eaglesflame2002 schreef:Guusje61 schreef:het verleden is het verleden.
de situatie is nu dat dochter hem aanspreekt voor de ka. op zich heeft zij daar recht op, niets mis mee.
het probleem NU is dat dochter die vordering pas instelt na te zijn gebrouilleerd met haar moeder, en een hoge vordering (incl achterstand) laat executeren. de ka is nooit aangepast aan de huidige situatie van TS omdat hier tot voor kort geen aanleiding voor was. TS komt hierdoor in ernstige financiële problemen met zijn huidige gezin.
omdat bij berekening bijdrage het inkomen volledig meetelt en daarbij geen rekening wordt gehouden met loonbeslag is juridische hulp onbetaalbaar.
daarnaast is de beslagvrije voet onvoldoende om het huidige gezin van TS financieel te ondersteunen.
TS is 'boos' op dochter omdat zij niet in gesprek is gegaan, zijn kant van het verhaal niet wilde horen, uitgegaan is van een eenzijdig verhaal, en dan 'out of the blue' beslag laat leggen. Zij weet zijn adres, het had haar gesierd om in ieder geval op welke manier dan ook in gesprek te gaan.
@ EagleOne2002,
als ik het niet goed heb samen gevat dan hoor ik het graag.
dankje guusje Dit is precies wat we al de hele tijd schrijven, prima kort samengevat, complimenten!!!
De vordering is gesteld na de wettelijk max periode van 6 maanden, dit kan wat ik ook denk een bewuste keuze zijn geweest, om zodoende iemand met een schuld te belasten, en aanspraak te kunnen maken via het LBIO.
Er werd van een situatie uitgegaan van de dag van uitspraak, en met het salaris van destijds.
Inmiddels is het salaris drastich verlaagd, en de jaarlijkse verhoging van allimentatie ging gewoon door.
Er word dus gekeken naar de situatie van destijds en dat ik alleenstaand ben, ondanks dat men weet dat dit niet zo is.
Het LBIO zegt gewoon, we gaan van die situatie van toen uit totdat het tegendeel is bewezen voor de rechtbank.
Of een gezin hieraan kapot gaat intresseert het LBIO niet.
Hun zeggen: we werken voor de opdrachtgever, en die is tevens de aansprakelijke.
Wel innen ze iedere maand ook nog eens extra 45,70 per maand, voor hun eigen zakken boven op de allimentatie.
Dus de allimentatie is niet alleen moordend, het LBIO doet vrolijk mee en wijst elke verantwoordelijkheid van zich af.
Het LBIO regelsysteem
Wanneer kunnen wij u helpen?
Het LBIO int uw alimentatie als uw betalingsplichtige ex-partner in gebreke blijft. Dat kunnen we alleen doen:
als de bijdrage door de rechter is vastgesteld
als er minimaal één maand achterstand is (u ontvangt niets of te weinig)
als de betalingsachterstand minimaal € 10,- is
voor een achterstand die op het moment van uw verzoek niet ouder is dan 6 maanden (hieronder valt dus ook een rechterlijke uitspraak die binnen die 6 maanden is afgegeven en waarin een bijdrage met terugwerkende kracht is opgelegd)
als uw betalingsplichtige ex-partner op de hoogte is gesteld van het (bank)rekeningnummer waarop hij of zij de alimentatie over kan maken.
Wat betaalt u voor onze dienstverlening?
Onze dienstverlening kost u niets. Uw betalingsplichtige ex-partner betaalt wél een vergoeding aan het LBIO. We noemen die vergoeding opslagkosten.
Ik heb nooit een banknummer gehad, of enige vorm van achterstand, maar toch een acute beslag!!!