BBCS schreef:Omdat er nu eenmaal meerdere partijen betrokken zijn.
Er komt een overeenkomst tot stand tussen twee partijen op het moment dat de consument een product gaat kopen in de winkel.
BBCS schreef:Als het product niet conform de koopovereenkomst is, dient de consument zich te melden bij de verkopende partij.
Heb ik dat anders beweerd?
Ja op 25 Mei 2009 00:19 Oude aap vraag zich of de consument niet veel beter de fabrikant aansprakelijk kunt stellen, eventueel met hulp van de winkelier. Jij schrijft daarop "zo denk ik daar ook over". En op reactie van mijn drie vragen met antwoorden zeg jij "zo simpel is het niet".
Jij schrijft daar bijna letterlijk dat jij de consument een non-conform product mag leveren als de fabrikant jou een ondeugdelijk product heeft geleverd en als motivatie geef je dat jij een deel van het geld afdraagt aan de fabrikant.
De consument moet dan naar jou toe komen en jij stuurt het door. Er is niets dat de fabrikanten tegenhoud om iedere claim na de fabrieksgarantie af te wijzen. Als reden voor het gedrag van winkelieren geef jij aan jij voor het regresrecht naar de rechter moet omdat fabrikanten alles van hun afschuiven. Maar je wilt ons wijsmaken dat als jouw idee wordt geimplementeert winkeliers opeens massaal de rechter wel weten te vinden?
Jij zal zelf na de fabrieksgarantie dan ook bal terug kaatsen naar de consument. Die moet dan maar naar de rechter om van jou te eisen dat je een rechtzaak moet beginnen. Zijn we dus twee jaar verder voor dat er iets gebeurt.
Stel dat de rechter de consument gelijk geeft, maar een andere rechter de fabrikant gelijk geeft, dan moet je of zelf voor de kosten opdraaien of in hoger beroep gaan. Ga je alleen in hoger beroep tegen de een van de twee dan loop je het risico dat je dit verliest en niet meer in hoger beroep tegen de ander kan. Ga je twee keer in hoger beroep dan moet je twee tegenstrijdige standpunten verdedigen. 1. De consument kan niet bewijzen dat ik een non-conform product heb aflevert 2. De fabrikant heeft wel een non-ondeudelijk product aan mij geleverd.
Vind je dat nu echt een verbetering?
BBCS schreef:Op deze manier zal de fabrikant van een product de eindverantwoordelijkheid krijgen.
Maar de consument betaalt aan de winkelier, die betaalt aan de fabrikant, die betaalt aan intel, asus, king, philips, ect.
BBCS schreef:Ik zeg alleen dat de kosteloze reparatie of vervanging gedurende gemiddelde levensduur ook standaard voor de fabrikant moet gelden.
De fabrikant wil dan ook de kosteloze reparatie of vervanging ook standaard voor intel, asus, king, philips, ect. gaat gelden.
Jij krijgt het product van de consument, stuurt dat door naar de fabrikant, die haalt de processor er uit en stuurt dat door naar Intel. Intel keurt stelt zich afwijzend op en stuurt de processor terug. De fabrikant stopt dat er weer in en stuurt het product naar jou toe en stopt er een rekening bij voor de gedane arbeid.
Gezien je doorschuif mentaliteit heb ik zo het idee dat jij dat weer zal door sturen naar de consument. En onder tussen je zelf op de borst kloppen omdat je vind dat dit goede service is.