LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd. |
[ archief ] playstation 3 leest geen disc meer
-
Re: playstation 3 leest geen disc meer
Ik heb half mei mijn playstation opgestuurd naar Sony RMA center.
Ook via de bekende procedure met het rma label.
Hij is daar na 2 dagen aangekomen volgens de TNT post track en trace website.
Netjes gebeld en ze hadden hem inderdaad ontvangen...
Er werd mij verteld dat ik binnen 15 werkdagen een ander werkbaar apparaat zou krijgen.
Daarna nog verschillende malen gebeld...
2 weken geleden kreeg ik een mailtje dat er een playstation onderweg zou zijn maar tot op heden nog steeds niets gehad grrrrrr
Ik ben iedere dag aan het bellen en ze weten mij iedere keer te vertellen dat ze er mee bezig zijn....
Vandaag hebben ze mij beloofd om mij terug te bellen met een oplossing maar tot op heden niks
Het enigste wat ze kunnen is leugens vertellen en de mensen voor het lapje houden.
Ben er helemaal klaar mee, ik had beter een XBOX 360 kunnen kopen.
Ga zo nog maar een keer bellen.
Ook via de bekende procedure met het rma label.
Hij is daar na 2 dagen aangekomen volgens de TNT post track en trace website.
Netjes gebeld en ze hadden hem inderdaad ontvangen...
Er werd mij verteld dat ik binnen 15 werkdagen een ander werkbaar apparaat zou krijgen.
Daarna nog verschillende malen gebeld...
2 weken geleden kreeg ik een mailtje dat er een playstation onderweg zou zijn maar tot op heden nog steeds niets gehad grrrrrr
Ik ben iedere dag aan het bellen en ze weten mij iedere keer te vertellen dat ze er mee bezig zijn....
Vandaag hebben ze mij beloofd om mij terug te bellen met een oplossing maar tot op heden niks
Het enigste wat ze kunnen is leugens vertellen en de mensen voor het lapje houden.
Ben er helemaal klaar mee, ik had beter een XBOX 360 kunnen kopen.
Ga zo nog maar een keer bellen.
Ook ik heb de nodige problematiek mbt Sony en hun PS3.
Na 2 maanden erop te hebben gespeeld wel mijn console kaduuk.
Eerste keer dat ik de helpdesk had gebeld werd ik erg goed geholpen, deze gast had er verstand van. Toen ik enige dagen later terugbelde waar mijn bevestigingsmail bleef bleek dat mijn gegevens niet in het systeem bij hun stond! Ik alles opnieuw opgegeven, krijg ik een mail met RMA nummer maar het enig wat klopte was de woonplaats, echt alles hadden ze onjuist ingevuld. Weer gebeld, nieuw RMA nummer en in de mail stond dat ze hem retour zouden sturen binnen 15 werkdagen want de 40 GB was gewoon voorradig.
Na de 15 dagen maar even gebeld, en ja hoor ook de 40 GB hadden ze niet voorradig.
Na 7 weken had ik pas mijn PS3 terug, geen excuusbrief of mailtje dat ie onderweg was helemaal niks.
Ik ga nooit meer electronica van Sony kopen, en raad iedereen in mijn omgeven af een PS3 te kopen.
Na 2 maanden erop te hebben gespeeld wel mijn console kaduuk.
Eerste keer dat ik de helpdesk had gebeld werd ik erg goed geholpen, deze gast had er verstand van. Toen ik enige dagen later terugbelde waar mijn bevestigingsmail bleef bleek dat mijn gegevens niet in het systeem bij hun stond! Ik alles opnieuw opgegeven, krijg ik een mail met RMA nummer maar het enig wat klopte was de woonplaats, echt alles hadden ze onjuist ingevuld. Weer gebeld, nieuw RMA nummer en in de mail stond dat ze hem retour zouden sturen binnen 15 werkdagen want de 40 GB was gewoon voorradig.
Na de 15 dagen maar even gebeld, en ja hoor ook de 40 GB hadden ze niet voorradig.
Na 7 weken had ik pas mijn PS3 terug, geen excuusbrief of mailtje dat ie onderweg was helemaal niks.
Ik ga nooit meer electronica van Sony kopen, en raad iedereen in mijn omgeven af een PS3 te kopen.
Ik zit nu in totaal al 4 maanden zonder m'n PS3..
Begin maart las mijn 60GB PS3 ineens geen discs meer. Opgestuurd en begin mei (8 weken later dus) kreeg ik pas een vervangend exemplaar. Dit exemplaar liep steeds vast bij bepaalde spellen. Eind mei toch maar besloten om hem weer op te sturen. En nu weer 8 weken later wacht ik nog steeds. Er werd mij door de helpdesk beloofd dat ik op een voorrangslijst zou komen omdat het de 2e keer was dat ik hem opstuurde, maar dat was dus een loze belofte.
Tot mijn grote verbazing en verontwaardiging las ik deze week op enkele andere fora dat mensen die nog maar 5 weken wachtten op hun 60GB PS3 hem deze week hebben terug ontvangen!
Wat kun je hier als éénling tegen beginnen? Klagen bij de helpdesk helpt niet, op klachtbrieven wordt nauwelijks gereageerd.. Ik zat te denken om ze bij Microsoft hierover in te lichten, als iemand er baat bij zou hebben om dit soort praktijken aan het licht te brengen dan zijn zij het wel zou je denken
Begin maart las mijn 60GB PS3 ineens geen discs meer. Opgestuurd en begin mei (8 weken later dus) kreeg ik pas een vervangend exemplaar. Dit exemplaar liep steeds vast bij bepaalde spellen. Eind mei toch maar besloten om hem weer op te sturen. En nu weer 8 weken later wacht ik nog steeds. Er werd mij door de helpdesk beloofd dat ik op een voorrangslijst zou komen omdat het de 2e keer was dat ik hem opstuurde, maar dat was dus een loze belofte.
Tot mijn grote verbazing en verontwaardiging las ik deze week op enkele andere fora dat mensen die nog maar 5 weken wachtten op hun 60GB PS3 hem deze week hebben terug ontvangen!
Wat kun je hier als éénling tegen beginnen? Klagen bij de helpdesk helpt niet, op klachtbrieven wordt nauwelijks gereageerd.. Ik zat te denken om ze bij Microsoft hierover in te lichten, als iemand er baat bij zou hebben om dit soort praktijken aan het licht te brengen dan zijn zij het wel zou je denken
Hoi mede gedupeerden
Alle posts die ik tot nu toe heb gelezen zijn herkenbaar. Ik heb 26 juni mijn PS3 naar het oh zo geroemde RMA center gestuurd. We zijn nu iets meer dan een maand verder en heb nog steeds niets ontvangen. Telefoontjes naar de helpdesk zijn zo goed als kansloos, ze zijn er erg goed getraind in mensen aan het lijntje houden. Dat is mijn mening tenminste. Ik ben ook op de ''voorrangslijst'' gezet maar wat je er nu precies aan hebt is mij volkomen onduidelijk. Ik zou gegarandeerd een nieuwe ps3 toegestuurd krijgen als er weer een nieuwe levering binnenkwam maar volgens mij staan er inmiddels zoveel mensen op die voorrangslijst dat je dat niet meer kunt garanderen . Je wordt als klant ook niet op de hoogte gehouden wanneer die nieuwe levering dan binnenkomt. Er werd mij verteld dat dit slechts sporadisch was. Kortom een hoop onduidelijkheid. Sony verdient wat mij betreft geen koude douche.. maar een flinke stortbui.
Alle posts die ik tot nu toe heb gelezen zijn herkenbaar. Ik heb 26 juni mijn PS3 naar het oh zo geroemde RMA center gestuurd. We zijn nu iets meer dan een maand verder en heb nog steeds niets ontvangen. Telefoontjes naar de helpdesk zijn zo goed als kansloos, ze zijn er erg goed getraind in mensen aan het lijntje houden. Dat is mijn mening tenminste. Ik ben ook op de ''voorrangslijst'' gezet maar wat je er nu precies aan hebt is mij volkomen onduidelijk. Ik zou gegarandeerd een nieuwe ps3 toegestuurd krijgen als er weer een nieuwe levering binnenkwam maar volgens mij staan er inmiddels zoveel mensen op die voorrangslijst dat je dat niet meer kunt garanderen . Je wordt als klant ook niet op de hoogte gehouden wanneer die nieuwe levering dan binnenkomt. Er werd mij verteld dat dit slechts sporadisch was. Kortom een hoop onduidelijkheid. Sony verdient wat mij betreft geen koude douche.. maar een flinke stortbui.
Geen koude douche, geen stortbui, maar een diepvriescel. Wat mij nog het meest steekt zijn de televisiereklames voor de PS3. Klinkt allemaal zo mooi. Maar ze kunnen het geld dat ze in de marketing steken beter gebruiken om deugdelijke consoles te leveren en de after-sales service eens wat beter, dus meer klantgericht, te organiseren. Ik heb al zoveel producten van Sony in huis (gehad) en dit nog nooit meegemaakt, tot recent dan. het valt mij zo van ze tegen. Op deze manier maken ze hun eigen merknaam kapot.
Mocht ik ooit mijn/ een PS3 60Gb retour ontvangen dan laat ik het hier weten. Ook of men enige compensatie aanbiedt voor het feit dat je het apparaat zo lang kwijt bent. 1 troost: het is zomer en te warm om te gamen. Hopelijk is ie terug als het weer kouder en de dagen korter en de avonden langer worden.
Mocht ik ooit mijn/ een PS3 60Gb retour ontvangen dan laat ik het hier weten. Ook of men enige compensatie aanbiedt voor het feit dat je het apparaat zo lang kwijt bent. 1 troost: het is zomer en te warm om te gamen. Hopelijk is ie terug als het weer kouder en de dagen korter en de avonden langer worden.
Ja, ik vind het ook frustrerend die reclames van Playstation 3. En ik hoop dat mijn PS3 ook terug is voor de winter want er komen zoveel leuke games uit zoals Resistance 2 en COD5. Mijn PS3 60 GIG is nu al 6 weken weg.
Ik stoor me nog het meest aan al die verhalen van de baas van Sony, Hirai, die iedere dag weer wat roept, Sony is de beste, gaat 10 jaar mee, heeft het beter voor elkaar dan MS. Allemaal om nieuwe klanten over de streep te halen. Nou gaat eerst je bestaande klanten eens goed behandelen!
Ik heb nog een suggestie voor Sony zijn RMA procedure.
Laat een kapote PS3 gewoon bij iemand thuis staan en ruil deze om zodra de koerier met een nieuwe (gerepareerde) voor de deur staat.
Dan kun je tenminste nog wat doen met games op de harde schijf of demo's.
Hopen dat ik snel weer wat kan gamen!!!
Ik heb nog een suggestie voor Sony zijn RMA procedure.
Laat een kapote PS3 gewoon bij iemand thuis staan en ruil deze om zodra de koerier met een nieuwe (gerepareerde) voor de deur staat.
Dan kun je tenminste nog wat doen met games op de harde schijf of demo's.
Hopen dat ik snel weer wat kan gamen!!!
-
nounou, ik word niet echt blij van dit topic. Ik moet hem nog opsturen vanwege de leesfout (80010145 ofso? ken hem al uit mijn hoofd bijna) en heb vandaag gebeld met de servicelijn. Ze zijn er nu in ieder geval achter dat het zeer veel gebeurd en dat het misschien wat langer durt dan 3 weken. Ze zeiden mij dat de PS3 ONGEACHT de garantie-status (mijne is namelijk verlopen) gewoon kon worden verstuurd naar hun. Er is mij niks verteld over een tegemoetkoming of een compensatie (een spel of een film). Vrijdag maar versturen en dan maar afwachten.
Hoe hebben jullie je PS3 eigenlijk verpakt? Ik doe het in ieder geval in een gewone postdoos maar de opvulling moet ik er zelf in doen.
Mijn PS3 is goed onderhouden dus voor jullie goed nieuws;)!
en nog iets: https://playstationservice.moduslink.com/RMAStatus.aspx
voor degene die dit nog niet wisten. (wat ik betwijfel)
wish me (PS3) luck!
Rick
Hoe hebben jullie je PS3 eigenlijk verpakt? Ik doe het in ieder geval in een gewone postdoos maar de opvulling moet ik er zelf in doen.
Mijn PS3 is goed onderhouden dus voor jullie goed nieuws;)!
en nog iets: https://playstationservice.moduslink.com/RMAStatus.aspx
voor degene die dit nog niet wisten. (wat ik betwijfel)
wish me (PS3) luck!
Rick
Heb je een 60GIG of een 40GIG PS3?
-
sorry, ik heb een 60 gig versie maar ik dacht dat dat wel duidelijk was toen ik zei dat mijn ps3 meer dan een jaar oud was maar bij deze...
Ah zo, ja mss heb ik niet goed gelezen. Maar als je een PS3 60 GIG hebt kan het wel langer duren dan 3 weken, ik wacht al 6 weken op men PS3 60GIG, en de meesten nog langer.
-
goed nieuws!
iemand anders die ik ken en dit probleem ook heeft heeft mij verteld dat er een hele lading 60gig versies zijn binnengerold..
iedereen die nu zit te wachten kan zijn playstation waarschijnlijk snel omarmen!
iemand anders die ik ken en dit probleem ook heeft heeft mij verteld dat er een hele lading 60gig versies zijn binnengerold..
iedereen die nu zit te wachten kan zijn playstation waarschijnlijk snel omarmen!
Nou als het klopt wat je zegt is dat in 20 pagina's van dit topic het eerste goede nieuws. Maar goed, je bron is...?? Ik zal me er maar niet op gaan verheugen want dat heb ik net iets te vaak gedaan.
-
mijn bron is een vriend die de klantenservice nu een paar keer heeft gebeld.. dit is hem verteld de laatste keer aan de telefoon. voor de zekerheid heeft hij nog een paar keer gebeld en iedereen bevestigde dit bericht bij de klantenservice
Dat is goed nieuws als het waar is, nu maar hopen dat we snel onze/een PS3 terugkrijgen.
-
vandaag kwam ik erachter dat het probleem zich pas voordeed sinds firmware 2.42. toevallig lees ik dit nog net voor slapen gaan:
http://ps3.headliner.nl/headliner.php?c ... br=ps3clan
en
http://ps3.headliner.nl/headliner.php?c ... r=ps3sense
en
http://ps3.headliner.nl/headliner.php?c ... evilgamerz
damn sony, WEER te vroeg een firmware versie op straat gegooid!
http://ps3.headliner.nl/headliner.php?c ... br=ps3clan
en
http://ps3.headliner.nl/headliner.php?c ... r=ps3sense
en
http://ps3.headliner.nl/headliner.php?c ... evilgamerz
damn sony, WEER te vroeg een firmware versie op straat gegooid!
ik heb vandaag naar sony gebeld of het klopte dat iedereen die een ps3 60 gb heeft hem nu snel krijgt en daar was bij hem niks van bekend dus waarschijnlijk weer een smoes van sony.
-
oo dat is balen rat. ik heb ook nagevraagd hoe het zat met die nieuwe firmware en daar is niks mis mee zeiden ze want ze krijgen niet meer telefoontjes dan normaal. helaas, dan maar afwachten.
Ja Ik heb het gisteren ondervonden.
Garantie net 5 dage nverlopen wil ik lekker gaan gamen,
leest in een keer geen enkele disc meer.
Sony gebeld, volledig systeemherstel toegepast( bijna mijn hele profiel gewist wat volgens die meneer niet zou gebeuren, lang leve de bakcup) maar wel alle vakantie foto's kwijt.
Ik heb de 60 G versie, echt zwaar euh.. vervelend. En als ik dit lees wordti k er ook niet vrolijker van
Garantie net 5 dage nverlopen wil ik lekker gaan gamen,
leest in een keer geen enkele disc meer.
Sony gebeld, volledig systeemherstel toegepast( bijna mijn hele profiel gewist wat volgens die meneer niet zou gebeuren, lang leve de bakcup) maar wel alle vakantie foto's kwijt.
Ik heb de 60 G versie, echt zwaar euh.. vervelend. En als ik dit lees wordti k er ook niet vrolijker van
Join the club!