Pagina 15 van 19

Re: editieenigma

Geplaatst: 09 jun 2011 21:30
door tooske3
Lindaa21 schreef:Nu een maand verder en heb nog steeds geen dagvaarding binnen gekregen. En ook niets meer gehoord alleen dat stomme boekje krijg ik nog steeds.
Ben benieuwd of ik die dagvaarding nog ooit zal ontvangen.

Mensen niet betalen ze hebben geen poot om op te staan!
Beste Linda, hoe gaat het nu bij jou?
Al wat meer gehoord van die dagvaarding?
Bij mij beginnen nu de dreigmailtjes te komen, brieven heb ik allemaal ongeopend retour gezonden.
Verder ga ik echt niets betalen, maar ben benieuwd hoe jouw verhaal is afgelopen.

Re: editieenigma

Geplaatst: 17 jun 2011 19:36
door tooske3
Ja hoor het blijft toch doorgaan.
De eerste mail ontvangen van J&J, en ook gereageerd, eenmalig, ik zie ze wel voor de rechter !!
Ben ook benieuwd hoe het afgelopen is met Linda??

Re: editieenigma

Geplaatst: 21 jun 2011 17:14
door marciavd
Bij mij nu de 1e dreiging dat ze het naar een incassobureau gaan doorgeven... mensen nog tips wat ik nog meer kan doen??
Ik heb gebeld, gemaild maar krijg geen antwoord op mijn mailtjes...

Re: editieenigma

Geplaatst: 24 jun 2011 13:40
door Patricia77
Ook ik ben nu in handen van het genoemde bedrijf gevallen. Ook nooit het proefexemplaar ontvangen en dus ook geen code om op te kunnen zeggen.
Contact gehad met de Consumentenbond, advies gekregen om alle correspondentie aangetekend te verzenden en ook het magazine retour te sturen. Onderstaande brief gaat dus vandaag op de post en dan maar afwachten wat het worden gaat.

Editie Enigma
T.a.v. afd. abonnementen
Postbus 377
5500 AJ Veldhoven


H...., 24 juni 2011



Betreft: Onrechtmatig inzetten abonnement


Geachte heer/mevrouw,

Vandaag krijg ik tot mijn verbazing een behoorlijke factuur voor een abonnement op Editie Enigma waar ik niet om gevraagd heb.

Uw callcenter heeft mij in mei benaderd met de vraag of ik een proefexemplaar wilde ontvangen. Dit zou voor 27 mei plaatsvinden, ik zou aan de hand daarvan kunnen beslissen een abonnement aan te willen gaan. Ik kon, volgens uw mail van 17 mei, gebruik maken van de code bij het proefexemplaar om op uw site aan te geven wel of geen abonnement te willen. Het exemplaar is nooit door mij ontvangen (dus ook geen code) en ik heb derhalve ook geen redelijke kans gekregen om te kunnen beslissen of ik van uw diensten gebruik wil maken of niet.
Gemaakte afspraken zijn uwerzijds niet nagekomen, waardoor ik van mijn zijde dus ook geen gedegen kans heb gekregen om een goed gefundeerde beslissing te kunnen nemen.

Ik ga er derhalve dan ook vanuit dat ik niet gebonden ben gebruik te maken van uw diensten. Op advies van de Consumentenbond stuur ik u het magazine en de daarbij behorende factuur dan ook retour.
Ik ga er vanuit hiermee dan ook geen verplichtingen meer jegens uw bedrijf te hebben.

Graag ontvang ik van u binnen 2 weken een bevestiging van mijn verzoek, indien ik binnen genoemde tijd geen reactie uwerzijds heb ontvangen zal ik deze kwestie dus als afgehandeld kunnen beschouwen.

Met vriendelijke groet,


Ik ben heel benieuwd waar dit heen gaat.....

Re: editieenigma

Geplaatst: 24 jun 2011 15:37
door Patricia77
marciavd schreef:Bij mij nu de 1e dreiging dat ze het naar een incassobureau gaan doorgeven... mensen nog tips wat ik nog meer kan doen??
Ik heb gebeld, gemaild maar krijg geen antwoord op mijn mailtjes...
De mails die je gestuurd hebt bewaren. Dan kun je later altijd aantonen, dat de radiostilte niet van jouw kant af is gekomen... bal ligt nu weer bij hun dus he :mrgreen:

Re: editieenigma

Geplaatst: 24 jun 2011 19:02
door MAXIEM
Patricia77

Het kernpunt is: jij (als klant) moet niet bewijzen dat je de proefzending met code niet hebt ontvangen, maar zij moeten bewijzen dat je de proefzending met code wél hebt ontvangen. Dat kunnen zij niet, want ze hebben de proefzending niet aangetekend verzonden. Het gevolg van bovenstaande is, dat jij als klant alles wat je krijgt ongeopend en als ongewenst op hun kosten kunt retourneren. Eigenlijk is dat zelfs niet nodig. Je kunt het ook als ongevraagde toezendingen opvatten en weggooien.

Maxiem.

Re: editieenigma

Geplaatst: 24 jun 2011 19:36
door Patricia77
Ik weet dat de bewijslast bij Editie Enigma ligt :wink: . Mocht het echter tot een procedure komen, dan werkt het wel degelijk in je voordeel als je je als "klant"nog in hebt gespannen om alles tot een goed einde te laten komen.

Re: editieenigma

Geplaatst: 24 jun 2011 21:11
door MAXIEM
Patricia77

Daar heb je ook weer gelijk in!

Maxiem.

Re: editieenigma

Geplaatst: 27 jun 2011 12:28
door Patricia77
Ha! ik heb reactie terug op mijn mail die vooraf gegaan aan mijn brief verzonden is afgelopen vrijdag!!! Het hoeft dus niet altijd moeilijk te gaan :wink:

Geachte heer/mevrouw,

Dank u wel voor uw e-mail.


Ik zal uw gegevens uit ons systeem aanpassen. U zult dan geen abonnement ontvangen.

Bij deze bevestig ik dat er geen abonnement komt en dat u verder ook geen financiële verplichtingen heeft naar editie enigma.

Ik hoop u hiermee voldoende van dienst te zijn.

Met vriendelijke groet,

Klantenservice editie enigma
www.editieenigma.nl

Re: editieenigma

Geplaatst: 02 jul 2011 15:49
door tooske3
Ik krijg nu bijna wekelijks de fanmail van J&J.
1e keer heb ik gereageerd via de mail, met weer hetzelfde verhaal en gevraagd om een bewijs dat ik de aanmeldingsmail heb ontvangen (hebben ze natuurlijk niet) en verder laat ik het links liggen. Brieven gaan meteen ongeopend retour.

Re: editieenigma

Geplaatst: 05 jul 2011 20:52
door gertje1975
Ok, sinds vandaag een dagvaarding in de brievenbus.
Ze gaan mij voor het kantongerecht slepen, zeggen ze!

Re: editieenigma

Geplaatst: 06 jul 2011 08:02
door gertje1975
Is er al iemand die ook een dagvaarding heeft gekregen?

Re: editieenigma

Geplaatst: 10 jul 2011 19:31
door Szepi
Nog niet, maar als ik ze moet geloven ben ik vrij snel aan de beurt!

Re: editieenigma

Geplaatst: 18 jul 2011 22:20
door richsimo
hallo,
nog een slachtoffer erbij
ik kreeg afgelopen zaterdag inderdaad geen adres op de envelope een herinnering of ik 62,45 wil betalen. Ik viel stijl achterover en was kwaad. Ik zat indertijd dat het callcenter mij belde voor een proefexemplaar in een verbouwing en kan niet met zekerheid zeggen het proefexemplaar ontvang te hebben. onbelangrijk papierwerk gooide ik altijd gelijk bij de oude kranten. ik heb een mail gestuurd met de volgende tekst:
Hallo mevrouw, meneer,
Vandaag kreeg ik tot mijn verbazing een herinnering binnen dat ik een abonnement van jullie moet betalen.

Een paar maanden ben ik gebeld door een verkoper van jullie of ik interesse had in een proefexemplaar op te laten sturen, ik vertelde geen puzzelaar te zijn.

Dhr. stond erop een proefexemplaar te sturen zonder enige verplichting, ik zei, doe dan maar.

Heb mijn adres doorgegeven.

Nu een maand later, zonder mijn toestemming, krijg ik een nota binnen terwijl ik geen toestemming heb gegeven.

Ik voel mij door deze situatie 'opgelicht' .

Ik hoop dat ik deze brief als niet verstuurd kan beschouwen.
waarop zei vandaag antwoordde met:
Geachte mevrouw S,

Hierbij bevestig ik, dat de opzegging van uw abonnement op editie enigma is ontvangen en verwerkt.

Zoals we in het telefoongesprek, de bevestigingsbrief en de welkomstbrief bij het proefexemplaar hebben aangegeven kon het aansluitende abonnement uitsluitend geannuleerd worden, als er binnen 14 dagen zou worden opgezegd. Na die opzegtermijn starten wij met de voorbereidingen van de verzending van de volgende editie. Omdat wij uw opzegging na die 14 dagen hebben ontvangen, kunnen wij het abonnement dus niet meer annuleren. Na deze abonnementsperiode zult u vanwege uw opzegging geen edities meer ontvangen. Uw laatste editie ontvangt u
rond 9-12-2011.
Ik hoop u hiermee voldoende te informeren.

Met vriendelijke groet
Klantenservice editie enigma

http://www.editieenigma.nl
Vraag is: kunnen zij dit maken? Wie weet welke stappen ik kan/moet ondernemen om mijn gelijk te halen?
(ik wil het hier niet bij laten zitten en zeker dit bedrag niet betalen.)
Maxiem gaf een reactie dat je sterk sta als consument omdat zij de proefexemplaren niet aangetekend opsturen dus geen bewijs dat het werkelijk is aangekomen bij de consument.

Re: editieenigma

Geplaatst: 18 jul 2011 22:54
door Jolijn
Omdat wij uw opzegging na die 14 dagen hebben ontvangen,
Is dit een standaardkreet van hen of heb je opgezegd?

Ik zou zeggen - dat je helemaal niks ontvangen hebt en dus ook niet kon opzeggen
of
-aangeven dat er zeer beslist niet is gesproken over een aansluitend abonnement, maar alleen een proefexemplaar zonder enige verplichting.Dus ook zonder een verplichting een bijgevoegde brief te lezen waarin staat dat je dus toch verplicht bent een abbo aan te gaan als je je niet afmeldt.

Re: editieenigma

Geplaatst: 18 jul 2011 22:58
door tooske3
Dat zijn de standaard mailtjes die ze naar iedereen sturen.
Alleen maar oplichterij en ze proberen je bang te maken, zodat je toch maar gaat betalen.
Ze hebben geen bewijs dat je proefexemplaar hebt ontvangen.
Ook beloven ze een mailtje te sturen zodat je weet wanneer het boekje komt, ook dit doen ze niet.
Ze hebben niets om op te staan, het internet staat vol met klachten va 2008, het is een grote schande.
Je hebt gereageerd, nu gaan ze maitjes en brieven sturen, daarna komt J&J in actie, allemaal bangmakerij, 1 keer reageren is genoeg. Ik heb al veel brieven ongeopend retour gezonden en gemaild dat ik ze graag voor de rechter zie.
Volgens mij is dit nog nooit gebeurd, want na het dreigen met dagvaardigingen blijft het volgens mij stil.
Ik houd iedereen op de hoogte.
Succes

Re: editieenigma

Geplaatst: 19 jul 2011 09:21
door trienke76
Vestiging
Vestigingsnummer 000003150038
Handelsnamen Calatus B.V.
editie enigma
Spirit-Sudoku
Bezoekadres De Plank 101 -109, 5504EE Veldhoven
Telefoonnummer 0620398908


gegevens van enigma de grote baas zelf, zou zeggen bel allemaal even naar het 06 nr. Ook ik heb het gedaan mischien dat ze dan leren om normaal met mensen om te gaan stelletje oplichters.
Ik kreeg de vrouw van de baas aan de lijn en kwam verder dan met die muts van enigma op de klantenbalie wat een onbeschoft wijf is dat zeg.
succes allemaal.

Re: editieenigma

Geplaatst: 19 jul 2011 09:27
door trienke76
Hallo mensen,

Ik kreeg net te horen dat hun met dat 0900 nummer niet geregistreerd staan op kvk. Alleen het 06 nummer.
0620398908
Echt ook mijn juridisch adviseur raad iedereen aan om daar heen te bellen zodat ze het snel zat worden.
Met zijn allen kunnen we het.
Heb je verder nog vragen kun je ook mailen naar mijn mail adres:
[email protected]
Ook mensen die dit ook mee hebben gemaakt stuur zoveel mogelijk je verhaal en print het uit is alleen maar bewijs hoe slecht hun zijn.

Re: editieenigma

Geplaatst: 19 jul 2011 12:38
door trienke76
Nou mensen bij mij is het opgelost. Ik heb dus het 06 nummer gedraaid en hun goed verteld hoe ik over hun manieren van zaken denk. En dat ik dus de hele avond bij de juridische adviseur heb gezeten. En nou heeft de grote baas zelf mijn abbo gestopt en hoef niks te betalen.
Ik zei ook tegen hem dat als hij niet per direct mijn gegevens wist ik echt stappen ga nemen en hun echt voor het gerecht laat komen want zei ik jullie naam staat al heel slecht.
NOu dat hoefde niet zover te komen en ik werd per direct uit het systeem gehaald.
Ik wens iedereen heel veel succes en zou zeggen geef niet op vecht voor je eigen.

Re: editieenigma

Geplaatst: 19 jul 2011 21:40
door benikeennederlander
Ik ben nog niet zolang geleden ook door Enigma benaderd geworden.
Kreeg een gratis blad toegestuurd zoals afgesproken, het blad beviel mij niet, heb meteen zoals afgesproken het abonnement stop gezet en ik moet eerlijk zeggen, dat ik met die mensen totaal geen last had.
Uiteraard zijn er regels waar men aan diend te houden en als je dat niet doet, dan heb je toch wel een probleem.
Dus topicstarter, je kunt Enigma nu wel als zondebok neer gaan zetten, maar het feit dat jij slechte ervaring met hen heb, wilt nog niet zeggen dat, dat bedrijf de boel belazerd heeft.
Goed luisteren en de voorwaarden lezen wilt ook weleens helpen.