Pagina 15 van 15

Re: INFURN

Geplaatst: 27 jan 2014 12:05
door afranius
Succesvolle levering

ik zal allereerst beginnen dat ik niemand snel zal aanraden om bij dit bedrijf wat te kopen. Dit advies komt eigenlijk voort uit de vage algemene voorwaarden, die wij (vooraf)niet hadden gelezen, en de ervaringen hier op het Forum.

Echter wij hebben halverwege november 2013 6 Eames eettafelstoelen(namaak) besteld voor 600 euro.
Op de site werd beloofd dat er voor kerst 2013 geleverd zou worden. Omdat de kerst naderde hebben we Infurn gecontact. We kwamen er toen achter dat contact niet heel eenvoudig was en na wat googlen begonnen inderdaad de zorgen dat we konden fluiten naar ons geld.

Maar we werden echt gebeld nav invullen terugbelbericht en we kregen daarna direct een mail dat de zending naar een postbedrijf was verstuurd met track en trace. Navraag bij postbedrijf bleek dat er alleen een track en trace nr was aangevraagd, maar geen pakket fysiek aanwezig was. Daar ging onze hoop.

nogmaals terugbelverzoek gedaan voor 2 januari. En gewoon weer teruggebeld, waarop werd gezegd dat de zending al bij ons thuis had moeten zijn. Vaag verhaal, want track en trace stond nog op geen fysiek pakket aanwezig.

6 januari veranderde de status van het pakket in onderweg en was het kennelijk in Duitsland. Navraag bij postbedrijf: het is fysiek in Duitsland en zal vannacht naar sorteercentrum Utrecht worden gestuurd. J
Wij wonen in Utrecht en tot onze grote verbazing kregen we de stoelen op 7 januari thuisgestuurd.

we hebben dus onze levering binnen 2 maanden, niet voor de kerst zoals beloofd. In tegenstelling tot velen hier op het forum hebben wij wel goede service gehad. Echter door de bijna niet te controleren gang van zaken en vage algemene voorwaarden, zullen wij niet (snel) terugkomen bij Infurn.

Re: INFURN

Geplaatst: 01 feb 2014 10:40
door AlfonsD
De site zal niet gauw gesloten worden door de provider. Wat je wel kunt doen is de site melden bij Microsoft en Google. Bij meerdere meldingen blokkeren ze de site in hun zoekmachines.

Ik zelf zit nu al een half jaar op mijn geld te wachten wat ik terug zou krijgen, omdat ze niet geleverd hadden (en daar al continue smoesjes voor verzonden). Maar meer dan:

Hartelijk dank voor uw bericht aan onze klantenservice.

Allereerst mijn welgemeende excuses voor de vertraging in het beantwoorden van uw e-mail.
Er is al een reminder verzoek ingediend bij de financiale afdeling en helaas kunnen we niet zien wanneer de terugbetaling verwerkt zal worden.
Maar zij zullen ervoor zorgen dan het bedrag zo snel mogelijk zal worden teruggeboekt

Nogmaals onze excuses hiervoor.


krijg je niet als reactie.

De "klantenservice" zit in Nederland. Een soort callcenter. Zijn er geen medewerkers van dit callcenter die er meer dan genoeg van heeft om dit soort nietszeggende antwoorden te sturen? Zijn zij eigenlijk niet net zo verantwoordelijk als Infurn zelf door zichzelf als buffer op te stellen tussen klant en Infurn. Zij moeten zo langzamerhand weten dat zij voor een niet-koosjer bedrijf werken. Wanneer maakt Tros Radar of Tros Opgelicht een onderwerp over dit bedrijf. En waarom nemen de klantenservicemedewerkers geen contact op met Tros Radar om - desnoods anoniem - een boekje open te doen over dit bedrijf?

Ik zeg in ieder geval nooit zaken doen met Infurn!

Re: INFURN

Geplaatst: 04 feb 2014 12:40
door KOL
In maart 2013 heb ik 3 lampen besteld bij Infurn. Deze werden binnen de 10-18 weken geleverd. Na zelf de ontdekking te doen bleek er iets niet in orde te zijn met de kwaliteit, en moest ik terug 10-18 weken wachten. na 7 maand te hebben gewacht en zonder enig bericht te krijgen heb ik via mail contact opgenomen met infurn. Aangezien ik al geruime tijd aan het wachten was konden ze me men geld terugstorten. Deze optie heb ik dan ook gekozen. De terugbetaling kon een maand duren. Intussen zijn we terug 4 maand verder. Iedere maand neem ik contact op met hen. Ze bevestigen me steeds dat ze de storting niet hebben gedaan en dat ze dit terug moeten doorsturen naar hun facturatiedienst. Ik ben intussen al bijna een jaar geduldig aan het wachten maar mijn geduld is nu op. Ik wil mijn geld terug zoals me werd beloofd.

Ze zijn absoluut niet te vertrouwen. Door er geen zaken mee. Je komt er bedrogen uit.

Re: INFURN

Geplaatst: 05 feb 2014 14:16
door krietveld
Meubels aangekomen na 1 jaar, zien er goed uit maar zal nooit meer wat bestellen bij INFURN.

Re: INFURN

Geplaatst: 05 feb 2014 23:22
door bokkel
wow..na een jaar... :shock:

Re: INFURN

Geplaatst: 29 mar 2014 12:55
door emics
Ondanks mijn aanvankelijke twijfels toch een kleine bestelling geplaatst eind 2013 en een week voor de levering ( reeds 4 maand gewacht) lees ik op hun site :

"Wij willen u informeren dat uw order is vertraagd. Onze excuses voor het ongemak. Indien u aanvullende informatie wenst kunt u contact opnemen met onze klantenservice door het boeken van een terugbelverzoek.

Wij vragen om uw geduld en bieden u een tegoed van 10% dat u kunt gebruiken tijdens uw volgende aankoop. Dit tegoed zal worden toegevoegd aan uw klantenaccount. Klik op de onderstaande link om uw 10% krediettegoed te activeren.

Op mijn vraag wanneer dan wel geleverd zal worden :

> Dear Mr De Meulenaer
>
> Order reference: AU-41....
>
> I attempted to speak with you on +32479... at 12:55, however, I was directed to your voice-mail.
>
> I would like to apologize for the delay, unfortunately, your item never went into production, this is due to a recent upgrade that resulted to a system error.
>
> I would like to suggest some options as a solution to your order.
>
> 1. Your items could be reproduced.
> 2. You could go through our in stock items and choose a product suitable for you with the same amount.
>
> Please accept our sincere apologies for the inconvenience the delay has caused.
>
> Yours sincerely
> Mr O-Paul

Ik heb dan ook terugbetaling gevraagd binnen de 7 dagen en zal mijn aankoopbedrag terugvorderen via kredietkaartmaatschappij; ik ben daar gelukkig voor verzekerd. Hoe meer klachten kredietkaartmaatschappijen (bvb VISA) krijgen, hoe waarschijnlijker dat IFURN dit niet langer als betaalmiddel zal mogen gebruiken...

Re: INFURN

Geplaatst: 30 mar 2014 11:48
door encore
Het lijkt wel een slechte comedy. Na 4 maanden komen ze erachter dat ze het niet kunnen maken...maar ze kunnen het wel "namaken" :shock:

Re: INFURN

Geplaatst: 31 mar 2014 17:09
door Angpa64
Zovele twijfelachtige berichten over Infurn. Wij zijn er helemaal tevreden mee. Begin februari de bekende "Eames" stoelen besteld 4 stuks, levertijd 20 weken, daar schrok ik wel van, en dan zoveel negatieve berichten lezen, was even slikken. Maar vandaag 31 maart grote dozen met de stoelen erin. Perfect materiaal, prima geleverd. Dus het kan ook helemaal goed verlopen. Het zijn reproducties, maar wel topkwaliteit.

Re: INFURN

Geplaatst: 31 mar 2014 17:16
door ruud_a
afranius schreef:Succesvolle levering

ik zal allereerst beginnen dat ik niemand snel zal aanraden om bij dit bedrijf wat te kopen. Dit advies komt eigenlijk voort uit de vage algemene voorwaarden, die wij (vooraf)niet hadden gelezen, en de ervaringen hier op het Forum.

Echter wij hebben halverwege november 2013 6 Eames eettafelstoelen(namaak) besteld voor 600 euro.
Op de site werd beloofd dat er voor kerst 2013 geleverd zou worden. Omdat de kerst naderde hebben we Infurn gecontact. We kwamen er toen achter dat contact niet heel eenvoudig was en na wat googlen begonnen inderdaad de zorgen dat we konden fluiten naar ons geld.

Maar we werden echt gebeld nav invullen terugbelbericht en we kregen daarna direct een mail dat de zending naar een postbedrijf was verstuurd met track en trace. Navraag bij postbedrijf bleek dat er alleen een track en trace nr was aangevraagd, maar geen pakket fysiek aanwezig was. Daar ging onze hoop.

nogmaals terugbelverzoek gedaan voor 2 januari. En gewoon weer teruggebeld, waarop werd gezegd dat de zending al bij ons thuis had moeten zijn. Vaag verhaal, want track en trace stond nog op geen fysiek pakket aanwezig.

6 januari veranderde de status van het pakket in onderweg en was het kennelijk in Duitsland. Navraag bij postbedrijf: het is fysiek in Duitsland en zal vannacht naar sorteercentrum Utrecht worden gestuurd. J
Wij wonen in Utrecht en tot onze grote verbazing kregen we de stoelen op 7 januari thuisgestuurd.

we hebben dus onze levering binnen 2 maanden, niet voor de kerst zoals beloofd. In tegenstelling tot velen hier op het forum hebben wij wel goede service gehad. Echter door de bijna niet te controleren gang van zaken en vage algemene voorwaarden, zullen wij niet (snel) terugkomen bij Infurn.
ik vraag mij toch af, hoe ik dit moet begrijpen.
een goede service, omdat niet volgens afspraak is geleverd?

Re: INFURN

Geplaatst: 01 apr 2014 12:41
door lwouters
INFURN is inderdaad onbetrouwbaar, oplichters!

Half oktober 2013 stoelen besteld én vooruit betaald (dom, dom van mij); levertijd 8 weken, daarna zouden ze half feb geleverd worden, natuurlijk niets ontvangen, geannuleerd, bevestigd door INFURN, bevestigd dat we het geld zouden terugontvangen binnen 30 dagen per mail, niets ontvangen tot op de dag van vandaag, ondanks herinneringen zenden, bellen, mailen, lui van callcenter zeggen zelf dat ze alleen verwachten dat juridische stappen wellicht zinvol zijn, kortom oplichting! Wij gaan aangifte doen in Amsterdam, mochten er nog meer mensen aangifte gedaan hebben, dan hoor ik het graag.
Laurens

Re: INFURN

Geplaatst: 08 apr 2014 14:35
door lwouters
INFURN zijn echte oplichters, in oktober 2013 3 stoelen besteld, dik 1200 betaald, nooit stoelen ontvangen, nooit geld terug gekregen, heel veel beloften maar geen enkel teken van stoelen of geld, het is nu april 2014 en we kunnen naar ons geld en stoelen fluiten.

Niets kopen daar, en het zou mooi zijn als we met veel gedupeerden iets kunnen terugdoen...

Laurens Wouters

Re: INFURN

Geplaatst: 08 apr 2014 15:57
door crazyme
Betaald per creditcard ?

Re: INFURN

Geplaatst: 11 mei 2014 11:03
door Lodewijkzink
Beste lezers,

Naar aanleiding van de reacties m.b.t Infurn, onze bevindingen. We bestelden in november 2012 2 stuks Vitra stoelen(Dar van Eames) deze zouden na 6tot 8 weken worden geleverd. Helaas gebeurde dit niet en bij navraag zou dit eind februari 2013 plaatsvinden.
Toen dit ook niet g.beerde, weer contact gehad en weer zelfde smoes te horen gekregen.
Uiteindelijk kregen we eind mei de langverwachte stoelen. Tot onze schrik waren die van een dusdanige uitvoering, bekraste kuipjes, geroeste en scheve onderstellen, dat we dit direct meldden bij Infurn. Als antwoord kregen we te horen, of terugsturen naar Spanje of foto's maken en opsturen, dut laatste hebben we dan ook gedaan.
Nu een jaar later en diverse mails, nooit meer iets gehoord van dit bedrijf.
Middels deze mail wil ik iedereen waarschuwen en adviseer iedereen hier niets te kopen.
Wil je toch nepdesign kopen in Nederland zitten genoeg bedrijven die wel goed spul verkopen en zelfs van fatsoenlijke kwaliteit en leveringsvoorwaarden.

Re: INFURN

Geplaatst: 22 mei 2014 12:43
door izala1
Ik heb in mei 2013 een bank bij Infurn besteld. De levering werd divese malen uitgesteld. 1x telefonisch contact gehad waarbij beloofd werd dat de bank zeker in april 2014 geleverd zou worden. Levering werd opnieuw uitgesetld naar vorige week (mei 2014). Helaas niets ontvangen. Ik heb een mail met een terugbelverzoek gedaan. Ik zou volgens afspraak vanochtend worden teruggebeld. Niets gehoord....

Re: INFURN

Geplaatst: 23 mei 2014 07:24
door Moonshine
In october 2013 bestelde ik twee stoelen bij infurn. Ik betaalde direct via Ideal, anders zou de order niet in behandeling worden genomen.
Daarna bleek dat de stoelen pas vier maanden later zouden worden geleverd. Vervolgens werd levering nog twee keer uitgesteld met 1 en daarna 2 maanden.
In overleg met Infurn cancelde ik mijn bestelling op 17 maart jl. Telefonisch gaf men aan problemen te hebben met de producent. Ik gaf hen, op verzoek, mijn bankgegevens voor teruggave van €1070,66. Dit bedrag is na ruim twee maanden niet terugbetaald.
Op mijn telefonische en e-mail verzoeken wordt niet gereageerd.

Re: INFURN

Geplaatst: 24 jul 2014 17:54
door martensr01
Over Infurn.
Zijn gewoon oplichters.
Juli 2013, 2 maal lampen besteld en betaald.
Tot en met vandaag niet geleverd en géén geld retour.
Site is ook niet meer in de lucht.
27-05-2014 kreeg ik deze mail nog. Zegt voldoende:

-------------------------------------

Dear Customer
We apologise for any inconvenience caused to you in the past, especially since the beginning of May 2014 regarding your outstanding order.

Unfortunately infurn.com has suffered financial difficulties due to the loss of several business partners from February 2014 onwards.

Please be advised that the group of companies behind the web shop infurn.com have instructed UHY Hacker Young LLP (Turnaround and Recovery Specialists) to review the financial position of the group of companies.

Due to UHY Hacker Young LLP's review of the financial situation of the group and after discussions with them, it is apparent that the group of companies are insolvent and shall all be entering an insolvency process.

Due to the impending Liquidation of Infurn Limited, the service company of the group which ran the business of customer support, you were not informed of this situation. Infurn Limited ceased trading on 2 May 2014 as they were dependent on funding from the trading company of the group, Livingdesign SL.

We are in the process of instructing lawyers/insolvency experts in Spain with the assistance of UHY Hacker Young LLP to assist with the restructuring of Livingdesign SL.

However, in the meantime, it has been decided that a new operator, DSGN Sales and Support Facilities Limited will take over the web shop (Infurn.com) from 2 May 2014. The purpose of this company is to try to honour all existing customer orders, however at this stage we are unable to confirm our ability to do so.

This company shall not be taking over any of the liabilities of the Infurn.com group and cannot provide any guarantee on delivery times of orders.

We understand our customers? position but we kindly ask you to provide us with time in order to ascertain the level of outstanding orders and whether they can be fulfilled.

You shall be contacted soon with a further update.

Kind regards,
INFURN Group