@witte angora je hebt ook gelijk en val je ook niet af , maar je weet niet waarom zo iemand thuis zit ... en mischien begrijpt iemand het echt niet of zijn de problemen daar zo groot thuis dat het wel degelijk een probleem is
Klopt, dat weet ik ook niet, en we hoeven niet alles te weten van elkaar. Je hebt ook wel gelijk, maar ik werd hier gewoon even goed nijdig van. Vandaar mijn reactie. Maar ook al zou die 8 dagen langer wachten echt een probleem zijn (voor sommigen zal dat ongetwijfeld zo zijn), dan heeft de UWV daar twee oplossingen voor geboden, en een tip, waar ruim de tijd voor gegeven wordt om ermee aan de slag te gaan.
In plaats van hier te klagen met niet ter zake doende argumenten, kunnen mensen beter eens kijken hoe ze de komende situatie onder ogen kunnen zien. Moet ik ook namelijk. Ik loop dus 14 dagen achter met de huur, dus mijn keuze vanaf mei wordt dan: permanent een hele maand achter gaan lopen (zal de WBV blij mee zijn), of mijn vakantiegeld er aan spenderen. Maar dat ik die 14 dagen achterloop, is toch echt niet de schuld van de UWV. Dat heeft andere oorzaken.
Maar aangezien ik van mening ben dat mijn probleem niet het probleem van een ander moet worden (in dit geval de woningbouw, die moet immers ook de salarissen en andere dingen betalen) zal ik gewoon mijn vakantiegeld gebruiken om die maand in te lopen. Jammer dan, maar dat is een kwestie van verantwoordelijkheid nemen. En dat is wat ik hier bij bepaalde personen mis.