 dec 2007 14:20

Re: Nederlandse Energie Maatschappij

Ongelezen bericht door diamondvoodoo »

@Annemarie: Weet u zeker dat u een vast contract had? Houd er rekening mee dat leveranciers tot maximaal een jaar later een boete alsnog mogen toesturen.

Als Nuon het zwart op wit heeft bevestigd dat u geen boete krijgt dan moet er niets aan de hand zijn natuurlijk.

Annabelle LB
Berichten: 3
Lid geworden op: 27 mar 2008 21:52

Re: Nederlandse Energie Maatschappij

Ongelezen bericht door Annabelle LB »

Nadat ik gebeld ben door de NEM en het gelukkig door had en ze afketste, heb ik verscheidene mailtjes verstuurd. O.a. naar mijn eigen leverancier Nuon, met de waarschuwing gezien ik het toch niet helemaal vertrouwde. Nuon gaf aan dat er tot op heden nog geen poging geweest is om mijn contract in te pikken is geweest.Gelukkig! Zij gaven ook aan dat ze geen uitspraken over deze verkoopmethodes kan doen. Jammer, maar ze gaven echter wel de tip mee dat als ik niet gediend was van dit soort praktijken ik benadering van o.a. telefonische verkoop kan laten blokkeren op het volgende adres: www.infofilter.nl Je kunt hier voor drie jaar je gegevens blokkeren. Ik heb dit meteen gedaan, moet nu nog afwachten of dat dit werkt. Ik heb echter wel goede berichten hierover gehoord van een aantal vrienden en collega's. Ik vertel het aan iedereen door en ben van plan mijn opa van 86 ook te registreren, zodat hij ook niet lastig wordt gevallen met deze onzin!

charlotte.
Berichten: 1
Lid geworden op: 06 apr 2008 16:01

Re: Nederlandse Energie Maatschappij

Ongelezen bericht door charlotte. »

Ik heb ook een tijdje in een callcenter gewerkt voor de Nem. Wat ik lees met vervalsen van voicelogs is echt pure onzin. De voicelogs werden streng gecontroleerd en meer dan de helft werd vaak afgekeurd.

Verder heeft het 'belazeren' van mensen niks te maken met de nem, maar met de callcenter agents. Er waren inderdaad veel agents die zich anders voordeden of gelijk aan het begin de bandopname deden. Verder werden mensen van 80 jaar en ouder ook niet goedgekeurd.

Albert_9
Berichten: 1
Lid geworden op: 06 apr 2008 21:51

Re: Nederlandse Energie Maatschappij

Ongelezen bericht door Albert_9 »

Tot mijn grote schrik is er tot 2 keer toe 85 euro van mijn rekening afgeschreven door NEM. Het vreemde is echter dat ik nooit door ze benaderd ben.
Nu kan ik deze incasso's wel terugdraaien. Maar ik vraag me toch af hoe ze aan mijn gegevens zijn gekomen en hoe ze het voor elkaar hebben gekregen een machtiging te verkrijgen terwijl ik nooit door ze benaderd ben. Sterker nog ik had tot vandaag nog nooit van NEM gehoord. Daarbij woon ik nog bij mijn ouders. Ik zou uberhaubt geen reden hebben om met ze in zee te gaan.
Zijn er meer mensen waarbij er geld van hun rekening is afgeschreven zonder dat ze benaderd zijn?

Gesloten