LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Click and buy

Heb je goede of slechte ervaring op het internet of met het internet? Hier kan je jouw mening geven over de zaken rondom het internet.
Yelsew
Berichten: 2
Lid geworden op: 23 mei 2011 14:41

Re: Click and buy

Ongelezen bericht door Yelsew »

Ja ik heb nu dus echt al mijn gegevens veranderd.. mijn rekening nummer zit er niet meer aan vast..

Mijn adres gegevens zijn er van af + had nog een oud 06 nummertje dus me 06 is niet meer gekoppeld alleen me naam en me email zit er nu nog aan vast .. =] hasta la vista clickandbuy..

JWAJWA
Berichten: 1
Lid geworden op: 19 jun 2011 10:53

Re: Click and buy

Ongelezen bericht door JWAJWA »

Goedemorgen, ook maar even een account hier aangemaakt aangezien ik een soortgelijk probleem heb:
In 2009 heb ik een account aangemaakt bij click and buy, om een betaling te doen met itunes, uiteindelijk heb ik nooit iets besteld bij itunes, ik zag toch af van de bestelling. Sinds die 2 jaar ben ik de rekenining die ik heb bij click and buy weer vergeten, maar vanochtend had ik plotseling 22 emails van Click And Buy in mijn inbox met dit soort teksten:
Geachte heer (JWAJWA),

Bij deze willen wij u graag bevestigen dat u aan de aanbieder Apple iTunes Store op 11.09.2009 10:39:47 CEST een Easy Collect-machtiging heeft verleend voor het gebruik van het aanbod 'iTunes'.

Uw ClickandBuy account is belast met de volgende aankoop:

Aanbieder: Apple iTunes Store
Aanbod: iTunes
Datum: 19.06.2011 05:13:02 CEST
Geselecteerde aanbieding: MGLNVQJL6X:
Bedrag: EUR 75,98


Deze aankoop wordt verwerkt in de eerstvolgende facturering via ClickandBuy.

Hartelijk dank dat u van ClickandBuy gebruik gemaakt heeft
Zijn er nog onbeantwoorde vragen?

Antwoorden op de meest gestelde vragen vindt u online onder FAQ.

Bij verdere vragen kunt u contact met ons opnemen via het contactformulier. We helpen u graag bij een verzoek om inlichtingen.

Met vriendelijke groeten,
Uw ClickandBuy Service Team





ClickandBuy International Ltd. · Lincoln House · 137/143 Hammersmith Road · London W14 0QL
Geregistreerd in Engeland en Wales met het nummer: 5661160

ClickandBuy International Ltd. is in het Verenigd Koninkrijk erkend door de Financial Services Authority, en is onderworpen aan de reglementen van deze Britse toezichthoudende instantie. FSA-registratienummer: 454127.


Ook kreeg ik nog 2 emails met deze tekst:
Geachte heer (JWAJWA),

Wij zullen voor uw aankopen bij onderstaande aanbieder nu het bedrag van EUR 484,68 afschrijven van het door u gekozen betaalmiddel, Rabobank xxxxx-0970:

Apple iTunes Store

Voor nadere details kunt u inloggen bij uw ClickandBuy rekening op http://www.clickandbuy.com.


Zijn er nog onbeantwoorde vragen?

Antwoorden op de meest gestelde vragen vindt u online onder FAQ.

Bij verdere vragen kunt u contact met ons opnemen via het contactformulier. We helpen u graag bij een verzoek om inlichtingen.

Met vriendelijke groeten,
Uw ClickandBuy Service Team
Uiteraard ben ik niet van plan om deze 22 facturen (in totaal meer dan 650 euro) te betalen.

Ik wou de bank bellen om deze betalingen tegen te gaan (het is nog niet van mijn bankrekening afgeschreven), maar die zit dicht op zondag. Ook heb ik een mailtje naar Click and Buy gestuurd met daarin mijn probleem, al zie ik hier dat dat niet direct het gewenste effect heeft. De apple store wordt momenteel geupdate (heb geen itunes op deze pc staan) dus ik kan daar niet inloggen om te zien wat ik nou precies besteld heb (plus het feit dat ik geen enkel idee meer heb wat mijn wachtwoord voor de apple store is, aangezien ik hem nooit gebruik).

Wat zijn verdere stappen die ik nu al kan ondernemen?

yaden3107
Berichten: 52
Lid geworden op: 18 jul 2010 07:39

Re: Click and buy

Ongelezen bericht door yaden3107 »

zelfde verhaal 0.79 besteld en ze berekenen 15€ door oplichters dus apple doet er niks aan heb zelfs naar amerika gebelt ze doen niks niet aan meedoen mensen :evil:

Adjespatje
Berichten: 2
Lid geworden op: 27 jun 2011 15:58

Re: Click and buy

Ongelezen bericht door Adjespatje »

Ik heb vandaag onderstaand bericht op dit forum geplaatst. Zie nu pas dat meer mensen hier ervaring mee hebben. Benieuwd hoe het bij jullie afgelopen is.
--------------------------------------
Gisteren opende ik mijn e-mail en en zag ik tot mijn grote schrik tientallen mailtjes van Clickandbuy waarin aankoopbevestigingen van Itunes werden gestuurd. Een of andere hacker heeft mijn Itunes gehackt en voor bijna
€ 750,-- gewinkeld. Dit bedrag wordt door Clickandbuy geincasseerd en daarom heb ik vanmorgen het rekeningnummer bij mijn bank laten blokkeren zodat het niet afgeschreven kan worden.

Heb zowel Itunes als Clickandbuy mailtjes gestuurd met de vraag of ze dit kunnen terugdraaien/uit kunnen zoeken en heb meteen wachtwoorden (zowel itunes als clickandbuy) gewijzigd. Van Itunes heb ik tot op heden niks vernomen, van Clickandbuy een mailtje dat ze mijn account hebben geblokkeerd. Ik ga er eigenlijk vanuit dat Itunes dit oplost en hoop dat dit snel gebeurd want hier ben ik echt goed ziek van.

Zijn er meer mensen die hier ervaring mee hebben? Ik heb vanavond in ieder geval een afspraak bij de politie om aangifte te doen. Ben bang dat het een ja/nee spel met Apple wordt. Las ook ergens dat het moeilijk is om Itunes te kraken, maar goed heb ik nu niet echt iets aan.

Thurrock
Berichten: 10
Lid geworden op: 02 jun 2011 20:04

Re: Click and buy

Ongelezen bericht door Thurrock »

Ik heb vandaag een brief gehad van C&B van uit Engeland, Wales, of ik even de 655 euro wilde betalen die ik nog open had staan, omdat ik een product bij Pstars zou hebben gekocht, omdat ik niet op hun emails zou hebben gereageerd om de factuur te voldoen, nooit een email gehad, nu moet ik binnen 3 werkdagen 655 euro betalen voor iets wat ik niet gekocht heb, anders zullen hun mijn c&b account blokkeren en een incassobureau inschakelen.

Owja en de brief is geheel in het Duits :lol: :lol: :lol:

Heb ze al gemailt in het engels naar het mail adress dat er bij staat dat ik mijn c
&b account al dik een jaar niet meer heb gebruikt, en een verzoek of ze het ip adress kunnen checken waarmee de betalingen zijn gemaakt, ook gevraagd om per direkt het account te blokkeren.

Heb ook gezegt dat ik niet van plan was om de 655 euro te betalen, omdat ik niets gekocht heb.

Als dat incassobureau komt laat ze maar komen, dan wil ik harde feiten zien.

p.s de brief is op 20 Juni 2011 verstuurd bij hun.

DianaD
Berichten: 3
Lid geworden op: 07 jul 2011 17:59

Re: Click and buy

Ongelezen bericht door DianaD »

Ook ik ben gedupeerd door Click and Buy.
Maandagavond 4 juli kreeg ik tientallen mailtjes van Click and Buy dat ik i-tunes gekocht had bij de Apple-store. Na enkele mailtjes kreeg ik het bericht dat de rekening klaar stond. Er zou een bedrag 480 euro afgeschreven worden, in de volgende mail zou 32 euro afgeschreven worden. Na een onrustige nacht keek ik de volgende dag weer in de mail en toen zaten er wel 20-25 mails in van i-tunes. En natuurlijk weer een afrekening, nu van 180 euro. Meteen door naar de bank en mijn rekening zou geblokkeerd worden, dit wordt gedaan in de nacht. Dus de hele dag de rekening in de gaten houden. En jawel hoor, 's middags was er in totaal bijna 700 euro afgeschreven. Meteen naar de bank en terug laten boeken. Allemaal goed geregeld. 's Avonds nog digitale aangifte gedaan bij de Politie, hier heb ik helaas nog niks van vernomen.
Vandaag kreeg ik 3 mails van Click and Buy dat er nog 3 rekeningen openstaan.
Wie heeft hier ervaring mee? Wat kan ik nu nog doen?

DianaD
Berichten: 3
Lid geworden op: 07 jul 2011 17:59

Re: Click and buy

Ongelezen bericht door DianaD »

Vandaag een mail ontvangen over een achterstand van betaling, ziet er als volgt uit:

  • Geachte mevrouw D,

    Uw ClickandBuy-rekening heeft een betalingsachterstand in verband met de volgende betaling:

    Transactie: Rekeninguitdraai 04.07.2011 IN-79296594-1 IN-79296594-2 IN-79296594-3 IN-79296594-4 IN-79296594-5 IN-79296594-6 IN-79296594-7 IN-79296594-8 IN-79296594-9 IN-79296594-10 IN-79296594-11 IN-79296594-12 IN-79296594-13 IN-79296594-14 IN-79296594-15
    Klantnummer: 79296594
    Transactiedatum: 04.07.2011
    Bedrag: € 480,67

    Afschrijvingen die door uw bank worden geweigerd of teruggeboekt, veroorzaken bank- en administratiekosten waarvan wij € 15 aan u doorberekenen.

    Wij hebben uw rekening tijdelijk geblokkeerd.

    Als u direct de openstaande factuur wilt voldoen, klikt u hier.

    Bij ontvangst van de betaling wordt uw ClickandBuy-rekening weer geactiveerd.

    Wij wijzen u er wel op dat er kosten in rekening kunnen worden gebracht wegens het niet tijdig betalen van deze betaling. Mocht de betalingsachterstand niet worden verholpen, dan behouden wij ons het recht voor om onze diensten zonder voorafgaande kennisgeving te
    beëindigen.


    Zijn er nog onbeantwoorde vragen?

    Antwoorden op de meest gestelde vragen vindt u online onder Help.

    Bij verdere vragen kunt u contact met ons opnemen via het contactformulier. We helpen u graag bij een verzoek om inlichtingen.

    Met vriendelijke groeten,
    Uw ClickandBuy Service Team





    ClickandBuy International Ltd. · Lincoln House · 137/143 Hammersmith Road · London W14 0QL
    Geregistreerd in Engeland en Wales met het nummer: 5661160

    ClickandBuy International Ltd. is in het Verenigd Koninkrijk erkend door de Financial Services Authority, en is onderworpen aan de reglementen van deze Britse toezichthoudende instantie. FSA-registratienummer: 454127.
Iemand tips??

DianaD
Berichten: 3
Lid geworden op: 07 jul 2011 17:59

Re: Click and buy

Ongelezen bericht door DianaD »

@JWAJWA:
Hoe is het bij u afgelopen?? Zou graag meer willen weten omdat ik nu al diverse aanmaningen heb ontvangen.

wie kan / wil me helpen??

alexcorrie
Berichten: 1
Lid geworden op: 19 jul 2011 09:39

Re: Click and buy

Ongelezen bericht door alexcorrie »

Wij hebben onze betaalmogelijkheid via clickandbuy inmiddels uitgevinkt bij i-tunes.
ik ben blij dat we geen creditcard gegevens hebben ingevoerd.
We zijn nu al 2x geconfronteerd met incassokosten van € 15,- omdat ze ( volgens hun zeggen ) een bedrag van 0,79 ct niet konden afschrijven omdat er geen saldo op de rekening stond..
Er stond meer dan genoeg saldo op de rekening dus dat is onzin.
DIRECT heb je € 15,- aan je broek. Zonder waarschuwing!
wil je communiceren met hun dan is dit onmogelijk omdat ze reageren met standaard mails in het engels. Heb je dan aan al hun voorwaarden voldaan zoals Engels schrijven en je account gegevens erbij zetten, dan reageren ze niet! Als je belt krijg je een Engels antwoordapparaat.
Kortom: Je kunt je gewoon niet verdedigen! Zeer klant onvriendelijk.

SteefR
Berichten: 1
Lid geworden op: 22 jul 2011 12:37

Re: Click and buy

Ongelezen bericht door SteefR »

Hoi Diana & Thurrock

Ik heb precies hetzelfde probleem gehad vanacht. Ook mijn account is gehackt vanacht. Vanacht is er 31 x een transactie gedaan. Ik zou op dit moment een bedrag van €479 moeten betalen en dat was nog niet alles. Nu heb ik apple gemaild om mijn account te blokkeren, rekening laten blokkeren van click and buy. Maar nu is mijn vraag wat heb jullie nog meer gedaan? Naar welk e-mailadres hebben een e-mail gestuurd?

Hoop dat jullie mij kunnen helpen.

seconds-out
Berichten: 1779
Lid geworden op: 09 feb 2010 14:54

Re: Click and buy

Ongelezen bericht door seconds-out »

SteefR schreef:Hoi Diana & Thurrock

Ik heb precies hetzelfde probleem gehad vanacht. Ook mijn account is gehackt vanacht. Vanacht is er 31 x een transactie gedaan. Ik zou op dit moment een bedrag van €479 moeten betalen en dat was nog niet alles. Nu heb ik apple gemaild om mijn account te blokkeren, rekening laten blokkeren van click and buy. Maar nu is mijn vraag wat heb jullie nog meer gedaan? Naar welk e-mailadres hebben een e-mail gestuurd?

Hoop dat jullie mij kunnen helpen.
Waarschuw al jaren om geen zaken te doen via internet.
Te veel risico.
Niemand kan je nu helpen, je bent in handen gevallen van criminelen...jij noemt dat hackers, maar het is natuurlijk click and buy zelf.

Aangifte doen is wat rest... :twisted:

Nieh
Berichten: 2
Lid geworden op: 25 jul 2011 19:43

Re: Click and buy

Ongelezen bericht door Nieh »

Heeft iemand toevallig het rekeningnummer van Click and Buy voor mij? Ik krijg ook email over aankopen die ik niet heb gedaan en wil alvast het rekeningnummer van C&B blokkeren.

Alvast bedankt!

Jolijn
Berichten: 6307
Lid geworden op: 02 apr 2011 23:45

Re: Click and buy

Ongelezen bericht door Jolijn »

pinda86 schreef:Account Holder: ClickandBuy International Ltd.
Account-Number: 18.41.23.410
Name of the Bank: Rabobank Roermond
Deze gegevens kom ik tegen op het forum .

Nieh
Berichten: 2
Lid geworden op: 25 jul 2011 19:43

Re: Click and buy

Ongelezen bericht door Nieh »

Dank je. Rekeningnummer is geblokkeerd. Morgen ga ik proberen Click and Buy te bereiken.

Mausje24
Berichten: 1
Lid geworden op: 26 jul 2011 10:55

Re: Click and buy

Ongelezen bericht door Mausje24 »

Toch maar even een berichtje hierop zetten!

Ik ben zelf ook gedupeerd door het geweldige click&buy rekening.
Via Itunes 5 muzieknummers gedownload voor 5,96 euro en via click&buy het bedrag laten afschrijven vanaf mijn bankrekening. Kreeg ik later te horen dat het niet kon en er extra 15 euro aan bankkosten werden gemaakt!
Dit heb ik natuurlijk niet betaald maar wel direct 5,96 handmatig overgemaakt. Het fijne click&buy bedrijf heeft daarna weer eens 15 euro erbij geteld en heb ik hemel en aarde bewogen om met hun in contact te komen hetzij telefonisch (Engels, Nederlands) hetzij per e-mail maar dit lukte voor geen meter!

Nu kreeg ik een incassobrief van incassobureau Channock Chase uit Den Haag dat ik ruim 96 euro moest betalen! Ik heb hun gemaild/gebeld dat ik dit neit van plan ben en getracht de situatie uit te leggen maar zij kunnen me niet ermee helpen. Indien ik niet betaal, worden de incassokosten hoger en zou ik zelfs ook nog gedagvaard worden voor de rechtbank!

Nou dan gaan we maar naar de rechtbank want ik betaal geen enkele cent! Dit is toch niet normaal meer zeg en dat voor een bedrag van 5,96 euro! Ben eens benieuwd of het inderdaad tot een zitting gaat leiden maar ik heb mijn schuld betaald en ga zeer zeker geen extra kosten meer betalen!!!!!!!!

Jolijn
Berichten: 6307
Lid geworden op: 02 apr 2011 23:45

Re: Click and buy

Ongelezen bericht door Jolijn »

@Mausje24.
Bellen met CC kost geld, mailen niet, dus blijf mailen, heb je het meteen zwart op wit. Je zou ook nog kunnen vermelden in je mail dat je deze ook per reguliere post doet toekomen.
Hier op dit topic en elders op het radarforum (oa subforum Incasso) kun je vinden wat je kunt doen inzake (in jouw ogen) onterechte incasso. Ook staan er links naar diverse sites waarop de berekening van kosten te zien is. 2 x €15 (C & B) = €30 , als CC je €96 berekend lijkt me dat dat teveel. (vlgs hun website: door inlevingsvermogen, betrokkenheid en onze ambities voortdurend bij te stellen, zorgen we ervoor dat we meer uit elke opdracht halen. :roll:
Wellicht kun je ook aantonen via bankrek.nr overzicht dat er op het moment van incasseren door C & B geen negatief saldo was.
Deel ze mee dat het niet lukken van de incasso te wijten is aan een falend systeem van C & B, of een doelbewuste methode extra inkomsten te incasseren (ook gezien de vele berichten hierover op diverse fora).
Blijf duidelijk communiceren (schriftelijk) met CC.

slimmel
Berichten: 1
Lid geworden op: 05 aug 2011 18:20

Re: Click and buy

Ongelezen bericht door slimmel »

Ik heb de i-phone 4. Nu heb ik ook geen creditcard dus ook ik moest
Click and buy nemen. Begin ging goed todat ik geen
Updates meer kon doen, en kwam te staan account vergrendeld.
Ik dacht hoe kan dat nu? Toen ging ik mijn mail nakijken
En zag dat ik een mail had gehad van hun, dat mijn naam
En rekeningnummer niet samen klopte, en hun het er dus niet konden
Afschrijven (terwijl er gewoon geld op stond). Ik heb toen
Meerdere mails na hun gestuurd, waarop ik geen reactie kreeg.
Vervolgens kreeg ik een mail dat ik hun nog eens extra 15 euro
moest gaan betalen. Dus kwam het bedrag op 22 euro totaal.
Wederom gemailt na hun, want inloggen op hun account kon ik ook
niet meer. Vervolgens toch een rekeningnummer van hun achterhaald,
en geld overgemaakt. Dag later hadden ze het gewoon weer
Terug geboekt na mijn rekening. Week later had ik al een incasso,
of ik even 70 euro wilde betalen!!! Dat kan toch niet zomaar?
Netjes het geld overgemaakt, en nog is mijn account vergrendeld, en kan
ik dus niks met me iphone doen? Weet iemand hoe mijn
account ontgrendeld kan worden? En hoe kan apple met
zulke mensen inzee gaan???? Snap dat niet, en weet ook niet wat ik
nog meer kan doen?

L-Vosje
Berichten: 67
Lid geworden op: 26 jan 2010 23:53

Re: Click and buy

Ongelezen bericht door L-Vosje »

Ben me vanmorgen kapot geschrokken van 3 mailtjes van click and buy over bedragen die ze gingen afschrijven van mijn rekening.
Heb niets maar dan ook niets gekocht.
Heb onmiddelijk geprobeerd mijn wachtwoorden te wijzigen maar de website van click and buy heeft dat urenlang niet toegestaan.
Op mijn mailtjes werd in de eerste instantie niet gereageerd behalve dan dat ik voor de meeste vragen naar hun faq moest gaan.
telefonisch contact is praktisch onmogelijk.
een tweede mail van mij werd beantwoord met het verzoek om mijn klacht in het engels te stellen en aan een duitse vestiging te sturen.
Ik heb nu naar alle adressen die ik kon vinden een mail gestuurd met dit verhaal en geeist dat ze mijn rekening blokeren.
Ik krijg geen enkele bevestiging hiervan.
Ik vrees dat ik morgen weer een nieuw aantal rekeningen te zien krijg.
De reactie van ING is erg teleurstellend.
Zij kunnen pas iets doen, (maar niet zeker),als de bedragen worden afgeschreven.
Ik kan maar een woord bedenken voor al dit gedoe, HUFTERS
Zeg ook direct mijn accounts op bij click and buy en pay-pall.

Guardian72
Berichten: 6858
Lid geworden op: 04 jun 2008 13:37
Contacteer:

Re: Click and buy

Ongelezen bericht door Guardian72 »

@ L-Vosje - tenzij je de rekeningnummers van C&B weet, kan de ING ook nog niets doen.

Eventueel zou je C&B eenmalig nog een (boos) mailtje kunnen sturen waarin je eist dat ze binnen 48 uur reageren - en indien ze, ondanks waarschuwingen, toch incasseren volgt aangifte van diefstal.

Hulp nodig:

To Click & Buy customer 'service',

In regards to my previous mail I repeat:
You have NO authorization to deduct any amount from my accounts - you are hereby ordered to cease these fraudulent transactions.
Should you abuse the direct debit system and still charge my account, I will report this action as theft to the police, charge my bank to block your account(s) and take action for direct debit fraud, and hold you liable for any related damages and costs i may incur as a result of your actions, or lack thereof.

As a warning, should you attempt to obtain my money in any other way, I will also report this as a blackmailing attempt and as willful fraud to the police.


Inderdaad, enigzins zwart wit, maar gezien de vele nagenoeg identieke meldingen over het (wan)gedrag van C&B, en het gebrek aan communicatie, lijkt dit zo`n beetje de enige optie om ervoor te zorgen dat je controle over je eigen geld houd.

Ik vraag me af wanneer Apple wakker word, en ziet hoeveel imagoschade C&B toebrengt.

L-Vosje
Berichten: 67
Lid geworden op: 26 jan 2010 23:53

Re: Click and buy

Ongelezen bericht door L-Vosje »

bedankt hiervoor Guardian72, gaan we doen

Het is echt te gek voor woorden zoals dat allemaal werkt, ben vanmorgen achter de telefoon gaan zitten compleet met voldoende koffie en brood om desnoods uren te gaan proberen om telefonisch contact te krijgen met click and buy. :evil:
Nemen ze direct op :?
Ze hebben nu direct mijn rekening geblokeerd en mij het nummer gegeven van apple itunes in nederland.
Denk je, fijn, een nederlands aanspreekpunt, maar nee hoor
krijg een nederlands gesproken menu wat aangeeft dat ik contact op moet nemen met apple.com/nl/support/itunes
:evil: Daar had ik al tien keer een email heen gestuurd, maar ook deze jongens reageren niet.
Vraag me af wie nou de grootste boeven zijn.

Gesloten