LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Welk Mlm bedrijf is het meest rendabel?

Vragen of opmerkingen over mulit level marketing kan je hier kwijt.
brokkel
Berichten: 316
Lid geworden op: 10 mar 2011 13:11

Re: Welk Mlm bedrijf is het meest rendabel?

Ongelezen bericht door brokkel »

Weet waar je op moet letten ( gouden regels )

1 Zoek een bedrijf dat privé is ( zonder aandeelhouders, zonder belegers )
Waarom, wat is het voordeel van een privé-bedrijf tov bijvoorbeeld een BV
2 Kies een product dat bij je past ( waar je geen stock moet aankopen )
En weer waarom, kan je niet veel beter kijken naar een product waar een markt voor is of een product waar je kennis van hebt. Waarom zou je geen voorraad (stock) mogen hebben van een product. Is het niet veel belangrijker dat je het product ook kan verkopen zodat je voorraad (stock) een goede omloopfactor heeft zonder dat je je klanten moet teleurstellen met lange levertijden? Is dus het afraden van voorraad niet raar.
3 Kies een product dat nieuw is op de markt
En nogmaals waarom, als het product goed is en de prijs ook dan moet je toch met elk product een marktaandeel kunnen veroveren? Iedereen gunt jouw toch die omzet? (om maar eens zo'n dooddoener uit de MLM-hoek te gebruiken)
4 Kies een bedrijf op wereldniveau
En ook hier weer waarom, waarom zouden lokale bedrijven geen goede kans zijn? Geef hier nu eens een goede reden voor.
5 De beste bedrijven zijn Health & Wellness
Dit is niet wat de telecombedrijven zeggen, die zeggen dat je juist in de telecom markt moet gaan werken, dus waarom zijn H & W de beste bedrijven.
6 Kies voor een goed compensatieplan
En wat is dan een goed compenstatieplan. Wanneer voldoet een compensatieplan wel en wanneer niet.
Ik ben benieuwd naar je antwoorden 4life dot com

seconds-out
Berichten: 1779
Lid geworden op: 09 feb 2010 14:54

Re: Welk Mlm bedrijf is het meest rendabel?

Ongelezen bericht door seconds-out »

4life schreef:Ja newmikey, ik was gewoon een huisvrouw.
Ik heb gelezen op dit forum dat jij op alles en iedereen kritiek hebt, in jouw ogen is er niets of niemand goed.

Wat doe je eigelijk op dit forum?
Ik weet wel wat jij hier doet op dit forum.
Nieuwe slachtoffers zoeken om je eigen schade te beperken.
Te beperken dus.
Het hele systeem is gebaseerd op het aanbrengen van nieuwe dombo s.
Daarom ook de titel van het topic>> het moet suggereren dat ze allemaal met winst draaien, niets is minder waar, ik durf te wedden dat elk Mlm bedrijf nu in zwaar weer zit. (wie niet nu eigenlijk)

Daarom schuimen ze ook de consumentenforums af met zogenaamde "consumentenonderwerpen", maar die enkel bedoeld zijn om hun eigen hachje te redden. Ts is dus een spammende trol.

De tacktiek is simpel>>>prijs je zaakjes de lucht in met allerlei beweringen.
Ga nooit in om je beweringen te onderbouwen.
Op de man spelen bij iedereen die gezonde kritiek heeft.
Stug je riedeltje volhouden, nooit toegeven aan elke bewering, want dat is een zwakte>>het zou eventuele toekomstige dombo s alleen maar afschrikken om ook in te stappen.

Want zoals gezegd>> klantenwerving, dat is de enige reden van dit topic.

HW007
Berichten: 898
Lid geworden op: 07 sep 2011 09:48

Re: Welk Mlm bedrijf is het meest rendabel?

Ongelezen bericht door HW007 »

Gouden kansen zijn er elke dag. Je kunt ze elke dag laten liggen :? of elke dag op rapen :D .

bprosman
Berichten: 9935
Lid geworden op: 04 sep 2011 18:39

Re: Welk Mlm bedrijf is het meest rendabel?

Ongelezen bericht door bprosman »

Jammer dat nooit een MLM'er met "de billen bloot" wil noemen wat nu zijn netto inkomen is in de maand (of jaar) afgezet tegen het aantal uren.

kuklos
Berichten: 10106
Lid geworden op: 24 aug 2004 11:06

Re: Welk Mlm bedrijf is het meest rendabel?

Ongelezen bericht door kuklos »

HW007 schreef:Gouden kansen zijn er elke dag. Je kunt ze elke dag laten liggen :? of elke dag op rapen :D .
Wat leuk, een tegeltekstje.

Maarruh, sinds wanneer is mlm een gouden kans? Oh wacht, dat ze is niet, nooit geweest en zal het ook nooit zijn ook.

HW007
Berichten: 898
Lid geworden op: 07 sep 2011 09:48

Re: Welk Mlm bedrijf is het meest rendabel?

Ongelezen bericht door HW007 »

@ 4Life

Je teksten spreken me zeker aan. Wat ik er uit lees is dat je open minded bent en zeker geen oogkleppen op hebt.

Wat ik denk is dat MLM goed bij jou past.

Zelf doe ik het zeker voor het geld. Voor mijzelf is loondienst al lang achterhaald, omdat je niets verder komt in je persoonlijke ontwikkeling (mijn visie). Het vermeede beschermde wereldje van loondienst, maakt dat je nooit uit je comfortzone komt, en dus nooit groeit als persoon.

Waarom groei je alleen buiten je comfort zone (mijn visie):

- Buiten je comfortzone, handel je voor eigen succes, maar ook voor eigen risico. Je mag dan ook succes hebben, alleen NIET te veel.
- Binnen je comfortzone (loondienst) handel je voor succes en risico van de werkgever. Je voert de intelligentie van de werkgever uit.

Voor beiden is wat te zeggen.
Ik houd van eigen risico :D en eigen succes :D :D :D .

bprosman
Berichten: 9935
Lid geworden op: 04 sep 2011 18:39

Re: Welk Mlm bedrijf is het meest rendabel?

Ongelezen bericht door bprosman »

Buiten je comfortzone, handel je voor eigen succes, maar ook voor eigen risico. Je mag dan ook succes hebben, alleen NIET te veel.
Er zijn ook mensen die in loondienst buiten hun comfortzone gaan , opvallen en daardoor promotie maken. Dat je deze optie niet benoemd laat me denken dat je dit nooit overkomen is.

HW007
Berichten: 898
Lid geworden op: 07 sep 2011 09:48

Re: Welk Mlm bedrijf is het meest rendabel?

Ongelezen bericht door HW007 »

@ bprosman

Kun je een voorbeeld geven van een actie binnen loondienst waar een werknemer buiten zijn comfortzone kwam en promotie maakte ?

bprosman
Berichten: 9935
Lid geworden op: 04 sep 2011 18:39

Re: Welk Mlm bedrijf is het meest rendabel?

Ongelezen bericht door bprosman »

Binnen de bedrijven waar ik gewerkt heb heb ik diverse voorbeelden gezien van mensen die positief opvielen door meer verantwoordelijkheid te nemen dan waar ze volgens hun "functieomschrijving" toe verplicht waren. In teams zie je dat ook gebeuren , binnen een team zijn er altijd wel mensen die niet afwachtend zijn maar het inititiatief nemen en "meters willen maken". Dat soort mensen valt positief op en zal vaker voor promotie in aanmerking komen dan de "dat is niet mijn afdeling" of "daar wordt ik niet voor betaald" mentaliteit.
Als (ex) leidinggevende zou je dat toch ook moeten weten.

Jolijn
Berichten: 6307
Lid geworden op: 02 apr 2011 23:45

Re: Welk Mlm bedrijf is het meest rendabel?

Ongelezen bericht door Jolijn »

seconds-out schreef:
4life schreef:Ja newmikey, ik was gewoon een huisvrouw.
Ik heb gelezen op dit forum dat jij op alles en iedereen kritiek hebt, in jouw ogen is er niets of niemand goed.
Wat doe je eigelijk op dit forum?
Ik weet wel wat jij hier doet op dit forum.
Nieuwe slachtoffers zoeken om je eigen schade te beperken.

Want zoals gezegd>> klantenwerving, dat is de enige reden van dit topic.
En waarom werkt het altijd averechts?

HW007
Berichten: 898
Lid geworden op: 07 sep 2011 09:48

Re: Welk Mlm bedrijf is het meest rendabel?

Ongelezen bericht door HW007 »

@ bprosman

Kun je een feitelijk voorbeeld geven van iemand die ECHT buiten zijn comfortzone kwam als werknemer en daardoor promotie maakte. Aan algemene verhalen heb ik niets.

Uit meer verantwoording nemen (hoe dan ?, vooraf garant staan voor de bedrijfsschade als het plan mislukt ?, of geheel beschermd wat voorstellen doen waarvan op kosten/risico van de werkgever veranderingen worden doorgevoerd. Op straffe van ontslag als het fout gaat ?), lees ik niets van "buiten je comfortzone" treden. Alles is volledig "beschermd", met als ergste risico "géén promotie", maar ik lees graag je feitelijke gebeurtenis. Je spreekt over voorbeelden bij ANDERE mensen.

bprosman
Berichten: 9935
Lid geworden op: 04 sep 2011 18:39

Re: Welk Mlm bedrijf is het meest rendabel?

Ongelezen bericht door bprosman »

vooraf garant staan voor de bedrijfsschade als het plan mislukt ?, of geheel beschermd wat voorstellen doen waarvan op kosten/risico van de werkgever veranderingen worden doorgevoerd. Op straffe van ontslag als het fout gaat ?
Die "straffe van ontslag" valt best mee, er zijn echt nog wel bedrijven waar "entrepeneurship" gewaardeerd wordt. Het zijn niet overal ambtenaren. Soms zijn er crisissituaties waar het gewoon te lang duurt om op toestemming te wachten, dan neem je op eigen initiatief een beslissing en pak je door. En pakt het goed uit ben je de "held" pakt het slecht uit krijg je op je fl*kker, risico van het vak. Mijn ervaring is dat goede managers dat echt wel inzien. Sterker nog, als iemand uit mijn team een beslissing neemt buiten zijn "comfortzone" (lees functieomschrijving) die op dat moment noodzakelijk was en achteraf misschien verkeerd uitpakt zal ik hem nog verdedigen ook. Als je op een plaats zit waar jouw beslissing "bedrijfsschade" aan kan richten heb je zowiezo al een verantwoordelijkheid en het besef om een weloverwogen beslissing te nemen.
Alles is volledig "beschermd",
Als je ambtenaar bent waarschijnlijk wel.

Jolijn
Berichten: 6307
Lid geworden op: 02 apr 2011 23:45

Re: Welk Mlm bedrijf is het meest rendabel?

Ongelezen bericht door Jolijn »

HW007 schreef:@ bprosman
Kun je een feitelijk voorbeeld geven van iemand die ECHT buiten zijn comfortzone kwam als werknemer en daardoor promotie maakte. Aan algemene verhalen heb ik niets.

Uit meer verantwoording nemen (hoe dan ?, vooraf garant staan voor de bedrijfsschade als het plan mislukt ?, of geheel beschermd wat voorstellen doen waarvan op kosten/risico van de werkgever veranderingen worden doorgevoerd. Op straffe van ontslag als het fout gaat ?), lees ik niets van "buiten je comfortzone" treden. Alles is volledig "beschermd", met als ergste risico "géén promotie", maar ik lees graag je feitelijke gebeurtenis. Je spreekt over voorbeelden bij ANDERE mensen.
Iemand die niet in staat is fouten te maken, is tot niets in staat.

bprosman
Berichten: 9935
Lid geworden op: 04 sep 2011 18:39

Re: Welk Mlm bedrijf is het meest rendabel?

Ongelezen bericht door bprosman »

Helemaal mee eens, mijn eerste manager leerde me dat "foute beslissingen" niet bestaan. Als je namelijk weet dat een beslissing fout is neem je m niet. Het kan wel zo zijn dat een beslissing later fout uitpakt, maar dan kom ik weer terug op mijn eerder standpunt dat ik dat nog liever heb dat mensen initiatief tonen dan met het "dit is niet mijn winkel vriend" syndroom rondlopen. En inderdaad er zullen ook best "afgestompte" loondienstfuncties zijn waar je 28 handtekeningen nodig hebt om 2 rode potloden te bestellen en je maximale bevoegheid ligt bij het feit dat jijzelf wel uitmaakt wanneer je koffie gaat halen maar ook dat is een keuze.

Nog even een quote uit "The Big Bang theory" :wink:

Penny: Okay, that's fine, but let's try and get you out of your comfort zone. Sheldon: Why would we want to do that? It's called the comfort zone for a reason. ...

kuklos
Berichten: 10106
Lid geworden op: 24 aug 2004 11:06

Re: Welk Mlm bedrijf is het meest rendabel?

Ongelezen bericht door kuklos »

HW007 schreef:- Buiten je comfortzone, handel je voor eigen succes, maar ook voor eigen risico. Je mag dan ook succes hebben, alleen NIET te veel.
- Binnen je comfortzone (loondienst) handel je voor succes en risico van de werkgever. Je voert de intelligentie van de werkgever uit.
Jij vraagt bprosman om bewijs, maar lever jij eens bewijs dat deze beweringen kloppen.

Leo The Emperor
Berichten: 4625
Lid geworden op: 12 dec 2010 16:19

Re: Welk Mlm bedrijf is het meest rendabel?

Ongelezen bericht door Leo The Emperor »

Zelf doe ik het zeker voor het geld. Voor mijzelf is loondienst al lang achterhaald, omdat je niets verder komt in je persoonlijke ontwikkeling (mijn visie). Het vermeede beschermde wereldje van loondienst, maakt dat je nooit uit je comfortzone komt, en dus nooit groeit als persoon.
Het wel of niet in je comfortzone zitten heeft helemaal niets te maken met het feit of je in loondienst bent bij een werkgever hebt of dat je je energie aan een MLM upliner weggeeft.

Psychologie van de koude grond.. :mrgreen:

HW007
Berichten: 898
Lid geworden op: 07 sep 2011 09:48

Re: Welk Mlm bedrijf is het meest rendabel?

Ongelezen bericht door HW007 »

@ bprosman

Als "op je fl*kker krijgen het enige risico is, is dit voor mij echt niet "buiten de comfortzone".

Als een ondernemer iets fout doet, merkt hij dat in zijn omzet. Dat is echt ondernemersrisico en echt buiten je comfortzone.

HW007
Berichten: 898
Lid geworden op: 07 sep 2011 09:48

Re: Welk Mlm bedrijf is het meest rendabel?

Ongelezen bericht door HW007 »

@ Jolijn

Het betreft niet: "geen fouten maken", maar handelen op eigen initiatief en geheel voor eigen risico. Dat is buiten de comfortzone.

Waar gewerkt wordt, vallen spaanders, maar dat heeft niets te maken met comfortzones.

MLM is voor velen buiten hun comfortzone, omdat het onbekend is. Elke tijd en moeite is voor eigen risico, maar ook voor eigen succes.

kuklos
Berichten: 10106
Lid geworden op: 24 aug 2004 11:06

Re: Welk Mlm bedrijf is het meest rendabel?

Ongelezen bericht door kuklos »

HW007 schreef:Als "op je fl*kker krijgen het enige risico is, is dit voor mij echt niet "buiten de comfortzone".
Je hebt nog steeds jouw stelling niet bewezen. Aangaande het voorbeeld van bprosman, ontslag, een zeer reële optie en om in jouw denktrant te blijven, ook niet echt binnen iemands comfortzone. En dan vergeet je nog beleggers die al hun geld kwijt kunnen raken.

HW007
Berichten: 898
Lid geworden op: 07 sep 2011 09:48

Re: Welk Mlm bedrijf is het meest rendabel?

Ongelezen bericht door HW007 »

Leo The Emperor schreef:
Zelf doe ik het zeker voor het geld. Voor mijzelf is loondienst al lang achterhaald, omdat je niets verder komt in je persoonlijke ontwikkeling (mijn visie). Het vermeede beschermde wereldje van loondienst, maakt dat je nooit uit je comfortzone komt, en dus nooit groeit als persoon.
Het wel of niet in je comfortzone zitten heeft helemaal niets te maken met het feit of je in loondienst bent bij een werkgever hebt of dat je je energie aan een MLM upliner weggeeft.

Psychologie van de koude grond.. :mrgreen:
Of de fabrikant, exporteur, importeur, distributeur, groothandel en winkelier nu verdient, of dat de upline verdient, is mij helemaal om het even. Het enige wat ik weet, is dat mijn upline minder vediend aan mijn sim dan als ik elders een sim betrek.

Beetje hypocriet om de fabrikant, exporteur, importeur, distributeur, groothandel en winkelier wel hun centjes te gunnen, en de upline in MLM de centjes te misgunnen.....

@Kuklos

Alles is reeds bewezen. Dat mensen klagen en er teksten en berekeningen verdwijnen is pech voor jou. Ik ga alles niet opnieuw neerschrijven voor de volgende klager die alle bewijs als spam en reclame aanmerkt.

Los eerst dat "klaag"-probleem op, dan is bewijzen weer zinvol.

Gesloten