HW007 schreef:Zelf sta ik er zeker open voor. De producten zijn goed en allemaal getest, legaal
Gelukkig wel zeg! De lat ligt ook niet erg hoog dan..
HW007 schreef:Maar MLM is binnen Nederland moeilijk, omdat net wat je hier leest erg veel weerstand is tegen MLM, waarbij €117 eigenlijk ondernemerstechnisch niets voorstelt aan investering.
Maar zoals HW007 zelf ergens anders al aanhaalt: de verdiensten stellen dan ook (ondernemerstechnisch) niet veel voor. Wilt u de mogelijkheid hebben om een serieus percentage te pakken op de producten, dan moet u voor grote bedragen aan producten inkopen. En dan is het natuurlijk maar de vraag of u er vanaf raakt. Weet wel dat als u bij mij aan de deur staat met een product en uw enige argumentatie is: het is getest, legaal, welness is populair en WIN bestaat al 20 jaar, dat u dan aan mij geen goede klant zult hebben (en ik denk dat dat voor meer mensen geldt).
HW007 schreef:Met de website kun je wereldwijd verkopen. Het enige wat me bij producten MLM-s niet zo charmeert, is het inkopen en doorverkopen wat in beginsel veel coaching en doorzettings vermogen vraagt.
Uitstekende opmerking van Kuklos hierover; chapeau! Wat voor nut heeft marktvergroting t.a.v. klanten, als dit ook voor distributeurs geldt?
HW007 schreef:Zorg dat je je sponsor leegzuigt over info en hoe MLM werkt.
Op zich een goed idee, al zou ik ook even checken of de sponsor ook daadwerkelijk succes heeft (zijn er namelijk niet veel bij WIN). Als u grote verhalen hoort, even doorvragen naar belastingaangiften (MLM-inkomsten vallen in box 3) of bankafschriften ofzo..
HW007 schreef:Ga naar veel bijeenkomsten en praat met veel mensen. Kijk de kunst af van de succesvollen.
Opnieuw: even controleren of die mensen ook daadwerkelijk succesvol zijn.
HW007 schreef:Daarnaast heeft WIN het grote voordeel dat als je grote afzet van je product ziet, dat je ook groter kan inkopen en daarmee veel meer provisie/korting ontvangt.
Dat zou ik geen voordeel noemen, maar eerder een nadeel. Als men een fatsoenlijk winstpercentage wil pakken op de producten, dan moet men een grote investering doen (5.000, 40.000, 100.000!). Daarnaast maakt dit het mogelijk dat mensen zich succesvoller voordoen dan ze zijn, om u te verleiden een dergelijk bedrag te investeren (aangezien u die aankoop via hun doet, en zij daarom dan een grote commissie pakken).
HW007 schreef:Het is geen beloning naar uren pricipe, maar beloning naar prestatie principe. Doe je veel, luister je goed naar je coach ipv de kritiek om je heen, en houd je vol, dan kun je inderdaad heel succesvol worden.
Het vetgedrukte woordje illustreert de essentie: het zou in theorie kunnen - het is echter niet erg waarschijnlijk. Met andere woorden: u kunt zo hard niet werken, het is geen enkele garantie dat u ook daadwerkelijk iets zal verdienen (i.t.t. loondienst).
HW007 schreef:In plaats van die €117 had je ook 5 maanden mee kunnen spelen in de staatloterij zoals de meeste mensen doen, en 60% aan prijzen terug ontvangen. Die 60% heb ik uit eigen ervaring, en daarom ben ik daarmee gestopt.
Maar dan ben ik me er van bewust dat het een
kansspel is. Ik koop het lot, ga lekker op de bank zitten en zie wel of ik er ooit nog wat van terugzie. Bij MLM is dit natuurlijk niet het geval; men koopt producten/samples in de hoop daar in de toekomst financieel voordeel mee te behalen.
Om dat te behalen, moet men echter de handen uit de mouwen steken en dan
nog is het hoogst twijfelachtig en zéér onwaarschijnlijk dat dat ook daadwerkelijk gaat gebeuren.
HW007 schreef:Je kunt ook een baan aannemen, niets doen en loon vangen wegens aanwezigheid, of een jaar ziek thuis blijven en de baas laten dokken.
Nou, nou. Dat u slechte ervaringen hebt met werknemers wil toch niet zeggen dat u
zó cynisch moet zijn? Er zijn ook zat mensen die wel gewoon hun werk doen hoor.. Bovendien is het voor mensen die daadwerkelijk ziek worden toch wel lekker dat zij toch geld krijgen? Of zou u dat liever niet hebben?